REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG
Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Ma stylowy grill i nowoczesne LED-y. Trzy rzędy foteli, dobre wyposażenie i jeździ na LPG. Trzeba przyznać, że Dacia dobrze przygotowała Joggera do rynkowej walki o klientów. Tylko czy te zalety to nie dobre złego początki? Sprawdziłem to w tygodniowym teście.

rozwiń >

Dacia Jogger to budżetowy trendsetter. Stworzyła nowy segment

REKLAMA

Dacia przez długie lata kojarzyła się w Polsce z modelem 1300. A było to nic innego, jak komunistyczny wyrób motoryzacyjnopodobny, oparty na przestarzałym modelu Renault 12. Przyjemność z jazdy? Nie bądźcie śmieszni. Dobrze gdy rumuński sedan odpalił o poranku. Jego kierowca na ogół nie miał większych wymogów.

REKLAMA

W XXI wieku Dacia nadal kojarzy się z Renault. Tyle że w sposób dużo bardziej przyjemny. Rumuńska marka stanowi bowiem de facto ofertę budżetowych modeli francuskiej firmy. I w zasadzie nie ma w tym niczego złego. Zwłaszcza że samochody produkowane w Mioveni nadążają za rynkowymi trendami, a czasami nawet je tworzą. Zupełnie jak testowany przeze mnie Jogger. Powód? Ten samochód jest bezkonkurencyjny. Bije na głowę wszystkich konkurentów, bo... ich nie ma. To auto stworzyło bowiem swój własny segment.

Dacia Jogger to kombi, które ma wysokość nadwozia crossovera, a do tego oferuje 7-osobową kabinę pasażerską. Nie ma dziś żadnego innego auta na rynku, które wpisywałoby się w podobną formułę. A na tym nie koniec. Bo nadwozia dotyczy jeszcze kilka ciekawostek. O ile ma 4,5 metra długości, o tyle oferuje prawie tak duży rozstaw osi, jak Audi A6. Imponująco wypada także bagażnik. Ten pomieści 607 litrów. Oczywiście do momentu, w którym kierowca trzyma trzeci rząd foteli w garażu. Gdy te zagoszczą w aucie i zostaną rozłożone, pojemność maleje do 160 litrów. To mniej niż w Fiacie Seicento!

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Testowa Dacia Jogger wyglądała trochę jak... Volvo!

REKLAMA

Dacia Jogger ewidentnie zapatrzyła się na segment premium. Ma nie tylko rozstaw osi Audi A6. Ona dodatkowo wygląda jak... Volvo! Takie słowa słyszałem od każdej osoby, która widziała ten pojazd. Obserwatorzy największą inspirację widzieli oczywiście z tyłu. Chodziło o światła ułożone w lustrzane odbicie litery L. Choć i przednie lampy z efektownymi LED-ami ponoć puszczają oczko szwedzkiej motoryzacji. Czy ja widziałem podobieństwo do Volvo? Nie od razu. Zwróciłem uwagę za to na coś innego. Model testowy pomalowany wojskową zielenią i zestawiony z czarnymi felgami wyglądał nieźle. Pokazywał, że stylistyczną siła Dacii jest prostota.

Rumuńska marka na tyle swobodnie poczuła się na europejskim rynku motoryzacyjnym, że zaczęła stawiać na ciekawe i zmyślne akcenty. Na nadwoziu spotkać można było np. naklejki z fakturą przypominającą włókno węglowe. Relingi natomiast były demontowane. Po ich ustawieniu poprzecznym tworzyły się belki, na których w specjalnych stojakach można postawić np. rower. To więcej niż przydatny gadżet w aucie rodzinnym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

7 osób w Dacii Jogger? Wynik więcej niż obiecujący

Testowa Dacia Jogger była wariantem 7-osobowym. Jak najlepiej sprawdzić w teście samochód 7-osobowy? Oczywiście podróżując nim z kompletem pasażerów. I ja taki sprawdzian przeprowadziłem. Powiem więcej, nie była to jazda miejska do najbliższego sklepu. W siedem osób udałem się w 1000-kilometrową podróż. I tak naprawdę już na starcie zaskoczyły mnie dwie rzeczy.

  • Żaden z pięciu dorosłych czy dwójki dzieci nie miał problemu z zajęciem miejsca w tym aucie. Wystarczyło miejsca i na wysokości barków, i przed kolanami. Przed kolanami może nie w trzecim rzędzie.
  • Ostatni rząd foteli nie był tak klaustrofobiczny jak np. w pierwszej Zafirze. Powiem więcej, prowadząc ten pojazd, spoglądałem do tyłu ze sporą dozą zazdrości. Bo każdy z dwóch pasażerów siedzących w "bagażniku" miał oddzielny fotel, a do tego podłokietnik i uchwyt na napój. Dostępne też były uchylne szybki. Takie same, które dwie dekady temu były znakiem rozpoznawczym 3-drzwiowych Fiatów! Dacia świetnie to obmyśliła.

Choć i trudności nie brakowało. Pierwszą z nich okazał się fakt, że nawiewy w Dacii kończą się na... desce rozdzielczej. Pasażerowie drugiego rzędu foteli ledwo czuli klimatyzację. Ci w trzecim pytali, czy auto jest w nią w ogóle wyposażone…

Już na starcie drapaliśmy się w głowę z uwagi na pojemność bagażnika. Torby udało się dosłownie zatrzasnąć za tylną klapą. Po jej otwarciu trzeba było zatem łapać wypadające bagaże. A do tego pakunki sięgały niemalże sufitu. A to oznacza, że lusterko wsteczne zostało mi głównie do obserwowania pasażerów siedzących z tyłu. Drogi nie widziałem w nim wcale.

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Jak wypada dynamika jazdy Dacią Jogger 1.0 LPG z kompletem pasażerów?

Samochód zapakowany, a więc ruszamy w drogę. I tu pojawiło się kolejne zaskoczenie. Bo litrowy silnik o mocy 100 koni naprawdę dobrze radził sobie z "ładunkiem". Oczywiście nie straciłem rozsądku. Dlatego starałem się unikać wyprzedzania na drodze krajowej. Gdy jednak Dacia trafiła w końcu na autostradę, dynamika jazdy była całkowicie wystarczająca. W pełni załadowany Jogger nie był zawalidrogą i nie musiałem przyklejać się nim do prawego pasa ruchu. Potrafił wyprzedzić ciężarówkę i robił sprawnie.

Problem z osiągami pojawił się tak naprawdę dopiero w momencie, w którym niemalże dotarliśmy do celu podróży. Wtedy teren zaczął się robić górzysty. Choć za wyraźne słabnięcie Joggera nie do końca odpowiadał silnik czy komplet pasażerów. Winne było też paliwo. Po wjechaniu na wzniesienia w butli skończył się gaz. Silnik przeszedł zatem na zasilanie benzynowe. A na bezołowiowej jednostka napędowa jest wyczuwalnie słabsza. Najwyraźniej albo litrowy benzyniak jest tak dobrze przystosowany do LPG, albo instalacja gazowa została tak świetnie do niego dopasowana. Ot taka ciekawostka!

Ostatnie zaskoczenie przyszło w momencie, w którym podsumowałem wyniki spalania. W pełni załadowana Dacia Jogger z siedmioma pasażerami na pokładzie, jeżdżąca w górzystym terenie, spaliła średnio 8 litrów LPG na 100 km. Ja nie mam zastrzeżeń do tego wyniku.

Dacia Jogger 1.0 LPG, czyli 3 cylindry po kilku lekcjach savoir vivre

O tym układzie napędowym można powiedzieć oczywiście więcej ciekawostek. Warto wiedzieć także m.in. to, że:

  • Miałem wcześniej w teście Dustera i Logana z identycznym układem napędowym. Ten był to benzyniak 1.0 turbo MPi i instalacja gazowa. W tamtych przypadkach jednostka lubiła jednak powibrować na postoju – zaraz po wysprzęgleniu naprawdę mocno. Tu tego nie było. Motor zachowywał się spokojnie i kulturalnie. Czyżby jakaś drobna modyfikacja, o której nikt nie mówił głośno?
  • Testowy Jogger palił 8 litrów. Jak miałem do testu Dustera, ten spalał mi blisko 10 litrów LPG. Ten układ napędowy rzeczywiście musiał zostać nieco dopracowany.
  • W testowej Dacii Jogger zaskakuje jeszcze jeden parametr. Długie kombi waży nieco ponad 1250 kg. To niewiele więcej od dobrze wyposażonego... Opla Corsy! I niską masę rzeczywiście czuć w czasie jazdy wyłącznie z kierowcą na pokładzie. W takim trybie 170-Nm momentu obrotowego, krzesanych przez 3-cylindrowego, doładowanego benzyniaka, rozpędza auto do 100 km/h w 13 sekund.

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Ile kosztuje Dacia Jogger Extreme 7-m ECO-G 100?

Testowa Dacia Jogger posiadała "fabryczną" instalację LPG, a do tego nawigację satelitarną, światła LED-owe, czujnik martwego pola, automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie sinika, kamerę cofania, podgrzewane fotele, automatyczny hamulec ręczny, 16-calowe felgi aluminiowe czy nawet antenę typu płetwa rekina. Tak skonfigurowane auto zostanie dziś wycenione przez przedstawicielstwo Dacii na 102 tys. zł. To dużo? Taka kwota jest wystarczająca, ale gdy kupujący upatrzył sobie dobrze wyposażonego hatchbacka segmentu B. Gdyby Joggera porównać do kombi segmentu C, mógłby się okazać jednym z najtańszych modeli na rynku. Jednym z najtańszych i zdecydowanie najlepiej wyposażonych za te pieniądze!

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG – podsumowanie:

Nie ma zamiaru nikogo przekonywać, że Jogger jest autem marzeń. I tak, ten samochód ma parę wad. Z drugiej strony widząc jego cenę, warto mierzyć możliwości na zamiary. Bo gdyby posiadał wygodny fotel ergo z Volkswagena, oferował jakość wykończenia Audi i miał ekrany w stylu Mercedesa, w 2023 r. nigdy nie kosztowałby około 100 tys. zł. Oceniając go zatem po budżetowych kryteriach, warto dać mu solidną piątkę. I to nie taką z przymrużeniem jednego oka. Tym bardziej że jeżdżąc tą Dacią, wcale nie miałem poczucia straty. To nadal nowy i całkiem nowoczesny pojazd. To też samochód, którym się po prostu miło jeździ.

Dacii można zatem pogratulować. Bo wiele wskazuje na to, że zaraz za Dusterem i Sandero, znalazła sobie trzeci hit europejskiej sprzedaży.

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG – dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, wtrysk wielopunktowy, benzyna + LPG
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 100 KM przy 4600 – 5000 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm przy 2000 – 3500 obr./min.
  • Prędkość maksymalna: 175 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 13 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów benzyna/50 litrów LPG
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8 litrów LPG
  • Długość: 4547 mm
  • Szerokość: 1784 mm
  • Wysokość: 1674 mm
  • Rozstaw osi: 2897 mm
  • Pojemność bagażnika: 160/607/1819 litrów
  • Masa własna: 1252 kg
  • Cena: od 81 800 zł

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA