REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!
Materiały prasowe Dacia

REKLAMA

REKLAMA

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

W trzy lata od debiutu Dacia Spring znalazła w Europie 140 tys. nabywców. Powód popularności? Tym bez wątpienia była niska cena. Patrząc na cennik modelu po liftingu, nietrudno odnieść wrażenie, że sukces auta zostanie utrzymany.

REKLAMA

Ile kosztuje nowa Dacia Spring w 2024 r.?

REKLAMA

Bazowa wersja nowej Dacii Spring została wyceniona na 76 900 zł. Za tą kwotę kierowca dostanie model Essential. Mowa o 45-konnym wariancie wyposażonym m.in. w pakiet elektryczny, automatycznie włączane światła mijania, tempomat, tylne czujniki parkowania i system multimedialny. To jedyna wersja, która nie będzie posiadać klimatyzacji.

Każdy lepiej wyposażony Spring 2024 będzie napędzany 65-konnym motorem. Model Expression zostanie wyceniony na 86 000 zł, Extreme na 90 600 zł, a Cargo na 92 400 zł. Zamówienia na nowego elektryka Dacii już trwają. Pierwsze samochody trafią do klientów we wrześniu.

Ważne

Z ceną na poziomie 76 900 zł Spring będzie nie tylko najtańszym elektrykiem. To będzie również jedno z najtańszych fabrycznie nowych aut dostępnych na polskim rynku motoryzacyjnym.

Dacia Spring 2024 z dwoma układami napędowymi

REKLAMA

Bazowy Spring 2024 zaoferuje kierowcy 45 koni mechanicznych mocy. Jednocześnie agregat będzie miał 125 Nm momentu obrotowego. Na razie niewiele wiadomo na temat osiągów. Producent deklaruje jedynie, że prędkość maksymalna sięgnie 125 km/h. Auto będzie ważyć 934 kg.

Alternatywę ma stanowić 65-konna wersja. W jej przypadku moment obrotowy sięgnie 113 Nm. Będzie zatem niższy, niż w słabszym wariancie. A dodatkowo ma być dostępny dopiero od 500 obr./min. Auto będzie ważyć 957 kg.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jaki zasięg oferuje elektryczny Spring 2024?

W obydwu przypadkach nowa Dacia Spring będzie parowana z jednobiegową skrzynią redukcyjną oraz z baterią litowo-jonową o pojemności 26,8 kWh. Akumulator będzie się składał z 12 modułów. Ma ważyć 188 kg. W przypadku modelu Spring Electric 45 będzie się przekładał na 225 km zasięgu. W wersji Electric 65 ma oznaczać 228 km zasięgu.

Ładowanie baterii z domowego gniazdka od 20 do 100 proc. zajmie 10 godz. i 50 min. Wallbox 3,7 kW skróci ten czas do 6 godz. i 50 min, a wallbox 7,4 kW do 4 godzin. Uzupełnienie zapasów prądu w zakresie od 20 do 80 proc. zajmie ładowarce DC 30 kW 45 min.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA