REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: BMW serii 1 F20 (2011-2019) - opinie i typowe usterki

Używane: BMW serii 1 F20 (2011-2019) - opinie i typowe usterki
Używane: BMW serii 1 F20 (2011-2019) - opinie i typowe usterki
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Świetnie się prowadzi, a do tego jest kompaktowe i luksusowe. Używane BMW serii 1 F20 jest samochodem idealnym czy może stanie się eksploatacyjną miną?

Druga generacja BMW serii 1 zadebiutowała na rynku w roku 2011 i otrzymała oznaczenie F20. Zaskoczenie stylistyczne? O tym raczej nie było mowy. Szczególnie że ogólny zarys nadwozia właściwie nie zmienił się w stosunku do poprzednika. To nadal typowy hatchback segmentu C, który od Bawarczyków otrzymał długą maskę i… wąskie drzwi tylne. Poza tym na listę charakterystycznych elementów designu warto wpisać takie akcenty jak nerki na grillu, duże światła z przodu i z tyłu, mocno przetłoczoną linię boczną i tylną część dachu, która dynamicznie opada w stronę klapy bagażnika.

REKLAMA

REKLAMA

Używane: BMW serii 1 F20 - wnętrze jest ciasne

BMW serii 1 F20 występuje w dwóch wersjach nadwozia, przy czym wariant 3-drzwiowy otrzymał oznaczenie F21. Brak dodatkowej pary drzwi nie zmienia jednego - na tylnej kanapie w każdym przypadku jest ciasno. Zmieszczą się na niej głównie dzieci. Ograniczona ilość przestrzeni na nogi wynika z działania prostego mechanizmu. Auto ma tylny napęd, miejsce w kompaktowym nadwoziu ogranicza zatem konieczność umieszczenia tylnego wału. Na szczęście nie ma on wpływ na wielkość bagażnika. Kufer w ustawieniu standardowym ma 360 litrów pojemności - to dobry wynik w segmencie C. Po złożeniu oparć tylnej kanapy, przestrzeń rośnie do 1200 litrów.

Deska rozdzielcza używanego BMW serii 1 F20 nie wnosi zbyt wiele do designu charakterystycznego dla bawarskich samochodów. Jest klasyczna, ale nowoczesna, wykonana ze smakiem, ale i pamiętająca o ergonomii. Bardzo dobrze prezentują się sportowe dodatki dostępne w niektórych wariantach wyposażenia. Przykład? Sportowy fotel jest idealnie dopasowany do ciała kierowcy, a przetłoczona kierownica dobrze leży w dłoniach. Jak przystało na segment premium, jakość wykończenia Jedynki utrzymuje się na wysokim poziomie. Niemcy nie ustrzegli się jednak problemów. Największa wpadka dotyczy trzeszczących uszczelek drzwi.

Zobacz również: Nowe BMW serii 1 - trzecia generacja ujrzała światło dzienne

REKLAMA

Używane: BMW serii 1 F20 - szeroka paleta silnikowa

BMW od lat słynęło z… szerokiej palety silnikowej. I to nie zmieniło się również w przypadku serii 1 F20. Oferta benzyniaków do liftingu przeprowadzonego w roku 2015 składała się z trzech jednostek. Pod maską modeli 114i (102 KM), 116i (136 KM) i 118i (170 KM) pracował 1.6-litrowa, doładowana jednostka czterocylindrowa o oznaczeniu N13. Benzyniak nie jest wynikiem samodzielnej pracy inżynierów BMW. Powstał razem z twórcami PSA i w ofercie francuskiej firmy występuje pod oznaczeniem… 1.6 THP. Co to oznacza? Zwiastuje dwa problemy. Pierwszym jest niska trwałość łańcucha rozrządu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd rozciąga się, przez co może dojść do jego zerwania bez żadnego ostrzeżenia. A to oznacza, że wcześniej należy go zmienić. Mechanicy określają interwał przeciętnie na 180 tysięcy kilometrów. Koszty? Gdy wykorzystuje się oryginalne części, cena dochodzi do 4 tysięcy złotych. Przy wyborze zamienników wydatek spadnie do 2,6 - 2,7 tysiąca złotych. Drugim z problemów silnika N13 jest zbieranie się nagaru w głowicy. W tym przypadku konieczne jest chemiczne czyszczenie. To na ogół stanowi wydatek oscylujący w granicy 1000 złotych. Pomijając niesprawności, silnik sprawuje się dobrze w czasie eksploatacji. Oferuje dobrą dynamikę i rozsądne spalanie - średnio nieco ponad 6 litrów paliwa.

Łańcuch rozrządu szybko rozciąga się również w silnikach z serii N20 montowanych w modelach 125i (218 KM). 2-litrowy benzyniak borykał się też z niesprawnościami pompy oleju. Co z pozostałymi jednostkami? W topowym modelu M135i pracował 3-litrowy, rzędowy motor o mocy 320 koni mechanicznych o oznaczeniu N55. Benzyniak daje właściwą moc - gwarantuje przyspieszenie do setki w 5,1 sekundy, a do tego jest raczej bezawaryjny. Jeżeli już zdarzają się jakiekolwiek problemy, te na ogół dotyczą wycieków oleju spod pokrywy zaworów czy nieszczelności przewodów przy turbosprężarce.

Zobacz również: Oznaczenia silników BMW - kodowe oznaczenia silników benzynowych

Po liftingu paleta benzyniaków zmieniła się dość mocno. Pojawił się w niej 3-cylindrowy silnik doładowany o oznaczeniu B38 i pojemności 1.5 litra, 2-litrowy, doładowany benzyniak o oznaczeniu B48 oraz 3-litrowy motor 6-cylindrowy o oznaczeniu B58. O tej serii jednostek z serwisowego punktu widzenia na razie nie można powiedzieć zbyt wiele. Zaczęły być montowane dopiero w roku 2015. Tym samym czas eksploatacji jest zbyt krótki, aby można było mówić o ujawnieniu się charakterystycznych usterek.

Używane: BMW serii 1 F20 - szeroki wybór diesli

Używane BMW serii 1 F20 jest napędzane w sumie czterema dieslami. Ofertę w modelach przedliftingowych otwiera jednostka o pojemności 1.6 litra pochodząca z rodziny N47. 4-cylindry i 95 koni mechanicznych to wartości wystarczające do sprawnego poruszania się. Silnik ma jednak jeszcze jedną zaletę - potrafi jeździć na kropelce! Średnie spalanie utrzymuje się poniżej 5 litrów oleju napędowego. Resztę gamy przedliftingowej wypełniał 2-litrowy diesel z serii N47. Jego moc wynosiła od 116 do 218 koni mechanicznych. W topowym wariancie ropniak pozwala hatchbackowi na osiągnięcie pierwszej setki już w 6,5 sekundy.

Silnik N47 nie jest konstrukcją najmocniej dopracowaną. A główna jej wada dotyczy łańcucha rozrządu. Ten może się rozciągnąć zaraz po przekroczeniu przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów. Żeby wydłużyć czas życia napędu, mechanicy zalecają skrócenie interwału wymiany oleju. Poza tym w okolicy 150 tysięcy kilometrów w silniku pojawiają się problemy z dwumasowym kołem zamachowym oraz filtrem cząstek stałych. Po liftingu oferta została uzupełniona dwiema jednostkami. W modelu 116d pojawił się 3-cylindrowy ropniak o pojemności 1.5 litra i oznaczeniu B37. 2-litrowy diesel zyskał oznaczenie B47. Na razie to młode jednostki. Brakuje zatem raportów mówiących o tym, jak spisują się w czasie eksploatacji.

Zobacz również: Oznaczenia diesli BMW, czyli historia od M47 do B47!

Używane: BMW serii 1 F20 - zawieszenie jest wielowahaczowe

BMW podczas konstruowania serii 1 F20 postawiło na skomplikowany układ zawieszenia. Zarówno przód, jak i tył są resorowane za sprawą zestawu wahaczy. Twarde zestrojenie ogranicza komfort jazdy. Z drugiej strony sprawia, że hatchback staje się autem kierowcy! Uwielbia ciasne zakręty i trzyma się nawierzchni praktycznie w każdych warunkach drogowych. A dodatkowo zawieszenie zostało zestawione z precyzyjnym układem kierowniczym. Co do trwałości, wahacze powinny spokojnie znieść przebiegi wynoszące 180 - 200 tysięcy kilometrów. A to informacja świetna. Bo ich wymiana i zakup są po prostu drogie. Ceny pojedynczych wahaczy renomowanej firmy np. Febi zaczynają się od 130 - 140 złotych.

Używane: BMW serii 1 F20 - awaryjność na niskim poziomie

Używane BMW serii 1 F20 jak na razie nie jest modelem mocno awaryjnym. Potwierdzenie tego faktu można znaleźć np. w raporcie Dekry z roku 2017. To wtedy luksusowy hatchback został najmniej problematycznym pojazdem w klasie kompaktowej. Mimo wszystko zdarzają mu się drobne usterki. Kierowcy skarżą się np. na hałasujący wentylator dmuchawy. Nowy element w ASO kosztuje jakieś 1100 złotych. Poza tym czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy jest czuły na… wysokie stężenie alkoholu. Skutek? Choć płyn jest, czujnik zimą informuje o jego braku. Seria 1 F20 miała jeszcze jedną niesprawność. Bawarczycy przeprowadzali akcję naprawczą związaną z pompą hamulcową. Mogło dojść do jej zatarcia.

Używane BMW serii 1 F20 nie jest mocno problematyczne. Przed jego zakupem o jednej rzeczy trzeba pamiętać - to nowoczesne auto o skomplikowanej budowie pochodzące z segmentu premium. A to oznacza mniej więcej tyle, że nawet podstawowy serwis z pewnością będzie drogi. W ASO ceny usług są oderwane od rzeczywistości. Sam przegląd olejowy może kosztować od 1,5 do 2 tysięcy złotych. A w tej sytuacji lepiej poszukać poza ASO mechanika, który specjalizuje się w naprawach BMW. Warsztatów takich w Polsce na szczęście nie brakuje.

Używane: BMW serii 1 F20 - sytuacja na rynku wtórnym

Najtańszy używane BMW serii 1 F20 z roku 2011 zostanie wycenione na 28 - 29 tysięcy złotych. Za model 3-letni trzeba zapłacić minimum 60 tysięcy złotych. Oferta na rynku wtórnym jest zrównoważona - diesle i benzyniaki występują w stosunku 50:50. Poza tym ilość egzemplarzy gotowych do odsprzedaży jest duża. Rady przed zakupem? Oglądany pojazd przede wszystkim warto wnikliwie sprawdzić. Dzięki temu kierowca uniknie konieczności usuwania kosztownych usterek już na początku eksploatacji, a do tego będzie w stanie kupić auto zadbane, a nie źle naprawiony egzemplarz po poważnym wypadku.

Używane: BMW serii 1 F20 - podsumowanie:

Używane BMW serii 1 F20 z całą pewnością będzie samochodem kierowcy. Świetnie się prowadzi i w większości ma dość mocne silniki. Podczas jego zakupu trzeba się jednak liczyć z dwiema rzeczami. Po pierwsze ograniczoną ilością miejsca na tylnej kanapie. Auto nie nadaje się dla rodziny! Po drugie wysokimi kosztami nawet podstawowego serwisu. Świadomość tego poprawi poziom satysfakcji z zakupu.

Używane: BMW serii 1 F20 - dane techniczne producenta - silniki benzynowe:

  • Przed liftingiem:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie
114i 1.6t R4 N13 102 KM 180 Nm 11,2 s. 195 km/h 5,7
116i 1.6t R4 N13 136 KM 220 Nm 8,5 s. 210 km/h 5,7
118i 1.6t R4 N13 170 KM 250 Nm 7,4 s. 225 km/h 5,9
125i 2.0t R4 N20 218 KM 310 Nm 6,4 s. 245 km/h 6,6
M135i 3.0t R6 N55 320 KM 450 Nm 5,1 s. 250 km/h 8,0
  • Po liftingu:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie
116i 1.5t R3 B38 109 KM 180 Nm 10,9 s. 195 km/h 5,4
118i 1.5t R3 B38 136 KM 220 Nm 8,5 s. 210 km/h 5,7
120i 1.6t R4 N13 177 KM 250 Nm 7,4 s. 225 km/h 6,0
120i 2.0t R4 B48 184 KM 290 Nm 7,1 s. 230 km/h 6,1
125i 2.0t R4 B48 224 KM 310 Nm 6,1 s. 243 km/h 5,9
M135i 3.0t R6 N55 326 KM 450 Nm 5,1 s. 250 km/h 8,0
M140i 3.0t R6 B58 340 KM 500 Nm 4,8 s. 250 km/h 7,8

Używane: BMW serii 1 F20 - dane techniczne producenta - silniki diesla:

  • Przed liftingiem:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie
114d 1.6 R4 N47 95 KM 235 Nm 12,2 s. 185 km/h 4,3
116d 2.0 R4 N47 116 KM 260 Nm 10,3 s. 200 km/h 4,5
118d 2.0 R4 N47 143 KM 320 Nm 8,9 s. 212 km/h 4,5
120d 2.0 R4 N47 184 KM 380 Nm 7,2 s. 228 km/h 4,6
125d 2.0 R4 N47 218 KM 450 Nm 6,5 s. 240 km/h 4,9
  • Po liftingu:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie
116d 1.5t R3 B37 116 KM 270 Nm 10,3 s. 200 km/h 4,1
120d 2.0t R4 B47 190 KM 400 Nm 7,1 s. 228 km/h 4,5
125d 2.0t R4 B47 224 KM 450 Nm 6,3 s. 240 km/h 4,6

Używane: BMW serii 1 F20 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 20 zł
  • filtr powietrza - od 31 zł
  • filtr paliwa - od 80 zł
  • filtr kabinowy - od 27 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 360 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 394 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 167 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 91 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 77 zł
  • łącznik stabilizatora - od 41 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 64 zł
  • amortyzator - od 164 zł
  • sprzęgło komplet - od 945 zł
  • koło zamachowe - od 1836 zł
  • zawór EGR - od 533 zł

Używane: BMW serii 1 F20 (2011-2019) - opinie i typowe usterki
Moto.wieszjak.pl
Używane: BMW serii 1 F20 (2011-2019) - opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW serii 1 F20 (2011-2019) - opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW serii 1 F20 (2011-2019) - opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW serii 1 F20 (2011-2019) - opinie i typowe usterki
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA