REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q5 Sportback trafił do naszej redakcji. Tak, SUV coupe ma dach przypominający... Garbusa. We wnętrzu to jednak cały czas sprawdzona Q-piątka.

Audi Q5 Sportback, czyli zwykłe Q5 z uciętym dachem

SUV przebrany za coupe? Dziś los ten spotyka praktycznie każdy model ze zwiększonym prześwitem. Powód? Bo dokładnie tego chcą klienci. I tak mocno zaznaczona tendencja prędzej lub później musiała dotknąć hit sprzedaży z Ingolstadt - mowa o modelu Q5. Projektanci z tym Sportbackiem mieli jednak poważny problem. W końcu nie projektowali samochodu od zera, a jedynie coupe-tyzowali jego sylwetkę podczas liftingu. A to mocno ograniczyło im spektrum możliwych do wykorzystania narzędzi stylistycznych. Muszę jednak przyznać, że efekty ich prac są niezwykle zgrabne.

REKLAMA

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Q5 Sportback: niższy dach uwydatnia sportowe akcenty

Tak, na zdjęciach Q5 Sportback przypomina trochę Garbusa. To jednak wyłącznie złudzenie, które można odnieść patrząc na zdjęcia. Na żywo - i z pięknym szarym lakierem jak w testówce - SUV robi wrażenie i zwraca na siebie uwagę w ruchu miejskim. A dzieje się tak głównie za sprawą tego, że obniżony dach w tylnej części nadwozia oraz foremna klapa, jeszcze mocniej przykuwają uwagę do mocnych przetłoczeń linii bocznej. Poza tym Q5 Sportback to dobre, stare Q5. Ma wkurzone spojrzenie, a do tego np. opcjonalne OLED-owe lampy z tyłu z sygnaturami świetlnymi.

Wnętrze Audi Q5 Sportback jest więcej niż... poprawne

Na temat kabiny pasażerskiej testowego Audi Q5 Sportback nie będę mówił zbyt dużo. I nie chodzi o to, że nie da się powiedzieć o tym wnętrzu zbyt dużo. Decyduje o tym jeden zasadniczy powód. Testowałem niedawno zwykłe Q5 i podczas jego opisywania wypowiedziałem się na temat ergonomii, przestrzeni, jakości i spasowania - dosłownie wzorowej. Dużo powiedziałem też o ekranie multimedialnym - który ma 12,3 cala wielkości, a do tego na tyle wysoką jakość, że kierowca spokojnie mógłby oglądać na nim filmy z Discovery. W skrócie Niemcy z wrodzoną sobie zmyślnością dobrze przygotowali "miejsce pracy" kierowcy, a do tego pozostawili do jego dyspozycji kufer liczący co najmniej 510 litrów!

Zobacz również: Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Audi Q5 Sportback 45 TFSI: szybki jak Golf GTI, oszczędny jak Cee`d 1.6

REKLAMA

Dużo więcej powiem na temat silnika - szczególnie że jest naprawdę o czym mówić! Oznaczenie wersji testowej to 45 TFSI. Pod nim ukrywa się 2-litrowy silnik benzynowy dysponujący doładowaniem - ten sam, który napędza np. Golfa GTI czy Audi S3. Motor oferuje 265 koni mechanicznych - i są one dostępne dość wysoko, bo przy 5250 obr./min. Całe szczęście już przy 1600 obr./min. do akcji wkracza maksymalny moment obrotowy o wartości 370 Nm. Skutek? Q5 Sportback 45 TFSI po głębszym wciśnięciu gazu długo się nie zastanawia. Wyrywa do przodu i osiąga pierwszą setkę już po 6,1 sekundy. Uślizg kół? Raczej nie - moc transferuje bowiem inteligentne, dołączane Quattro i dwusprzęgłowa skrzynia S tronic.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dołączany napęd AWD w SUV-ie dziś nikogo nie dziwi. Raczej ciężko byłoby znaleźć kierowcę, który najpierw wydałby przeszło 300 tys. zł na modne Audi, a później postanowił doszczętnie podrapać jego lakier lub 20-calowe felgi w czasie off-roadowych wypraw. Dlatego w tym układzie napędowym z punktu widzenia kierowcy są dwie ważniejsze wartości. Po pierwsze silnik naprawdę fajnie powarkuje w czasie przyspieszania - nie krzyczy, a delikatnie powarkuje. Po drugie benzynowy 2-litrowiec nie jest paliwowym smokiem. W czasie testu palił średnio jakieś 9 litrów benzyny - tyle co 1.6-litrowa, wolnossąca Kia Cee`d.

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Audi Q5 Sportback: sportowe osiągi, sportowe zawieszenie

Układ napędowy Audi Q5 Sportback może pracować z zacięciem sportowym lub... komfortowym. Tego samego nie da się jednak powiedzieć o zawieszeniu. Bo to jest wyłącznie sportowe. Resorowanie twardo amortyzuje napotkane przez koła przeszkody, ale z drugiej strony sprawia, że blisko 2-tonowy SUV mocno nie wychyla nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Układ kierowniczy podczas miejskich manewrów potrafi pracować miękko. Mocno usztywnia się jednak, gdy Q5 Sportback wyjedzie z miasta i wzrośnie prędkość - poprawiając tym samym precyzję manewrów.

Test: Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic - podsumowanie:

Po teście Audi Q5 Sportback jednego jestem pewien. Nie zdziwi mnie sukces tego auta. Powód? Bo bierze najlepsze cechy technologii sprawdzonego Q5, ale odrzuca jego pudełkowatą formę na rzecz naprawdę ładnej i modnej sylwetki coupe. To musi rynkowo chwycić! Szczególnie w połączeniu z wyśmienitym silnikiem benzynowym. Za jego sprawą urodziwy SUV zyskuje kolejnego asa w rękawie - staje się tak szybki jak Golf GTI, ale w tym samym czasie równie oszczędny co Kia Cee`d. Na koniec jeszcze jedna wskazówka. Jeżeli ktoś powie właścicielowi Q5 Sportback, że jego auto wygląda jak Garbus, to znaczy że mu zazdrości. Bardzo zazdrości.

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic:

  • Silnik: R4, benzyna, doładowany
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 265 KM (przy 5250 - 6500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm (przy 1600 - 4500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 240 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 70 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,1 litra
  • Długość: 4689 mm
  • Szerokość: 1893 mm
  • Wysokość: 1660 mm
  • Rozstaw osi: 2819 mm
  • Pojemność bagażnika: 510/1480 litrów
  • Cena: od 208 300 zł

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA