REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q4 Sportback e-tron jest ponoć pierwszym kompaktowym elektrykiem marki. Jakim? Kompaktowym? Sam nie wiem...

Audi Q4 Sportback e-tron nie wygląda jak... kompakt

Audi twierdzi, że Q4 Sportback to model klasy kompaktowej. No i ja chyba... byłbym w stanie się z tym nie zgodzić. Bo sprawia wrażenie naprawdę wielkiego. Być może za sprawą ogromnego i prostego grilla przedniego, a być może geometrycznych kształtów. Jedno w Q-czwórce ze ściętym tyłem jest pewne. Samochód wygląda świetnie. Jestem zatem pewien, że przechodnie patrzyli się na Audi nie tylko ze względu na zielone tablice i elektryczną melodyjkę w czasie jazdy (auto miał syntezator dźwięku działający przy niskiej prędkości). Podziwiali też jego dynamiczne kształty.

REKLAMA

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?

REKLAMA

Audi Q4 Sportback e-tron jest duży, ale nie toporny. To taki trochę SUV, ale z bardzo mocno zaznaczonym aspektem sportowym. Ma wściekłe spojrzenie i mocne przetłoczenia linii bocznej podkreślające wcięcie w talii. W aucie testowym pięknie wyglądał też szary lakier, 21-calowe felgi z dość prostym wzorem i tylny spojler. Choć "skrzydło" poprowadzone w dolnej części tylnej szyby dość skutecznie ogranicza widoczność. Audi mocno zadbało też o detale – wrażenie robią delikatne, plastikowe wstawki na błotnikach czy logo marki umieszczone w tylnym reflektorze.

Q4 Sportback to też... sygnatury świetlne. Kierowca może wybrać jeden z czterech sposobów, na które świecić będą światła do jazdy dziennej. To niezwykle miły gadżet i trochę esencja współczesnego segmentu premium, w którym luksus nie wystarczy. Konieczna jest też personalizacja.

Nadwozie to jedno. Q4 Sportback jest też przestronne

REKLAMA

No dobrze, ale przejdźmy do kolejnego punktu. Z czym kojarzy się wam samochód kompaktowy jeżeli chodzi o kabinę pasażerską? Nawet jeżeli za miarę wielkości w segmencie C przyjmiemy crossovera, a nie hatchbacka, wnioski będą podobne. Samochód powinien mieć dużo miejsca w pierwszym i przeciętnie dużo w drugim rzędzie foteli. Q4 Sportback e-tron jest natomiast... przepastny! I żeby się o tym przekonać wystarczy powiedzieć, że odległość od pedału przyspieszenia do oparcia tylnej kanapy jest dokładnie taka jaka, jak w Audi... Q7. Tak, Q7! A to nie koniec dobrych informacji. Bo bagażnik oferuje aż 535 litrów.

Wnętrze jest przestronne, ale też standardowo dla Audi dobrze wykonane. Co więcej, posiada opcjonalny system Sonos Premium. Audio gra naprawdę pięknie i jest sterowane dotykowo z kierownicy czy dedykowanego panelu na konsoli centralnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?

Audi Q4 Sportback e-tron z platformą MEB

Skoro Audi Q4 Sportback e-tron jest wyłącznie modelem kompaktowym, skąd duże nadwozie i ogromna ilość przestrzeni wewnątrz? Aby rozwikłać tą zagadkę, musimy jeszcze na chwilę wrócić do nazwy modelu i skupić się na zbitce e-tron. Oznacza ona mniej więcej tyle, że auto jest czysto elektryczne. A jako że dostało platformę podłogową MEB precyzyjnie dopasowaną do lokalizacji e-silnika czy baterii, inżynierowie mogli poszaleć z ilością przestrzeni. Dlatego kierowca i pasażer mogą trzymać kolana prawie za przednim zderzakiem i stąd np. wisząca konsola centralna oraz brak tunelu centralnego.

Q4 Sportback e-tron 40, czyli RWD i 204 konie

Model testowy Audi Q4 Sportback to wersja e-tron 40. Skrót ten oznacza napęd elektryczny (o czym wspominałem w poprzednim akapicie), ale też jeden silnik, 204 konie mechaniczne, 310 Nm momentu obrotowego i jedną oś pędną. Co ciekawe, moc jest przyłożona nie do osi przedniej, a... tylnej. To raz. Dwa z uwagi na napęd RWD, Q4 Sportback staje się bardziej skrętne. Przednie koła w takim przypadku skupiają się na nadawaniu kierunku jazdy. Dzięki temu mogą się mocniej wychylać – przy przeniesieniu napędu na przód zwrotnice nie mogą się kręcić w tak dużym stopniu.

Ile prądu spala Audi Q4 Sportback e-tron?

Audi Q4 Sportback e-tron 40 osiąga pierwszą setkę w 8,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 160 km/h. Bateria litowo-jonowa ma 82 kWh pojemności brutto i 76,6 kWh netto. Średnie "spalanie" w czasie testu nieznacznie przekroczyło 27 kWh na 100 km. A to sprawia, że e-tronem na jednym ładowaniu można pokonać prawie 300 km. Co warte odnotowania, auto było testowane w warunkach raczej zimowych, gdy temperatura oscylowała w granicy 0 stopni Celsjusza. Cieplejsza pogoda oznaczałaby zdecydowanie lepszy wynik. Ładowanie? Ja korzystałem z ładowarek publicznych 50 kW. Uzupełnianie zapasów prądu z nieco ponad 30 do 100 proc. trwało godzinę i 15 minut. Niezły wynik.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?

Audi Q4 Sportback e-tron 40 nie jest przesadnie lekkie. Samo auto waży przeszło 2100 kg. I masę czuć tą w czasie jazdy. To akurat wcale nie musi być jednak złe. Model jest bowiem niezwykle stabilny na drodze. Pewnie pokonuje zakręty, ale też potrafi sprężyście resorować np. progi spowalniające. Pewnie potrafiłoby być też bardziej komfortowe. Ale w wariancie testowym zostało wyposażone w zawieszenie sportowe – o utwardzonej charakterystyce. Warto wspomnieć też o komunikatywnym układzie kierowniczym – ten był progresywny. Poza miastem do wyboru trajektorii jazdy wystarczyły mu delikatne muśnięcia.

Ile kosztuje Audi Q4 Sportback e-tron S line 40?

Q4 Sportback e-tron jest elektryczne i pochodzi z segmentu premium. A to niestety musi oznaczać też dość wysoką cenę. Cennik modelu startuje od nieco ponad 208 tys. zł. Kwota nie wygląda źle. Niestety mocniejszy wariant napędowy w połączeniu z serią dodatkowego wyposażenia sprawia, że cena modelu testowego sięga nieco ponad 340 tys. zł. Dla przeciętnego Kowalskiego suma może się wydawać zaporowa. I z pewnością taka jest. Warto jednak pamiętać o tym, że oferujące podobne osiągi i mniejszą kabinę Q5 z 200-konnym dieslem będzie pewnie niewiele tańsze. A fakt ten pozwala obiektywnie spojrzeć na cenę Q4.

Audi Q4 Sportback e-tron – podsumowanie testu:

W Audi Q4 Sportback jedno jest pewne. Kierowca i pasażerowie poczują przestrzeń i komfort. Auto prowadzi się bezrefleksyjnie, nie zmusza do wysiłku i może być świetnym towarzyszem codziennych, miejskich podróży. W segmencie premium za wyborem Q4 Sportback e-tron przemawiać może jeszcze jeden fakt. Kosztuje tyle, co dobrze wyposażone Q5, ale o ile na spalinowego SUV-a nawet w mniejszym mieście niewiele osób zwróci uwagę, o tyle w Q4 kierowca może być pewny jednego. Na zasadzie ciekawości wzbudzi zainteresowanie u wszystkich. Więc jeżeli komuś zależy na samochodzie skupiającym uwagę, ciężko mu będzie znaleźć równie charakterystyczne, ale i jednocześnie rodzinne auto za podobne pieniądze.

Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA