REKLAMA

Kategorie

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q5 Sportback trafił do naszej redakcji. Tak, SUV coupe ma dach przypominający... Garbusa. We wnętrzu to jednak cały czas sprawdzona Q-piątka.

Audi Q5 Sportback, czyli zwykłe Q5 z uciętym dachem

SUV przebrany za coupe? Dziś los ten spotyka praktycznie każdy model ze zwiększonym prześwitem. Powód? Bo dokładnie tego chcą klienci. I tak mocno zaznaczona tendencja prędzej lub później musiała dotknąć hit sprzedaży z Ingolstadt - mowa o modelu Q5. Projektanci z tym Sportbackiem mieli jednak poważny problem. W końcu nie projektowali samochodu od zera, a jedynie coupe-tyzowali jego sylwetkę podczas liftingu. A to mocno ograniczyło im spektrum możliwych do wykorzystania narzędzi stylistycznych. Muszę jednak przyznać, że efekty ich prac są niezwykle zgrabne.

REKLAMA

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Q5 Sportback: niższy dach uwydatnia sportowe akcenty

Tak, na zdjęciach Q5 Sportback przypomina trochę Garbusa. To jednak wyłącznie złudzenie, które można odnieść patrząc na zdjęcia. Na żywo - i z pięknym szarym lakierem jak w testówce - SUV robi wrażenie i zwraca na siebie uwagę w ruchu miejskim. A dzieje się tak głównie za sprawą tego, że obniżony dach w tylnej części nadwozia oraz foremna klapa, jeszcze mocniej przykuwają uwagę do mocnych przetłoczeń linii bocznej. Poza tym Q5 Sportback to dobre, stare Q5. Ma wkurzone spojrzenie, a do tego np. opcjonalne OLED-owe lampy z tyłu z sygnaturami świetlnymi.

Wnętrze Audi Q5 Sportback jest więcej niż... poprawne

Na temat kabiny pasażerskiej testowego Audi Q5 Sportback nie będę mówił zbyt dużo. I nie chodzi o to, że nie da się powiedzieć o tym wnętrzu zbyt dużo. Decyduje o tym jeden zasadniczy powód. Testowałem niedawno zwykłe Q5 i podczas jego opisywania wypowiedziałem się na temat ergonomii, przestrzeni, jakości i spasowania - dosłownie wzorowej. Dużo powiedziałem też o ekranie multimedialnym - który ma 12,3 cala wielkości, a do tego na tyle wysoką jakość, że kierowca spokojnie mógłby oglądać na nim filmy z Discovery. W skrócie Niemcy z wrodzoną sobie zmyślnością dobrze przygotowali "miejsce pracy" kierowcy, a do tego pozostawili do jego dyspozycji kufer liczący co najmniej 510 litrów!

Zobacz również: Test: Audi Q5 po liftingu - 204-konny diesel i... wybitna poprawność

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Audi Q5 Sportback 45 TFSI: szybki jak Golf GTI, oszczędny jak Cee`d 1.6

REKLAMA

Dużo więcej powiem na temat silnika - szczególnie że jest naprawdę o czym mówić! Oznaczenie wersji testowej to 45 TFSI. Pod nim ukrywa się 2-litrowy silnik benzynowy dysponujący doładowaniem - ten sam, który napędza np. Golfa GTI czy Audi S3. Motor oferuje 265 koni mechanicznych - i są one dostępne dość wysoko, bo przy 5250 obr./min. Całe szczęście już przy 1600 obr./min. do akcji wkracza maksymalny moment obrotowy o wartości 370 Nm. Skutek? Q5 Sportback 45 TFSI po głębszym wciśnięciu gazu długo się nie zastanawia. Wyrywa do przodu i osiąga pierwszą setkę już po 6,1 sekundy. Uślizg kół? Raczej nie - moc transferuje bowiem inteligentne, dołączane Quattro i dwusprzęgłowa skrzynia S tronic.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dołączany napęd AWD w SUV-ie dziś nikogo nie dziwi. Raczej ciężko byłoby znaleźć kierowcę, który najpierw wydałby przeszło 300 tys. zł na modne Audi, a później postanowił doszczętnie podrapać jego lakier lub 20-calowe felgi w czasie off-roadowych wypraw. Dlatego w tym układzie napędowym z punktu widzenia kierowcy są dwie ważniejsze wartości. Po pierwsze silnik naprawdę fajnie powarkuje w czasie przyspieszania - nie krzyczy, a delikatnie powarkuje. Po drugie benzynowy 2-litrowiec nie jest paliwowym smokiem. W czasie testu palił średnio jakieś 9 litrów benzyny - tyle co 1.6-litrowa, wolnossąca Kia Cee`d.

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Audi Q5 Sportback: sportowe osiągi, sportowe zawieszenie

Układ napędowy Audi Q5 Sportback może pracować z zacięciem sportowym lub... komfortowym. Tego samego nie da się jednak powiedzieć o zawieszeniu. Bo to jest wyłącznie sportowe. Resorowanie twardo amortyzuje napotkane przez koła przeszkody, ale z drugiej strony sprawia, że blisko 2-tonowy SUV mocno nie wychyla nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Układ kierowniczy podczas miejskich manewrów potrafi pracować miękko. Mocno usztywnia się jednak, gdy Q5 Sportback wyjedzie z miasta i wzrośnie prędkość - poprawiając tym samym precyzję manewrów.

Test: Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic - podsumowanie:

Po teście Audi Q5 Sportback jednego jestem pewien. Nie zdziwi mnie sukces tego auta. Powód? Bo bierze najlepsze cechy technologii sprawdzonego Q5, ale odrzuca jego pudełkowatą formę na rzecz naprawdę ładnej i modnej sylwetki coupe. To musi rynkowo chwycić! Szczególnie w połączeniu z wyśmienitym silnikiem benzynowym. Za jego sprawą urodziwy SUV zyskuje kolejnego asa w rękawie - staje się tak szybki jak Golf GTI, ale w tym samym czasie równie oszczędny co Kia Cee`d. Na koniec jeszcze jedna wskazówka. Jeżeli ktoś powie właścicielowi Q5 Sportback, że jego auto wygląda jak Garbus, to znaczy że mu zazdrości. Bardzo zazdrości.

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.

Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro S tronic:

  • Silnik: R4, benzyna, doładowany
  • Pojemność silnika: 1984 cm3
  • Maksymalna moc: 265 KM (przy 5250 - 6500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 370 Nm (przy 1600 - 4500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 240 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,1 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 70 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,1 litra
  • Długość: 4689 mm
  • Szerokość: 1893 mm
  • Wysokość: 1660 mm
  • Rozstaw osi: 2819 mm
  • Pojemność bagażnika: 510/1480 litrów
  • Cena: od 208 300 zł

Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Audi Q5 Sportback. Sportowa sylwetka i sprawdzony SUV.
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA