REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Renault Express Van – ma benzynowy silnik, moc i całą masę... praktyczności. I choć jest srebrny, przysięgam że musi pomagać Mikołajowi.

Lakier Renault Express Van jest jakby... highland!

Historię może zacznę od nadwozia. Jednak opowiem o nim w nieco nietuzinkowy sposób. Pewnie zauważyliście, że auto na zdjęciach jest nieco brudne. Celowo go nie myłem. Chodziło o to, aby pokazać go w środowisku naturalnym, czyli powiedzmy w czasie pracy. I wiecie co, to proste nadwozie z efektownym przodem, srebrnym lakierem (który nazywa się Highland – nieźle to brzmi!) i śmiesznymi, 15-calowymi alusami w takim wydaniu wygląda jeszcze lepiej. Jest niepozorne, ale nie brzydkie. Jest proste, ale na swój francuski sposób niesztampowe.

REKLAMA

Test Renault Express Van

Test Renault Express Van

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Express Van, czyli słowem-kluczem jest przestrzeń

Kabina pasażerska Renault Express Vana raczej nie rozpieszcza. Plastiki są twarde, a kierownica chropowata. Tylko przed skrytykowaniem dostawczego Francuza warto pamiętać o tym, że to auto powstało do pracy. A mimo wszystko ma np. komfortowy fotel, dobrze spasowane elementy, które przesadnie nie trzeszczą i wszystkie wygody, których można oczekiwać po współczesnym aucie. I choć to, co znajduje się przed metalową grodzią z niewielkim okienkiem jest ważne, równie ważny jest luk załadunkowy. A ten ma objętość 3,3 m3. Co ważne, taka konstrukcja zabudowy sprawia, że Renault Express Van łapie się w 100-proc. odliczenie VAT-u. A to zaleta dla przedsiębiorców.

Renault Express Van zaskakuje wyposażeniem

Z pewnością w Renault Express w wydaniu testowym zaskoczył mnie poziom wyposażenia. Bo choć zegary wyglądały tak, jakby projektował je producent tanich zegarów naściennych z Chin, reszta była naprawdę ok. Nie brakowało tu klimatyzacji, nawigacji z ekranem dotykowym, przednich i tylnych czujników cofania czy kamery cofania. A czego tak naprawdę więcej potrzeba w takim aucie? Bardziej zaskakująca od poziomu wyposażenia jest jednak... cena. Tak wyposażony egzemplarz zostanie wyceniony na 80 196 zł brutto, przy czym cennik startuje od kwoty 66 974 zł brutto.

Dla porównania Volkswagen Caddy Cargo – który z pewnością jest mniej spartański – kosztuje minimum 108 tys. zł. A to 41 tys. zł więcej!

Test Renault Express Van

Test Renault Express Van

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Renault Express Van TCe 100: 4 cylindry, doładowanie i 1,3 litra

Renault Express Van to dość zręczne przemieszanie elementów znanych z Dacii i Renault. Pod maską zdecydowanie wygrali jednak Francuzi. Bo kombivan zamiast budżetowego silnika 1.0 R3 otrzymał benzyniaka 1.33 litra. To 4-cylindrowa jednostka o oznaczeniu H5H, która nadal dysponuje doładowaniem, ale i... obniżoną mocą. Motor oferuje 102 konie mechaniczne. Całe szczęście auto nadrabia momentem obrotowym. Kierowca ma wrażenie, że 200 Nm dosłownie wyrzuca jak pocisk Renault spod świateł. Uśmiech znika dopiero wtedy, gdy prowadzący zajrzy do... specyfikacji technicznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Renault Express Van

Test Renault Express Van

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Ile pali Renault Express Van TCe 100?

REKLAMA

Express Van robi wrażenie bardzo dynamicznego, co nie do końca odzwierciedlają dane techniczne. Według producenta sprint do pierwszej setki trwa 11,9 sekundy. Podczas jazdy czas ten wydaje się zdecydowanie krótszy, ewentualnie auto jest mocno dynamiczne, ale np. do 50 czy 60 km/h. Później nieco traci wigor – czego nie uznaję za wadę, bo mimo wszystko rasowym warkotem daje frajdę. Ile spala Renault Express Van TCe 100 1,33 litra? Wynik osiągnięty w cyklu mieszanym w teście to 7,2 litra. I muszę przyznać, że wygląda on więcej niż przyzwoicie. W tym momencie mam jednak jedną złą informację dla potencjalnych nabywców. A mianowicie:

Silnik 1,33 litra H5H posiada wtrysk... bezpośredni. To oznacza, że nie da się go przerobić na zasilaniem gazem – jak np. wcześniej wspomnianą jednostkę 1.0 R3. To sprawia, że benzyniak będzie raczej rarytasem. Sprzedaż zdominują z pewnością diesle.

Kolejna ważna informacja jest taka, że układ napędowy Renault Express Van TCe 100 jest sparowany z 6-biegową skrzynią manualną. Ta sprawdza się świetnie w trasie. Kierowca po zapięciu ostatniego przełożenia może jechać z prędkością autostradową, a silnik nadal będzie utrzymywał nieco ponad 2 tys. obr./min.

Test Renault Express Van

Test Renault Express Van

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Jak się prowadzi Renault Express Van?

Trzeba przyznać, że Renault Express Van jak na niewielkiego dostawczaka prowadzi się nieźle. Ma raczej miękkie zawieszenie, które być może nie bezdźwięcznie, ale komfortowo resoruje nierówności. Do tego nie buja się przesadnie podczas jazdy w trasie i szybszego pokonywania łuków. Największą  bolączką może się stać układ kierowniczy. Pracuje z dużym wspomaganiem. To jednak przeszkadzało mi, bo nie jestem przyzwyczajony do jazdy vanami. Dla przeciętnego kierowcy niewielkiego vana fakt ten może być jednak zaletą. W końcu auto ułatwia w ten sposób manewrowanie w mieście.

Test: Renault Express Van – podsumowanie:

Zawsze zastanawiałem się jak to możliwe, że Mikołaj jednego dnia jest w stanie roznieść tyle prezentów. Teraz – po teście Renault Express – już wiem. On musi jeździć tym właśnie vanem. Wnioski? Mikołaj nie tylko istnieje, ale też przez ostatni tydzień miałem okazję poznać jego pomocnika. Pomocnika, który jest miły, przyjemny w prowadzeniu, a do tego praktyczny. Zmieści się w nim każdy podarek, a nawet... choinka – tak, przewiozłem przeszło 2-metrowe drzewko! Co więcej, pomocnika, który sprawdzi się nawet wtedy, gdy święta się kończą – bo pomimo spartańskiej formy, daje sporo frajdy z jazdy.

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA