REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Leaf 62 kWh pojawił się przed naszą redakcją. Pierwsze wrażenie? Wydaje się taki zwykły jak na elektryka. Czy to dobrze? Naszym zdaniem...

Nissan Leaf: taki elektryczny, a taki… zwykły!

Leaf jak na Nissana wygląda dość nietuzinkowo. Tylko czy na tle aut segmentu C wydaje się rewolucyjny? No właśnie nie. To po prostu nowocześnie wyglądający kompakt. Najciekawsze akcenty? Bardzo spodobały mi się tylne lampy - fajnie zachodzą na linię boczną, a do tego zostały zaakcentowane przez czarną wstawkę na dachu. Poza tym na tylnym dyfuzorze pojawia się niebieska listwa akcentowa, przód ma mocno skupione spojrzenie, a szary lakier prezentuje się naprawdę świetnie. Do tego choć nie przepadam za chromem, spodobały mi się nawet srebrne błyszczące klamki.

REKLAMA

Nissan Leaf 62 kWh

Nissan Leaf 62 kWh

Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

Równie pozytywnie oceniam kabinę Nissana Leaf. Fajnie, że kierownica jest spłaszczona u dołu i tak, być może zdecydowana część plastików na konsoli jest twarda - mimo wszystko całość została dobrze spasowana i nie trzeszczy podczas jazdy. Co mi się podoba szczególnie? Że tak naprawdę niewiele elementów zdradza elektryczny rodowód Leafa. W Nissanie kierowca czuje się jak w każdym innym kompakcie! Tym samym nie poczuje się przytłoczony zeroemisyjną technologią - a to często jedna z większych obaw w czasie zakupu elektryka.

Rewolucja Leafa? To rozczulająca kontrolka na tablicy zegarów

Na konsoli pojawiają się znane wszystkim przyciski (być może jest ich trochę za dużo) i ekran systemu multimedialnego. Poza tym ergonomia i intuicyjność obsługi są wzorowe. A więc co tak naprawdę zdradza elektryczny rodowód Leafa? Największą innowacją jest to, że po naciśnięciu białego przycisku rozruchowego zamiast warkotu silnika pojawia się… cisza. Poza tym uwagę przykuwa joystick pojawiający się w miejscu gałki zmiany biegów - to jeden z bardziej "futurystycznych" elementów w tym aucie oraz rozczulająca kontrolka na tablicy zegarów - zielone światełko z symbolem pojazdu informuje o tym, że układ napędowy jest gotowy do jazdy.

Subwoofer w bagażniku: tu ktoś nie pomyślał…

Nissan Leaf ma naprawdę wygodny fotel - jest mięsisty, ale ciało kierowcy nie zapada się w niego. Dodatkowo zaletą japońskiego elektryka jest ilość przestrzeni w kabinie pasażerskiej - i z przodu, i z tyłu zasiądą dorośli pasażerowie oraz otrzymają do dyspozycji przepastny bagażnik. 420-litrowy kufer ma jednak dwie wady. Po pierwsze wysoki próg załadunku. Po drugie na samym końcu podłogi inżynierowie umieścili… subwoofer. A ten utrudni załadowanie do auta np. ciężkich walizek.

Nissan Leaf 62 kWh

Nissan Leaf 62 kWh

Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

Nissan Leaf 62 kWh: zerowa emisja i pełna frajda!

REKLAMA

Nissan Leaf już od pierwszej generacji jest przedstawiany jako rozsądny elektryk na co dzień. O tej wersji ciężko jednak powiedzieć, że jest tylko rozsądna. Powód? Tak, testowy Leaf miał większy niż standardowo akumulator (62 kWh), ale też wyższą moc. Auto oferowało 217 koni mechanicznych. A to w połączeniu z momentem obrotowym o wartości 340 Nm sprawia, że kompakt na osiągnięcie pierwszej setki potrzebuje zaledwie 6,9 sek. Wyobraźcie sobie tylko zdziwione miny kierowców, którzy w czasie sprintu spod świateł chcieli spuścić baty elektrycznemu Nissanowi swoimi BM-kami, a niestety jedyne co mogli zrobić to wąchać spaliny - a no właśnie, tego też nie mogli!

Napęd elektryczny choć ma standardowy pedał gazu, działa bardziej na zasadzie włącznika i wyłącznika. Naciskasz gaz? Uwalnia moc. Puszczasz gaz? Zaczyna zwalniać i uruchamia rekuperację. Taka specyfika działania ma swoje zalety. Przy mocy na poziomie 217 koni mechanicznych kierowca nie musi obawiać się żadnej turbodziury! Naciskasz gaz i moc po prostu jest - bez żadnych opóźnień czy czasu oczekiwania. Wady? Nissan Leaf nie przepada za pasami na jezdni w deszczową pogodę. Podczas dynamicznego startu spod świateł po prostu się na nich ślizga!

Nissan Leaf i e-Pedal: ty przyspieszasz, on hamuje

Jazda elektrycznym Nissanem wkręca. Co to oznacza? Że kierowca zaczyna walczyć o eko-wyniki. A największa zabawa zaczyna się w momencie, w którym odkryje opcję e-Pedal. Po jej uruchomieniu samochód można obsługiwać tak naprawdę wyłącznie pedałem gazu - po jego puszczeniu auto zaczyna samodzielnie hamować. Zalety tej opcji są oczywiste - jazda np. w korku staje się wygodniejsza, a do tego potęgowana jest rekuperacja. Niestety e-Pedal ogranicza też osiągi układu napędowego. Dlatego najlepiej korzystać z niego w zatorze drogowym lub na uliczce osiedlowej.

Nissan Leaf 62 kWh

Nissan Leaf 62 kWh

Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

Ładowanie? W domu nie mam możliwości podłączenia Leafa do gniazdka. Garaż w moim bloku nie został w nie wyposażony. Byłem zmuszony korzystać zatem z infrastruktury zewnętrznej - a konkretnie ładowarki 50 kW. Czas ładowania od 20 proc. do pełna to były jakieś dwie godziny. Po tym czasie auto było w stanie pokonać jakieś 370 kilometrów. Czy to dobry wynik? Bez wątpienia tak. Na tak naładowanym Leafie dotarłbym np. nad morze. Czy szybkie ładowarki sprawdzają się na co dzień? Raczej nie. Zdecydowanie lepiej mieć gniazdko w domu - wtedy elektryk ładuje się w nocy, czyli wtedy gdy akurat nie musi być eksploatowany i nie wymaga uwagi.

Nissan Leaf 62 kWh: nie jest ciężki i stawia na komfort

Jeździłem już kilkoma samochodami elektrycznymi i hybrydami plug-in. Wszystkie miały jedną cechę wspólną - sprawiały wrażenie niezwykle ciężkich! Leaf w tej kwestii jest inny - podczas jazdy nim nie czuć ciężaru zatopionych w podłodze baterii. Czuć natomiast coś innego - że Nissan jest nastawiony na komfort jazdy. Resorowanie zostało zestrojone w sposób miękki i dobrze tłumi nierówności. Układ kierowniczy może nie jest mało precyzyjny, ale z pewnością okazuje się dość mocno wspomagany.

Czy Nissan Leaf 62 kWh jest drogi?

Nissan Leaf wygląda jak typowy kompakt, oferuje przestrzeń typowego kompaktu i prowadzi się jak typowy kompakt. Czy kosztuje tyle co typowy kompakt? Testowa wersja została wyceniona na nieco ponad 174 tys. zł. Tak, to w segmencie C sporo. Warto jednak pamiętać o tym, że wyposażenie auta było tak bogate, że da się w nim dopłacić tylko za lakier. To raz. A dwa elektryk ma przeszło 217 koni mechanicznych - to zatem bardziej hot-hatch. I mając w pamięci te dwa fakty, można uznać że cena Leafa nie jest wygórowana. Przykład? Cennik 245-konnego Golfa GTI o tylko nieco lepszych osiągach startuje od 152 tys. zł.

Nissan Leaf 62 kWh

Nissan Leaf 62 kWh

Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

Test: Nissan Leaf 62 kWh - podsumowanie:

Podczas testu Nissan Leaf 62 kWh uderzyła mnie jedna rzecz. W tym samochodzie w czasie jazdy absolutnie brakuje rewolucji - to kompakt jak każdy inny! Czy to źle? W żadnym razie - bo w ten sposób Leaf dużo lepiej od pozostałych e-aut udowadnia, że napęd elektryczny nie musi wywracać motoryzacji do góry nogami, a może jedynie ulepszyć ją i bardziej dostosować do wymogów obecnych czasów. Poza tym test Leafa wyraźnie pokazuje, że elektryków nie trzeba się bać. Bo baterie zamontowane na ich pokładzie to nie baterie starej Nokii - nie wyładowują się w tempie mrugających oczu.

Nissan Leaf 62 kWh 217 KM - dane techniczne:

  • Silnik: elektryczny
  • Maksymalna moc: 217 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm
  • Prędkość maksymalna: 157 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,9 s.
  • Zużycie energii na 100 km w teście (cykl mieszany): 17,3 kWh
  • Zasięg w teście: 367 km
  • Bateria: litowo-jonowa, 62 kWh
  • Czas ładowania: 2h (50 kW, od 20 do 100 proc.)
  • Długość: 4490 mm
  • Szerokość: 1788 mm
  • Wysokość: 1545 mm
  • Rozstaw osi: 2700 mm
  • Pojemność bagażnika: 420/1161 litrów
  • Cena: od 123 900 zł

Nissan Leaf Tekna 62 kWh 217 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 174 650 zł,
  • 17-calowe felgi aluminiowe,
  • system wspomagania kierowcy ProPILOT,
  • system kamer panoramicznych,
  • adaptacyjne światła drogowe,
  • system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu,
  • system ostrzegania o pojeździe w martwym polu,
  • reflektory w technologii FULL LED,
  • system inteligentnego kluczyka,
  • klimatyzacja automatyczną z funkcją timer,
  • czujnik deszczu,
  • podgrzewane tylne i przednie fotele,
  • e-Pedal,
  • 6 głośników Bose i subwoofer,
  • NissanConnect EV - system nawigacji.

Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    REKLAMA

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

    Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

    Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

    Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

    Odbieranie prawa jazdy seniorom. Przepisy pozwalają na to od lat!

    Wiek i ewentualne choroby robią swoje. Senior może nie nadawać się do prowadzenia pojazdu i to pomimo wielu lat spędzonych za kółkiem. Czy jest zatem możliwość, aby stracił prawo jazdy? Trochę nie, a trochę tak. Są przepisy, które stanowią furtkę. I obowiązują od lat.

    REKLAMA

    Zakaz wjazdu do Polski i UE dla samochodów zarejestrowanych w Rosji

    Samochody zarejestrowane w Rosji dostały właśnie zakaz wjazdu na teren UE. 17 września 2023 r. stosowne przepisy zaczęły obowiązywać w Polsce. Co oznaczają? Czy przewidują jakieś wyjątki? O tym w naszym poradniku.

    Darmowe OC dla kupujących auta (nowe i używane) przed wyborami. Warto złapać okazję, bo niedługo będzie drożej!

    Duża obniżka stóp procentowych dokonana na początku września przez Radę Polityki Pieniężnej, wskutrek czego stopa WIBOR „zjechała” poniżej 6%, spowodowało zauważalny spadek raty za samochód nowy i używany – wynika z symulacji Carsmile i Otomoto Klik. Obniżka raty jest już na tyle znacząca, że pozwala pokryć koszt ubezpieczenia OC. Korzyść ta może jednak okazać się krótkotrwała, bo za chwilę auta znów zaczną drożeć – ostrzegają eksperci. 

    REKLAMA