REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC. Czyli przez tydzień przyglądaliśmy się francuskiemu SUV-owi coupe. Co można o nim powiedzieć?

Renault Arkana 1.3 TCe - jest droga czy nie?

Sukces na rynku motoryzacyjnym? Ostatnie lata wyraźnie pokazują, że w dużej mierze zależy od poszukiwania kolejnych niszy - a czasami są to nisze w niszach. I świetnym tego przykładem są nie tyle SUV-y, co SUV-y coupe. A do grupy tej zalicza się Renault Arkana - samochód, który ostatnio stanął przed naszą redakcją. Co można o nim powiedzieć? Wygląda trochę jak BMW X4 dla ubogich - chociaż stwierdzenie dla ubogich jest tu użyte bardziej żartobliwie. W końcu ten samochód kosztuje blisko 130 tys. zł. Poza tym Arkana nie nadaje się dla ubogich z jeszcze jednego powodu - wygląda naprawdę efektownie.

REKLAMA

Test Renault Arkana

Test Renault Arkana

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach

Renault Arkana jest... światowy!

Nasze testowe Renault było wyjątkowo... światowe. Niebieski lakier został nazwany Zanzibar. 18-calowe felgi aluminiowe z kolei zostały nazwane Pasadena. Połączeniem dla wyspy u wybrzeży Afryki i miasta w hrabstwie Los Angeles stał się m.in. przód dość wiernie zapożyczony z takich modeli jak Megane czy Captur. Nadwozie Arkany składa się z dużej ilości efektownych przetłoczeń - choć wszystkie zostały wykończone obłymi kształtami. Poza tym w oczy rzucają się agresywne LED-y w kształcie litery C czy nieco sportowy spojler w klapie bagażnika stylizowanej na liftbackach.

Renault Arkana: przestronne wnętrze dla rodziny

Drzwi Arkany są dość masywne. A za nimi ukrywa się mięsisty i wyjątkowo wygodny fotel. Podczas jazdy w tym siedzisku nawet przez chwilę nie bolały mnie plecy! Poza tym uwagę przykuwa charakterystyczny dla Renault, ogromny ekran multimedialny z nawigacją oraz srebrny dekor poprowadzony przez środek konsoli. Tak, jest wykonany z lakierowanego i twardego plastiku. Z drugiej strony na pierwszy rzut oka przypomina ryflowaną blachę, a do tego skutecznie rozświetla czarną konsolę i nadaje jej charakteru. Twardy plastik stał się budulcem nie tylko dla dekoru. Jest go trochę za dużo np. na tunelu centralnym.

Renault Arkana jest rodzinnie przestronny. W tym aucie na ilość miejsca nie może narzekać nie tylko kierowca i siedzący obok nieco pasażer, ale także osoby siadające na tylnej kanapie. Słowo przestronny idealnie pasuje też do bagażnika. Kufer liczy minimum 513 litrów, ma podwójną podłogę, a jego praktyczność poszerza klapa w stylu liftbacka. Kolejną zaletą francuskiego SUV-a coupe jest duża ilość schowków. Inżynierowie pomyśleli nawet o siatkowanej kieszeni na drobiazgi, która ukrywa się na tunelu centralnym po stronie pasażera.

Test Renault Arkana

Test Renault Arkana

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach

Renault Arkana 1.3 TCe: benzyniak z dobrym automatem

REKLAMA

Na pierwszy rzut oka Arkana wydaje się olbrzymia. Ma też przestronne wnętrze. Pod masywną maską Francuzi ukryli jednak silniczek benzynowy o pojemności na poziomie zaledwie 1,3 litra. Całe szczęście to nowoczesna konstrukcja, która przy udziale turbosprężarki generuje aż 140 koni mechanicznych. Skutek? Choć zaraz po starcie Renault wydaje się leniwe, budzi się bardzo szybko. W efekcie przyspiesza do pierwszej setki w 9,8 sekundy. Niska pojemność daje o sobie znać tak naprawdę dopiero poza miastem. Do sprawnego wyprzedzania na drodze krajowej Arkanę trzeba zachęcić głębszym wciśnięciem pedału gazu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bardzo ważnym punktem układu napędowego Renault stała się automatyczna skrzynia biegów. Francuzi postawili na dwusprzęgłową przekładnię EDC posiadająca aż 7 biegów. Dobre informacje? Skrzynia sparowana z systemem Auto Hold gwarantuje bezapelacyjną wygodę jazdy w mieście. A dodatkowo naprawdę gładko zmienia biegi (w tej kwestii z EDC bywało różnie) oraz skutecznie ogranicza wrzaski 4-cylindrowego benzyniaka w czasie przyspieszania. Spalanie? Podczas testu Renault Arkana 1.3 TCe potrzebował w cyklu mieszanym nieco ponad 7 litrów benzyny na pokonanie 100 km. To przyzwoity wynik.

Zawieszenie Renault Arkany jest komfortowe

Pomijając serię modeli RS, Renault raczej nigdy nie miało sportowych ambicji. I mocno czuć to po resorowaniu Arkany. Nie, to nie oznacza że SUV coupe „kładzie się” w każdym zakręcie. Z drugiej strony nie został stworzony raczej do szybkiego zmieniania kierunku jazdy - ma zbyt wysoko ustawiony środek ciężkości. I gdy już ktoś pomyśli, że to może zostać uznane za wadę, warto powiedzieć, że potencjalni właściciele Arkany pewnie nawet by nie chcieli sportowej sztywności. Szczególnie że rodzinne Renault miękko przeskakuje nad progami spowalniającymi, a do tego raczy kierowcę dość mocno pracującym wspomaganiem układu kierowniczego.

Test Renault Arkana

Test Renault Arkana

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - podsumowanie:

Sukces takich konstrukcji jak Captur czy Kadjar sprawił, że francuska marka nabrała wiatru w żagle. I idąc za ciosem postanowiła skolonizować kolejny segment. Czy i tu czeka ją sukces? Nie mam żadnych wątpliwości, że tak. Arkana jest ładna, przestronna, komfortowa i całkiem dobrze wykonana. Tak, cena bazowa nie okazuje się przesadnie atrakcyjna. Model testowy miał jednak wszystkie konieczne zdobycze techniki i dynamicznego benzyniaka pod maską, a kosztował tylko 130 tys. zł. Konkurencja - choć na razie raczej niewielka - nie zaoferuje więcej za mniej. Renault ma zatem dość ważnego asa w rękawie.

Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 140 KM (przy 4500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 260 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 205 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,8 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,1 litrów
  • Długość: 4568 mm
  • Szerokość: 1802 mm
  • Wysokość: 1571 mm
  • Rozstaw osi: 2720 mm
  • Pojemność bagażnika: 513/1296 litrów
  • Cena: od 111 900 zł

Renault Arkana 1.3 TCe Intens - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 129 900 złotych,
  • fotele przednie podgrzewane,
  • 18-calowe felgi aluminiowe,
  • kamera 360 stopni,
  • szyby tylne przyciemniane,
  • system Easy Link z ekranem 9,3 cala i nawigacją satelitarną,
  • funkcja replikacji smartfona Android Auto i Apple Carplay,
  • światła Full LED Pure Vision w kształcie litery C,
  • funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania,
  • technologia Mild Hybrid,
  • system kontroli martwego pola,
  • system utrzymywania pasa ruchu,
  • system rozpoznawania znaków drogowych,
  • system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem,
  • automatyczna klimatyzacja.

Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Test: Renault Arkana 1.3 TCe 140 KM EDC - coupe na szczudłach
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA