REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG
Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Ma stylowy grill i nowoczesne LED-y. Trzy rzędy foteli, dobre wyposażenie i jeździ na LPG. Trzeba przyznać, że Dacia dobrze przygotowała Joggera do rynkowej walki o klientów. Tylko czy te zalety to nie dobre złego początki? Sprawdziłem to w tygodniowym teście.

rozwiń >

Dacia Jogger to budżetowy trendsetter. Stworzyła nowy segment

Dacia przez długie lata kojarzyła się w Polsce z modelem 1300. A było to nic innego, jak komunistyczny wyrób motoryzacyjnopodobny, oparty na przestarzałym modelu Renault 12. Przyjemność z jazdy? Nie bądźcie śmieszni. Dobrze gdy rumuński sedan odpalił o poranku. Jego kierowca na ogół nie miał większych wymogów.

REKLAMA

REKLAMA

W XXI wieku Dacia nadal kojarzy się z Renault. Tyle że w sposób dużo bardziej przyjemny. Rumuńska marka stanowi bowiem de facto ofertę budżetowych modeli francuskiej firmy. I w zasadzie nie ma w tym niczego złego. Zwłaszcza że samochody produkowane w Mioveni nadążają za rynkowymi trendami, a czasami nawet je tworzą. Zupełnie jak testowany przeze mnie Jogger. Powód? Ten samochód jest bezkonkurencyjny. Bije na głowę wszystkich konkurentów, bo... ich nie ma. To auto stworzyło bowiem swój własny segment.

Dacia Jogger to kombi, które ma wysokość nadwozia crossovera, a do tego oferuje 7-osobową kabinę pasażerską. Nie ma dziś żadnego innego auta na rynku, które wpisywałoby się w podobną formułę. A na tym nie koniec. Bo nadwozia dotyczy jeszcze kilka ciekawostek. O ile ma 4,5 metra długości, o tyle oferuje prawie tak duży rozstaw osi, jak Audi A6. Imponująco wypada także bagażnik. Ten pomieści 607 litrów. Oczywiście do momentu, w którym kierowca trzyma trzeci rząd foteli w garażu. Gdy te zagoszczą w aucie i zostaną rozłożone, pojemność maleje do 160 litrów. To mniej niż w Fiacie Seicento!

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Testowa Dacia Jogger wyglądała trochę jak... Volvo!

Dacia Jogger ewidentnie zapatrzyła się na segment premium. Ma nie tylko rozstaw osi Audi A6. Ona dodatkowo wygląda jak... Volvo! Takie słowa słyszałem od każdej osoby, która widziała ten pojazd. Obserwatorzy największą inspirację widzieli oczywiście z tyłu. Chodziło o światła ułożone w lustrzane odbicie litery L. Choć i przednie lampy z efektownymi LED-ami ponoć puszczają oczko szwedzkiej motoryzacji. Czy ja widziałem podobieństwo do Volvo? Nie od razu. Zwróciłem uwagę za to na coś innego. Model testowy pomalowany wojskową zielenią i zestawiony z czarnymi felgami wyglądał nieźle. Pokazywał, że stylistyczną siła Dacii jest prostota.

REKLAMA

Rumuńska marka na tyle swobodnie poczuła się na europejskim rynku motoryzacyjnym, że zaczęła stawiać na ciekawe i zmyślne akcenty. Na nadwoziu spotkać można było np. naklejki z fakturą przypominającą włókno węglowe. Relingi natomiast były demontowane. Po ich ustawieniu poprzecznym tworzyły się belki, na których w specjalnych stojakach można postawić np. rower. To więcej niż przydatny gadżet w aucie rodzinnym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

7 osób w Dacii Jogger? Wynik więcej niż obiecujący

Testowa Dacia Jogger była wariantem 7-osobowym. Jak najlepiej sprawdzić w teście samochód 7-osobowy? Oczywiście podróżując nim z kompletem pasażerów. I ja taki sprawdzian przeprowadziłem. Powiem więcej, nie była to jazda miejska do najbliższego sklepu. W siedem osób udałem się w 1000-kilometrową podróż. I tak naprawdę już na starcie zaskoczyły mnie dwie rzeczy.

  • Żaden z pięciu dorosłych czy dwójki dzieci nie miał problemu z zajęciem miejsca w tym aucie. Wystarczyło miejsca i na wysokości barków, i przed kolanami. Przed kolanami może nie w trzecim rzędzie.
  • Ostatni rząd foteli nie był tak klaustrofobiczny jak np. w pierwszej Zafirze. Powiem więcej, prowadząc ten pojazd, spoglądałem do tyłu ze sporą dozą zazdrości. Bo każdy z dwóch pasażerów siedzących w "bagażniku" miał oddzielny fotel, a do tego podłokietnik i uchwyt na napój. Dostępne też były uchylne szybki. Takie same, które dwie dekady temu były znakiem rozpoznawczym 3-drzwiowych Fiatów! Dacia świetnie to obmyśliła.

Choć i trudności nie brakowało. Pierwszą z nich okazał się fakt, że nawiewy w Dacii kończą się na... desce rozdzielczej. Pasażerowie drugiego rzędu foteli ledwo czuli klimatyzację. Ci w trzecim pytali, czy auto jest w nią w ogóle wyposażone…

Już na starcie drapaliśmy się w głowę z uwagi na pojemność bagażnika. Torby udało się dosłownie zatrzasnąć za tylną klapą. Po jej otwarciu trzeba było zatem łapać wypadające bagaże. A do tego pakunki sięgały niemalże sufitu. A to oznacza, że lusterko wsteczne zostało mi głównie do obserwowania pasażerów siedzących z tyłu. Drogi nie widziałem w nim wcale.

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Jak wypada dynamika jazdy Dacią Jogger 1.0 LPG z kompletem pasażerów?

Samochód zapakowany, a więc ruszamy w drogę. I tu pojawiło się kolejne zaskoczenie. Bo litrowy silnik o mocy 100 koni naprawdę dobrze radził sobie z "ładunkiem". Oczywiście nie straciłem rozsądku. Dlatego starałem się unikać wyprzedzania na drodze krajowej. Gdy jednak Dacia trafiła w końcu na autostradę, dynamika jazdy była całkowicie wystarczająca. W pełni załadowany Jogger nie był zawalidrogą i nie musiałem przyklejać się nim do prawego pasa ruchu. Potrafił wyprzedzić ciężarówkę i robił sprawnie.

Problem z osiągami pojawił się tak naprawdę dopiero w momencie, w którym niemalże dotarliśmy do celu podróży. Wtedy teren zaczął się robić górzysty. Choć za wyraźne słabnięcie Joggera nie do końca odpowiadał silnik czy komplet pasażerów. Winne było też paliwo. Po wjechaniu na wzniesienia w butli skończył się gaz. Silnik przeszedł zatem na zasilanie benzynowe. A na bezołowiowej jednostka napędowa jest wyczuwalnie słabsza. Najwyraźniej albo litrowy benzyniak jest tak dobrze przystosowany do LPG, albo instalacja gazowa została tak świetnie do niego dopasowana. Ot taka ciekawostka!

Ostatnie zaskoczenie przyszło w momencie, w którym podsumowałem wyniki spalania. W pełni załadowana Dacia Jogger z siedmioma pasażerami na pokładzie, jeżdżąca w górzystym terenie, spaliła średnio 8 litrów LPG na 100 km. Ja nie mam zastrzeżeń do tego wyniku.

Dacia Jogger 1.0 LPG, czyli 3 cylindry po kilku lekcjach savoir vivre

O tym układzie napędowym można powiedzieć oczywiście więcej ciekawostek. Warto wiedzieć także m.in. to, że:

  • Miałem wcześniej w teście Dustera i Logana z identycznym układem napędowym. Ten był to benzyniak 1.0 turbo MPi i instalacja gazowa. W tamtych przypadkach jednostka lubiła jednak powibrować na postoju – zaraz po wysprzęgleniu naprawdę mocno. Tu tego nie było. Motor zachowywał się spokojnie i kulturalnie. Czyżby jakaś drobna modyfikacja, o której nikt nie mówił głośno?
  • Testowy Jogger palił 8 litrów. Jak miałem do testu Dustera, ten spalał mi blisko 10 litrów LPG. Ten układ napędowy rzeczywiście musiał zostać nieco dopracowany.
  • W testowej Dacii Jogger zaskakuje jeszcze jeden parametr. Długie kombi waży nieco ponad 1250 kg. To niewiele więcej od dobrze wyposażonego... Opla Corsy! I niską masę rzeczywiście czuć w czasie jazdy wyłącznie z kierowcą na pokładzie. W takim trybie 170-Nm momentu obrotowego, krzesanych przez 3-cylindrowego, doładowanego benzyniaka, rozpędza auto do 100 km/h w 13 sekund.

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Ile kosztuje Dacia Jogger Extreme 7-m ECO-G 100?

Testowa Dacia Jogger posiadała "fabryczną" instalację LPG, a do tego nawigację satelitarną, światła LED-owe, czujnik martwego pola, automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie sinika, kamerę cofania, podgrzewane fotele, automatyczny hamulec ręczny, 16-calowe felgi aluminiowe czy nawet antenę typu płetwa rekina. Tak skonfigurowane auto zostanie dziś wycenione przez przedstawicielstwo Dacii na 102 tys. zł. To dużo? Taka kwota jest wystarczająca, ale gdy kupujący upatrzył sobie dobrze wyposażonego hatchbacka segmentu B. Gdyby Joggera porównać do kombi segmentu C, mógłby się okazać jednym z najtańszych modeli na rynku. Jednym z najtańszych i zdecydowanie najlepiej wyposażonych za te pieniądze!

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG – podsumowanie:

Nie ma zamiaru nikogo przekonywać, że Jogger jest autem marzeń. I tak, ten samochód ma parę wad. Z drugiej strony widząc jego cenę, warto mierzyć możliwości na zamiary. Bo gdyby posiadał wygodny fotel ergo z Volkswagena, oferował jakość wykończenia Audi i miał ekrany w stylu Mercedesa, w 2023 r. nigdy nie kosztowałby około 100 tys. zł. Oceniając go zatem po budżetowych kryteriach, warto dać mu solidną piątkę. I to nie taką z przymrużeniem jednego oka. Tym bardziej że jeżdżąc tą Dacią, wcale nie miałem poczucia straty. To nadal nowy i całkiem nowoczesny pojazd. To też samochód, którym się po prostu miło jeździ.

Dacii można zatem pogratulować. Bo wiele wskazuje na to, że zaraz za Dusterem i Sandero, znalazła sobie trzeci hit europejskiej sprzedaży.

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG – dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, wtrysk wielopunktowy, benzyna + LPG
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 100 KM przy 4600 – 5000 obr./min.
  • Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm przy 2000 – 3500 obr./min.
  • Prędkość maksymalna: 175 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 13 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów benzyna/50 litrów LPG
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8 litrów LPG
  • Długość: 4547 mm
  • Szerokość: 1784 mm
  • Wysokość: 1674 mm
  • Rozstaw osi: 2897 mm
  • Pojemność bagażnika: 160/607/1819 litrów
  • Masa własna: 1252 kg
  • Cena: od 81 800 zł

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Test Dacia Jogger 1.0 LPG, Dacia Jogger 1.0 LPG, test Dacia Jogger, jogger 1.0 LPG

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Infor

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

REKLAMA

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

REKLAMA

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA