REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Mazda CX-3 jest lepiej wykonana od Forda Pumy, mniej azjatycka od Kii Stonic i bardziej finezyjna od T-Crossa. Czy to Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3 to niezwykłe połączenie... lokalizacji. Crossver segmentu B ujrzał światło dzienne w Los Angeles - amerykańskiej mekce gwiazd. Jego produkcja została jednak ulokowana w... Hiroszimie. A ta nie kojarzy się już najlepiej. Do której z tych miejscowości Mazda pasuje bardziej? Zdecydowanie do miasta aniołów! Bo jej nadwozie wygląda trochę tak, jakby zostało wyrzeźbione, a nie zaprojektowane. Oczywiście to nie oznacza, że Japończycy nie popełnili błędów. Standardowo dla siebie zastosowali nieco za długą maskę. Poza tym w modelu testowym nie przekonał mnie szary lakier. Ja chyba postawiłbym na krwistą czerwień!

REKLAMA

Mazda CX-3

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

CX-3 SkyJoy: na zewnątrz dzieło sztuki, w środku po prostu Mazda!

REKLAMA

Kabina pasażerska CX-trójki jest iście mazdowska! Co to oznacza? Kierownicę z wąskim wieńcem i wąskimi ramionami, ekran umieszczony na szczycie konsoli, minimalizm na desce rozdzielczej oraz pokrętło za gałką zmiany biegów. Plusy? Wnętrze Mazda CX-3 jest mocno przejrzyste i nie ma w nim charakterystycznych dla Japończyków mało intuicyjnych rozwiązań. Poza tym w fotelu można zająć wygodną pozycję, klimatyzacja - co niespotykane! - przy włączonym nawiewie na szybę nadal działa w trybie automatycznym, a jakość wykończenia odsyła do lamusa praktycznie każdego z głównych rynkowych konsumentów.

Wady? Wnętrze CX-trójki jest bez wątpienia zbyt czarne. Przydałyby się tu akcenty, które nieco rozświetliłyby tą kabinę. Poza tym po jakości ekranu multimedialnego widać nieco upływ czasu - model miał prezentację w roku 2015, a ilość przestrzeni w kabinie nie jest przesadna. Na przednich fotelach można się wygodnie rozsiąść. Wtedy jednak z tyłu zmieszczą się głównie małe dzieci.

Mazda CX-3

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3 SkyActiv-G to typowy… wolnossak

REKLAMA

Choć wzornictwo Mazdy CX-3 wydaje się nowoczesne i świeże, są pewne kwestie w których Japończycy pozostają tradycjonalistami. To dotyczy chociażby palety silnikowej. Dobre informacje? Kupujący nie będzie musiał długo wybierać - CX-3 jest oferowany tylko z jednym benzyniakiem. Kolejna dobra informacja? Motor ma aż 2 litry pojemności. Zła informacja? Niestety nadal brakuje mu doładowania. Silnik z serii SkyActiv-G rozwija 121 koni mechanicznych. Jeżeli chodzi o moment obrotowy, ten ma wartość 206 Nm. Obydwa parametry są rozwijane przy wysokiej prędkości obrotowej.

Testowa Mazda CX-3 ze startu wydawała się całkiem dynamiczna - przyspieszała do pierwszej setki w 9,1 sekundy. Sytuacja zmieniała się w trasie - tam wyraźnie brakowało jej wigoru. Skutek? Na drodze krajowej podczas wyprzedzania ciężarówki konieczne jest umiejętne dobranie przełożenia skrzyni biegów - w przeciwnym razie silnik buczy, a przyrost prędkości jest niewielki. I choć CX-3 SkyActiv-G pracuje jak typowy wolnossak, ma coś co odróżnia go na tle konkurencji. Ten silnik naprawdę mało pali! Komputer pokładowy po teście wskazywał spalanie na poziomie 6,8 litra - a to wynik niedostępny często dla nowoczesnych, doładowanych motorów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Mazda CX-3

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3: crossover ma szczudła i sportowe zacięcie

Pomijając wolnossącego benzyniaka, jest jeszcze jedna rzecz charakterystyczna dla Mazdy w modelu CX-3. Japończycy mają ostatnio taką manierę, że choć skupiają się na produkcji modeli ze zwiększonym prześwitem, chcą aby te prowadziły się jak auta sportowe. Zaleta takiego stanu rzeczy jest taka, że mały crossover okazuje się sztywny, pewnie trzyma się drogi w zakręcie i precyzyjnie wykonuje polecenia wydawane przez kierowcę. Po drugiej stronie medalu znajduje się jednak komfort - a właściwie jego ograniczony zakres na nawierzchniach niskiej jakości.

Na koniec pozostał chyba najmniej przyjemny temat dla Mazdy - mowa o cenie. Auto testowe - które nie było przesadnie dobrze wyposażone - zostanie wycenione przez salon sprzedaży na blisko 101 tys. zł. Czy to dużo? Niestety, ale tak. Konkurencyjny Renault Captur kosztuje minimum 73 900 zł. Tak, posiada zaledwie 90-konny silnik pod maską. Ale nawet jeżeli kierowca zdecyduje się na 140-konnego benzyniaka, cena crossovera nie przekroczy 83 tys. zł. Nie da się zatem ukryć, że CX-3 nie jest potężnym hitem sprzedaży. To jednak ma też zalety - bo w dużym mieście jadąc Mazdą nie spotkacie podobnego auta na każdym rogu.

Test: Mazda CX-3 - podsumowanie:

Mazda CX-3 ma pewne braki w kwestii dynamiki, a do tego zdecydowanie mogłaby być tańsza. Ten samochód - wraz z resztą rodziny marki - doprowadził jednak do ciekawego zjawiska. Bo o obecnych Mazdach spokojnie można powiedzieć, że mają japoński… urok! A to oznacza, że wreszcie nie trzeba ich kupować wyłącznie dlatego, że mogą być bezawaryjne czy są praktyczne. Teraz są także w stanie budzić emocje - emocje, które w motoryzacji XXI wieku stanowią szczególnie ważny klucz do sukcesu.

Mazda CX-3

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3 SkyActiv-G 2.0 121 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 121 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 206 Nm (przy 2800 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 192 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,1 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 48 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,4 litra
  • Długość: 4275 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1535 mm
  • Rozstaw osi: 2570 mm
  • Pojemność bagażnika: 350/1260 litrów
  • Cena: od 90 900 zł

Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G 2.0 121 KM - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 100 700 złotych,
  • 16-calowe felgi aluminiowe,
  • klimatyzacja automatyczna,
  • system wspomagający hamowanie,
  • tempomat,
  • 7-calowy ekran multimedialny,
  • skórzana, wielofunkcyjna kierownica,
  • przednie reflektory diodowe,
  • czujnik deszczu,
  • czujnik zmierzchu,
  • system monitorowania tyłu pojazdu,
  • podgrzewane fotele przednie,
  • czujniki parkowania z tyłu,
  • przyciemniane szyby tylne.

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA