REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD, czyli lekka hybryda, 158 koni mocy, czteronapęd i... jeden z lepszych SUV-ów dostępnych obecnie na rynku.

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. A ten kolor to skąd?

Nowy Nissan Qashqai już dwukrotnie gościł w naszej sekcji testy. Tym razem w nasze ręce trafił jednak egzemplarz posiadający i przekładnię automatyczną, i czteronapęd. A do tego wykończony wiśniowym i nieco dziadkowym kolorem oraz charakterystyczne dla wariantu Tekna 19-calowe felgi aluminiowe. I choć ja wybrałbym inny lakier oraz postawił na wersję Tekna+ z dużo piękniejszymi, 20-calowymi felgami aluminiowymi, jedno Qashqaiowi nadal muszę przyznać. Wygląda po prostu świetnie.

REKLAMA

O designie nowego Nissana Qashqaia więcej przeczytasz tutaj: Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Nissan Qashqai to auto dla rodziny!

Bez względu na inny układ napędowy, w nowym Qashqaiu poza designem nie zmieniła się jedna rzecz. Świetnie zaplanowane wnętrze! Nissan jest rodzinnie przestronny. Cztery dorosłe osoby zajmą tu wygodną pozycję. A do tego plastiki są pokryte miękkim materiałem i świetnie spasowane oraz samochód dosłownie "ocieka" wyposażeniem. Japończycy montują audio Bose, kamerę 360 stopni, ekran zamiast zegarów, bezkluczykowy dostęp czy blisko 11-calowy head-up. Standardem jest też pełen pakiet systemów bezpieczeństwa oraz tylne drzwi... które otwierają się do kąta 90 stopni.

Testowa wersja to Tekna. A to oznacza, że pojemność bagażnika w jej przypadku to 479 litrów. Wynik nie powala na kolana, ale jest więcej niż wystarczający.

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 1.3 turbo, automat i 4x4

Zarówno o designie, jak i wnętrzu nowego Qashqaia bardzo dużo powiedziałem w moich poprzednich testach. Sporo powiedziałem też o silniku. Pod pięknie ukształtowaną maską Qashqaia spoczywa 1.3-litrowy, 4-cylindrowy i doładowany benzyniak o mocy na poziomie 158 koni mechanicznych. Jako że z czteronapędem parowana jest automatyczna przekładnia Xtronic, kierowca ma do dyspozycji 270 Nm momentu obrotowego – to o 10 Nm więcej niż w manualu. Dane techniczne? Sprint do pierwszej setki trwa 9,9 sekundy. Optymalny wynik. Prędkość maksymalna to 199 km/h. Spalanie wynosi zdaniem producenta około 7 litrów paliwa. W moim teście było o jakiś litr wyższe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Nissan Qashqai 4WD: napęd działa dużo sprawniej i szybciej

REKLAMA

Jak działa japoński czteronapęd? Qashqai nie potrzebuje układu permanentnego. 4x4 nie jest zatem stałe. Tylną oś dołącza sprzęgło i reaguje ono w przypadku poślizgu jednego z kół. Japończycy mocno popracowali nad pracą sprzęgła. W stosunku do poprzednika, załącza ono napęd na cztery koła pięciokrotnie szybciej. Potrzebuje do tego zaledwie 0,2 sekundy. To ma poprawić trakcję auta w trudnych warunkach drogowych i sprawić, że kierowca bezpieczniej będzie mógł jeździć m.in. zimą czy na mokrej nawierzchni. I nie jest to jedynie dmuchanie na zimne. Qashqai AWD sprawdzi się np. na oblodzonych uliczkach osiedlowych zimą.

Zalety? Nissan Qashqai Xtronic 4WD nie jest mocno paliwożerny. Umówmy się, że nawet 8 litrów na setkę w cyklu mieszanym w aucie tej wielkości i z takimi możliwościami transportowymi to nie jest dużo. Dodatkowo w mieście silnik pracuje praktycznie bezdźwięcznie. Na drodze krajowej kierowca słyszy delikatny szum. Głośniej w kabinie robi się dopiero na autostradzie – ale też winny temu jest raczej pęd powietrza, a nie ryk silnika. Wady? Nadal nie jestem zwolennikiem bezstopniowego Xtronica. Albo bezzasadnie utrzymuje silnik na wirtualnym biegu, albo ze sporym opóźnieniem reaguje na wciśnięcie gazu. Tylko przy napędzie 4x4 nie mam wyjścia. Qashqai 4WD nie występuje bez automatu.

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

O automatycznej przekładni nowego Qashqaia więcej przeczytasz tutaj: Nissan Qashqai 1.3 MHEV XTRONIC jest mocno przemyślany

Test: Nissan Qashqai – to nie SUV. To kompakt na szczudłach

Niewątpliwą zaletą nowego Qashqaia jest prowadzenie. Resorowanie jest raczej sztywne (ale nie hałasujące na nierównościach), a układ kierowniczy precyzyjny (i sparowany z grubą oraz mięsistą kierownicą świetnie leżącą w dłoniach i efektownie spłaszczoną u dołu). To wszystko sprawia, że Nissan nie prowadzi się jak SUV-y czy... dotychczasowe Qashqaie. On zachowuje się na drodze zupełnie tak, jakby należał do segmentu kompaktowego i miał dużo mniejszy prześwit.

Ile kosztuje Nissan Qashqai 4WD?

Na koniec mam jeszcze jedną dobrą informację. Nowy Qashqai jest przestronny, całkiem dynamiczny, oszczędny i świetnie wyposażony. A do tego pomimo obecności automatycznej przekładni i czteronapędu, rozsądnie wyceniony. Wersja testowa kosztuje 179 200 zł ze wszystkimi dodatkami. I żeby pokazać wam jak dobrą ceną jest taka kwota, powiem tylko że Tiguan z napędem AWD i silnikiem 2.0 TSI (tak, mocniejszym, ale w słabszym nie ma 4x4) w wersji Elegance i bez wszystkich dodatków kosztuje bazowo już 177 590 zł.

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test Nissan Qashqai Xtronic 4WD

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD – podsumowanie:

W tytule nie bez przyczyny pojawił się zapis, że czteronapęd stanowi wyłącznie dodatkową zaletę nowego Qashqaia. Bo tak właśnie jest. To jedynie uzupełnienie i tak długiej listy plusów, która sprawia że tym autem za każdym razem jeździło mi się świetnie. Na tyle świetnie, że zdecydowanie bardziej wolę go np. od Tiguana. Ma więcej emocji, jest bardziej przemyślany i w przeciwieństwie do niemieckiego rywala nie jest tak zimny. Oczywiście, przekładnia Xtronic mogłaby szybciej reagować na gaz, a silnik mieć więcej mocy. W aucie rodzinnym takie wartości schodzą jednak na drugi plan.

Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Test: Nissan Qashqai Xtronic 4WD. 4x4 to zaleta dodatkowa
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

SEAT Arona: ekologia w nieznanym wymiarze. Ryż zamiast na wysypiska trafia na taśmę montażową

SEAT rozpoczyna produkcję modelu SEAT Arona z dwoma elementami wykonanymi z oryzytu – odnawialnego materiału pochodzenia naturalnego, powstającego z produktów ubocznych ryżu. Każdy egzemplarz zawiera 60 gramów ryżu, co przekłada się na roczne zużycie 5 ton surowca, który w innym przypadku trafiłby na wysypiska.

REKLAMA

Co Polacy sądzą o Strefach Czystego Transportu?

Zdania na temat SCT są podzielone. Z danych raportu "Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwój". wynika, że chociaż ponad 50 proc. Polaków uważa, że Strefy Czystego Powietrza przyczynią się do poprawy zdrowia mieszkańców dużych aglomeracji, to 63 proc. obawia się ich negatywnego wpływu na lokalną gospodarkę.

Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

REKLAMA