Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić

Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron jest przestronny jak Q7, stylowy jak Q5 i komfortowy jak A6 Allroad. A do tego nie emituje w czasie jazdy żadnych spalin.

Audi Q4 e-tron: ostre linie i felgi 20 cali

Design Audi Q4 nie do końca wskazuje na segment rynku, w którym ten samochód funkcjonuje. Trochę wygląda na SUV-a, a trochę na minivana. Jedno w tym wszystkim jest pewne. Q4 choć elektryczne, jest typowym Audi. Ma mocne przetłoczenia na nadkolach i mocne przetłoczenia w dolnej części drzwi. Ostre linie pojawiające się na linii bocznej sprawiają, że wysokie panele drzwi gubią swoją kubaturę. To świetne posunięcie stylistyczne. Mniej świetne? Felgi mają 20 cali i wyglądałyby zdecydowanie lepiej, gdyby nie plastikowe kołpaki. Tak, są podyktowane aerodynamiką, ale odbierają obręczom część uroku.

Test Audi Q4 e-tron

Test Audi Q4 e-tron

Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić

Q4 ma wyjątkowe sygnatury świetlne

Wszystkie Audi mają wykurzone spojrzenie? Z pewnością tak. Ale w takim razie Q4 ma wściekłe spojrzenie – wściekłe i posiadające jedną z czterech sygnatur świetlnych reflektorów do jazdy dziennej (wybieranych z poziomu komputera pokładowego). Wąskie oczy uważnie obserwują drogę i poczynania innych kierowców, a do tego współgrają z jasnym grillem z chromowanymi listwami. Pas przedni sprawia, że elektryczny model wyjątkowo rzuca się w oczy na ulicach. Zazdrosnym spojrzeniem obdarzają go nie tylko kierowcy innych Audi. Kątem oka patrzyli na Q4 także prowadzący BMW czy Mercedesy.

Audi Q4 jest tak przestronny jak topowe... Q7

Ze stylizacją Audi Q4 jest dość ciekawa sytuacja. Otóż o ile auto na zdjęciach wygląda na auto odpowiadające rozmiarom Q-trójce, o tyle na żywo wydaje się dużo większy. I jest to zasługą po pierwsze wysokiego grilla, który prezentuje się wprost majestatycznie. Po drugie u kierowcy wrażenie potęguje przestrzeń wewnątrz. A tej jest więcej niż pod dostatkiem. Najlepiej opisuje ją fakt przytoczony przez przedstawicieli Audi. Otóż ich zdaniem odległość od pedału przyspieszenia do oparcia tylnej kanapy w Q4 jest dokładnie taka sama jak w modelu Q7 – topowym SUV-ie z Ingolstadt.

Pięć dorosłych osób? Mierzący blisko 4,6 metra model pomieści wszystkich. Dodatkowo jego bagażnik zmieści aż 520 litrów walizek i toreb. A do tego wnętrze Q4 wygląda jak w każdym innym aucie. Przez to elektryk staje się naprawdę intuicyjny w obsłudze.

Test Audi Q4 e-tron

Test Audi Q4 e-tron

Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić

Audi Q4 e-tron 50 quattro, czy AWD i 299 koni mocy

Testowe Audi Q4 e-tron zostało skonfigurowane w wariancie 50 quattro. A te 10 znaków powinno powiedzieć kierowcy dwie rzeczy. Po pierwsze napęd oferuje nawet 299 koni mechanicznych. Nawet, bo moc spada do nieco ponad 200 koni w sytuacji, w której w baterii zostaje mało prądu. Po drugie w aucie zamontowany jest nie jeden, a dwa silniki elektryczne. A to sprawia, że Audi korzysta z napędu quattro sterowanego za pomocą... kabla. Inżynierowie nie musieli stosować w samochodzie wału napędowego, bo w końcu każdy z motorów napędza własną oś. Wystarczył zatem wyjątkowo inteligentny komputer sterujący.

400 km zasięgu w elektryku? W Q4 to realne

Maksymalny moment obrotowy Audi Q4 e-tron to 460 Nm. I przekłada się on na przyspieszenie do pierwszej setki w 6,2 sekundy. Q4 jest szybkie, nie potwornie szybkie, ale wystarczająco szybkie. W mieście i do prędkości 50 km/h przyspiesza jako pierwsze na światłach, ale i pozwala na sprawne zwiększenie prędkości podczas wyprzedzania na drodze krajowej. A jeżeli chodzi o zasięg... W pełni naładowany akumulator o pojemności brutto 82 kWh pozwala na pokonanie jakiś 400 km (według wskazań komputera) i to by się zgadzało z oficjalną specyfikacją. Spalanie? To sięgnęło w czasie 5-dniowego testu 22,2 kWh na 100 km.

Audi Q4 e-tron można ładować z maksymalną mocą 150 kW. W szybkiej ładowarce baterię można naładować do pełna w nieco ponad godzinę. W codziennej eksploatacji to nie ma jednak znaczenia, bo kierowca pokona w ciągu dnia jakieś 50 czy 60 km i doładuje zużyty na tym dystansie prąd w czasie nocnego postoju w garażu po podłączeniu auta do wallboxa.

Test Audi Q4 e-tron

Test Audi Q4 e-tron

Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić

Elektryczne Audi ma sztywne resorowanie. Sztywne, a nie sportowe

Kierowca podczas jazdy w mieście może cieszyć się... ciszą. Bo silnik nie generuje hałasu i hałasu nie generuje też zawieszenie. A jeżeli o zawieszeniu już mowa, nastawy są raczej sztywne. Q4 nie prowadzi się jak auto sportowe, ale poprawnie bierze zakręty, sprężyście resoruje nierówności i ma zaskakująco precyzyjny układ kierowniczy. Tak, podczas jazdy czuć masę baterii – szczególnie w czasie hamowania. Mimo wszystko Audi nie wydaje się ociężałe, a wszystko za sprawą płaskiej platformy (i płaskiej podłogi w kabinie), która zakłada montaż baterii bardzo nisko.

Test: Audi Q4 e-tron - podsumowanie:

Audi Q4 e-tron ma kilka mocnych zalet. Pierwszą bez wątpienia jest pas przedni. Wygląda agresywnie, nowocześnie i po prostu ładnie. Drugą jest ilość przestrzeni wewnątrz. Elektryczna platforma pozwoliła na wygospodarowanie tyle miejsca, co w Q7. A to ewenement! Trzecią jest świetna dynamika jazdy zwłaszcza mieście. I w tym punkcie normalnie dodałbym nieco dziegciu do tej beczki miodu. Powinienem bowiem wspomnieć o cenie – a ta musi być niemała, wszak to elektryk. No i Q4 zaskakuje w tej kwestii. Jest drogi, ale nie zastraszająco drogi.

Świetnie wyposażona testówka zostanie wyceniona w salonie na nieco ponad 350 tys. zł. Tak, to sporo, ale pod warunkiem, że kupujący obiera za rynkowy cel hatchbacka segmentu C. Wśród luksusowych SUV-ów cena zdecydowanie blednie. Szczególnie że podobnie będzie kosztować np. dobrze wyposażone i dużo mniejsze w środku Q5. A to sprawia, że poszukując rodzinnego auta premium ze zwiększonym prześwitem chyba naprawdę brałbym Q4 pod uwagę. Brałbym, bo nie przeraża ceną, a do tego naprawdę da się je lubić.

Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q4 e-tron – elektryk, którego naprawdę da się lubić
Kuba Brzeziński
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    70 lat temu zbudowano polski samochód Pionier

    70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.

    Na wakacje samochodem po Europie. Gdzie jest najwięcej fotoradarów?

    Wyjazd autem na wakacje za granicę jest coraz bardziej popularny. Polscy kierowcy mogą jednak przeżyć szok w poszczególnych państwach UE. Wszystko za sprawą fotoradarów, których jest znacznie więcej niż w Polsce.

    Jakich samochodów elektrycznych szukają Polacy?

    Dziś mamy listę 20 najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych. I choć kluczowym warunkiem zakupu jest uzyskanie dotacji, nabywcy aut elektrycznych mają trudny wybór. Czasami bowiem warunki programu "Mój elektryk" wykluczają mocniejszą baterię.

    Biurowa sieć ładowania aut elektrycznych. Zachęta do zakupu elektryka?

    Budowa biurowej sieci ładowania aut elektrycznych może się stać zachętą do zakupu elektryka, ale i pozapłacowym benefitem dla pracownika. Firmowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych natomiast warto planować perspektywicznie. To ogranicza koszty.

    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.