Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki
REKLAMA
REKLAMA
- Omoda w Polsce. Na początek powstanie centrala i 25 salonów
- Omoda na początek wystartuje z jednym SUV-em
- Europejska paleta rozszerzy się o dużego SUV-a
Omoda narodziła się jako samodzielna marka w 2022 r. Niedługo później właściciel firmy – koncern Chery Automobile – podjął decyzję o wprowadzeniu jej produktów do Europy. Pierwszy krok na tej drodze został już dokonany. Omoda zadebiutowała już w Hiszpanii. Pierwszy z modeli chińskiego producenta – OMODA 5 jest dostępny już na tamtejszym rynku.
REKLAMA
Omoda w Polsce. Na początek powstanie centrala i 25 salonów
Polska ma być istotnym elementem planu ekspansji marki na europejskie rynki. To tu powstanie jednak z siedmiu europejskich central. Powstanie tu także sieć dealerska, która początkowo będzie składać się z 25 salonów w największych miastach, a w 2025 r. będzie ich prawdopodobnie 40. Ponadto firma planuje stworzenie magazynów części zamiennych w Polsce, aby lepiej odpowiadać potrzebom lokalnych użytkowników.
Na razie Omoda przygotowuje sieć dealerską. Chiński producent zaprosił najlepszych dealerów z różnych regionów Polski do udziału w jazdach testowych na terenie Chin.
Wielkość rynku i położenie geograficzne, to kluczowe czynniki, które powodują, że Polska jest oczywistym kierunkiem rozwoju, tak ważnym w procesie rozbudowy naszej sieci dystrybucji, Pojawienie się marki w Polsce i stworzenie właśnie tutaj odpowiedniej infrastruktury, to ogromna szansa dla naszej firmy – mówi Eric Zhang, dyrektor polskiego oddziału Omoda.
Omoda na początek wystartuje z jednym SUV-em
REKLAMA
Chiński producent samochodów przygotowuje się do wejścia na polski rynek ze swoimi flagowym modelem Omoda 5. Ten na początek ma być oferowany w dwóch wersjach. Ta oznaczona jako "290T" wyposażono w benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra TGDi o maksymalnej mocy 185 KM i momencie obrotowym 290 Nm, który współpracuje z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 7,9 sekundy.
Omoda E5 to elektryczny crossover SUV, który jest wyposażony w akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemności 61 kWh. Zapewnia on maksymalny zasięg 430 km w warunkach WLTP. Poza tym baterię można naładować od 30 proc. do 80 proc. w ciągu 28 minut.
Europejska paleta rozszerzy się o dużego SUV-a
Nowy model Omoda 7 został zaprezentowany podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Pekinie. To jedna z największych imprez motoryzacyjnych w Azji, znanych też pod nazwą Auto China. Siódemka ma konkurować w Europie z takimi modelami, jak Toyota RAV4. Dodatkowo model ma być napędzany hybrydą plug-in. Choć informacje o modelu są na razie mocno limitowane.
REKLAMA
REKLAMA