REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW X3 II ma serię zalet. Wygląda dość dobrze, ma przestronną kabinę, 550-litrowy bagażnik i zestaw całkiem oszczędnych diesli. Jak jednak starzeje się ten luksusowy SUV? To zależy… głównie od poprzednich właścicieli.

REKLAMA

Ogólny zarys nadwozia BMW X3 II w zasadzie nie zmienił się zbyt mocno w stosunku do poprzednika. Tak, auto urosło i zostało dostosowane do nowszego języka stylistycznego. Mimo wszystko nadal pozostało klasycznym SUV-em segmentu D z ostro zaznaczonymi liniami. Najciekawszy akcent? Wyraźne przetłoczenie poprowadzone aż od przedniego nadkola po tylny błotnik. To wspina się ku tyłowi i nadaje nadwoziu dynamizmu. Poza tym w oczy rzuca się np. przód pojazdu. Lampy są nieco zbyt duże, mimo wszystko pas przedni uzupełniony dość dużymi nerkami wydaje się masywny.

REKLAMA

Wnętrze używanego BMW X3 F25 jest typowo bawarskie. Co to oznacza? Przejrzyste linie, klasyczne kształty i kolory oraz… nudę! W tej kabinie pasażerskiej na próżno szukać emocji czy ogólnie jakiejkolwiek formy wyrazistości. Całość jest poprawna i dość ergonomiczna. Choć pewne zastrzeżenia można mieć np. do dużej ilości przycisków pojawiających się na konsoli centralnej czy systemu iDrive. Jakość materiałów i spasowania jest dobra. Jeszcze lepiej wypada ilość przestrzeni. X-trójka drugiej generacji została dostosowana do potrzeb czterech dorosłych pasażerów. Bagażnik liczy od 550 do 1600 litrów.

Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

BMW

Używane: BMW X3 F25 - 10 wersji napędowych i 6 silników

7 lat historii BMW X3 F25 oznaczało w sumie 10 wersji napędowych. W palecie pojawiły się m.in. cztery benzyniaki - 20i (2.0 R4 - 184 KM), 28i (3.0 R6 - 243 KM), 28i (2.0 R4 - 245 KM) i 35i (3.0 R6 - 306 KM). Wszystkie jednostki korzystają z doładowania (dwie ostatnie typu twin scroll) i wszystkie mają bezpośredni wtrysk paliwa. Którego silnika unikać? Najgorsza w stawce jest wersja 28i produkowana po 2012 roku. 245-konny motor 2-litrowy miewa poważne problemy z działaniem pompy olejowej. Zanim kierowca zorientuje się o wystąpieniu usterki, może najpierw np. zatrzeć drogą w wymianie turbosprężarkę, ewentualnie silnik.

Zobacz również: Oznaczenia silników BMW - kodowe oznaczenia silników benzynowych

Reszta benzyniaków, szczególnie wersje 6-cylindrowe znane z modeli 28i (243 KM) i 35i (306 KM) spisują się bez większych zarzutów. Większych problemów nie ma również z 6-cylindrowymi dieslami znanymi z wersji 30d (3.0 R6 - 258 KM) i 35d (3.0 R6 - 313 KM). Co z jednostkami posiadającymi 4 cylindry? Największy znak zapytania stanowią jednostki pochodzące z serii N47 - 18d (2.0 R4 - 143 KM) i 20d (2.0 R4 - 184 KM). W ich przypadku istnieje realne ryzyko m.in. wyciągnięcia łańcucha rozrządu. Problem z nim jest o tyle duży, że inżynierowie umieścili go po stronie skrzyni biegów! Środki zaradcze? Mechanicy zalecają skrócenie interwału wymiany oleju z 30 do 15 tysięcy kilometrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: BMW X3 F25 - który diesel najlepszy?

Jeżeli chodzi o diesle z serii B47, ich montaż pod maską BMW X3 F25 rozpoczął się w roku 2014. Jak na razie nie ujawniły one zasadniczych awarii. Jak ustrzec się problemów? W pierwszej kolejności kierowca powinien pamiętać o regularnym serwisie i - identycznie jak w dieslu N47 - skróceniu interwału wymiany oleju do 15 tysięcy kilometrów. W takim przypadku silników 18d (2.0 R4 - 150 KM) i 20d (2.0 R4 - 190 KM) powinny pozwolić właścicielowi auta na cieszenie się dobrymi osiągami i niskim spalaniem oscylujący w cyklu mieszanym w granicy 5 litrów oleju napędowego.

Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

BMW

Używane BMW X3 F25 to cały czas luksusowy SUV! A to oznacza dość wyrafinowaną konstrukcję zawieszenia. Zarówno przednie, jak i tylne koła pracują za sprawą zestawu wahaczy. Skutek? Auto komfortowo tłumie nierówności, ale też dobrze trzyma się drogi. Napęd w BMW X3 może być przenoszony na tylne koła lub za pośrednictwem systemu xDrive. Niemcy zbudowali go w oparciu o skrzynie rozdzielczą wyposażoną w łańcuch, która dołącza przednią oś automatycznie. Układ RWD był dostępny głównie w najsłabszych wersjach silnikowych. Jeżeli chodzi o napęd 4x4, ten okazuje się trwały pod warunkiem regularnej wymiany oleju w mechanizmie.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: BMW 2.0d N47

Używane: BMW X3 F25 - stuki w przekładni kierowniczej

REKLAMA

Pomijając problemy z 4-cylindrowym dieslem i benzyniakiem, najpoważniejsze zmartwienie właścicieli BMW dotyczy przekładni kierowniczej. Jej stukanie obrosło już legendą w tym modelu! Czemu? Pojawia się niezwykle szybko. Co gorsze, nie pomaga nawet wymiana mechanizmu. Usterka potrafi powrócić już po pokonaniu jakiś 20 tysięcy kilometrów. Kolejne zmartwienie dotyczy zaworów EGR montowanego w 2-litrowych dieslach. Znane są przypadki, w których usterka zaworu przyczyniła się do… pożaru auta. EGR-y były wymieniane w ramach akcji naprawczej. Przed zakupem warto upewnić się czy oglądany pojazd brał w niej udział.

W używanych BMW X3 F25 pojawiają się też problemy z pracą przednich spryskiwaczy. Mechanizm po prostu przestaje działać. Powód? Ten dotyczy gnicia przewodów z płynem, które są ukryte w nadkolu. Usterka jest znana w ASO i producentowi. W związku z nią Bawarczycy również prowadzili akcję naprawczą. Poza tym w SUV-ie psują się siłowniki klapy bagażnika, a do tego śniedzieją styki w lampach. Choć usterka nie jest poważna, prowadzi do tego, że w czasie jazdy po prostu mogą przestać działać reflektory.

Używane: BMW X3 F25 - ile kosztuje?

Ceny używanego BMW X3 F25 startują w Polsce od 48 tysięcy złotych. Za tą kwotę kupujący może nabyć 2-litrowego diesla z przebiegiem oscylującym w granicy 280 - 350 tysięcy kilometrów. Czy to auto będzie godne uwagi? Wątpliwe. Jakich zatem egzemplarzy należy poszukiwać? Albo takich, które mają pewną co do kilometra historię serwisową, albo takich, które przeszły restrykcyjną kontrolę w ASO. Kluczowy dla powodzenia eksploatacji jest stan! Tylko zadbany egzemplarz będzie w stanie przez kilka lat pojeździć bez większych awarii. Zaniedbany z kolei stanie się źródłem wartych kilka tysięcy złotych rocznie problemów.

Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

BMW

Co musi zrobić kierowca, aby osiągnąć satysfakcję z zakupu używanego BMW X3 F25? Recepty są dwie. Po pierwsze należy znaleźć zadbany i regularnie serwisowany egzemplarz. Po drugie kupujący musi zrozumieć, że nabywa luksusowego SUV-a segmentu premium. A jego koszty eksploatacji nawet w przypadku całkowitej bezawaryjności nigdy nie będą tak niskie jak w przypadku np. popularnego hatchbacka segmentu C.

Zobacz również: Oznaczenia diesli BMW, czyli historia od M47 do B47!

BMW X3 F25 - dane techniczne:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Pojemność i liczba cylindrów Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie
20i 2.0 R4 N20 184 KM 270 Nm 8,2 s. 210 km/h 7,0 l
28i 3.0 R6 N52 243 KM 300 Nm 6,5 s. 230 km/h 7,9 l
28i 2.0 R4 N20 245 KM 350 Nm 6,5 s. 230 km/h 7,3 l
35i 3.0 R6 N55 306 KM 400 Nm 5,6 s. 245 km/h 8,3 l
  • Diesle:
Silnik Pojemność i liczba cylindrów Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie
18d 2.0 R4 N47 143 KM 360 Nm 9,9 s. 195 km/h 5,1 l
18d 2.0 R4 B47 150 KM 360 Nm 9,5 s. 195 km/h 5,1 l
20d 2.0 R4 N47 184 KM 380 Nm 8,5 s. 210 km/h 5,6 l
20d 2.0 R4 B47 190 KM 400 Nm 8,1 s. 210 km/h 5,6 l
30d 3.0 R6 N57 258 KM 560 Nm 6,2 s. 230 km/h 6,0 l
35d 3.0 R6 N57 313 KM 630 Nm 5,8 s. 244 km/h 6,1 l

BMW X3 F25 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 24 zł
  • filtr powietrza - od 107 zł
  • filtr paliwa - od 79 zł
  • filtr kabinowy - od 33 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 233 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 301 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 178 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 145 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 80 zł
  • łącznik stabilizatora - od 36 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 58 zł
  • amortyzator - od 185 zł
  • sprzęgło komplet - od 703 zł
  • koło dwumasowe - od 1889 zł
  • zawór EGR - od 552 zł

Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA