REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

Audi Q4 Sportback e-tron: elektryczne, ale nadal Audi!

Jedno temu modelowi trzeba oddać. Audi Q4 e-tron Sportback robi wrażenie. To jednak w dużej mierze zasługa obecnego języka stylistycznego marki. To w jego ramach SUV otrzymał wkurzone spojrzenie, twarz w stylu kobry, masywny grill i całą serię przetłoczeń linii bocznej. Identycznie jak w Q5, A6 czy A3 projektanci mocno podkreślili przednie i tylne nadkole - tworząc tym samym coś na kształt wcięcia w talii. Co z tyłem? W Sportbacku wygląda on jeszcze lepiej niż w zwykłym Q4. Jest lekki, sportowy i podkreślony zawadiackim spojlerem.

REKLAMA

Audi Q4 Sportback e-tron wygląda zdecydowanie lepiej od swoich grupowych bliźniaków - Volkswagena ID.3 i Skody Enyaq. Auta powstały jednak na tej samej platformie MEB.

Inżynieryjna ciekawostka? Audi Q4 e-tron Sportback oferuje współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,26. To zasługa kształtu nadwozia - a jakże. Ale nie tylko. Bo za uzyskanie takiego wyniku odpowiada też m.in. uszczelnienie szczelin tylnej klapy, kontrolowany wlot chłodnego powietrza, karb na zewnętrznej obudowie lusterka, rzeźbione spojlery 3D przed kołami czy całkowicie płaskie podwozie.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron

/

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

/

Audi

Audi Q4 Sportback e-tron podpisuje się... światłem

O wyglądzie Audi Q4 e-tron Sportback można byłoby oczywiście opowiadać godzinami. Przedstawiciele marki poczęstowali nad podczas prezentacji całą serią smaczków. Ja wspomnę jednak tylko o tych, które są szczególnie ciekawe. I na początek reflektory przednie. W sytuacji, w której kierujący wybierze opcjonalne lampy Matrix LED, będzie mógł wybrać np. jedną z czterech sygnatur świetlnych dla świateł do jazdy dziennej. Wskazuje się je z poziomu komputera pokładowego - co oznacza, że można je zmieniać w czasie eksploatacji.

Kabina pasażerska Audi Q4 Sportback e-tron jest zaprojektowana trochę tak, jak wnętrza minivanów. To oznacza chociażby lewitujący kokpit z przodu oraz brak tunelu środkowego na podłodze w tylnej części. Digitalizacja? To kolejny punkt, który jest charakterystyczny dla współczesnych Audi. Uwagę skupiają duże ekrany (w sumie mają przeszło 20 cali!), jak i jakość ich grafiki. Poza tym punktem centralnym jest nowe koło kierownicy. Jest czteroramienne, a do tego wyposażone w dotykowe przyciski (obsługiwane przez dotyk i "naciśnięcie").

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Head-up w Audi Q4 pokazuje obraz jakby na drodze

Ciekawy gadżet dotyczy też wyświetlacza head-up. W Audi Q4 e-tron Sportback korzysta on z tzw. elementów rzeczywistości rozszerzonej. Oznacza to mniej więcej tyle, że np. strzałki podczas korzystania z nawigacji satelitarnej raz że są ruchome, a dwa że wyświetlają się niejako na powierzchni drogi. To samo dotyczy ostrzeżeń systemów pokładowych. Poza tym Audi w Q4 Sportback zainwestowało w nagłośnienie. Nowy system premium został opracowany z marką Sonos.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron

/

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

/

Audi

Niewątpliwą zaletą Audi Q4 Sportback e-tron jest ilość przestrzeni. I w pierwszym, i drugim rzędzie foteli wygodnie zasiądą wysocy pasażerowie. I jest to zasługą nie tylko wysoko ustawionych siedzisk, ale też długości kabiny. Odległość od pedału przyspieszenia do oparcia tylnej kanapy w Q4 Sportback jest dokładnie taka sama, jak w... Audi Q7! A przecież te dwa SUV-y dzieli kilka segmentów rynkowych... Auto może się też pochwalić pokaźnym bagażnikiem. Pojemność 535 litrów sprawia, że przestrzeń jest aż o 15 litrów większa niż w zwykłym Q4. Maksymalnie można ją powiększyć nawet do 1460 litrów.

Audi Q4 Sportback 50 e-tron, czyli jazdy testowe

Jazda? Moje spotkanie drogowe z Audi Q4 e-tron Sportback nie trwało zbyt długo. Podczas jazd miałem do dyspozycji wersję 50 e-tron. Pod oznaczeniem tym ukrywa się moc 204 koni i 310 Nm momentu obrotowego. Co ciekawe, auto korzysta z napędu... na tył! Nie, to w żadnym razie nie oznacza że jest narowiste czy niespokojne trakcyjnie. Q4 niezwykle stabilnie zachowuje się na drodze. Tylny napęd daje mu jednak coś innego - sprawia, że średnica zawracania wynosi nieco ponad 10 metrów i jest podobna jak w Audi A1.

Audi Q4: jak nie 204 konie, to 170 lub 299

Audi Q4 Sportback e-tron w wariancie 50 przyspiesza do pierwszej setki w 8,5 sekundy. To optymalny wynik - SUV nie jest demonem prędkości, ale pozwala na bardzo sprawne przemieszczanie się. Zastrzeżenie? Tym jest prędkość maksymalna. Audi Q4 50 e-tron nie pojedzie szybciej niż 160 km/h. Q4 Sportback ma też wariant słabszy i mocniejszy. Słabszy oferuje 170 koni mocy (i jako jedyny baterię 55 kWh). Mocniejszy ma już 299 KM (dostępne jedynie w trybie boost). W najmocniejszym Audi czas sprintu do pierwszej setki to tylko 6,2 sekundy.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron

/

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

/

Audi

Audi Q4 Sportback e-tron a "spalanie" elektryka

REKLAMA

Audi Q4 e-tron Sportback waży dokładnie 2045 kilogramów. A to sporo. Nie można się temu jednak dziwić. W końcu SUV-a dociąża 12-modułowy zestaw baterii o pojemności brutto na poziomie 82 kWh. W tym punkcie należy jednak wspomnieć o ciekawostce. W przeciwieństwie do wielu innych elektryków, Q4 Sportback nie wydaje się ociężałe. Tej masy wcale nie czuć tak mocno w zakręcie czy w czasie hamowania. A jeżeli o baterii już mowa, warto wspomnieć o zasięgu. Producent określa, że ten będzie wynosił jakieś 464 do 432 kilometrów. Mi auto "spalało" w czasie jazdy nieco ponad 17 kWh prądu. Muszę jednak zauważyć, że jazda była płynna - odbywała się na mało uczęszczanej drodze poza miastem.

Przy pojemności akumulatora netto na poziomie 77 kWh, takie zapotrzebowanie na energię daje możliwość pokonania jakiś 450 kilometrów - niewiele poniżej wskazań Audi. Baterię można ładować za pomocą gniazdka, prądu AC (do 11kW) i DC (do 125 kW). Przy maksymalnej mocy uzupełnianie zapasów prądu z 5 do 80 proc. trwa tylko 38 minut. To jednak scenariusz przede wszystkim na dalekie podróże. Ile Q4 ładuje się w domu? Przy wallboxie zamontowanym na ścianie garażu (prąd AC do 11 kW) pełne ładowanie akumulatora zajmuje 7,5 godziny. Auto bez problemu doładuje się zatem podczas nocnego postoju.

Audi Q4 Sportback jako mój elektryk?

Audi Q4 Sportback e-tron kosztuje co najmniej 206 400 zł. A to bez wątpienia niemała kwota. Niestety realia są takie, że po pierwsze nadal droga jest technologia napędu elektrycznego, a po drugie SUV należy do segmentu premium. Nie będzie zatem kosztował tyle, co Nissan Leaf czy Volkswagen ID.3. Jak obniżyć cenę kupionego egzemplarza? Przede wszystkim uważnie konfigurując auto - i korzystając np. z pakietów wyposażenia. Pomóc może też skorzystanie z programu "Mój elektryk". Tu jednak znowu trzeba powrócić do punktu pierwszego, bo dopłatą o wysokości 18 750 zł objęte są tylko te pojazdy, których cena nie przekroczy 225 tys. zł.

Wyjątek dotyczy kupujących posiadających Kartę Dużej Rodziny: wtedy nabywca dostanie 27 tys. zł i może kupić auto bez limitu cenowego.

Audi ma jednak pewien pomysł. W ramach oferty specjalnej obniża cenę Q4 Sportback. Samochody skonfigurowane na maksymalnie 239 330 zł zostaną sprzedane promocyjnie za 224 980 zł. Przy takiej kwocie pojawiającej się na fakturze kierowca zmieści się na limit dopłaty. Tym samym po transakcji otrzyma od państwa blisko 19 tys. zł zwrotu. A tym samym dodatkowo obniży się cena transakcyjna i stanie się ona bardziej atrakcyjna.

Audi Q4 Sportback e-tron

Audi Q4 Sportback e-tron

/

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

/

Audi

Audi Q4 Sportback e-tron - ceny:

  • Audi Q4 Sportback 35 e-tron - od 206 400 zł,
  • Audi Q4 Sportback 40 e-tron - od 230 400 zł,
  • Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro - od 259 600 zł.

Audi Q4 Sportback e-tron - dane techniczne:

Audi Q4 Sportback e-tron 35 Audi Q4 Sportback e-tron 40 Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro
Moc 170 KM 204 KM 299 KM
Moment obrotowy 310 Nm 310 Nm 460 Nm
Napęd na tył na tył na cztery koła
Przyspieszenie 0 - 100 km/h 9,0 s. 8,5 s. 6,2 s.
Prędkość maksymalna 160 km/h 160 km/h 180 km/h
Pojemność baterii brutto 55 kWh 82 kWh 82 kWh
Pojemność baterii netto 51,5 kWh 76,6 kWh 76,6 kWh
Zasięg wg. WLTP 316 - 348 km 464 - 532 km 420 - 497 km

Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce
/
KONRAD SKURA
/
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

SEAT Arona: ekologia w nieznanym wymiarze. Ryż zamiast na wysypiska trafia na taśmę montażową

SEAT rozpoczyna produkcję modelu SEAT Arona z dwoma elementami wykonanymi z oryzytu – odnawialnego materiału pochodzenia naturalnego, powstającego z produktów ubocznych ryżu. Każdy egzemplarz zawiera 60 gramów ryżu, co przekłada się na roczne zużycie 5 ton surowca, który w innym przypadku trafiłby na wysypiska.

REKLAMA

Co Polacy sądzą o Strefach Czystego Transportu?

Zdania na temat SCT są podzielone. Z danych raportu "Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwój". wynika, że chociaż ponad 50 proc. Polaków uważa, że Strefy Czystego Powietrza przyczynią się do poprawy zdrowia mieszkańców dużych aglomeracji, to 63 proc. obawia się ich negatywnego wpływu na lokalną gospodarkę.

Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

REKLAMA