REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Audi Q4 e-tron jest przestronny jak Q7, stylowy jak Q5 i komfortowy jak A6 Allroad. A do tego nie emituje w czasie jazdy żadnych spalin.

Audi Q4 e-tron: ostre linie i felgi 20 cali

Design Audi Q4 nie do końca wskazuje na segment rynku, w którym ten samochód funkcjonuje. Trochę wygląda na SUV-a, a trochę na minivana. Jedno w tym wszystkim jest pewne. Q4 choć elektryczne, jest typowym Audi. Ma mocne przetłoczenia na nadkolach i mocne przetłoczenia w dolnej części drzwi. Ostre linie pojawiające się na linii bocznej sprawiają, że wysokie panele drzwi gubią swoją kubaturę. To świetne posunięcie stylistyczne. Mniej świetne? Felgi mają 20 cali i wyglądałyby zdecydowanie lepiej, gdyby nie plastikowe kołpaki. Tak, są podyktowane aerodynamiką, ale odbierają obręczom część uroku.

REKLAMA

REKLAMA

Test Audi Q4 e-tron

Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić

Q4 ma wyjątkowe sygnatury świetlne

Wszystkie Audi mają wykurzone spojrzenie? Z pewnością tak. Ale w takim razie Q4 ma wściekłe spojrzenie – wściekłe i posiadające jedną z czterech sygnatur świetlnych reflektorów do jazdy dziennej (wybieranych z poziomu komputera pokładowego). Wąskie oczy uważnie obserwują drogę i poczynania innych kierowców, a do tego współgrają z jasnym grillem z chromowanymi listwami. Pas przedni sprawia, że elektryczny model wyjątkowo rzuca się w oczy na ulicach. Zazdrosnym spojrzeniem obdarzają go nie tylko kierowcy innych Audi. Kątem oka patrzyli na Q4 także prowadzący BMW czy Mercedesy.

Audi Q4 jest tak przestronny jak topowe... Q7

Ze stylizacją Audi Q4 jest dość ciekawa sytuacja. Otóż o ile auto na zdjęciach wygląda na auto odpowiadające rozmiarom Q-trójce, o tyle na żywo wydaje się dużo większy. I jest to zasługą po pierwsze wysokiego grilla, który prezentuje się wprost majestatycznie. Po drugie u kierowcy wrażenie potęguje przestrzeń wewnątrz. A tej jest więcej niż pod dostatkiem. Najlepiej opisuje ją fakt przytoczony przez przedstawicieli Audi. Otóż ich zdaniem odległość od pedału przyspieszenia do oparcia tylnej kanapy w Q4 jest dokładnie taka sama jak w modelu Q7 – topowym SUV-ie z Ingolstadt.

Pięć dorosłych osób? Mierzący blisko 4,6 metra model pomieści wszystkich. Dodatkowo jego bagażnik zmieści aż 520 litrów walizek i toreb. A do tego wnętrze Q4 wygląda jak w każdym innym aucie. Przez to elektryk staje się naprawdę intuicyjny w obsłudze.

REKLAMA

Test Audi Q4 e-tron

Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić

Audi Q4 e-tron 50 quattro, czy AWD i 299 koni mocy

Testowe Audi Q4 e-tron zostało skonfigurowane w wariancie 50 quattro. A te 10 znaków powinno powiedzieć kierowcy dwie rzeczy. Po pierwsze napęd oferuje nawet 299 koni mechanicznych. Nawet, bo moc spada do nieco ponad 200 koni w sytuacji, w której w baterii zostaje mało prądu. Po drugie w aucie zamontowany jest nie jeden, a dwa silniki elektryczne. A to sprawia, że Audi korzysta z napędu quattro sterowanego za pomocą... kabla. Inżynierowie nie musieli stosować w samochodzie wału napędowego, bo w końcu każdy z motorów napędza własną oś. Wystarczył zatem wyjątkowo inteligentny komputer sterujący.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

400 km zasięgu w elektryku? W Q4 to realne

Maksymalny moment obrotowy Audi Q4 e-tron to 460 Nm. I przekłada się on na przyspieszenie do pierwszej setki w 6,2 sekundy. Q4 jest szybkie, nie potwornie szybkie, ale wystarczająco szybkie. W mieście i do prędkości 50 km/h przyspiesza jako pierwsze na światłach, ale i pozwala na sprawne zwiększenie prędkości podczas wyprzedzania na drodze krajowej. A jeżeli chodzi o zasięg... W pełni naładowany akumulator o pojemności brutto 82 kWh pozwala na pokonanie jakiś 400 km (według wskazań komputera) i to by się zgadzało z oficjalną specyfikacją. Spalanie? To sięgnęło w czasie 5-dniowego testu 22,2 kWh na 100 km.

Audi Q4 e-tron można ładować z maksymalną mocą 150 kW. W szybkiej ładowarce baterię można naładować do pełna w nieco ponad godzinę. W codziennej eksploatacji to nie ma jednak znaczenia, bo kierowca pokona w ciągu dnia jakieś 50 czy 60 km i doładuje zużyty na tym dystansie prąd w czasie nocnego postoju w garażu po podłączeniu auta do wallboxa.

Test Audi Q4 e-tron

Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić

Elektryczne Audi ma sztywne resorowanie. Sztywne, a nie sportowe

Kierowca podczas jazdy w mieście może cieszyć się... ciszą. Bo silnik nie generuje hałasu i hałasu nie generuje też zawieszenie. A jeżeli o zawieszeniu już mowa, nastawy są raczej sztywne. Q4 nie prowadzi się jak auto sportowe, ale poprawnie bierze zakręty, sprężyście resoruje nierówności i ma zaskakująco precyzyjny układ kierowniczy. Tak, podczas jazdy czuć masę baterii – szczególnie w czasie hamowania. Mimo wszystko Audi nie wydaje się ociężałe, a wszystko za sprawą płaskiej platformy (i płaskiej podłogi w kabinie), która zakłada montaż baterii bardzo nisko.

Test: Audi Q4 e-tron - podsumowanie:

Audi Q4 e-tron ma kilka mocnych zalet. Pierwszą bez wątpienia jest pas przedni. Wygląda agresywnie, nowocześnie i po prostu ładnie. Drugą jest ilość przestrzeni wewnątrz. Elektryczna platforma pozwoliła na wygospodarowanie tyle miejsca, co w Q7. A to ewenement! Trzecią jest świetna dynamika jazdy zwłaszcza mieście. I w tym punkcie normalnie dodałbym nieco dziegciu do tej beczki miodu. Powinienem bowiem wspomnieć o cenie – a ta musi być niemała, wszak to elektryk. No i Q4 zaskakuje w tej kwestii. Jest drogi, ale nie zastraszająco drogi.

Świetnie wyposażona testówka zostanie wyceniona w salonie na nieco ponad 350 tys. zł. Tak, to sporo, ale pod warunkiem, że kupujący obiera za rynkowy cel hatchbacka segmentu C. Wśród luksusowych SUV-ów cena zdecydowanie blednie. Szczególnie że podobnie będzie kosztować np. dobrze wyposażone i dużo mniejsze w środku Q5. A to sprawia, że poszukując rodzinnego auta premium ze zwiększonym prześwitem chyba naprawdę brałbym Q4 pod uwagę. Brałbym, bo nie przeraża ceną, a do tego naprawdę da się je lubić.

Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA