REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Opel Astra Sports Tourer - nie liczy godzin i lat…

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Silnik ma tylko 3 cylindry, przy tylnej osi pracuje prosta belka skrętna, a sama Astra ma już 5 lat. Na ile znaczące to wady? Sports Tourer w wersji testowej zamienił część z nich w… zalety!

Bryła Opla Astry K jest znana na rynku motoryzacyjnym od roku 2015. Tym samym auto jest sprzedawane od połowy dekady. Czy to dużo? W segmencie C 5 lat produkcji oznacza mniej więcej tyle, że model zbliża się do końca swojego rynkowego życia. Na szczęście po Sports Tourerze wieku nie widać. Przód jest dynamiczny, a tył został wyposażony w fikuśną linię akcentową nad ostatnią z szyb. Zastrzeżenia? Pewnie nikogo tym nie zaskoczę, ale Astra kombi wygląda trochę tak, jakby zbędne kilogramy wchodziły jej głównie w… pośladki. O to ciężko jednak mieć pretensje. W tego typu nadwoziach inżynierowie zawsze muszą walczyć o design, ale i funkcjonalność.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Audi A3 Limousine S Line 35 TFSI S tronic - niemiecko nudny? Nic z tych rzeczy!

Klapa unosi się elektrycznie i ujawnia… wielki bagażnik!

Walka o wygląd tyłu nie przyniosła Niemcom zwycięstwa. Na szczęście praktyczność to już całkowicie inna bajka. Klapa bagażnika jest spora, przez co po elektrycznym uniesieniu do góry pozwala na bezproblemowe załadowanie luku. A wielkość przestrzeni załadunkowej powinna wystarczyć podczas rodzinnych wyjazdów. W konfiguracji podstawowej kierowca ma do dyspozycji 540 litrów. Warto jednak zaznaczyć, że wyliczenie jest wykonane do wysokości rolety. Zsunięcie rolety zdecydowanie poprawia możliwości kufra. Po złożeniu oparć tylnych foteli Astra zabiera nawet 1630 litrów.

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

/

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

/

Kuba Brzeziński

Po zajęciu miejsca za kierownicą kierowca zwróci uwagę na trzy rzeczy. Po pierwsze fotel ma szeroką regulację - włącznie z elektryczną regulacją wysokości odcinka pod udami. Po drugie siedzisko prowadzącego i pasażera to dbające o kręgosłup fotele AGR - które w centralnej części były wykończone alkantarą. Po trzecie nawet jeżeli z przodu usiądą wysokie osoby, pasażerowie zajmujący miejsce z tyłu będą mieli wystarczającą ilość przestrzeni. Jakość wykończenia Astry Sports Tourer jest dobra. Część plastików na konsoli jest miękka i żaden z nich nie trzeszczy podczas jazdy. Zegary? Są czytelne i zostały uzupełnione centralnym ekranem. Na nim pojawia się np. prędkościomierz.

Zobacz również: Test: Volkswagen Golf VIII Style 1.5 TSI EVO 130 KM - ewolucja czy rewolucja?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel Astra Sports Tourer: z lekką nutką świata analogicznego

Elektroniczne zegary jasno pokazują, że w Astrze nie brakuje nowoczesnych zdobyczy techniki. Bo poza nimi pojawia się też kolorowy ekran wyposażony w aplikację obsługującą smartfona czy funkcja bezdotykowego rozruchu silnika. Z drugiej strony poziom tej elektronizacji jest wystarczający. Przykład? Do wyłączenia start-stopa czy układu utrzymującego pojazd na pasie ruchu służy czytelny przycisk umieszczony zaraz nad gałką zmiany biegów. Wady? Zastrzeżenia mam do podłokietnika. W głos oplowskiego wynalazku jego położenie można regulować. Jeżeli jednak wysuniecie go do przodu, nie da się otworzyć kieszeni na drobiazgi. Ta jest dostępna tylko w położeniu podstawowym.

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

/

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

/

Kuba Brzeziński

Astra to prawdziwy kompakt rodem z XXI wieku. Mimo wszystko dynamiczne nadwozie kryje pewną tajemnicę. A ta dotyczy zawieszenia tylnej osi. Standardem w segmencie C są wielowahacze, a Opel postawił na… belkę skrętną. Czy to nie jest czasem krok wstecz? Żeby to sprawdzić należy się tym autem przejechać po krętej drodze. Wnioski? Nie chcę brzmieć górnolotnie, ale Astra prowadzi się bardzo dobrze. Nie boi się zakrętów, a wręcz bardzo je lubi. Podczas pokonywania łuków zachowuje się stabilnie, a do tego kierowca ma poczucie władzy - za sprawą precyzyjnego układu kierowniczego.

Zobacz również: Test: Opel Astra 1.2 Turbo 130 KM M6 - nie tylko czerwona, a biało-czerwona!

Astra: rodzinne kombi z… charakterem!

Podczas szybszej jazdy wspomaganie kierownicy w Astrze przyjemnie się usztywnia. A to tylko potęguje u prowadzącego uczucie frajdy. I co najciekawsze, warto w tym momencie zaznaczyć, że przecież mówimy o… rodzinnym kombiaku. W mieście resorowanie nie jest ani miękkie, ani sztywne. Sprężyście i cicho pokonuje kolejne nierówności. Co w czasie jazdy może nieco przeszkadzać? Kierowca czuje masę auta i jego rozmiary. To daje poczucie bezpieczeństwa, ale też w pewnym stopniu tonuje i zapędy prowadzącego, i osiągi jednostki napędowej.

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

/

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

/

Kuba Brzeziński

Duża Astra Sports Tourer została wyposażona w malutki silnik. Jednostka ma tylko 1.2 litra pojemności i tylko 3 cylindry. Optymistyczne informacje? 3-cylindrowego rodowodu nie słychać w czasie jazdy. Podczas spokojnego toczenia się motor jedynie delikatnie szumi. Poza tym benzyniak jest wystarczająco dynamiczny. W końcu ma do dyspozycji turbosprężarkę, 145 koni mechanicznych i aż 225 Nm momentu obrotowego dostępnych już przy 2000 obr./min. Układ napędowy został sparowany z 6-stopniową przekładnią o długich biegach. W ten sposób na drugim przełożeniu można rozpędzić kombiaka nawet do 60 - 70 km/h.

Zobacz również: Test: Toyota C-HR 2.0 Hybrid 184 KM Selection Orange - w miejskim stylu

Opel Astra 1.2 Turbo: szybka, ale czy oszczędna?

Katalogowo Astra Sports Tourer 1.2 Turbo przyspiesza do pierwszej setki w 9,6 sekundy. To dobry wynik, ale mógłby być lepszy. Opel chętniej wyrywałby do przodu, gdyby tylko nie miał jedynki służącej głównie do startu z miejsca. Na poprawę humoru mogę dodać, że skrzynia pracuje naprawdę precyzyjnie - kolejne biegi wrzuca się intuicyjnie. Poza tym gałka choć olbrzymia na pierwszy rzut oka, idealnie leży w dłoniach. Mocne i stosunkowo ciężkie auto z benzyniakiem brzmi mało oszczędnie? Nie w przypadku Astry. Podczas testu uzyskałem średnie spalanie na poziomie 7,1 litra. Tak, to więcej niż podaje specyfikacja. Wynik jednak nadal jest naprawdę dobry.

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

/

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM

/

Kuba Brzeziński

Testowa Astra miała serię zalet. Silnik pracował cicho, a do tego był wystarczająco dynamiczny. Bagażnik i wnętrze są przestronne, a jakość wykończenia więcej niż dobra. Świetnie wypadało też wyposażenie oraz fakt, że Opel mimo wszystko nie jest przesadnie przeładowany elektroniką na pulpicie. Kolejna zaleta? Bezapelacyjnie na listę wpisać trzeba też prowadzenie. Wniosek? Astra kombi choć może mieć - mówiąc kolokwialnie - nieco za grubą pupę, mimo wszystko jest świetnym samochodem dla rodziny. A przez to nadal - bez względu na wiek - pełni rolę jednego z lepszych kompaktów na rynku.

Test: Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM MT6 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 145 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 225 Nm (przy 2000 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 220 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,6 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 48 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,1 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,6 litra
  • Długość: 4702 mm
  • Szerokość: 1871 mm
  • Wysokość: 1510 mm
  • Rozstaw osi: 2662 mm
  • Pojemność bagażnika: 540/1630 litrów
  • Cena: od 83 900 złotych

Test: Opel Astra Sports Tourer Ultimate - cena i wyposażenie:

  • cena: 122 350 zł
  • System automatycznego hamowania przy niskich prędkościach,
  • Automatyczny włącznik świateł z czujnikiem tunelu,
  • Czujnik deszczu,
  • Elektrycznie składane lusterka zewnętrzne,
  • Układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu,
  • Elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika,
  • Reflektory matrycowe LED IntelliLux z automatycznym sterowaniem światłami drogowymi,
  • Multimedia Navi Pro,
  • Kamera przednia – system rozpoznawania znaków drogowych i wykrywania pieszych,
  • Bezkluczykowe uruchomienie silnika,
  • Koła aluminiowe 17 cali,
  • Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu kierowcy,
  • Elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego kręgosłupa w fotelu pasażera.

Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Opel Astra Sports Tourer 1.2 Turbo 145 KM
/
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

REKLAMA

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

REKLAMA

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA