REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q4 Sportback e-tron jest ponoć pierwszym kompaktowym elektrykiem marki. Jakim? Kompaktowym? Sam nie wiem...

Audi Q4 Sportback e-tron nie wygląda jak... kompakt

Audi twierdzi, że Q4 Sportback to model klasy kompaktowej. No i ja chyba... byłbym w stanie się z tym nie zgodzić. Bo sprawia wrażenie naprawdę wielkiego. Być może za sprawą ogromnego i prostego grilla przedniego, a być może geometrycznych kształtów. Jedno w Q-czwórce ze ściętym tyłem jest pewne. Samochód wygląda świetnie. Jestem zatem pewien, że przechodnie patrzyli się na Audi nie tylko ze względu na zielone tablice i elektryczną melodyjkę w czasie jazdy (auto miał syntezator dźwięku działający przy niskiej prędkości). Podziwiali też jego dynamiczne kształty.

REKLAMA

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?

REKLAMA

Audi Q4 Sportback e-tron jest duży, ale nie toporny. To taki trochę SUV, ale z bardzo mocno zaznaczonym aspektem sportowym. Ma wściekłe spojrzenie i mocne przetłoczenia linii bocznej podkreślające wcięcie w talii. W aucie testowym pięknie wyglądał też szary lakier, 21-calowe felgi z dość prostym wzorem i tylny spojler. Choć "skrzydło" poprowadzone w dolnej części tylnej szyby dość skutecznie ogranicza widoczność. Audi mocno zadbało też o detale – wrażenie robią delikatne, plastikowe wstawki na błotnikach czy logo marki umieszczone w tylnym reflektorze.

Q4 Sportback to też... sygnatury świetlne. Kierowca może wybrać jeden z czterech sposobów, na które świecić będą światła do jazdy dziennej. To niezwykle miły gadżet i trochę esencja współczesnego segmentu premium, w którym luksus nie wystarczy. Konieczna jest też personalizacja.

Nadwozie to jedno. Q4 Sportback jest też przestronne

REKLAMA

No dobrze, ale przejdźmy do kolejnego punktu. Z czym kojarzy się wam samochód kompaktowy jeżeli chodzi o kabinę pasażerską? Nawet jeżeli za miarę wielkości w segmencie C przyjmiemy crossovera, a nie hatchbacka, wnioski będą podobne. Samochód powinien mieć dużo miejsca w pierwszym i przeciętnie dużo w drugim rzędzie foteli. Q4 Sportback e-tron jest natomiast... przepastny! I żeby się o tym przekonać wystarczy powiedzieć, że odległość od pedału przyspieszenia do oparcia tylnej kanapy jest dokładnie taka jaka, jak w Audi... Q7. Tak, Q7! A to nie koniec dobrych informacji. Bo bagażnik oferuje aż 535 litrów.

Wnętrze jest przestronne, ale też standardowo dla Audi dobrze wykonane. Co więcej, posiada opcjonalny system Sonos Premium. Audio gra naprawdę pięknie i jest sterowane dotykowo z kierownicy czy dedykowanego panelu na konsoli centralnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?

Audi Q4 Sportback e-tron z platformą MEB

Skoro Audi Q4 Sportback e-tron jest wyłącznie modelem kompaktowym, skąd duże nadwozie i ogromna ilość przestrzeni wewnątrz? Aby rozwikłać tą zagadkę, musimy jeszcze na chwilę wrócić do nazwy modelu i skupić się na zbitce e-tron. Oznacza ona mniej więcej tyle, że auto jest czysto elektryczne. A jako że dostało platformę podłogową MEB precyzyjnie dopasowaną do lokalizacji e-silnika czy baterii, inżynierowie mogli poszaleć z ilością przestrzeni. Dlatego kierowca i pasażer mogą trzymać kolana prawie za przednim zderzakiem i stąd np. wisząca konsola centralna oraz brak tunelu centralnego.

Q4 Sportback e-tron 40, czyli RWD i 204 konie

Model testowy Audi Q4 Sportback to wersja e-tron 40. Skrót ten oznacza napęd elektryczny (o czym wspominałem w poprzednim akapicie), ale też jeden silnik, 204 konie mechaniczne, 310 Nm momentu obrotowego i jedną oś pędną. Co ciekawe, moc jest przyłożona nie do osi przedniej, a... tylnej. To raz. Dwa z uwagi na napęd RWD, Q4 Sportback staje się bardziej skrętne. Przednie koła w takim przypadku skupiają się na nadawaniu kierunku jazdy. Dzięki temu mogą się mocniej wychylać – przy przeniesieniu napędu na przód zwrotnice nie mogą się kręcić w tak dużym stopniu.

Ile prądu spala Audi Q4 Sportback e-tron?

Audi Q4 Sportback e-tron 40 osiąga pierwszą setkę w 8,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 160 km/h. Bateria litowo-jonowa ma 82 kWh pojemności brutto i 76,6 kWh netto. Średnie "spalanie" w czasie testu nieznacznie przekroczyło 27 kWh na 100 km. A to sprawia, że e-tronem na jednym ładowaniu można pokonać prawie 300 km. Co warte odnotowania, auto było testowane w warunkach raczej zimowych, gdy temperatura oscylowała w granicy 0 stopni Celsjusza. Cieplejsza pogoda oznaczałaby zdecydowanie lepszy wynik. Ładowanie? Ja korzystałem z ładowarek publicznych 50 kW. Uzupełnianie zapasów prądu z nieco ponad 30 do 100 proc. trwało godzinę i 15 minut. Niezły wynik.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?

Audi Q4 Sportback e-tron 40 nie jest przesadnie lekkie. Samo auto waży przeszło 2100 kg. I masę czuć tą w czasie jazdy. To akurat wcale nie musi być jednak złe. Model jest bowiem niezwykle stabilny na drodze. Pewnie pokonuje zakręty, ale też potrafi sprężyście resorować np. progi spowalniające. Pewnie potrafiłoby być też bardziej komfortowe. Ale w wariancie testowym zostało wyposażone w zawieszenie sportowe – o utwardzonej charakterystyce. Warto wspomnieć też o komunikatywnym układzie kierowniczym – ten był progresywny. Poza miastem do wyboru trajektorii jazdy wystarczyły mu delikatne muśnięcia.

Ile kosztuje Audi Q4 Sportback e-tron S line 40?

Q4 Sportback e-tron jest elektryczne i pochodzi z segmentu premium. A to niestety musi oznaczać też dość wysoką cenę. Cennik modelu startuje od nieco ponad 208 tys. zł. Kwota nie wygląda źle. Niestety mocniejszy wariant napędowy w połączeniu z serią dodatkowego wyposażenia sprawia, że cena modelu testowego sięga nieco ponad 340 tys. zł. Dla przeciętnego Kowalskiego suma może się wydawać zaporowa. I z pewnością taka jest. Warto jednak pamiętać o tym, że oferujące podobne osiągi i mniejszą kabinę Q5 z 200-konnym dieslem będzie pewnie niewiele tańsze. A fakt ten pozwala obiektywnie spojrzeć na cenę Q4.

Audi Q4 Sportback e-tron – podsumowanie testu:

W Audi Q4 Sportback jedno jest pewne. Kierowca i pasażerowie poczują przestrzeń i komfort. Auto prowadzi się bezrefleksyjnie, nie zmusza do wysiłku i może być świetnym towarzyszem codziennych, miejskich podróży. W segmencie premium za wyborem Q4 Sportback e-tron przemawiać może jeszcze jeden fakt. Kosztuje tyle, co dobrze wyposażone Q5, ale o ile na spalinowego SUV-a nawet w mniejszym mieście niewiele osób zwróci uwagę, o tyle w Q4 kierowca może być pewny jednego. Na zasadzie ciekawości wzbudzi zainteresowanie u wszystkich. Więc jeżeli komuś zależy na samochodzie skupiającym uwagę, ciężko mu będzie znaleźć równie charakterystyczne, ale i jednocześnie rodzinne auto za podobne pieniądze.

Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Audi Q4 Sportback e-tron [test]: to jest auto kompaktowe?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
OC dla rowerzystów – konieczność czy ograniczanie wolności? Polacy podzieleni

Czy rowerzyści powinni mieć obowiązkowe OC? Wraz ze wzrostem liczby jednośladów na drogach, temat ten wraca jak bumerang i dzieli opinię publiczną. Najnowsze badanie Rankomat.pl pokazuje, że Polacy są niemal równo podzieleni – nie brakuje zarówno zwolenników bezpieczeństwa, jak i obrońców niezależności.

Masz radio w samochodzie? Możesz spodziewać się kontroli

Właściciele samochodów – zarówno osoby prywatne, jak i przedsiębiorcy – powinni pamiętać o opłatach za używanie odbiorników radiofonicznych. Chodzi o konieczność opłacania abonamentu RTV za radioodbiornik zamontowany w pojeździe. Jaka jest opłata abonamentowa w 2025 r.? Kto jest zwolniony?

KGP: 116 725 interwencji, 519 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 116 725 interwencji. Byli wzywani do 519 wypadków drogowych.

Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

REKLAMA

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

REKLAMA

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA