REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test BMW 118i zaskoczył nas. Powód? Auto nie ma napędu na tył i dysponuje silnikiem… 3-cylindrowym. Na szczęście pozostało w nim bawarskie DNA.

Bawarczycy dość klasycznie podeszli do projektu Jedynki. Stworzyli nadwozie z bardzo długą maską (jakby pochodziła z rasowego coupe) oraz wyjątkowo krótkim tyłem. Na tym jednak nie koniec, bo auto posiada też serię przetłoczeń na pokrywie silnika i linii bocznej oraz zachodzący ku dołowi tył. Nerki? Choć nie są tak olbrzymie jak w Siódemce, w najmniejszym BMW też rzucają się w oczy. Szczególnie że dla lepszego efektu otrzymały chromowane obramowanie. I jak bardzo stylizacja Jedynki nie byłaby udana, ważnym dodatkiem stał się pakiet M Sport. To nie tylko sportowe fotele, układ kierowniczy czy zawieszenie, ale też dość mocna zmiana wyglądu nadwozia.

REKLAMA

BMW 118i: tylko 140 koni, a wygląda jak… M-ka!

BMW 118i M Sport ma m.in. inaczej ukształtowane zderzaki. Przedni otrzymał skrzela, które w czasie jazdy tworzą tunel powietrzny chłodzący tarcze hamulcowe. W tylny wkomponowany został dyfuzor. Poza tym samochód ma plakietki z logo M pojawiające się na nadkolach. A w ten sposób na pierwszy rzut oka prezentuje się bardziej jak najmniejsza M-ka - a nie „jedynie” 140-konna wersja benzynowa. Prawdziwą moc auta zdradza dopiero plakietka 118i obecna na klapie bagażnika.

Test: BMW 118i

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?

Kuba Brzeziński

Pierwsze spostrzeżenie po zajrzeniu do wnętrza? Przednie drzwi otwierają się naprawdę szeroko! A po ich otwarciu kierowca może zasiąść w fotelu. Fotelu, który jest więcej niż idealny! Da się go ustawić w taki sposób, że siedzi się praktycznie na podłodze. A do tego ma regulowane wsparcie w lędźwiach oraz sposób ustawienia wzmocnień bocznych. Ja wyregulowałem go w taki sposób, że przylegał do ciała trochę jak przyciasny sweter. Numerem dwa w kabinie jest kierownica. Została wyłożona miłą w dotyku skórą z odrobiną gąbki pod spodem. Nie to jest jednak najważniejsze. Kluczem do sukcesu jest gruby i dobrze wyprofilowany wieniec.

Test: BMW 118i M Sport - samochód multimedialny

REKLAMA

Pulpit BMW jest multimedialny. Zegary zostały zastąpione ekranem. Ekran pojawia się też na szczycie konsoli, która - co warto zaznaczyć - jest charakterystycznie dla BMW zwrócona w stronę prowadzącego. Sterowanie multimediami? Kierowca ma do wyboru dwie opcje. Albo poprzez dotykowy ekran, albo za sprawą panelu umieszczonego przy gałce zmiany biegów. I choć zestaw przycisków i pokrętło początkowo wydawały mi się mało intuicyjne, z czasem przekonałem się do nich. Powód? Ekrany dotykowe mają to do siebie, że podczas jazdy czasami trudno trafić na nich we właściwą opcję.

Wnętrze serii 1 ma jednak też dwa niedopatrzenia. Choć system sterowania natężeniem dźwięku za pomocą ruchu palca jest świetny, odczytuje też przypadkowe gesty. W efekcie można nieświadomie wyciszyć radio. Poza tym Jedynka nie jest przesadnie przestronna. Z przodu pasażerowie mają dużo miejsca. Z tyłu przestrzeni starczy, ale tylko na wysokości kolan. Na stopy trochę jej brakuje. Na szczęście drzwi zostały wydłużone - nachodzą prawie na klapę bagażnika. Przez to łatwo się do auta wsiada.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: BMW 118i

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?

Kuba Brzeziński

BMW 118i: 4 cylindry i 1.8 litra? Bzdura!

REKLAMA

A więc może parę słów o silniku. Pod absurdalnie długą maską BMW serii 1 ukrywa benzyniaka posiadającego… tylko 3 cylindry. Niestety, normy emisji spalin nie omijają nawet bawarskich legend. A co to oznacza dla kierowcy? Półtoralitrowy motor ma blisko 140 koni mechanicznych. Dzięki temu kompakt jest więcej niż żwawy. Do pierwszej setki przyspiesza bardzo dobrze - już w 8,8 sekundy. A i w trasie pozwala na spokojne wyprzedzanie. Oczywiście niska pojemność i mała ilość cylindrów sprawiają, że powyżej prędkości autostradowej BMW przyspiesza coraz bardziej niechętnie. Przeciętny kierowca pewnie jednak tego nawet nie zauważy.

Czy podczas jazdy słychać gang 3 cylindrów? W mieście raczej nie. Automatyczna skrzynia utrzymuje motor na naprawdę niskich obrotach. Przez co benzyniak zachowuje się cicho i niezwykle kulturalnie. Potrafi zawarczeć głównie w trybie sport i podczas dynamiczniejszego przyspieszania. Wibracje charakterystyczne dla silników R3? Tych praktycznie nie ma. Komfort jazdy jest naprawdę wysoki - no może pomijając drobne szarpnięcie towarzyszące rozruchowi. Spalanie? W teście w cyklu mieszanym BMW potrzebowało 6,6 litra benzyny na pokonanie 100 kilometrów. Wynik zatem okazuje się tylko o 0,2 litra wyższy od wartości wpisanej do specyfikacji modelu.

Automatyczna skrzynia biegów ma dwa sprzęgła - zmienia biegi gładko i szybko. Oczywiście pod warunkiem, że auto porusza się w trybie Sport. W trybie Comfort zmiany stają się dużo bardziej leniwe.

Test: BMW 118i

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?

Kuba Brzeziński

BMW 1: napęd na która oś? Nie na tą co myślisz!

Jak prowadziło się testowe BMW 118i M Sport? Trzymało się nawierzchni jak przyklejone i jak ryba w wodzie czuło się na krętej drodze. I choć inżynierowie w ramach pakietu M uzupełnili model sztywnym zawieszeniem, o tyle jedna rzecz zdziwi fanów BMW. Seria 1 wcale nie ma napędu na tył. Moc trafia w tym wariancie wyłącznie na przednie koła. Wspomaganie? Jest, ale mimo wszystko kierownica pracuje z wyraźnym oporem - nawet w czasie manewrów parkingowych. Mi to jednak nie przeszkadzało, szczególnie że układ jest komunikatywny i pozwala na bardzo precyzyjne manewrowanie.

Zawieszenie? Nie dość, że kierowca siedzi prawie na ziemi, to jeszcze resorowanie jak na klasę kompakt jest wyjątkowo sztywne. Samochód momentami aż podskakuje na nierównościach. Wada? Wcale nie - przynajmniej nie dla mnie. Lubię sportowo zestrojone modele - nawet jeżeli ich silnik ma tylko 3 cylindry i 140 koni. Realne wady? Napęd na przód i 19-calowe felgi to wróg… niewielkiego promienia skrętu. W efekcie BMW serii 1 nie przepada za ciasnymi parkingami lub manewrowaniem w uliczkach o gęstej zabudowie.

BMW 118i M Sport prowadzi się bardzo dojrzale. Na drodze zachowuje się jak auto segmentu D, a nie C. Idealnie tłumi nierówności, jest stabilne i świetnie wygłuszone.

Test: BMW 118i

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?

Kuba Brzeziński

BMW 1: ile kosztuje kompakt z Bawarii?

A więc ile kosztuje BMW 1? Cennik nie ma dobrych informacji - szczególnie w wersji testowej. Tak skonfigurowane auto zostanie wycenione przez dealera na blisko 190 tysięcy złotych. To oznacza, że dodatki pochłonęły aż 81 tysięcy złotych! Kwocie nie ma się jednak co dziwić, skoro tylny spojler kosztuje 1100 złotych, szklany dach panoramiczny 4600 złotych, a ładowarka indukcyjna ukryta w pulpicie 1700 złotych. Najbardziej wartościowy dodatek? To zdecydowanie system nagłośnienia Harman Kardon. Jest wart każdej złotówki z kwoty 3600 złotych. Gra naprawdę świetnie!

Czy BMW serii 1 musi być drogie? Nie zawsze. Cena modelu 118i startuje od 106 400 złotych. Jeżeli zatem kupujący będzie nieco ostrożnie dodawał opcji, być może odbierze autu nieco uroku, ale wygeneruje zdecydowanie przyjemniejszą wartość.

BMW serii 1 można kupić już za 2057 złotych brutto miesięcznie. Jak? Wystarczy wpłacić „na dzień dobry” 47 tysięcy złotych (25 proc. wartości), zadeklarować roczny przebieg na maksymalnym poziomie 20 tys. km oraz ustawić finansowanie na 36 miesięcy.

Test: BMW 118i M Sport - podsumowanie:

Tak, BMW serii 1 straciło napęd na tył. I tak, być może ma nieco ciasną kabinę pasażerską oraz wysoką cenę. To jednak zdecydowanie najlepiej prowadzący się model wśród aut kompaktowych. A tej zalety nie jestem w stanie zignorować nie tylko ja. Wy też jej nie zignorujecie po przejechaniu się bawarskim hatchbackiem w ramach jazdy testowej. Napęd na przód? Musicie go zaakceptować. Jeżeli chodzi o cenę, macie dwie opcje. Albo ostrożniej będziecie konfigurować model w celu uzyskania niższej wartości, albo w miejsce serii elektronicznych gadżetów (bo pakiet M radziłbym zostawić), zdecydujecie się na mocniejszy silnik.

Test: BMW 118i

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?

Kuba Brzeziński

BMW 118i - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1499 cm3
  • Maksymalna moc: 136 KM (przy 4500 - 6500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 220 Nm (przy 1500 - 4100 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 213 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,8 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna dwusprzęgłowa
  • Zbiornik paliwa: 42 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,4 litra
  • Długość: 4319 mm
  • Szerokość: 1799 mm
  • Wysokość: 1434 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Pojemność bagażnika: 380/1200 litrów
  • Cena: od 103 600 zł

BMW 118i M Sport - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 187 800 zł
  • Pakiet aerodynamiczny M,
  • Zawieszenie sportowe M,
  • Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go,
  • Asystent parkowania z kamerą cofania,
  • Lusterka zewnętrzne składane elektrycznie,
  • Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie,
  • Adaptacyjne reflektory LED,
  • Asystent świateł drogowych,
  • Elektryczna regulacja foteli przednich z pamięcią ustawień fotela kierowcy,
  • Podparcie lędźwiowe w fotelach przednich,
  • Ogrzewanie foteli przednich,
  • Ogrzewanie kierownicy,
  • Automatyczne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika,
  • Dostęp komfortowy,
  • Szklany dach panoramiczny,
  • Wyświetlacz Head-Up,
  • BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym.

Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Test: BMW 118i M Sport - najlepiej prowadzący się kompakt?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

REKLAMA

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA