REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku
Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku
Materiały prasowe Brandscope

REKLAMA

REKLAMA

Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

Stacje ładowania w Polsce? Dogonimy Niemców za 130 lat!

Statystyki nie wyglądają dobrze. W tym roku w Polsce powstaje statystycznie mniej niż jedna stacja dla elektryków dziennie. Dla porównania na skali całej Europy dziennie przyrasta aż 411 tego typu punktów! I jeżeli to tempo zostanie utrzymane, polska infrastruktura dogoni niemiecką dopiero za... 130 lat. A to nie koniec, obecnie w Polsce znajduje się 0,8 proc. wszystkich ogólnodostępnych stacji ładowania w Unii Europejskiej.

REKLAMA

Czemu stacji ładowania w Polsce jest tak mało?

Przeszkody? Stacje ładowania w Polsce buduje się wolno, bo na przeszkodzie staje proces wypełniania wszystkich formalności i pozwoleń. Bez usprawnień w tej kwestii ciężko będzie przyspieszyć proces. Poza tym bariery rozwojowe są jeszcze dwie. Po pierwsze chodzi o to, że na razie nikt budową stacji nie jest zainteresowany. Inwestycja jest na tyle duża, że jej zwrot to perspektywa nie kilku, a raczej kilkudziesięciu lat. Po drugie w Polsce rynek e-pojazdów to nadal margines.

Jaka jest szansa dla stacji ładowania w Polsce?

Kto może zwiększyć zbyt samochodów elektrycznych? Eksperci nie mają wątpliwości, że głównym graczem staną się firmy - to do nich należy 70 - 80 proc. rynku nowych pojazdów w Polsce.

Obecnie jedynie 2 proc. małych i 3 proc. średnich przedsiębiorstw ma we flocie samochody w pełni elektryczne, to już 20 proc. firm rozważa wybór pojazdów tego rodzaju (dane raport PKO Leasing). Aż 26 proc. badanych posiadających takie auta wskazuje na chęć zakupu „elektryka” w ciągu 12 miesięcy. Można więc założyć, że Ci, którzy już go mają nie żałują zakupu i są skłonni rozwijać flotę takich pojazdów. Poza tym firmy od kilku lat napędzają rozwój elektromobilności w Polsce - w 2020 roku odpowiadali za rejestrację aż 85 proc. nowych samochodów elektrycznych. - ocenia Karol Kubiak Młodszy Specjalista ds. Administracyjno-Technicznych ze SPIE Building Solutions.

Wolna z szybka stacja ładowania: jakie są różnice?

Jakie stacje ładowania samochodów elektrycznych buduje się w Polsce? W tym roku operatorzy stawiali przede wszystkim na wolniejsze ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW - było ich 68 proc. Szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC) stanowiły 32 proc. nowych punktów w roku 2021. Czemu tak wygląda proporcja? Bo ładowarki prądu przemiennego (AC) mają mniejsze rozmiary, są tańsze w zakupie i działają na podstawowej taryfie za prąd. Przewaga ładowania prądem stałym (DC)? Oferują moc ładowania do 350 kW - co drastycznie skraca czas postoju przy stacji.

Źródło: Materiały prasowe SPIE Building Solutions

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(35)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Lichwiarz
    2021-09-13 14:56:32
    Polska nie ma żadnego udziału w nowoczesnych technologiach. Czeka jak zwykle na innych - aby im wszystko zrobili i to najlepiej za swoją własną kasę !
    4
  • Bekerel
    2021-09-10 12:54:36
    Socjalistyczne myślenie i jakaś tandetna gra na dumie narodowej. Liczba stacji paliw w Polsce nie wynika z tego ile jest u Niemców albo kiedy ich dogonimy, tylko z popytu na paliwo w kraju. Jak będzie popyt na ładowanie elektryków, to będą i punkty ładowania. To się musi opłacać ekonomicznie i wtedy ludzie do stawiania tego sami się znajdą. Niestety cała ta elektryka jest oparta na dotowaniu wszystkiego - od produkcji ogniw, przez samochody, na zakupach samochodów i oferowaniu punktów ładowania kończąc. To rozumie każdy inteligentny człowiek. Skoro ściema zaczyna się od globalnych teorii antropocentrycznych w temacie CO2, to potem kaskadowo trzeba ją pchać publicznymi pieniędzmi, bo inaczej sama nie pojedzie.
    8
  • m-53
    2021-09-10 10:09:01
    Pedagogika wstydu, samobiczowanie. Redaktorze, wynieście się do Niemiec.
    18
  • nieczasnaelektryki
    2021-09-11 13:53:41
    A po co doganiać? Na chwilę obecną samochody elektryczne są bezużyteczne i bardziej przypominają zabawki dla bogatych niż użytkowe pojazdy do transportu ludzi. Dopóki ładowanie od 0 do 100% nie będzie trwało około minuty lub dwóch, zasięg nie wzrośnie gdzieś do 600-700km to nie będą w żadnym stopniu konkurencyjne dla tych napędzanych silnikami spalinowymi. Budowa stacji ładowania w których auto musi stać wiele godzin aby przejechać kolejne 300-400km w obecnej technologii jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto. Tym bardziej, że przecież na takiej autostradzie na ładowanie w przyszłości podjedzie nam np. 50 aut, które nie będą tankowały 3 minut tylko zablokują stacje na wiele godzin. W tym czasie my stoimy w kolejce. Ile trwałaby podróż z np. Poznania do Zakopanego? Kilka dni z takimi ładowaniami? Według mnie prędzej sprawdziłyby się napędy wodorowe (tankujemy jak gaz) lub opcja z wymiennymi ogniwami/bateriami, które po prostu zostawialibyśmy na stacji benzynowej i wstawiali do ładowarki a za cenę "ładowania" bierzemy nową baterię którą wsadzamy i jedziemy dalej. Jak się wyładuje lub będziemy chcieli ją doładować to znowu - jedziemy na stację, oddajemy rozładowaną, odbieramy inną już naładowaną , płacimy za różnicę % naładowania.
    4
    pokażodpowiedzi (1)
  • starszy człowiek
    2021-09-10 23:17:02
    Chcę spokojni żyć nikogo nie goniąc. Bo to nie wiadomo dokąd ten na przedzie leci. Może do przepasci?
    6
  • obywatel
    2021-09-10 16:56:21
    No to trzeba skrocic ten czas . Trzeba Opozycje wziac za leb ,zeby nie przeszkadzala i przyspieszyc.
    11
    pokażodpowiedzi (1)
  • Tylko Mirai
    2021-09-10 23:22:54
    za 130 lat nie będzie takich pseudo samochodów.
    6
    pokażodpowiedzi (1)
  • jarek
    2021-09-11 09:01:56
    Po co doganiać? Ta elektro-kupa niedługo padnie z wielkim hukiem!
    5
    pokażodpowiedzi (1)
  • lucek2
    2021-09-13 22:33:19
    Już za kilka lat stacje ładowania przy każdym krawężniku nikomu do niczego nie będą potrzebne. Ewolucja systemów zasilania zmiecie elektryki tak jak konie na ulicach. 1 baterie o żywotności ok 120 tyś km, 2. duże ilości ciepła wydalane podczas ładowania, 3. przy niskich temperaturach spada sprawność baterii, 4. ogromna infrastruktura na potrzeby ładowania, 5. obecnie nie produkujemy w unii tyle prądu żeby zapewnić tak duże zapotrzebowanie.
    0
  • Chata Wuja Toma
    2021-09-11 14:01:52
    A co ? Niemcy beda stac w miejscu i na nas czekac ?
    2
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

REKLAMA

MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

REKLAMA

Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

REKLAMA