REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

Audi Q4 Sportback e-tron: elektryczne, ale nadal Audi!

Jedno temu modelowi trzeba oddać. Audi Q4 e-tron Sportback robi wrażenie. To jednak w dużej mierze zasługa obecnego języka stylistycznego marki. To w jego ramach SUV otrzymał wkurzone spojrzenie, twarz w stylu kobry, masywny grill i całą serię przetłoczeń linii bocznej. Identycznie jak w Q5, A6 czy A3 projektanci mocno podkreślili przednie i tylne nadkole - tworząc tym samym coś na kształt wcięcia w talii. Co z tyłem? W Sportbacku wygląda on jeszcze lepiej niż w zwykłym Q4. Jest lekki, sportowy i podkreślony zawadiackim spojlerem.

REKLAMA

Audi Q4 Sportback e-tron wygląda zdecydowanie lepiej od swoich grupowych bliźniaków - Volkswagena ID.3 i Skody Enyaq. Auta powstały jednak na tej samej platformie MEB.

Inżynieryjna ciekawostka? Audi Q4 e-tron Sportback oferuje współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,26. To zasługa kształtu nadwozia - a jakże. Ale nie tylko. Bo za uzyskanie takiego wyniku odpowiada też m.in. uszczelnienie szczelin tylnej klapy, kontrolowany wlot chłodnego powietrza, karb na zewnętrznej obudowie lusterka, rzeźbione spojlery 3D przed kołami czy całkowicie płaskie podwozie.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

Audi

Audi Q4 Sportback e-tron podpisuje się... światłem

O wyglądzie Audi Q4 e-tron Sportback można byłoby oczywiście opowiadać godzinami. Przedstawiciele marki poczęstowali nad podczas prezentacji całą serią smaczków. Ja wspomnę jednak tylko o tych, które są szczególnie ciekawe. I na początek reflektory przednie. W sytuacji, w której kierujący wybierze opcjonalne lampy Matrix LED, będzie mógł wybrać np. jedną z czterech sygnatur świetlnych dla świateł do jazdy dziennej. Wskazuje się je z poziomu komputera pokładowego - co oznacza, że można je zmieniać w czasie eksploatacji.

Kabina pasażerska Audi Q4 Sportback e-tron jest zaprojektowana trochę tak, jak wnętrza minivanów. To oznacza chociażby lewitujący kokpit z przodu oraz brak tunelu środkowego na podłodze w tylnej części. Digitalizacja? To kolejny punkt, który jest charakterystyczny dla współczesnych Audi. Uwagę skupiają duże ekrany (w sumie mają przeszło 20 cali!), jak i jakość ich grafiki. Poza tym punktem centralnym jest nowe koło kierownicy. Jest czteroramienne, a do tego wyposażone w dotykowe przyciski (obsługiwane przez dotyk i "naciśnięcie").

Head-up w Audi Q4 pokazuje obraz jakby na drodze

Ciekawy gadżet dotyczy też wyświetlacza head-up. W Audi Q4 e-tron Sportback korzysta on z tzw. elementów rzeczywistości rozszerzonej. Oznacza to mniej więcej tyle, że np. strzałki podczas korzystania z nawigacji satelitarnej raz że są ruchome, a dwa że wyświetlają się niejako na powierzchni drogi. To samo dotyczy ostrzeżeń systemów pokładowych. Poza tym Audi w Q4 Sportback zainwestowało w nagłośnienie. Nowy system premium został opracowany z marką Sonos.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

Audi

Niewątpliwą zaletą Audi Q4 Sportback e-tron jest ilość przestrzeni. I w pierwszym, i drugim rzędzie foteli wygodnie zasiądą wysocy pasażerowie. I jest to zasługą nie tylko wysoko ustawionych siedzisk, ale też długości kabiny. Odległość od pedału przyspieszenia do oparcia tylnej kanapy w Q4 Sportback jest dokładnie taka sama, jak w... Audi Q7! A przecież te dwa SUV-y dzieli kilka segmentów rynkowych... Auto może się też pochwalić pokaźnym bagażnikiem. Pojemność 535 litrów sprawia, że przestrzeń jest aż o 15 litrów większa niż w zwykłym Q4. Maksymalnie można ją powiększyć nawet do 1460 litrów.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron, czyli jazdy testowe

Jazda? Moje spotkanie drogowe z Audi Q4 e-tron Sportback nie trwało zbyt długo. Podczas jazd miałem do dyspozycji wersję 50 e-tron. Pod oznaczeniem tym ukrywa się moc 204 koni i 310 Nm momentu obrotowego. Co ciekawe, auto korzysta z napędu... na tył! Nie, to w żadnym razie nie oznacza że jest narowiste czy niespokojne trakcyjnie. Q4 niezwykle stabilnie zachowuje się na drodze. Tylny napęd daje mu jednak coś innego - sprawia, że średnica zawracania wynosi nieco ponad 10 metrów i jest podobna jak w Audi A1.

Audi Q4: jak nie 204 konie, to 170 lub 299

Audi Q4 Sportback e-tron w wariancie 50 przyspiesza do pierwszej setki w 8,5 sekundy. To optymalny wynik - SUV nie jest demonem prędkości, ale pozwala na bardzo sprawne przemieszczanie się. Zastrzeżenie? Tym jest prędkość maksymalna. Audi Q4 50 e-tron nie pojedzie szybciej niż 160 km/h. Q4 Sportback ma też wariant słabszy i mocniejszy. Słabszy oferuje 170 koni mocy (i jako jedyny baterię 55 kWh). Mocniejszy ma już 299 KM (dostępne jedynie w trybie boost). W najmocniejszym Audi czas sprintu do pierwszej setki to tylko 6,2 sekundy.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

Audi

Audi Q4 Sportback e-tron a "spalanie" elektryka

REKLAMA

Audi Q4 e-tron Sportback waży dokładnie 2045 kilogramów. A to sporo. Nie można się temu jednak dziwić. W końcu SUV-a dociąża 12-modułowy zestaw baterii o pojemności brutto na poziomie 82 kWh. W tym punkcie należy jednak wspomnieć o ciekawostce. W przeciwieństwie do wielu innych elektryków, Q4 Sportback nie wydaje się ociężałe. Tej masy wcale nie czuć tak mocno w zakręcie czy w czasie hamowania. A jeżeli o baterii już mowa, warto wspomnieć o zasięgu. Producent określa, że ten będzie wynosił jakieś 464 do 432 kilometrów. Mi auto "spalało" w czasie jazdy nieco ponad 17 kWh prądu. Muszę jednak zauważyć, że jazda była płynna - odbywała się na mało uczęszczanej drodze poza miastem.

Przy pojemności akumulatora netto na poziomie 77 kWh, takie zapotrzebowanie na energię daje możliwość pokonania jakiś 450 kilometrów - niewiele poniżej wskazań Audi. Baterię można ładować za pomocą gniazdka, prądu AC (do 11kW) i DC (do 125 kW). Przy maksymalnej mocy uzupełnianie zapasów prądu z 5 do 80 proc. trwa tylko 38 minut. To jednak scenariusz przede wszystkim na dalekie podróże. Ile Q4 ładuje się w domu? Przy wallboxie zamontowanym na ścianie garażu (prąd AC do 11 kW) pełne ładowanie akumulatora zajmuje 7,5 godziny. Auto bez problemu doładuje się zatem podczas nocnego postoju.

Audi Q4 Sportback jako mój elektryk?

Audi Q4 Sportback e-tron kosztuje co najmniej 206 400 zł. A to bez wątpienia niemała kwota. Niestety realia są takie, że po pierwsze nadal droga jest technologia napędu elektrycznego, a po drugie SUV należy do segmentu premium. Nie będzie zatem kosztował tyle, co Nissan Leaf czy Volkswagen ID.3. Jak obniżyć cenę kupionego egzemplarza? Przede wszystkim uważnie konfigurując auto - i korzystając np. z pakietów wyposażenia. Pomóc może też skorzystanie z programu "Mój elektryk". Tu jednak znowu trzeba powrócić do punktu pierwszego, bo dopłatą o wysokości 18 750 zł objęte są tylko te pojazdy, których cena nie przekroczy 225 tys. zł.

Wyjątek dotyczy kupujących posiadających Kartę Dużej Rodziny: wtedy nabywca dostanie 27 tys. zł i może kupić auto bez limitu cenowego.

Audi ma jednak pewien pomysł. W ramach oferty specjalnej obniża cenę Q4 Sportback. Samochody skonfigurowane na maksymalnie 239 330 zł zostaną sprzedane promocyjnie za 224 980 zł. Przy takiej kwocie pojawiającej się na fakturze kierowca zmieści się na limit dopłaty. Tym samym po transakcji otrzyma od państwa blisko 19 tys. zł zwrotu. A tym samym dodatkowo obniży się cena transakcyjna i stanie się ona bardziej atrakcyjna.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

Audi

Audi Q4 Sportback e-tron - ceny:

  • Audi Q4 Sportback 35 e-tron - od 206 400 zł,
  • Audi Q4 Sportback 40 e-tron - od 230 400 zł,
  • Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro - od 259 600 zł.

Audi Q4 Sportback e-tron - dane techniczne:

Audi Q4 Sportback e-tron 35 Audi Q4 Sportback e-tron 40 Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro
Moc 170 KM 204 KM 299 KM
Moment obrotowy 310 Nm 310 Nm 460 Nm
Napęd na tył na tył na cztery koła
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 9,0 s. 8,5 s. 6,2 s.
Prędkość maksymalna 160 km/h 160 km/h 180 km/h
Pojemność baterii brutto 55 kWh 82 kWh 82 kWh
Pojemność baterii netto 51,5 kWh 76,6 kWh 76,6 kWh
Zasięg wg. WLTP 316 - 348 km 464 - 532 km 420 - 497 km

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    Fałszywy mandat od straży miejskiej. Nowy sposób złodziei w Warszawie

    Wezwanie od straży miejskiej wygląda łudząco realistycznie. Prawdziwe jednak nie jest. Fakt, że dokument sporządzili oszuści, a nie strażnicy miejscy, zdradza kilka rzucających się w oczy detali. Sprawdź, na co zwrócić uwagę i jak nie dać się oszukać.

    REKLAMA

    Wracają kontrole na granicy ze Słowacją. Czy twoje auto też skontrolują?

    Na granicy między Polską a Słowacją ponownie pojawią się strażnicy graniczni. Ci nie będą obserwować ruchu, a zatrzymywać pojazdy i je kontrolować. Na jakich autach się skupią i co ma na celu przywrócenie kontroli granicznych? O tym w tym materiale.

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami

    Dopłaty gwarantowane przez państwo wpływają na zainteresowanie Polaków elektrykami - wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu „E-rewolucja w świecie motoryzacji”.

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce?

    Czy Ukrainiec może zrobić prawo jazdy w Polsce? Teoretycznie tak. Teoretycznie, bo przed przystąpieniem do kursu i egzaminu, musi spełnić kilka wymogów dodatkowych. O wszystkich koniecznych formalnościach opowiem w tym materiale.

    Wybory 2023: Ile będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych?

    40 mln zł będzie kosztować transport wyborców do komisji wyborczych. Suma po części wynika ze skali przejazdów, a po części faktu, że ministerstwo... nie opracowało stawek, na podstawie których można byłoby taki transport realizować. Oto szczegóły programu "taksówka+".

    REKLAMA

    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    Kara więzienia za brak OC? Od 1 października 2023 r. nowe przepisy

    Kierowcy w przypadku braku OC boją się szczególnie kary wlepionej przez UFG. 1 października 2023 r. pojawi się nowelizacja przepisów. W jej głos 7200 zł opłaty karnej straci na znaczeniu. Bo sankcja w skrajnym przypadku rozszerzy się do kary więzienia.

    REKLAMA