Omoda w Europie. Polska stanie się ważną bazą dla chińskiej marki

REKLAMA
REKLAMA
Omoda nie bierze jeńców. Marka należąca do chińskiego giganta Chery Automobile rusza na europejską ekspansję. Ma utworzyć na Starym Kontynencie około siedmiu spółek zależnych. Jedna i dość kluczowa powstanie właśnie w Polsce.
- Omoda w Polsce. Na początek powstanie centrala i 25 salonów
- Omoda na początek wystartuje z jednym SUV-em
- Europejska paleta rozszerzy się o dużego SUV-a
Omoda narodziła się jako samodzielna marka w 2022 r. Niedługo później właściciel firmy – koncern Chery Automobile – podjął decyzję o wprowadzeniu jej produktów do Europy. Pierwszy krok na tej drodze został już dokonany. Omoda zadebiutowała już w Hiszpanii. Pierwszy z modeli chińskiego producenta – OMODA 5 jest dostępny już na tamtejszym rynku.
REKLAMA
Omoda w Polsce. Na początek powstanie centrala i 25 salonów
Polska ma być istotnym elementem planu ekspansji marki na europejskie rynki. To tu powstanie jednak z siedmiu europejskich central. Powstanie tu także sieć dealerska, która początkowo będzie składać się z 25 salonów w największych miastach, a w 2025 r. będzie ich prawdopodobnie 40. Ponadto firma planuje stworzenie magazynów części zamiennych w Polsce, aby lepiej odpowiadać potrzebom lokalnych użytkowników.
Na razie Omoda przygotowuje sieć dealerską. Chiński producent zaprosił najlepszych dealerów z różnych regionów Polski do udziału w jazdach testowych na terenie Chin.
Wielkość rynku i położenie geograficzne, to kluczowe czynniki, które powodują, że Polska jest oczywistym kierunkiem rozwoju, tak ważnym w procesie rozbudowy naszej sieci dystrybucji, Pojawienie się marki w Polsce i stworzenie właśnie tutaj odpowiedniej infrastruktury, to ogromna szansa dla naszej firmy – mówi Eric Zhang, dyrektor polskiego oddziału Omoda.
Omoda na początek wystartuje z jednym SUV-em
REKLAMA
Chiński producent samochodów przygotowuje się do wejścia na polski rynek ze swoimi flagowym modelem Omoda 5. Ten na początek ma być oferowany w dwóch wersjach. Ta oznaczona jako "290T" wyposażono w benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra TGDi o maksymalnej mocy 185 KM i momencie obrotowym 290 Nm, który współpracuje z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 7,9 sekundy.
Omoda E5 to elektryczny crossover SUV, który jest wyposażony w akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy o pojemności 61 kWh. Zapewnia on maksymalny zasięg 430 km w warunkach WLTP. Poza tym baterię można naładować od 30 proc. do 80 proc. w ciągu 28 minut.
Europejska paleta rozszerzy się o dużego SUV-a
Nowy model Omoda 7 został zaprezentowany podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych w Pekinie. To jedna z największych imprez motoryzacyjnych w Azji, znanych też pod nazwą Auto China. Siódemka ma konkurować w Europie z takimi modelami, jak Toyota RAV4. Dodatkowo model ma być napędzany hybrydą plug-in. Choć informacje o modelu są na razie mocno limitowane.
REKLAMA
REKLAMA