REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

Nissan Qashqai 2021: zamawiają, choć nim nie jeździli…

Qashqai pierwszej generacji zadebiutował w roku 2007. I pomijając fakt, że w dużej mierze zapoczątkował rynek crossoverów, jego historia trwa już od 14 lat oraz 5 milionów egzemplarzy. A teraz wkracza w kolejny rozdział - na polskiej ziemi zawitała trzecia generacja samochodu. Czy to ważny model dla Nissana? I to jeszcze jak. To on gwarantuje marce aż 50 proc. rocznej sprzedaży. Czy trzecia wersja została ciepło przyjęta? Tak, szczególnie że już dziś Nissan ma 10 tys. zamówień na nowego Qashqaia w samej Europie - a to o tyle ciekawe, że żaden z klientów nie miał okazji przejechać się tym autem.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nowy Qashqai to nowy wymiar przestrzeni

REKLAMA

Czy zatem kierowcy wybierający w ciemno nowego crossovera z Japonii nie popełnili błędu? Mogliśmy to sprawdzić - a wszystko za sprawą polskiej prezentacji auta. Pierwsze wrażenia? Te dotyczą chociażby ilości przestrzeni. Nissan Qashqai nieznacznie urósł w stosunku do poprzednika - jest o 3,5 cm dłuższy, 3,2 cm szerszy i 2,5 cm wyższy. Mimo wszystko kabina pasażerska wydaje się teraz… olbrzymia. A do tego bagażnik powiększył się o 74 litry i ma 504 litry pojemności w ustawieniu bazowym. Niewielka różnica rozmiarów i wielka różnica w przestronności to pewnie wynik pojawienia się platformy CMF-C - zmieniła sposób planowania wnętrza.

Choć Nissan Qashqai III to samochód japoński, powstał w Europie z myślą o guście klientów Europejskich. A to oznacza… zmyślność. Przykład? Tylne drzwi otwierają się prawie do kąta 90. stopni. Dzięki temu kierowca łatwiej załaduje zakupy czy umieści dziecko w foteliku.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nissan Qashqai III: T jak technologia!

W kabinie pasażerskiej mocno czuć jeszcze jedną zmianę - zmianę jakościową. Większość plastików jest miękka, elementy konsoli nie trzeszczą, w bogatszych wersjach pojawiają się elektroniczne i naprawdę ładne zegary, a gałka zmiany biegów w przekładni automatycznej jest zgrabna i dobrze leży w dłoniach. Poza tym Nissan może mieć masaż w fotelach, największy w segmencie, 10,8-calowy ekran head-up (wyświetlany na szybie, a nie płytce!), nową wersję ProPilota dostosowującą prędkość do znaków drogowych oraz napęd na cztery koła reagujący na uślizg trwający krócej niż 0,2 sekundy.

Japończycy postawili na fajne akcenty. Komunikaty dźwiękowe zostały zaprojektowane razem z firmą Bandai Namco, czyli twórcami legendarnej gry Tekken.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan Connect, czyli steruj crossoverem z aplikacji

Nowy Nissan Qashqai otrzymał ważne zadanie - miał pokazać spory postęp na polu technologii. I zadanie to zostało przypisane systemowi Nissan Connect. Układ będący standardem w wersji N-Connecta łączy Apple CarPlay i Android Auto z głosowym przypisywaniem adresu w nawigacji z domu, google street view, pogodą, aktualizacją map online i informacjami o ruchu drogowym live. Nissan Connect to też wsparcie techniczne, pomoc drogowa czy raport o stanie pojazdu.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Aplikacja na telefon Nissan Connect po skomunikowaniu z nowym Qashqaiem pozwala na zdalne zablokowanie i odblokowanie zamków, sprawdzenie czy samochód jest zamknięty (chyba każdy z nas się kiedyś nad tym zastanawiał po powrocie do domu!) czy uruchomienie świateł i klaksonu, gdy nie możecie znaleźć auta na parkingu. Nissan Connect to też kontrola innych kierowców - aplikacja informuje o tym, że pozostali prowadzący (np. wasze dzieci, gdy wy jesteście na wakacjach) jadą autem szybciej niż zalecacie, w innej lokalizacji niż zalecacie i w innych godzinach niż zalecacie.

Nissan Qashqai poszedł na dietę, a i tak… przytył.

REKLAMA

Technologia? Nowy Nissan Qashqai został odchudzony o 63 kilogramy. Samo 6 kilogramów udało się zaoszczędzić stosując aluminiową maskę. A kolejnymi elementami terapii odchudzającej stała się np. tylna klapa wykonana z kompozytów czy aluminiowe drzwi (jedyne chyba w tym segmencie!). Kluczem do technologicznego sukcesu stała się standardowa technologia mild hybrid - za jej sprawa emisja CO2 spadła o 4 g na kilometr. Japończycy zmodernizowali też przekładnię Xtronic - teraz szybciej zmienia biegi (i ma ich 7), a do tego oszczędza paliwo.

Co ciekawe, choć nowy Qashqai jest odchudzony o 63 kg od poprzednika, okazuje się o 28 kg cięższy. Powód? Chodzi o większą ilość nowoczesnej technologii - sporą masę dodało np. standardowe mild hybrid.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nowy Nissan Qashqai - paleta silników:

  • 1.3 DIG-T Mild Hybrid:
    • 12V mild hybrid, turbo, bezpośredni wtrysk, zmienne fazy, Bore Spray Coating - powłoka cylindra znana z GT-Ra
    • 140 KM: MT 2WD
    • 158 KM: MT 2WD, Xtronic 2WD, Xtronic 4WD
  • e-Power:
    • silnik spalinowy to generator prądu, moc na kołach pojawia się za sprawą silnika elektrycznego,
    • 192 KM, 2WD,
    • wersja ma wejść na polski rynek w roku 2022.

Cennik Nissana Qashqai 2021

Cennik nowego Nissana Qashqai startuje od 98 800 zł. Za tą sumę kierowca otrzyma wersję 140-konną skonfigurowaną z pakietem Visia. Wyposażenie? Czujniki parkowania tył, selektor trybów jazdy, inteligentny tempomat, bi-LEDy, manualna Klima i systemy bezpieczeństwa. W Polsce pewnie najczęściej wybierane będą modele N-Connecta. Te są dostępne z pełną gamą silnikową i poszerzają standard o inteligentny kluczyk, automatyczną klimę, 18-calowe felgi aluminiowe, system nawigacji satelitarnej z Nissan Connect, cyfrowe zegary, kamerę 360 stopni, przyciemniane szyby i czujniki parkowania przód. Ceny startują od 125 tys. zł.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nissan Qashqai N-Connecta:

  • 158 KM, MT 2WD - 129 300
  • 158 KM, Xtronic 2WD - 139 300
  • 158 KM, Xtronic 4WD - 146 900

Nowy Nissan Qashqai - podsumowanie:

Qashqai choć na zewnątrz nie urósł i nadal okazuje się praktycznej wielkości crossoverem, zrobił spory krok naprzód. A ten wyraża się przestrzenią wewnątrz oraz jakością materiałów. Spory skok dotyczy też pola technologicznego - standardem stała się technologia mild hybrid czy w ofercie pojawił się ciekawy system Connect. Skutek? Qashqai bez żadnych kompleksów może stanąć do walki z konkurentami i wielce prawdopodobne jest to, że nadal będzie odnosił rynkowe sukcesy w Europie. W skrócie lider jest nadal w formie.

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA