Qashqai zostaje w Wielkiej Brytanii. Sunderland zaczyna produkcję
REKLAMA
REKLAMA
Qashqai w Wielkiej Brytanii: 20 proc. produkcji i 400 mln funtów inwestycji
Nissan produkuje samochody w Wielkiej Brytanii już od 35 lat. A to nie jedyny element imponujących statystyk japońskiej marki w tym kraju. Bo sam model Qashqai od roku 2007 - czyli wprowadzenia na rynek pierwszej generacji - odpowiada za 20 proc. brytyjskiej produkcji motoryzacyjnej! Poza tym Nissan zdecydował się na pozostawienie produkcji crossovera na wyspach z jeszcze kilku powodów. Auto było w Anglii zaprojektowane i skonstruowane. Naturalnym jest zatem, że powinno być też produkowane. A dodatkowo montownia została zmodernizowana za 400 milionów funtów.
REKLAMA
Sunderland: 3,5 miliona Nissanów w 35 lat!
Zakład w Sunderland - któremu Japończycy powierzyli produkcję Qashqaia - opuściło do tej pory 3,5 miliona Nissanów. Mniej więcej jedna trzecia z nich to były dwie poprzednie generacje crossovera. I choć w tej oraz innych placówkach ulokowanych na terenie Wielkiej Brytanii Nissan zatrudnia w sumie ponad 7 tys. pracowników, na tym nie kończy się łańcuch zatrudnionych przy produkcji samochodów tej marki. Dla Nissana pracuje bowiem ponad 29 tys. współpracowników na terenie całej Anglii.
Produkcja nowego Nissana Qashqaia: nowoczesna technologia
Trzecia generacja Nissana Qashqaia wymagała modernizacji linii produkcyjnej. Ta - jak już wspominałem - pochłonęła 400 milionów funtów. Środki te przeznaczono m.in. na 117 robotów dla działu karoserii. Poza tym wprowadzone zostało automatyczne urządzenie odbierające i sekwencjonujące do działu montażu końcowego nadwozi - za jego sprawą Qashqai otrzymał np. tylną klapę wykonaną z tworzywa sztucznego.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.