Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

Audi Q4 Sportback e-tron: elektryczne, ale nadal Audi!

Jedno temu modelowi trzeba oddać. Audi Q4 e-tron Sportback robi wrażenie. To jednak w dużej mierze zasługa obecnego języka stylistycznego marki. To w jego ramach SUV otrzymał wkurzone spojrzenie, twarz w stylu kobry, masywny grill i całą serię przetłoczeń linii bocznej. Identycznie jak w Q5, A6 czy A3 projektanci mocno podkreślili przednie i tylne nadkole - tworząc tym samym coś na kształt wcięcia w talii. Co z tyłem? W Sportbacku wygląda on jeszcze lepiej niż w zwykłym Q4. Jest lekki, sportowy i podkreślony zawadiackim spojlerem.

Audi Q4 Sportback e-tron wygląda zdecydowanie lepiej od swoich grupowych bliźniaków - Volkswagena ID.3 i Skody Enyaq. Auta powstały jednak na tej samej platformie MEB.

Inżynieryjna ciekawostka? Audi Q4 e-tron Sportback oferuje współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,26. To zasługa kształtu nadwozia - a jakże. Ale nie tylko. Bo za uzyskanie takiego wyniku odpowiada też m.in. uszczelnienie szczelin tylnej klapy, kontrolowany wlot chłodnego powietrza, karb na zewnętrznej obudowie lusterka, rzeźbione spojlery 3D przed kołami czy całkowicie płaskie podwozie.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

Audi

Audi Q4 Sportback e-tron podpisuje się... światłem

O wyglądzie Audi Q4 e-tron Sportback można byłoby oczywiście opowiadać godzinami. Przedstawiciele marki poczęstowali nad podczas prezentacji całą serią smaczków. Ja wspomnę jednak tylko o tych, które są szczególnie ciekawe. I na początek reflektory przednie. W sytuacji, w której kierujący wybierze opcjonalne lampy Matrix LED, będzie mógł wybrać np. jedną z czterech sygnatur świetlnych dla świateł do jazdy dziennej. Wskazuje się je z poziomu komputera pokładowego - co oznacza, że można je zmieniać w czasie eksploatacji.

Kabina pasażerska Audi Q4 Sportback e-tron jest zaprojektowana trochę tak, jak wnętrza minivanów. To oznacza chociażby lewitujący kokpit z przodu oraz brak tunelu środkowego na podłodze w tylnej części. Digitalizacja? To kolejny punkt, który jest charakterystyczny dla współczesnych Audi. Uwagę skupiają duże ekrany (w sumie mają przeszło 20 cali!), jak i jakość ich grafiki. Poza tym punktem centralnym jest nowe koło kierownicy. Jest czteroramienne, a do tego wyposażone w dotykowe przyciski (obsługiwane przez dotyk i "naciśnięcie").

Head-up w Audi Q4 pokazuje obraz jakby na drodze

Ciekawy gadżet dotyczy też wyświetlacza head-up. W Audi Q4 e-tron Sportback korzysta on z tzw. elementów rzeczywistości rozszerzonej. Oznacza to mniej więcej tyle, że np. strzałki podczas korzystania z nawigacji satelitarnej raz że są ruchome, a dwa że wyświetlają się niejako na powierzchni drogi. To samo dotyczy ostrzeżeń systemów pokładowych. Poza tym Audi w Q4 Sportback zainwestowało w nagłośnienie. Nowy system premium został opracowany z marką Sonos.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

Audi

Niewątpliwą zaletą Audi Q4 Sportback e-tron jest ilość przestrzeni. I w pierwszym, i drugim rzędzie foteli wygodnie zasiądą wysocy pasażerowie. I jest to zasługą nie tylko wysoko ustawionych siedzisk, ale też długości kabiny. Odległość od pedału przyspieszenia do oparcia tylnej kanapy w Q4 Sportback jest dokładnie taka sama, jak w... Audi Q7! A przecież te dwa SUV-y dzieli kilka segmentów rynkowych... Auto może się też pochwalić pokaźnym bagażnikiem. Pojemność 535 litrów sprawia, że przestrzeń jest aż o 15 litrów większa niż w zwykłym Q4. Maksymalnie można ją powiększyć nawet do 1460 litrów.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron, czyli jazdy testowe

Jazda? Moje spotkanie drogowe z Audi Q4 e-tron Sportback nie trwało zbyt długo. Podczas jazd miałem do dyspozycji wersję 50 e-tron. Pod oznaczeniem tym ukrywa się moc 204 koni i 310 Nm momentu obrotowego. Co ciekawe, auto korzysta z napędu... na tył! Nie, to w żadnym razie nie oznacza że jest narowiste czy niespokojne trakcyjnie. Q4 niezwykle stabilnie zachowuje się na drodze. Tylny napęd daje mu jednak coś innego - sprawia, że średnica zawracania wynosi nieco ponad 10 metrów i jest podobna jak w Audi A1.

Audi Q4: jak nie 204 konie, to 170 lub 299

Audi Q4 Sportback e-tron w wariancie 50 przyspiesza do pierwszej setki w 8,5 sekundy. To optymalny wynik - SUV nie jest demonem prędkości, ale pozwala na bardzo sprawne przemieszczanie się. Zastrzeżenie? Tym jest prędkość maksymalna. Audi Q4 50 e-tron nie pojedzie szybciej niż 160 km/h. Q4 Sportback ma też wariant słabszy i mocniejszy. Słabszy oferuje 170 koni mocy (i jako jedyny baterię 55 kWh). Mocniejszy ma już 299 KM (dostępne jedynie w trybie boost). W najmocniejszym Audi czas sprintu do pierwszej setki to tylko 6,2 sekundy.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

Audi

Audi Q4 Sportback e-tron a "spalanie" elektryka

Audi Q4 e-tron Sportback waży dokładnie 2045 kilogramów. A to sporo. Nie można się temu jednak dziwić. W końcu SUV-a dociąża 12-modułowy zestaw baterii o pojemności brutto na poziomie 82 kWh. W tym punkcie należy jednak wspomnieć o ciekawostce. W przeciwieństwie do wielu innych elektryków, Q4 Sportback nie wydaje się ociężałe. Tej masy wcale nie czuć tak mocno w zakręcie czy w czasie hamowania. A jeżeli o baterii już mowa, warto wspomnieć o zasięgu. Producent określa, że ten będzie wynosił jakieś 464 do 432 kilometrów. Mi auto "spalało" w czasie jazdy nieco ponad 17 kWh prądu. Muszę jednak zauważyć, że jazda była płynna - odbywała się na mało uczęszczanej drodze poza miastem.

Przy pojemności akumulatora netto na poziomie 77 kWh, takie zapotrzebowanie na energię daje możliwość pokonania jakiś 450 kilometrów - niewiele poniżej wskazań Audi. Baterię można ładować za pomocą gniazdka, prądu AC (do 11kW) i DC (do 125 kW). Przy maksymalnej mocy uzupełnianie zapasów prądu z 5 do 80 proc. trwa tylko 38 minut. To jednak scenariusz przede wszystkim na dalekie podróże. Ile Q4 ładuje się w domu? Przy wallboxie zamontowanym na ścianie garażu (prąd AC do 11 kW) pełne ładowanie akumulatora zajmuje 7,5 godziny. Auto bez problemu doładuje się zatem podczas nocnego postoju.

Audi Q4 Sportback jako mój elektryk?

Audi Q4 Sportback e-tron kosztuje co najmniej 206 400 zł. A to bez wątpienia niemała kwota. Niestety realia są takie, że po pierwsze nadal droga jest technologia napędu elektrycznego, a po drugie SUV należy do segmentu premium. Nie będzie zatem kosztował tyle, co Nissan Leaf czy Volkswagen ID.3. Jak obniżyć cenę kupionego egzemplarza? Przede wszystkim uważnie konfigurując auto - i korzystając np. z pakietów wyposażenia. Pomóc może też skorzystanie z programu "Mój elektryk". Tu jednak znowu trzeba powrócić do punktu pierwszego, bo dopłatą o wysokości 18 750 zł objęte są tylko te pojazdy, których cena nie przekroczy 225 tys. zł.

Wyjątek dotyczy kupujących posiadających Kartę Dużej Rodziny: wtedy nabywca dostanie 27 tys. zł i może kupić auto bez limitu cenowego.

Audi ma jednak pewien pomysł. W ramach oferty specjalnej obniża cenę Q4 Sportback. Samochody skonfigurowane na maksymalnie 239 330 zł zostaną sprzedane promocyjnie za 224 980 zł. Przy takiej kwocie pojawiającej się na fakturze kierowca zmieści się na limit dopłaty. Tym samym po transakcji otrzyma od państwa blisko 19 tys. zł zwrotu. A tym samym dodatkowo obniży się cena transakcyjna i stanie się ona bardziej atrakcyjna.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

Audi

Audi Q4 Sportback e-tron - ceny:

  • Audi Q4 Sportback 35 e-tron - od 206 400 zł,
  • Audi Q4 Sportback 40 e-tron - od 230 400 zł,
  • Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro - od 259 600 zł.

Audi Q4 Sportback e-tron - dane techniczne:

Audi Q4 Sportback e-tron 35 Audi Q4 Sportback e-tron 40 Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro
Moc 170 KM 204 KM 299 KM
Moment obrotowy 310 Nm 310 Nm 460 Nm
Napęd na tył na tył na cztery koła
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 9,0 s. 8,5 s. 6,2 s.
Prędkość maksymalna 160 km/h 160 km/h 180 km/h
Pojemność baterii brutto 55 kWh 82 kWh 82 kWh
Pojemność baterii netto 51,5 kWh 76,6 kWh 76,6 kWh
Zasięg wg. WLTP 316 - 348 km 464 - 532 km 420 - 497 km

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
KONRAD SKURA
Audi
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    70 lat temu zbudowano polski samochód Pionier

    70 lat temu powstał prototyp samochodu Pionier. Po wojnie była to jedna z pierwszych prób stworzenia auta rodzimej konstrukcji.

    Na wakacje samochodem po Europie. Gdzie jest najwięcej fotoradarów?

    Wyjazd autem na wakacje za granicę jest coraz bardziej popularny. Polscy kierowcy mogą jednak przeżyć szok w poszczególnych państwach UE. Wszystko za sprawą fotoradarów, których jest znacznie więcej niż w Polsce.

    Jakich samochodów elektrycznych szukają Polacy?

    Dziś mamy listę 20 najbardziej poszukiwanych aut elektrycznych. I choć kluczowym warunkiem zakupu jest uzyskanie dotacji, nabywcy aut elektrycznych mają trudny wybór. Czasami bowiem warunki programu "Mój elektryk" wykluczają mocniejszą baterię.

    Biurowa sieć ładowania aut elektrycznych. Zachęta do zakupu elektryka?

    Budowa biurowej sieci ładowania aut elektrycznych może się stać zachętą do zakupu elektryka, ale i pozapłacowym benefitem dla pracownika. Firmowe sieci ładowania pojazdów elektrycznych natomiast warto planować perspektywicznie. To ogranicza koszty.

    Czy Polacy przesiądą się na rowery elektryczne, jeśli dostaną dotację na ich zakup?

    Rynek rowerów elektrycznych rozwija się w Polsce powoli, głównie z powodu wysokich cen takich pojazdów. To właśnie one są główną przeszkodą w zakupie elektryka – przypominają eksperci Polskiego Stowarzyszenia Rowerowego przy okazji Światowego Dnia Roweru, przypadającego 3 czerwca. Czy rozwiązaniem mogłoby być wprowadzenie dopłat do zakupu elektrycznych dwóch kółek?

    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.