REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD, czyli lekka hybryda, 158 koni mocy, czteronapęd i... jeden z lepszych SUV-ów dostępnych obecnie na rynku.

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. A ten kolor to skąd?

Nowy Nissan Qashqai już dwukrotnie gościł w naszej sekcji testy. Tym razem w nasze ręce trafił jednak egzemplarz posiadający i przekładnię automatyczną, i czteronapęd. A do tego wykończony wiśniowym i nieco dziadkowym kolorem oraz charakterystyczne dla wariantu Tekna 19-calowe felgi aluminiowe. I choć ja wybrałbym inny lakier oraz postawił na wersję Tekna+ z dużo piękniejszymi, 20-calowymi felgami aluminiowymi, jedno Qashqaiowi nadal muszę przyznać. Wygląda po prostu świetnie.

REKLAMA

O designie nowego Nissana Qashqaia więcej przeczytasz tutaj: Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Nissan Qashqai to auto dla rodziny!

Bez względu na inny układ napędowy, w nowym Qashqaiu poza designem nie zmieniła się jedna rzecz. Świetnie zaplanowane wnętrze! Nissan jest rodzinnie przestronny. Cztery dorosłe osoby zajmą tu wygodną pozycję. A do tego plastiki są pokryte miękkim materiałem i świetnie spasowane oraz samochód dosłownie "ocieka" wyposażeniem. Japończycy montują audio Bose, kamerę 360 stopni, ekran zamiast zegarów, bezkluczykowy dostęp czy blisko 11-calowy head-up. Standardem jest też pełen pakiet systemów bezpieczeństwa oraz tylne drzwi... które otwierają się do kąta 90 stopni.

Testowa wersja to Tekna. A to oznacza, że pojemność bagażnika w jej przypadku to 479 litrów. Wynik nie powala na kolana, ale jest więcej niż wystarczający.

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 1.3 turbo, automat i 4x4

Zarówno o designie, jak i wnętrzu nowego Qashqaia bardzo dużo powiedziałem w moich poprzednich testach. Sporo powiedziałem też o silniku. Pod pięknie ukształtowaną maską Qashqaia spoczywa 1.3-litrowy, 4-cylindrowy i doładowany benzyniak o mocy na poziomie 158 koni mechanicznych. Jako że z czteronapędem parowana jest automatyczna przekładnia Xtronic, kierowca ma do dyspozycji 270 Nm momentu obrotowego – to o 10 Nm więcej niż w manualu. Dane techniczne? Sprint do pierwszej setki trwa 9,9 sekundy. Optymalny wynik. Prędkość maksymalna to 199 km/h. Spalanie wynosi zdaniem producenta około 7 litrów paliwa. W moim teście było o jakiś litr wyższe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Nissan Qashqai 4WD: napęd działa dużo sprawniej i szybciej

REKLAMA

Jak działa japoński czteronapęd? Qashqai nie potrzebuje układu permanentnego. 4x4 nie jest zatem stałe. Tylną oś dołącza sprzęgło i reaguje ono w przypadku poślizgu jednego z kół. Japończycy mocno popracowali nad pracą sprzęgła. W stosunku do poprzednika, załącza ono napęd na cztery koła pięciokrotnie szybciej. Potrzebuje do tego zaledwie 0,2 sekundy. To ma poprawić trakcję auta w trudnych warunkach drogowych i sprawić, że kierowca bezpieczniej będzie mógł jeździć m.in. zimą czy na mokrej nawierzchni. I nie jest to jedynie dmuchanie na zimne. Qashqai AWD sprawdzi się np. na oblodzonych uliczkach osiedlowych zimą.

Zalety? Nissan Qashqai Xtronic 4WD nie jest mocno paliwożerny. Umówmy się, że nawet 8 litrów na setkę w cyklu mieszanym w aucie tej wielkości i z takimi możliwościami transportowymi to nie jest dużo. Dodatkowo w mieście silnik pracuje praktycznie bezdźwięcznie. Na drodze krajowej kierowca słyszy delikatny szum. Głośniej w kabinie robi się dopiero na autostradzie – ale też winny temu jest raczej pęd powietrza, a nie ryk silnika. Wady? Nadal nie jestem zwolennikiem bezstopniowego Xtronica. Albo bezzasadnie utrzymuje silnik na wirtualnym biegu, albo ze sporym opóźnieniem reaguje na wciśnięcie gazu. Tylko przy napędzie 4x4 nie mam wyjścia. Qashqai 4WD nie występuje bez automatu.

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

O automatycznej przekładni nowego Qashqaia więcej przeczytasz tutaj: Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Test: Nissan Qashqai – to nie SUV. To kompakt na szczudłach

Niewątpliwą zaletą nowego Qashqaia jest prowadzenie. Resorowanie jest raczej sztywne (ale nie hałasujące na nierównościach), a układ kierowniczy precyzyjny (i sparowany z grubą oraz mięsistą kierownicą świetnie leżącą w dłoniach i efektownie spłaszczoną u dołu). To wszystko sprawia, że Nissan nie prowadzi się jak SUV-y czy... dotychczasowe Qashqaie. On zachowuje się na drodze zupełnie tak, jakby należał do segmentu kompaktowego i miał dużo mniejszy prześwit.

Ile kosztuje Nissan Qashqai 4WD?

Na koniec mam jeszcze jedną dobrą informację. Nowy Qashqai jest przestronny, całkiem dynamiczny, oszczędny i świetnie wyposażony. A do tego pomimo obecności automatycznej przekładni i czteronapędu, rozsądnie wyceniony. Wersja testowa kosztuje 179 200 zł ze wszystkimi dodatkami. I żeby pokazać wam jak dobrą ceną jest taka kwota, powiem tylko że Tiguan z napędem AWD i silnikiem 2.0 TSI (tak, mocniejszym, ale w słabszym nie ma 4x4) w wersji Elegance i bez wszystkich dodatków kosztuje bazowo już 177 590 zł.

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD – podsumowanie:

W tytule nie bez przyczyny pojawił się zapis, że czteronapęd stanowi wyłącznie dodatkową zaletę nowego Qashqaia. Bo tak właśnie jest. To jedynie uzupełnienie i tak długiej listy plusów, która sprawia że tym autem za każdym razem jeździło mi się świetnie. Na tyle świetnie, że zdecydowanie bardziej wolę go np. od Tiguana. Ma więcej emocji, jest bardziej przemyślany i w przeciwieństwie do niemieckiego rywala nie jest tak zimny. Oczywiście, przekładnia Xtronic mogłaby szybciej reagować na gaz, a silnik mieć więcej mocy. W aucie rodzinnym takie wartości schodzą jednak na drugi plan.

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA