REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q5 Sportback trafił do naszej redakcji. Tak, SUV coupe ma dach przypominający... Garbusa. We wnętrzu to jednak cały czas sprawdzona Q-piątka.

Audi Q5 Sportback, czyli zwykłe Q5 z uciętym dachem

SUV przebrany za coupe? Dziś los ten spotyka praktycznie każdy model ze zwiększonym prześwitem. Powód? Bo dokładnie tego chcą klienci. I tak mocno zaznaczona tendencja prędzej lub później musiała dotknąć hit sprzedaży z Ingolstadt - mowa o modelu Q5. Projektanci z tym Sportbackiem mieli jednak poważny problem. W końcu nie projektowali samochodu od zera, a jedynie coupe-tyzowali jego sylwetkę podczas liftingu. A to mocno ograniczyło im spektrum możliwych do wykorzystania narzędzi stylistycznych. Muszę jednak przyznać, że efekty ich prac są niezwykle zgrabne.

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Q5 Sportback: niższy dach uwydatnia sportowe akcenty

Tak, na zdjęciach Q5 Sportback przypomina trochę Garbusa. To jednak wyłącznie złudzenie, które można odnieść patrząc na zdjęcia. Na żywo - i z pięknym szarym lakierem jak w testówce - SUV robi wrażenie i zwraca na siebie uwagę w ruchu miejskim. A dzieje się tak głównie za sprawą tego, że obniżony dach w tylnej części nadwozia oraz foremna klapa, jeszcze mocniej przykuwają uwagę do mocnych przetłoczeń linii bocznej. Poza tym Q5 Sportback to dobre, stare Q5. Ma wkurzone spojrzenie, a do tego np. opcjonalne OLED-owe lampy z tyłu z sygnaturami świetlnymi.

Wnętrze Audi Q5 Sportback jest więcej niż... poprawne

Na temat kabiny pasażerskiej testowego Audi Q5 Sportback nie będę mówił zbyt dużo. I nie chodzi o to, że nie da się powiedzieć o tym wnętrzu zbyt dużo. Decyduje o tym jeden zasadniczy powód. Testowałem niedawno zwykłe Q5 i podczas jego opisywania wypowiedziałem się na temat ergonomii, przestrzeni, jakości i spasowania - dosłownie wzorowej. Dużo powiedziałem też o ekranie multimedialnym - który ma 12,3 cala wielkości, a do tego na tyle wysoką jakość, że kierowca spokojnie mógłby oglądać na nim filmy z Discovery. W skrócie Niemcy z wrodzoną sobie zmyślnością dobrze przygotowali "miejsce pracy" kierowcy, a do tego pozostawili do jego dyspozycji kufer liczący co najmniej 510 litrów!

Zobacz również: Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność

REKLAMA

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Audi Q5 Sportback 45 TFSI: szybki jak Golf GTI, oszczędny jak Cee`d 1.6

Dużo więcej powiem na temat silnika - szczególnie że jest naprawdę o czym mówić! Oznaczenie wersji testowej to 45 TFSI. Pod nim ukrywa się 2-litrowy silnik benzynowy dysponujący doładowaniem - ten sam, który napędza np. Golfa GTI czy Audi S3. Motor oferuje 265 koni mechanicznych - i są one dostępne dość wysoko, bo przy 5250 obr./min. Całe szczęście już przy 1600 obr./min. do akcji wkracza maksymalny moment obrotowy o wartości 370 Nm. Skutek? Q5 Sportback 45 TFSI po głębszym wciśnięciu gazu długo się nie zastanawia. Wyrywa do przodu i osiąga pierwszą setkę już po 6,1 sekundy. Uślizg kół? Raczej nie - moc transferuje bowiem inteligentne, dołączane Quattro i dwusprzęgłowa skrzynia S tronic.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dołączany napęd AWD w SUV-ie dziś nikogo nie dziwi. Raczej ciężko byłoby znaleźć kierowcę, który najpierw wydałby przeszło 300 tys. zł na modne Audi, a później postanowił doszczętnie podrapać jego lakier lub 20-calowe felgi w czasie off-roadowych wypraw. Dlatego w tym układzie napędowym z punktu widzenia kierowcy są dwie ważniejsze wartości. Po pierwsze silnik naprawdę fajnie powarkuje w czasie przyspieszania - nie krzyczy, a delikatnie powarkuje. Po drugie benzynowy 2-litrowiec nie jest paliwowym smokiem. W czasie testu palił średnio jakieś 9 litrów benzyny - tyle co 1.6-litrowa, wolnossąca Kia Cee`d.

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Audi Q5 Sportback: sportowe osiągi, sportowe zawieszenie

Układ napędowy Audi Q5 Sportback może pracować z zacięciem sportowym lub... komfortowym. Tego samego nie da się jednak powiedzieć o zawieszeniu. Bo to jest wyłącznie sportowe. Resorowanie twardo amortyzuje napotkane przez koła przeszkody, ale z drugiej strony sprawia, że blisko 2-tonowy SUV mocno nie wychyla nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Układ kierowniczy podczas miejskich manewrów potrafi pracować miękko. Mocno usztywnia się jednak, gdy Q5 Sportback wyjedzie z miasta i wzrośnie prędkość - poprawiając tym samym precyzję manewrów.

Test: Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic - podsumowanie:

Po teście Audi Q5 Sportback jednego jestem pewien. Nie zdziwi mnie sukces tego auta. Powód? Bo bierze najlepsze cechy technologii sprawdzonego Q5, ale odrzuca jego pudełkowatą formę na rzecz naprawdę ładnej i modnej sylwetki coupe. To musi rynkowo chwycić! Szczególnie w połączeniu z wyśmienitym silnikiem benzynowym. Za jego sprawą urodziwy SUV zyskuje kolejnego asa w rękawie - staje się tak szybki jak Golf GTI, ale w tym samym czasie równie oszczędny co Kia Cee`d. Na koniec jeszcze jedna wskazówka. Jeżeli ktoś powie właścicielowi Q5 Sportback, że jego auto wygląda jak Garbus, to znaczy że mu zazdrości. Bardzo zazdrości.

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic:

  • Silnik: R4, benzyna, doładowany
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 265 KM (przy 5250 - 6500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm (przy 1600 - 4500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 240 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 70 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,1 litra
  • Długość: 4689 mm
  • Szerokość: 1893 mm
  • Wysokość: 1660 mm
  • Rozstaw osi: 2819 mm
  • Pojemność bagażnika: 510/1480 litrów
  • Cena: od 208 300 zł

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA