REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Renault Express Van – ma benzynowy silnik, moc i całą masę... praktyczności. I choć jest srebrny, przysięgam że musi pomagać Mikołajowi.

Lakier Renault Express Van jest jakby... highland!

Historię może zacznę od nadwozia. Jednak opowiem o nim w nieco nietuzinkowy sposób. Pewnie zauważyliście, że auto na zdjęciach jest nieco brudne. Celowo go nie myłem. Chodziło o to, aby pokazać go w środowisku naturalnym, czyli powiedzmy w czasie pracy. I wiecie co, to proste nadwozie z efektownym przodem, srebrnym lakierem (który nazywa się Highland – nieźle to brzmi!) i śmiesznymi, 15-calowymi alusami w takim wydaniu wygląda jeszcze lepiej. Jest niepozorne, ale nie brzydkie. Jest proste, ale na swój francuski sposób niesztampowe.

REKLAMA

Test Renault Express Van

Test Renault Express Van

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Express Van, czyli słowem-kluczem jest przestrzeń

Kabina pasażerska Renault Express Vana raczej nie rozpieszcza. Plastiki są twarde, a kierownica chropowata. Tylko przed skrytykowaniem dostawczego Francuza warto pamiętać o tym, że to auto powstało do pracy. A mimo wszystko ma np. komfortowy fotel, dobrze spasowane elementy, które przesadnie nie trzeszczą i wszystkie wygody, których można oczekiwać po współczesnym aucie. I choć to, co znajduje się przed metalową grodzią z niewielkim okienkiem jest ważne, równie ważny jest luk załadunkowy. A ten ma objętość 3,3 m3. Co ważne, taka konstrukcja zabudowy sprawia, że Renault Express Van łapie się w 100-proc. odliczenie VAT-u. A to zaleta dla przedsiębiorców.

Renault Express Van zaskakuje wyposażeniem

Z pewnością w Renault Express w wydaniu testowym zaskoczył mnie poziom wyposażenia. Bo choć zegary wyglądały tak, jakby projektował je producent tanich zegarów naściennych z Chin, reszta była naprawdę ok. Nie brakowało tu klimatyzacji, nawigacji z ekranem dotykowym, przednich i tylnych czujników cofania czy kamery cofania. A czego tak naprawdę więcej potrzeba w takim aucie? Bardziej zaskakująca od poziomu wyposażenia jest jednak... cena. Tak wyposażony egzemplarz zostanie wyceniony na 80 196 zł brutto, przy czym cennik startuje od kwoty 66 974 zł brutto.

Dla porównania Volkswagen Caddy Cargo – który z pewnością jest mniej spartański – kosztuje minimum 108 tys. zł. A to 41 tys. zł więcej!

Test Renault Express Van

Test Renault Express Van

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Renault Express Van TCe 100: 4 cylindry, doładowanie i 1,3 litra

Renault Express Van to dość zręczne przemieszanie elementów znanych z Dacii i Renault. Pod maską zdecydowanie wygrali jednak Francuzi. Bo kombivan zamiast budżetowego silnika 1.0 R3 otrzymał benzyniaka 1.33 litra. To 4-cylindrowa jednostka o oznaczeniu H5H, która nadal dysponuje doładowaniem, ale i... obniżoną mocą. Motor oferuje 102 konie mechaniczne. Całe szczęście auto nadrabia momentem obrotowym. Kierowca ma wrażenie, że 200 Nm dosłownie wyrzuca jak pocisk Renault spod świateł. Uśmiech znika dopiero wtedy, gdy prowadzący zajrzy do... specyfikacji technicznej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test Renault Express Van

Test Renault Express Van

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Ile pali Renault Express Van TCe 100?

REKLAMA

Express Van robi wrażenie bardzo dynamicznego, co nie do końca odzwierciedlają dane techniczne. Według producenta sprint do pierwszej setki trwa 11,9 sekundy. Podczas jazdy czas ten wydaje się zdecydowanie krótszy, ewentualnie auto jest mocno dynamiczne, ale np. do 50 czy 60 km/h. Później nieco traci wigor – czego nie uznaję za wadę, bo mimo wszystko rasowym warkotem daje frajdę. Ile spala Renault Express Van TCe 100 1,33 litra? Wynik osiągnięty w cyklu mieszanym w teście to 7,2 litra. I muszę przyznać, że wygląda on więcej niż przyzwoicie. W tym momencie mam jednak jedną złą informację dla potencjalnych nabywców. A mianowicie:

Silnik 1,33 litra H5H posiada wtrysk... bezpośredni. To oznacza, że nie da się go przerobić na zasilaniem gazem – jak np. wcześniej wspomnianą jednostkę 1.0 R3. To sprawia, że benzyniak będzie raczej rarytasem. Sprzedaż zdominują z pewnością diesle.

Kolejna ważna informacja jest taka, że układ napędowy Renault Express Van TCe 100 jest sparowany z 6-biegową skrzynią manualną. Ta sprawdza się świetnie w trasie. Kierowca po zapięciu ostatniego przełożenia może jechać z prędkością autostradową, a silnik nadal będzie utrzymywał nieco ponad 2 tys. obr./min.

Test Renault Express Van

Test Renault Express Van

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem

Jak się prowadzi Renault Express Van?

Trzeba przyznać, że Renault Express Van jak na niewielkiego dostawczaka prowadzi się nieźle. Ma raczej miękkie zawieszenie, które być może nie bezdźwięcznie, ale komfortowo resoruje nierówności. Do tego nie buja się przesadnie podczas jazdy w trasie i szybszego pokonywania łuków. Największą  bolączką może się stać układ kierowniczy. Pracuje z dużym wspomaganiem. To jednak przeszkadzało mi, bo nie jestem przyzwyczajony do jazdy vanami. Dla przeciętnego kierowcy niewielkiego vana fakt ten może być jednak zaletą. W końcu auto ułatwia w ten sposób manewrowanie w mieście.

Test: Renault Express Van – podsumowanie:

Zawsze zastanawiałem się jak to możliwe, że Mikołaj jednego dnia jest w stanie roznieść tyle prezentów. Teraz – po teście Renault Express – już wiem. On musi jeździć tym właśnie vanem. Wnioski? Mikołaj nie tylko istnieje, ale też przez ostatni tydzień miałem okazję poznać jego pomocnika. Pomocnika, który jest miły, przyjemny w prowadzeniu, a do tego praktyczny. Zmieści się w nim każdy podarek, a nawet... choinka – tak, przewiozłem przeszło 2-metrowe drzewko! Co więcej, pomocnika, który sprawdzi się nawet wtedy, gdy święta się kończą – bo pomimo spartańskiej formy, daje sporo frajdy z jazdy.

Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Test: Renault Express Van: Mikołaj ma pomocnika. Ja go poznałem
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA