REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.
Polacy ruszyli do salonów po nowe auta. Tylko w lutym 2024 r. ilość rejestracji samochodów z salonu wzrosła o 19,3 proc. Hegemonem w Polsce nadal pozostaje Toyota. Do niej należy przeszło 21 proc. całego rynku motoryzacyjnego.
Nadszedł czas podsumowań roku 2023 r. Jakie są wnioski na rynku samochodowym? Ceny transakcyjne spadły, rejestracje samochodów prawie przebiły rekord, a do tego coraz wyraźniej widać, że Polacy odwracają się od przekładni manualnych.
Wielkie ambicje, gorzej z możliwościami. Tak można podsumować rynek aut elektrycznych. Zapotrzebowanie na surowce niezbędne do ich produkcji wzrośnie do 2030 roku nawet 14-krotnie! Dziś nie jesteśmy w stanie zapewnić takich dostaw.
REKLAMA
Sprzedaż nowych samochodów w 2023 roku rośnie? W marcu liczba rejestracji nowych aut osobowych w UE wystrzeliła. Zarejestrowano łącznie ponad milion aut, co daje wzrost aż o 29 proc. rok do roku. To jednak w dużej mierze pozory. Sprawdźcie czemu.
AAA Auto to chyba największy dealer samochodów używanych w Europie Środkowej. A jednocześnie najlepszy dowód na to, jak chętnie wybierane są auta z drugiej ręki. Tylko w pierwszym kwartale roku 2023 sprzedali ponad 23 tys. pojazdów.
Najbardziej poszukiwane samochody w Polsce? Tesla Model 3 jest pierwszym elektrykiem, który znalazł się w dziesiątce najczęściej oglądanych aut.
Kiedy koniec diesla w Polsce? Spada udział diesli wśród pojazdów osobowych. A przecież dużymi krokami zbliża się zakaz sprzedaży aut spalinowych.
REKLAMA
Polacy znowu kupują nowe auta. W styczniu i lutym br. odnotowano o ponad 3% więcej wizyt w salonach niż w analogicznym okresie ub.r.
Wzrost cen samochodów używanych o średnio 26%, powiększenie się o 1/3 floty elektryków, dominacja marek niemieckich i efekt Lewandowskiego.
Czy łatwiej będzie kupić samochód w 2023 roku? Wszystko na to wskazuje. W styczniu liczba rejestracji zwiększyła się o 20 proc.
Sprzedaż opon w Polsce w 2022 roku? Dane nie są do końca optymistyczne. Większość segmentów zaliczyła spadki. Z czego to wynika?
Sprowadzamy coraz mniej aut używanych. Dane nie kłamią. Informacja jest jednak pozornie dobra. Nie oznacza, że zaczęliśmy kupować tylko auta nowe.
REKLAMA