REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Mazda CX-3 jest lepiej wykonana od Forda Pumy, mniej azjatycka od Kii Stonic i bardziej finezyjna od T-Crossa. Czy to Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3 to niezwykłe połączenie... lokalizacji. Crossver segmentu B ujrzał światło dzienne w Los Angeles - amerykańskiej mekce gwiazd. Jego produkcja została jednak ulokowana w... Hiroszimie. A ta nie kojarzy się już najlepiej. Do której z tych miejscowości Mazda pasuje bardziej? Zdecydowanie do miasta aniołów! Bo jej nadwozie wygląda trochę tak, jakby zostało wyrzeźbione, a nie zaprojektowane. Oczywiście to nie oznacza, że Japończycy nie popełnili błędów. Standardowo dla siebie zastosowali nieco za długą maskę. Poza tym w modelu testowym nie przekonał mnie szary lakier. Ja chyba postawiłbym na krwistą czerwień!

REKLAMA

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

CX-3 SkyJoy: na zewnątrz dzieło sztuki, w środku po prostu Mazda!

REKLAMA

Kabina pasażerska CX-trójki jest iście mazdowska! Co to oznacza? Kierownicę z wąskim wieńcem i wąskimi ramionami, ekran umieszczony na szczycie konsoli, minimalizm na desce rozdzielczej oraz pokrętło za gałką zmiany biegów. Plusy? Wnętrze Mazda CX-3 jest mocno przejrzyste i nie ma w nim charakterystycznych dla Japończyków mało intuicyjnych rozwiązań. Poza tym w fotelu można zająć wygodną pozycję, klimatyzacja - co niespotykane! - przy włączonym nawiewie na szybę nadal działa w trybie automatycznym, a jakość wykończenia odsyła do lamusa praktycznie każdego z głównych rynkowych konsumentów.

Wady? Wnętrze CX-trójki jest bez wątpienia zbyt czarne. Przydałyby się tu akcenty, które nieco rozświetliłyby tą kabinę. Poza tym po jakości ekranu multimedialnego widać nieco upływ czasu - model miał prezentację w roku 2015, a ilość przestrzeni w kabinie nie jest przesadna. Na przednich fotelach można się wygodnie rozsiąść. Wtedy jednak z tyłu zmieszczą się głównie małe dzieci.

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3 SkyActiv-G to typowy… wolnossak

REKLAMA

Choć wzornictwo Mazdy CX-3 wydaje się nowoczesne i świeże, są pewne kwestie w których Japończycy pozostają tradycjonalistami. To dotyczy chociażby palety silnikowej. Dobre informacje? Kupujący nie będzie musiał długo wybierać - CX-3 jest oferowany tylko z jednym benzyniakiem. Kolejna dobra informacja? Motor ma aż 2 litry pojemności. Zła informacja? Niestety nadal brakuje mu doładowania. Silnik z serii SkyActiv-G rozwija 121 koni mechanicznych. Jeżeli chodzi o moment obrotowy, ten ma wartość 206 Nm. Obydwa parametry są rozwijane przy wysokiej prędkości obrotowej.

Testowa Mazda CX-3 ze startu wydawała się całkiem dynamiczna - przyspieszała do pierwszej setki w 9,1 sekundy. Sytuacja zmieniała się w trasie - tam wyraźnie brakowało jej wigoru. Skutek? Na drodze krajowej podczas wyprzedzania ciężarówki konieczne jest umiejętne dobranie przełożenia skrzyni biegów - w przeciwnym razie silnik buczy, a przyrost prędkości jest niewielki. I choć CX-3 SkyActiv-G pracuje jak typowy wolnossak, ma coś co odróżnia go na tle konkurencji. Ten silnik naprawdę mało pali! Komputer pokładowy po teście wskazywał spalanie na poziomie 6,8 litra - a to wynik niedostępny często dla nowoczesnych, doładowanych motorów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3: crossover ma szczudła i sportowe zacięcie

Pomijając wolnossącego benzyniaka, jest jeszcze jedna rzecz charakterystyczna dla Mazdy w modelu CX-3. Japończycy mają ostatnio taką manierę, że choć skupiają się na produkcji modeli ze zwiększonym prześwitem, chcą aby te prowadziły się jak auta sportowe. Zaleta takiego stanu rzeczy jest taka, że mały crossover okazuje się sztywny, pewnie trzyma się drogi w zakręcie i precyzyjnie wykonuje polecenia wydawane przez kierowcę. Po drugiej stronie medalu znajduje się jednak komfort - a właściwie jego ograniczony zakres na nawierzchniach niskiej jakości.

Na koniec pozostał chyba najmniej przyjemny temat dla Mazdy - mowa o cenie. Auto testowe - które nie było przesadnie dobrze wyposażone - zostanie wycenione przez salon sprzedaży na blisko 101 tys. zł. Czy to dużo? Niestety, ale tak. Konkurencyjny Renault Captur kosztuje minimum 73 900 zł. Tak, posiada zaledwie 90-konny silnik pod maską. Ale nawet jeżeli kierowca zdecyduje się na 140-konnego benzyniaka, cena crossovera nie przekroczy 83 tys. zł. Nie da się zatem ukryć, że CX-3 nie jest potężnym hitem sprzedaży. To jednak ma też zalety - bo w dużym mieście jadąc Mazdą nie spotkacie podobnego auta na każdym rogu.

Test: Mazda CX-3 - podsumowanie:

Mazda CX-3 ma pewne braki w kwestii dynamiki, a do tego zdecydowanie mogłaby być tańsza. Ten samochód - wraz z resztą rodziny marki - doprowadził jednak do ciekawego zjawiska. Bo o obecnych Mazdach spokojnie można powiedzieć, że mają japoński… urok! A to oznacza, że wreszcie nie trzeba ich kupować wyłącznie dlatego, że mogą być bezawaryjne czy są praktyczne. Teraz są także w stanie budzić emocje - emocje, które w motoryzacji XXI wieku stanowią szczególnie ważny klucz do sukcesu.

Mazda CX-3

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?

Mazda CX-3 SkyActiv-G 2.0 121 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, wolnossący, benzyna
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 121 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 206 Nm (przy 2800 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 192 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,1 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 48 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,4 litra
  • Długość: 4275 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1535 mm
  • Rozstaw osi: 2570 mm
  • Pojemność bagażnika: 350/1260 litrów
  • Cena: od 90 900 zł

Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G 2.0 121 KM - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 100 700 złotych,
  • 16-calowe felgi aluminiowe,
  • klimatyzacja automatyczna,
  • system wspomagający hamowanie,
  • tempomat,
  • 7-calowy ekran multimedialny,
  • skórzana, wielofunkcyjna kierownica,
  • przednie reflektory diodowe,
  • czujnik deszczu,
  • czujnik zmierzchu,
  • system monitorowania tyłu pojazdu,
  • podgrzewane fotele przednie,
  • czujniki parkowania z tyłu,
  • przyciemniane szyby tylne.

Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Test: Mazda CX-3 SkyJoy SkyActiv-G - Mazda dla Kowalskiego?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA