REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

Nissan Qashqai 2021: zamawiają, choć nim nie jeździli…

Qashqai pierwszej generacji zadebiutował w roku 2007. I pomijając fakt, że w dużej mierze zapoczątkował rynek crossoverów, jego historia trwa już od 14 lat oraz 5 milionów egzemplarzy. A teraz wkracza w kolejny rozdział - na polskiej ziemi zawitała trzecia generacja samochodu. Czy to ważny model dla Nissana? I to jeszcze jak. To on gwarantuje marce aż 50 proc. rocznej sprzedaży. Czy trzecia wersja została ciepło przyjęta? Tak, szczególnie że już dziś Nissan ma 10 tys. zamówień na nowego Qashqaia w samej Europie - a to o tyle ciekawe, że żaden z klientów nie miał okazji przejechać się tym autem.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nowy Qashqai to nowy wymiar przestrzeni

REKLAMA

Czy zatem kierowcy wybierający w ciemno nowego crossovera z Japonii nie popełnili błędu? Mogliśmy to sprawdzić - a wszystko za sprawą polskiej prezentacji auta. Pierwsze wrażenia? Te dotyczą chociażby ilości przestrzeni. Nissan Qashqai nieznacznie urósł w stosunku do poprzednika - jest o 3,5 cm dłuższy, 3,2 cm szerszy i 2,5 cm wyższy. Mimo wszystko kabina pasażerska wydaje się teraz… olbrzymia. A do tego bagażnik powiększył się o 74 litry i ma 504 litry pojemności w ustawieniu bazowym. Niewielka różnica rozmiarów i wielka różnica w przestronności to pewnie wynik pojawienia się platformy CMF-C - zmieniła sposób planowania wnętrza.

Choć Nissan Qashqai III to samochód japoński, powstał w Europie z myślą o guście klientów Europejskich. A to oznacza… zmyślność. Przykład? Tylne drzwi otwierają się prawie do kąta 90. stopni. Dzięki temu kierowca łatwiej załaduje zakupy czy umieści dziecko w foteliku.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nissan Qashqai III: T jak technologia!

W kabinie pasażerskiej mocno czuć jeszcze jedną zmianę - zmianę jakościową. Większość plastików jest miękka, elementy konsoli nie trzeszczą, w bogatszych wersjach pojawiają się elektroniczne i naprawdę ładne zegary, a gałka zmiany biegów w przekładni automatycznej jest zgrabna i dobrze leży w dłoniach. Poza tym Nissan może mieć masaż w fotelach, największy w segmencie, 10,8-calowy ekran head-up (wyświetlany na szybie, a nie płytce!), nową wersję ProPilota dostosowującą prędkość do znaków drogowych oraz napęd na cztery koła reagujący na uślizg trwający krócej niż 0,2 sekundy.

Japończycy postawili na fajne akcenty. Komunikaty dźwiękowe zostały zaprojektowane razem z firmą Bandai Namco, czyli twórcami legendarnej gry Tekken.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan Connect, czyli steruj crossoverem z aplikacji

Nowy Nissan Qashqai otrzymał ważne zadanie - miał pokazać spory postęp na polu technologii. I zadanie to zostało przypisane systemowi Nissan Connect. Układ będący standardem w wersji N-Connecta łączy Apple CarPlay i Android Auto z głosowym przypisywaniem adresu w nawigacji z domu, google street view, pogodą, aktualizacją map online i informacjami o ruchu drogowym live. Nissan Connect to też wsparcie techniczne, pomoc drogowa czy raport o stanie pojazdu.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Aplikacja na telefon Nissan Connect po skomunikowaniu z nowym Qashqaiem pozwala na zdalne zablokowanie i odblokowanie zamków, sprawdzenie czy samochód jest zamknięty (chyba każdy z nas się kiedyś nad tym zastanawiał po powrocie do domu!) czy uruchomienie świateł i klaksonu, gdy nie możecie znaleźć auta na parkingu. Nissan Connect to też kontrola innych kierowców - aplikacja informuje o tym, że pozostali prowadzący (np. wasze dzieci, gdy wy jesteście na wakacjach) jadą autem szybciej niż zalecacie, w innej lokalizacji niż zalecacie i w innych godzinach niż zalecacie.

Nissan Qashqai poszedł na dietę, a i tak… przytył.

REKLAMA

Technologia? Nowy Nissan Qashqai został odchudzony o 63 kilogramy. Samo 6 kilogramów udało się zaoszczędzić stosując aluminiową maskę. A kolejnymi elementami terapii odchudzającej stała się np. tylna klapa wykonana z kompozytów czy aluminiowe drzwi (jedyne chyba w tym segmencie!). Kluczem do technologicznego sukcesu stała się standardowa technologia mild hybrid - za jej sprawa emisja CO2 spadła o 4 g na kilometr. Japończycy zmodernizowali też przekładnię Xtronic - teraz szybciej zmienia biegi (i ma ich 7), a do tego oszczędza paliwo.

Co ciekawe, choć nowy Qashqai jest odchudzony o 63 kg od poprzednika, okazuje się o 28 kg cięższy. Powód? Chodzi o większą ilość nowoczesnej technologii - sporą masę dodało np. standardowe mild hybrid.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nowy Nissan Qashqai - paleta silników:

  • 1.3 DIG-T Mild Hybrid:
    • 12V mild hybrid, turbo, bezpośredni wtrysk, zmienne fazy, Bore Spray Coating - powłoka cylindra znana z GT-Ra
    • 140 KM: MT 2WD
    • 158 KM: MT 2WD, Xtronic 2WD, Xtronic 4WD
  • e-Power:
    • silnik spalinowy to generator prądu, moc na kołach pojawia się za sprawą silnika elektrycznego,
    • 192 KM, 2WD,
    • wersja ma wejść na polski rynek w roku 2022.

Cennik Nissana Qashqai 2021

Cennik nowego Nissana Qashqai startuje od 98 800 zł. Za tą sumę kierowca otrzyma wersję 140-konną skonfigurowaną z pakietem Visia. Wyposażenie? Czujniki parkowania tył, selektor trybów jazdy, inteligentny tempomat, bi-LEDy, manualna Klima i systemy bezpieczeństwa. W Polsce pewnie najczęściej wybierane będą modele N-Connecta. Te są dostępne z pełną gamą silnikową i poszerzają standard o inteligentny kluczyk, automatyczną klimę, 18-calowe felgi aluminiowe, system nawigacji satelitarnej z Nissan Connect, cyfrowe zegary, kamerę 360 stopni, przyciemniane szyby i czujniki parkowania przód. Ceny startują od 125 tys. zł.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nissan Qashqai N-Connecta:

  • 158 KM, MT 2WD - 129 300
  • 158 KM, Xtronic 2WD - 139 300
  • 158 KM, Xtronic 4WD - 146 900

Nowy Nissan Qashqai - podsumowanie:

Qashqai choć na zewnątrz nie urósł i nadal okazuje się praktycznej wielkości crossoverem, zrobił spory krok naprzód. A ten wyraża się przestrzenią wewnątrz oraz jakością materiałów. Spory skok dotyczy też pola technologicznego - standardem stała się technologia mild hybrid czy w ofercie pojawił się ciekawy system Connect. Skutek? Qashqai bez żadnych kompleksów może stanąć do walki z konkurentami i wielce prawdopodobne jest to, że nadal będzie odnosił rynkowe sukcesy w Europie. W skrócie lider jest nadal w formie.

Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA