REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

Skoda Octavia iV Style: czy czeski liftback rzeczywiście jest style?

Pierwsze wrażenie? Nowa Skoda Octavia jest majestatycznie wielka! Bo choć liftback wywodzi się z segmentu C, długość jego nadwozia sięga blisko 4,7 metra. To wartość o prawie 20 cm większa niż w przypadku pierwszej Octavii. Jednocześnie prawie taką samą długość ma… Volkswagen Passat B5. Ciekawe akcenty? W nowej Octavii strasznie podoba mi się przód z maską „odciętą” w okolicy nadkoli, nisko poprowadzonym grillem, nisko zadartym nosem i matrixowymi światłami (tak, w Octavii Style standardem są Matrixy!). Liftback nabiera w ten sposób nieco sportowego charakteru.

REKLAMA

REKLAMA

Skoda Octavia Plug-in

Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

Na przednim błotniku testowej Octavii pojawia się wlew paliwa. Nie, to nie wynik fatalnej pomyłki czeskich inżynierów, a wynik tego, że mieliśmy do czynienia z Octavią iV, czyli hybrydą plug-in. Pod klapką ukrywa się zatem gniazdko do ładowania.

Kolejny plus dotyczy linii bocznej. Jest minimalistyczna, ale i przetłoczona. Mało skomplikowana, ale jednocześnie z charakterem - który wyłącznie uzupełniają 18-calowe felgi wykończone wzorem przypominającym łopatki silnika odrzutowego. Uwagi? Chyba największą mam do tyłu. Jest harmonijny i zrównoważony, ale mógłby być też nieco bardziej dynamiczny. Choć na uwagę i tak zasługuje spojler ładnie wtopiony w tylną klapę czy lampy posiadające dynamiczne kierunkowskazy.

Sportowe fotele w hybrydzie? Octavia plug-in ma świetne siedziska!

Nowa Skoda Octavia jest autem dorosłym i dojrzałym. I to widać nie tylko po nadwoziu, ale i wnętrzu. Fotele? Są masywne, mięsiste, wygodne, nieco sportowe i po dopłacie otrzymały elektryczne sterowanie. Ilość miejsca? Nawet czterech siatkarzy bez problemu znajdzie wygodną pozycję w tym aucie w czasie dalszego wyjazdu. Stylizacja? To minimalizm z odrobiną obłości. Najwięcej przycisków pojawia się na… kierownicy. Bo niemalże wszystkie funkcje ukrywają się w ekranie multimedialnym. Kolejny wyświetlacz zastępuje zegary, a skrzynią biegów steruje się za pomocą joysticka.

REKLAMA

Skoda Octavia Plug-in

Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

Jednym z najładniejszych elementów w kabinie pasażerskiej nowej Skody Octavii są klamki. Zostały wygięte w dość ciekawy kształt. Jednym z najfajniejszych był zdecydowanie system audio Canton - oferuje więcej niż dobrą jakość dźwięku. A do tego idąc za nowymi trendami, na konsoli centralnej pojawia się materiałowa wstawka i pasażerowie tylnej kanapy mogą liczyć na obecność roletek ograniczających ilość promieni słonecznych wpadających do wnętrza. Uwagi? Jakość plastików użytych do wykonania przycisków na konsoli czy boczków drzwi mogłaby być nieco wyższa...

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dwa ramiona czy trzy? Ja wolałbym trzy w Octavii iV

Poza tym osobiście dopłaciłbym przeszło tysiąc złotych za trójramienną kierownicę - dwuramienna prezentuje się nieco dziwacznie i podpowiedziałbym Czechom, aby znaleźli bardziej fortunne miejsce dla przycisku odpalającego silnik - znajduje się na kolumnie kierowniczej. Drobne uwagi mam też do systemu multimedialnego - potrzebuje dłuższej chwili na płynne działanie po porannym rozruchu silnika oraz bagażnika - jest długi, ale przez obecność baterii trochę zbyt płytki (ma też o 150 litrów mniej niż wersja spalinowa).

Skoda Octavia Plug-in

Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

Skoda Octavia plug-in: benzyna, elektryk i baterie

Do testu otrzymaliśmy Skodę Octavię iV. Dwie litery pojawiające się na końcu nazwy wcale nie mają w fantazyjny sposób określać generacji liftbacka, a wyrażać jego troskę o… ekologię. Bo pod maską auta pracowała hybryda plug-in. Motor składa się z 1.4-litrowego benzyniaka o mocy 150 koni, 116-konnego elektryka i zestawu baterii 13 kWh. Skutek? Po naładowaniu z gniazdka Skoda jest w sanie pokonać blisko 70 kilometrów na samym prądzie - i wynik naprawdę jest realny do osiągnięcia! Co stanie się po wyładowaniu akumulatora? Zacznie być klasyczną hybrydą. Klasyczną, czyli naprawdę oszczędną.

Ile trwa ładowanie 13 kWh baterii w Octavii iV? Przy użyciu standardowego gniazdka 5 godzin - ze sporym marginesem auto naładuje się zatem podczas nocnego postoju w garażu - tym samym rano kierowca znowu będzie miał 70 km zasięgu. Po zastosowaniu wallboxa czas ładowania spada do 3 godzin i 30 minut.

Skoda Octavia Plug-in

Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

Czy hybryda plug-in może być oszczędna? W Octavii tak!

Przez lata kierowcy zdążyli przyzwyczaić się do tego, że tylko Japończycy tworzyli oszczędne hybrydy. Teraz Czesi postanowili zmienić to przekonanie. I sprawdziłem to w teście. Ile w cyklu mieszanym paliła Skoda Octavia iV? Około 6 litrów benzyny. A to wynik, który na prawie 40-litrowym zbiorniku daje zasięg wynoszący ponad 700 kilometrów. Oczywiście hybrydowy nie znaczy… wolny! Bo Octavia była zaskakująco dynamiczna. Spalinowo-elektryczny układ napędowy dostarcza w sumie 204 konie. W efekcie liftback przyspiesza do pierwszej setki w 7,7 sekundy.

Zapał sprinterski Octavii nieco stygnie w trasie. Powód? Raczej nie chodzi o wyraźne braki mocy, a bardziej sporą wagę. Hybrydowa Skoda waży prawie 1700 kg - tym samym jest o 140 kg cięższa od wersji napędzanej 200-konnym dieslem. Z drugiej strony układ został sparowany z dwusprzęgłową przekładnią - a więc szybko reaguje na wciśnięcie pedału gazu redukcjami kolejnych przełożeń. Co jeszcze jest fajne w hybrydowej Octavii? Warknięcie, które towarzyszy uruchomieniu benzyniaka podczas jazdy. Poza tym uwagę zwraca mocna praca układu rekuperacji - podczas dojeżdżania do skrzyżowania prawie nie trzeba hamować.

Podczas jazdy Octavią iV czuć masę… baterii!

Nowa Octavia jest rodzinnym liftbackiem. Jak się zatem prowadzi? Niezwykle stabilnie zachowuje się na drodze, pewnie pokonuje zakręty i oferuje kierowcy możliwość współpracy z całkiem precyzyjnym układem kierowniczym. Mimo wszystko mówiąc o wrażeniach z jazdy, muszę wrócić do poruszanego już tematu. Skoda za sprawą masy baterii w układzie hybrydowym jest ciężka i czuć to w czasie niektórych manewrów - głównie hamowania i pokonywania progów spowalniających.

Skoda Octavia Plug-in

Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

Nowa Skoda Octavia plug-in - podsumowanie:

W nowej Octavii strasznie podobało mi się to, jak wygląda jej nadwozie, przypadł mi do gustu minimalizm jej wnętrza, a do tego jej fotele uznaję za naprawdę niesamowite. Poza tym nie jestem w stanie zbyt wiele złego powiedzieć o hybrydzie plug-in, szczególnie że pracuje intuicyjnie, gładko i… oszczędnie! Cena? No ta też właśnie nie jest przesadnie wysoka. Bo Skoda wyposażona tak dobrze jak konkurenci z segmentu premium, została wyceniona na rozsądne jak na plug-ina 178 tysięcy złotych. Gdzie zatem ukrywa się haczyk? Skodą jeździło mi się świetnie i choć jest lepsza od większości konkurentów, mnie oczarowała, ale tylko prawie...

Skoda Octavia iV Plug-in - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna + elektryczny
  • Pojemność silnika: 1395 cm3
  • Maksymalna moc - silnik benzynowy: 150 KM
  • Maksymalny moment obrotowy - silnik benzynowy: 250 Nm (przy 1550 - 3500 obr./min.)
  • Maksymalna moc - hybryda: 204 KM
  • Prędkość maksymalna: 220 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 39,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,7 litra
  • Długość: 4689 mm
  • Szerokość: 1829 mm
  • Wysokość: 1486 mm
  • Rozstaw osi: 2679 mm
  • Pojemność bagażnika: 450/1405 litrów
  • Cena: od 85 100 zł

Skoda Octavia Style iV Plug-in - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 178 700 zł,
  • Hill Hold Control - wspomaganie ruszania pod wzniesienia,
  • LANE ASSIST - asystent pasa ruchu,
  • FRONT ASSIST - kontrola odstępu z funkcją awaryjnego hamowania,
  • Collision Avoidance Assist,
  • LIGHT AND RAIN ASSIST - czujnik zmierzchu i deszczu,
  • kamera cofania,
  • SMART LINK+ z połączeniem bezprzewodowym,
  • VIRTUAL COCKPIT - cyfrowy zestaw wskaźników,
  • KESSY FULL - bezkluczykowy system obsługi samochodu,
  • podgrzewane fotele przednie,
  • SUNSET - przyciemniane tylne szyby boczne i szyba pokrywy bagażnika,
  • reflektory główne LED Top Matrix,
  • 18-calowe felgi aluminiowe,
  • ADAPTIVE CRUISE CONTROL - aktywny tempomat do 210 km/h,
  • pakiet oświetlenia LED AMBIENTE,
  • bezdotykowo otwierana elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika,
  • Sound System Canton,
  • wyświetlacz Head-up,
  • skórzana tapicerka foteli,
  • elektrycznie regulowane fotele z przodu z pamięcią,
  • Elektrycznie składane lusterka z pamięcią, lusterko wsteczne bezramkowe,
  • phone box.

Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA