REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW

REKLAMA

REKLAMA

BMW X3 II ma serię zalet. Wygląda dość dobrze, ma przestronną kabinę, 550-litrowy bagażnik i zestaw całkiem oszczędnych diesli. Jak jednak starzeje się ten luksusowy SUV? To zależy… głównie od poprzednich właścicieli.

REKLAMA

Ogólny zarys nadwozia BMW X3 II w zasadzie nie zmienił się zbyt mocno w stosunku do poprzednika. Tak, auto urosło i zostało dostosowane do nowszego języka stylistycznego. Mimo wszystko nadal pozostało klasycznym SUV-em segmentu D z ostro zaznaczonymi liniami. Najciekawszy akcent? Wyraźne przetłoczenie poprowadzone aż od przedniego nadkola po tylny błotnik. To wspina się ku tyłowi i nadaje nadwoziu dynamizmu. Poza tym w oczy rzuca się np. przód pojazdu. Lampy są nieco zbyt duże, mimo wszystko pas przedni uzupełniony dość dużymi nerkami wydaje się masywny.

REKLAMA

Wnętrze używanego BMW X3 F25 jest typowo bawarskie. Co to oznacza? Przejrzyste linie, klasyczne kształty i kolory oraz… nudę! W tej kabinie pasażerskiej na próżno szukać emocji czy ogólnie jakiejkolwiek formy wyrazistości. Całość jest poprawna i dość ergonomiczna. Choć pewne zastrzeżenia można mieć np. do dużej ilości przycisków pojawiających się na konsoli centralnej czy systemu iDrive. Jakość materiałów i spasowania jest dobra. Jeszcze lepiej wypada ilość przestrzeni. X-trójka drugiej generacji została dostosowana do potrzeb czterech dorosłych pasażerów. Bagażnik liczy od 550 do 1600 litrów.

Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

BMW

Używane: BMW X3 F25 - 10 wersji napędowych i 6 silników

7 lat historii BMW X3 F25 oznaczało w sumie 10 wersji napędowych. W palecie pojawiły się m.in. cztery benzyniaki - 20i (2.0 R4 - 184 KM), 28i (3.0 R6 - 243 KM), 28i (2.0 R4 - 245 KM) i 35i (3.0 R6 - 306 KM). Wszystkie jednostki korzystają z doładowania (dwie ostatnie typu twin scroll) i wszystkie mają bezpośredni wtrysk paliwa. Którego silnika unikać? Najgorsza w stawce jest wersja 28i produkowana po 2012 roku. 245-konny motor 2-litrowy miewa poważne problemy z działaniem pompy olejowej. Zanim kierowca zorientuje się o wystąpieniu usterki, może najpierw np. zatrzeć drogą w wymianie turbosprężarkę, ewentualnie silnik.

Zobacz również: Oznaczenia silników BMW - kodowe oznaczenia silników benzynowych

Reszta benzyniaków, szczególnie wersje 6-cylindrowe znane z modeli 28i (243 KM) i 35i (306 KM) spisują się bez większych zarzutów. Większych problemów nie ma również z 6-cylindrowymi dieslami znanymi z wersji 30d (3.0 R6 - 258 KM) i 35d (3.0 R6 - 313 KM). Co z jednostkami posiadającymi 4 cylindry? Największy znak zapytania stanowią jednostki pochodzące z serii N47 - 18d (2.0 R4 - 143 KM) i 20d (2.0 R4 - 184 KM). W ich przypadku istnieje realne ryzyko m.in. wyciągnięcia łańcucha rozrządu. Problem z nim jest o tyle duży, że inżynierowie umieścili go po stronie skrzyni biegów! Środki zaradcze? Mechanicy zalecają skrócenie interwału wymiany oleju z 30 do 15 tysięcy kilometrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: BMW X3 F25 - który diesel najlepszy?

Jeżeli chodzi o diesle z serii B47, ich montaż pod maską BMW X3 F25 rozpoczął się w roku 2014. Jak na razie nie ujawniły one zasadniczych awarii. Jak ustrzec się problemów? W pierwszej kolejności kierowca powinien pamiętać o regularnym serwisie i - identycznie jak w dieslu N47 - skróceniu interwału wymiany oleju do 15 tysięcy kilometrów. W takim przypadku silników 18d (2.0 R4 - 150 KM) i 20d (2.0 R4 - 190 KM) powinny pozwolić właścicielowi auta na cieszenie się dobrymi osiągami i niskim spalaniem oscylujący w cyklu mieszanym w granicy 5 litrów oleju napędowego.

Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

BMW

Używane BMW X3 F25 to cały czas luksusowy SUV! A to oznacza dość wyrafinowaną konstrukcję zawieszenia. Zarówno przednie, jak i tylne koła pracują za sprawą zestawu wahaczy. Skutek? Auto komfortowo tłumie nierówności, ale też dobrze trzyma się drogi. Napęd w BMW X3 może być przenoszony na tylne koła lub za pośrednictwem systemu xDrive. Niemcy zbudowali go w oparciu o skrzynie rozdzielczą wyposażoną w łańcuch, która dołącza przednią oś automatycznie. Układ RWD był dostępny głównie w najsłabszych wersjach silnikowych. Jeżeli chodzi o napęd 4x4, ten okazuje się trwały pod warunkiem regularnej wymiany oleju w mechanizmie.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: BMW 2.0d N47

Używane: BMW X3 F25 - stuki w przekładni kierowniczej

REKLAMA

Pomijając problemy z 4-cylindrowym dieslem i benzyniakiem, najpoważniejsze zmartwienie właścicieli BMW dotyczy przekładni kierowniczej. Jej stukanie obrosło już legendą w tym modelu! Czemu? Pojawia się niezwykle szybko. Co gorsze, nie pomaga nawet wymiana mechanizmu. Usterka potrafi powrócić już po pokonaniu jakiś 20 tysięcy kilometrów. Kolejne zmartwienie dotyczy zaworów EGR montowanego w 2-litrowych dieslach. Znane są przypadki, w których usterka zaworu przyczyniła się do… pożaru auta. EGR-y były wymieniane w ramach akcji naprawczej. Przed zakupem warto upewnić się czy oglądany pojazd brał w niej udział.

W używanych BMW X3 F25 pojawiają się też problemy z pracą przednich spryskiwaczy. Mechanizm po prostu przestaje działać. Powód? Ten dotyczy gnicia przewodów z płynem, które są ukryte w nadkolu. Usterka jest znana w ASO i producentowi. W związku z nią Bawarczycy również prowadzili akcję naprawczą. Poza tym w SUV-ie psują się siłowniki klapy bagażnika, a do tego śniedzieją styki w lampach. Choć usterka nie jest poważna, prowadzi do tego, że w czasie jazdy po prostu mogą przestać działać reflektory.

Używane: BMW X3 F25 - ile kosztuje?

Ceny używanego BMW X3 F25 startują w Polsce od 48 tysięcy złotych. Za tą kwotę kupujący może nabyć 2-litrowego diesla z przebiegiem oscylującym w granicy 280 - 350 tysięcy kilometrów. Czy to auto będzie godne uwagi? Wątpliwe. Jakich zatem egzemplarzy należy poszukiwać? Albo takich, które mają pewną co do kilometra historię serwisową, albo takich, które przeszły restrykcyjną kontrolę w ASO. Kluczowy dla powodzenia eksploatacji jest stan! Tylko zadbany egzemplarz będzie w stanie przez kilka lat pojeździć bez większych awarii. Zaniedbany z kolei stanie się źródłem wartych kilka tysięcy złotych rocznie problemów.

Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki

BMW

Co musi zrobić kierowca, aby osiągnąć satysfakcję z zakupu używanego BMW X3 F25? Recepty są dwie. Po pierwsze należy znaleźć zadbany i regularnie serwisowany egzemplarz. Po drugie kupujący musi zrozumieć, że nabywa luksusowego SUV-a segmentu premium. A jego koszty eksploatacji nawet w przypadku całkowitej bezawaryjności nigdy nie będą tak niskie jak w przypadku np. popularnego hatchbacka segmentu C.

Zobacz również: Oznaczenia diesli BMW, czyli historia od M47 do B47!

BMW X3 F25 - dane techniczne:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Pojemność i liczba cylindrów Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie
20i 2.0 R4 N20 184 KM 270 Nm 8,2 s. 210 km/h 7,0 l
28i 3.0 R6 N52 243 KM 300 Nm 6,5 s. 230 km/h 7,9 l
28i 2.0 R4 N20 245 KM 350 Nm 6,5 s. 230 km/h 7,3 l
35i 3.0 R6 N55 306 KM 400 Nm 5,6 s. 245 km/h 8,3 l
  • Diesle:
Silnik Pojemność i liczba cylindrów Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie
18d 2.0 R4 N47 143 KM 360 Nm 9,9 s. 195 km/h 5,1 l
18d 2.0 R4 B47 150 KM 360 Nm 9,5 s. 195 km/h 5,1 l
20d 2.0 R4 N47 184 KM 380 Nm 8,5 s. 210 km/h 5,6 l
20d 2.0 R4 B47 190 KM 400 Nm 8,1 s. 210 km/h 5,6 l
30d 3.0 R6 N57 258 KM 560 Nm 6,2 s. 230 km/h 6,0 l
35d 3.0 R6 N57 313 KM 630 Nm 5,8 s. 244 km/h 6,1 l

BMW X3 F25 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 24 zł
  • filtr powietrza - od 107 zł
  • filtr paliwa - od 79 zł
  • filtr kabinowy - od 33 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 233 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 301 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 178 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 145 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 80 zł
  • łącznik stabilizatora - od 36 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 58 zł
  • amortyzator - od 185 zł
  • sprzęgło komplet - od 703 zł
  • koło dwumasowe - od 1889 zł
  • zawór EGR - od 552 zł

Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW
Używane: BMW X3 F25 (2010 - 2017) - opinie i typowe usterki
BMW
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA