REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Renault Express Van – ma benzynowy silnik, moc i całą masę... praktyczności. I choć jest srebrny, przysięgam że musi pomagać Mikołajowi.

Lakier Renault Express Van jest jakby... highland!

Historię może zacznę od nadwozia. Jednak opowiem o nim w nieco nietuzinkowy sposób. Pewnie zauważyliście, że auto na zdjęciach jest nieco brudne. Celowo go nie myłem. Chodziło o to, aby pokazać go w środowisku naturalnym, czyli powiedzmy w czasie pracy. I wiecie co, to proste nadwozie z efektownym przodem, srebrnym lakierem (który nazywa się Highland – nieźle to brzmi!) i śmiesznymi, 15-calowymi alusami w takim wydaniu wygląda jeszcze lepiej. Jest niepozorne, ale nie brzydkie. Jest proste, ale na swój francuski sposób niesztampowe.

REKLAMA

Test Renault Express Van

Test Renault Express Van

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Express Van, czyli słowem-kluczem jest przestrzeń

Kabina pasażerska Renault Express Vana raczej nie rozpieszcza. Plastiki są twarde, a kierownica chropowata. Tylko przed skrytykowaniem dostawczego Francuza warto pamiętać o tym, że to auto powstało do pracy. A mimo wszystko ma np. komfortowy fotel, dobrze spasowane elementy, które przesadnie nie trzeszczą i wszystkie wygody, których można oczekiwać po współczesnym aucie. I choć to, co znajduje się przed metalową grodzią z niewielkim okienkiem jest ważne, równie ważny jest luk załadunkowy. A ten ma objętość 3,3 m3. Co ważne, taka konstrukcja zabudowy sprawia, że Renault Express Van łapie się w 100-proc. odliczenie VAT-u. A to zaleta dla przedsiębiorców.

Renault Express Van zaskakuje wyposażeniem

Z pewnością w Renault Express w wydaniu testowym zaskoczył mnie poziom wyposażenia. Bo choć zegary wyglądały tak, jakby projektował je producent tanich zegarów naściennych z Chin, reszta była naprawdę ok. Nie brakowało tu klimatyzacji, nawigacji z ekranem dotykowym, przednich i tylnych czujników cofania czy kamery cofania. A czego tak naprawdę więcej potrzeba w takim aucie? Bardziej zaskakująca od poziomu wyposażenia jest jednak... cena. Tak wyposażony egzemplarz zostanie wyceniony na 80 196 zł brutto, przy czym cennik startuje od kwoty 66 974 zł brutto.

Dla porównania Volkswagen Caddy Cargo – który z pewnością jest mniej spartański – kosztuje minimum 108 tys. zł. A to 41 tys. zł więcej!

Test Renault Express Van

Test Renault Express Van

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Renault Express Van TCe 100: 4 cylindry, doładowanie i 1,3 litra

Renault Express Van to dość zręczne przemieszanie elementów znanych z Dacii i Renault. Pod maską zdecydowanie wygrali jednak Francuzi. Bo kombivan zamiast budżetowego silnika 1.0 R3 otrzymał benzyniaka 1.33 litra. To 4-cylindrowa jednostka o oznaczeniu H5H, która nadal dysponuje doładowaniem, ale i... obniżoną mocą. Motor oferuje 102 konie mechaniczne. Całe szczęście auto nadrabia momentem obrotowym. Kierowca ma wrażenie, że 200 Nm dosłownie wyrzuca jak pocisk Renault spod świateł. Uśmiech znika dopiero wtedy, gdy prowadzący zajrzy do... specyfikacji technicznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Renault Express Van

Test Renault Express Van

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Ile pali Renault Express Van TCe 100?

REKLAMA

Express Van robi wrażenie bardzo dynamicznego, co nie do końca odzwierciedlają dane techniczne. Według producenta sprint do pierwszej setki trwa 11,9 sekundy. Podczas jazdy czas ten wydaje się zdecydowanie krótszy, ewentualnie auto jest mocno dynamiczne, ale np. do 50 czy 60 km/h. Później nieco traci wigor – czego nie uznaję za wadę, bo mimo wszystko rasowym warkotem daje frajdę. Ile spala Renault Express Van TCe 100 1,33 litra? Wynik osiągnięty w cyklu mieszanym w teście to 7,2 litra. I muszę przyznać, że wygląda on więcej niż przyzwoicie. W tym momencie mam jednak jedną złą informację dla potencjalnych nabywców. A mianowicie:

Silnik 1,33 litra H5H posiada wtrysk... bezpośredni. To oznacza, że nie da się go przerobić na zasilaniem gazem – jak np. wcześniej wspomnianą jednostkę 1.0 R3. To sprawia, że benzyniak będzie raczej rarytasem. Sprzedaż zdominują z pewnością diesle.

Kolejna ważna informacja jest taka, że układ napędowy Renault Express Van TCe 100 jest sparowany z 6-biegową skrzynią manualną. Ta sprawdza się świetnie w trasie. Kierowca po zapięciu ostatniego przełożenia może jechać z prędkością autostradową, a silnik nadal będzie utrzymywał nieco ponad 2 tys. obr./min.

Test Renault Express Van

Test Renault Express Van

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Jak się prowadzi Renault Express Van?

Trzeba przyznać, że Renault Express Van jak na niewielkiego dostawczaka prowadzi się nieźle. Ma raczej miękkie zawieszenie, które być może nie bezdźwięcznie, ale komfortowo resoruje nierówności. Do tego nie buja się przesadnie podczas jazdy w trasie i szybszego pokonywania łuków. Największą  bolączką może się stać układ kierowniczy. Pracuje z dużym wspomaganiem. To jednak przeszkadzało mi, bo nie jestem przyzwyczajony do jazdy vanami. Dla przeciętnego kierowcy niewielkiego vana fakt ten może być jednak zaletą. W końcu auto ułatwia w ten sposób manewrowanie w mieście.

Test: Renault Express Van – podsumowanie:

Zawsze zastanawiałem się jak to możliwe, że Mikołaj jednego dnia jest w stanie roznieść tyle prezentów. Teraz – po teście Renault Express – już wiem. On musi jeździć tym właśnie vanem. Wnioski? Mikołaj nie tylko istnieje, ale też przez ostatni tydzień miałem okazję poznać jego pomocnika. Pomocnika, który jest miły, przyjemny w prowadzeniu, a do tego praktyczny. Zmieści się w nim każdy podarek, a nawet... choinka – tak, przewiozłem przeszło 2-metrowe drzewko! Co więcej, pomocnika, który sprawdzi się nawet wtedy, gdy święta się kończą – bo pomimo spartańskiej formy, daje sporo frajdy z jazdy.

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA