REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Mazda CX-3 jest lepiej wykonana od Forda Pumy, mniej azjatycka od Kii Stonic i bardziej finezyjna od T-Crossa. Czy to Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3 to niezwykłe połączenie... lokalizacji. Crossver segmentu B ujrzał światło dzienne w Los Angeles - amerykańskiej mekce gwiazd. Jego produkcja została jednak ulokowana w... Hiroszimie. A ta nie kojarzy się już najlepiej. Do której z tych miejscowości Mazda pasuje bardziej? Zdecydowanie do miasta aniołów! Bo jej nadwozie wygląda trochę tak, jakby zostało wyrzeźbione, a nie zaprojektowane. Oczywiście to nie oznacza, że Japończycy nie popełnili błędów. Standardowo dla siebie zastosowali nieco za długą maskę. Poza tym w modelu testowym nie przekonał mnie szary lakier. Ja chyba postawiłbym na krwistą czerwień!

REKLAMA

Mazda CX-3

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

CX-3 SkyJoy: na zewnątrz dzieło sztuki, w środku po prostu Mazda!

REKLAMA

Kabina pasażerska CX-trójki jest iście mazdowska! Co to oznacza? Kierownicę z wąskim wieńcem i wąskimi ramionami, ekran umieszczony na szczycie konsoli, minimalizm na desce rozdzielczej oraz pokrętło za gałką zmiany biegów. Plusy? Wnętrze Mazda CX-3 jest mocno przejrzyste i nie ma w nim charakterystycznych dla Japończyków mało intuicyjnych rozwiązań. Poza tym w fotelu można zająć wygodną pozycję, klimatyzacja - co niespotykane! - przy włączonym nawiewie na szybę nadal działa w trybie automatycznym, a jakość wykończenia odsyła do lamusa praktycznie każdego z głównych rynkowych konsumentów.

Wady? Wnętrze CX-trójki jest bez wątpienia zbyt czarne. Przydałyby się tu akcenty, które nieco rozświetliłyby tą kabinę. Poza tym po jakości ekranu multimedialnego widać nieco upływ czasu - model miał prezentację w roku 2015, a ilość przestrzeni w kabinie nie jest przesadna. Na przednich fotelach można się wygodnie rozsiąść. Wtedy jednak z tyłu zmieszczą się głównie małe dzieci.

Mazda CX-3

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3 SkyActiv-G to typowy… wolnossak

REKLAMA

Choć wzornictwo Mazdy CX-3 wydaje się nowoczesne i świeże, są pewne kwestie w których Japończycy pozostają tradycjonalistami. To dotyczy chociażby palety silnikowej. Dobre informacje? Kupujący nie będzie musiał długo wybierać - CX-3 jest oferowany tylko z jednym benzyniakiem. Kolejna dobra informacja? Motor ma aż 2 litry pojemności. Zła informacja? Niestety nadal brakuje mu doładowania. Silnik z serii SkyActiv-G rozwija 121 koni mechanicznych. Jeżeli chodzi o moment obrotowy, ten ma wartość 206 Nm. Obydwa parametry są rozwijane przy wysokiej prędkości obrotowej.

Testowa Mazda CX-3 ze startu wydawała się całkiem dynamiczna - przyspieszała do pierwszej setki w 9,1 sekundy. Sytuacja zmieniała się w trasie - tam wyraźnie brakowało jej wigoru. Skutek? Na drodze krajowej podczas wyprzedzania ciężarówki konieczne jest umiejętne dobranie przełożenia skrzyni biegów - w przeciwnym razie silnik buczy, a przyrost prędkości jest niewielki. I choć CX-3 SkyActiv-G pracuje jak typowy wolnossak, ma coś co odróżnia go na tle konkurencji. Ten silnik naprawdę mało pali! Komputer pokładowy po teście wskazywał spalanie na poziomie 6,8 litra - a to wynik niedostępny często dla nowoczesnych, doładowanych motorów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Mazda CX-3

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3: crossover ma szczudła i sportowe zacięcie

Pomijając wolnossącego benzyniaka, jest jeszcze jedna rzecz charakterystyczna dla Mazdy w modelu CX-3. Japończycy mają ostatnio taką manierę, że choć skupiają się na produkcji modeli ze zwiększonym prześwitem, chcą aby te prowadziły się jak auta sportowe. Zaleta takiego stanu rzeczy jest taka, że mały crossover okazuje się sztywny, pewnie trzyma się drogi w zakręcie i precyzyjnie wykonuje polecenia wydawane przez kierowcę. Po drugiej stronie medalu znajduje się jednak komfort - a właściwie jego ograniczony zakres na nawierzchniach niskiej jakości.

Na koniec pozostał chyba najmniej przyjemny temat dla Mazdy - mowa o cenie. Auto testowe - które nie było przesadnie dobrze wyposażone - zostanie wycenione przez salon sprzedaży na blisko 101 tys. zł. Czy to dużo? Niestety, ale tak. Konkurencyjny Renault Captur kosztuje minimum 73 900 zł. Tak, posiada zaledwie 90-konny silnik pod maską. Ale nawet jeżeli kierowca zdecyduje się na 140-konnego benzyniaka, cena crossovera nie przekroczy 83 tys. zł. Nie da się zatem ukryć, że CX-3 nie jest potężnym hitem sprzedaży. To jednak ma też zalety - bo w dużym mieście jadąc Mazdą nie spotkacie podobnego auta na każdym rogu.

Test: Mazda CX-3 - podsumowanie:

Mazda CX-3 ma pewne braki w kwestii dynamiki, a do tego zdecydowanie mogłaby być tańsza. Ten samochód - wraz z resztą rodziny marki - doprowadził jednak do ciekawego zjawiska. Bo o obecnych Mazdach spokojnie można powiedzieć, że mają japoński… urok! A to oznacza, że wreszcie nie trzeba ich kupować wyłącznie dlatego, że mogą być bezawaryjne czy są praktyczne. Teraz są także w stanie budzić emocje - emocje, które w motoryzacji XXI wieku stanowią szczególnie ważny klucz do sukcesu.

Mazda CX-3

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3 SkyActiv-G 2.0 121 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 121 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 206 Nm (przy 2800 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 192 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,1 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 48 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,4 litra
  • Długość: 4275 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1535 mm
  • Rozstaw osi: 2570 mm
  • Pojemność bagażnika: 350/1260 litrów
  • Cena: od 90 900 zł

Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G 2.0 121 KM - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 100 700 złotych,
  • 16-calowe felgi aluminiowe,
  • klimatyzacja automatyczna,
  • system wspomagający hamowanie,
  • tempomat,
  • 7-calowy ekran multimedialny,
  • skórzana, wielofunkcyjna kierownica,
  • przednie reflektory diodowe,
  • czujnik deszczu,
  • czujnik zmierzchu,
  • system monitorowania tyłu pojazdu,
  • podgrzewane fotele przednie,
  • czujniki parkowania z tyłu,
  • przyciemniane szyby tylne.

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA