REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine
Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Renault Austral jest technologicznym bliźniakiem Qashqaia. I to akurat wyszło mu na zdrowie. Bo francuski SUV nie tylko dobrze wygląda. On ma dużo więcej zalet. Co mi się w tym aucie podobało? Sprawdźcie raport z jazdy.

rozwiń >

Austral, czyli platforma CMF-CD użyta w Qashqaiu

Francuzi stworzyli nowego SUV-a. Ten zastąpi w ofercie świetnie znanego Kadjara. Dobra informacja? Bez wątpienia tak. Jeszcze lepsza jest jednak taka, że auto nie stanowi w pełni samodzielnej pracy francuskich inżynierów. Bo to tak naprawdę jedynie francuska wariacja na temat Nissana Qashqaia. O to jednak nie mam zamiaru się czepiać. Kilkukrotnie jeździłem Qashqaiem i byłem pod wrażeniem tego auta. Pod wrażeniem oferowanej przez niego przestrzeni i jakości. Powinowactwo powinno zatem wyjść na zdrowie Renault.

REKLAMA

REKLAMA

Przykład

Co oznacza austral? To słowo pochodzenia latynoskiego. W tłumaczeniu na język polski oznacza mniej więcej tyle, co południowy.

Matowy lakier Renault wygląda obłędnie. Ma jednak pewną wadę

W tym materiale wielokrotnie będzie przewijać się informacja dotycząca powinowactwa z Qashqaiem. I ta mu się również pojawić w przypadku designu. Obydwa auta są bowiem podobnie obłe. Renault dużo mocniej postawiło jednak na wyrazistość. Widać to po efektownych lampach przednich i tylnych, diamentowym grillu czy szarym, matowym lakierze. A przecież jeszcze nie spojrzeliście na nowe logo Renault. Wielu znajomych widząc przyciemniony znaczek myślało, że jeżdżę elektrycznym SUV-em. Zliftingowany symbol wygląda tak nowocześnie. W tym punkcie dwie ciekawostki.

  • Za dopłatą wynoszącą symboliczne 4 tys. zł, Renault dorzuci do Australa w pełni LED-owe światła typu Matrix. To tzw. tańczące czy też wycinające reflektory. Opcja na tle rynkowej konkurencji ma śmieszną cenę. Dlatego te światła są warte każdej złotówki!
  • Tak naprawdę największą wadą auta jest matowy lakier. Delikatny i wymagający dużej uwagi oraz troski matowy lakier. W aucie testowym był już dla przykładu naruszony. Jeden z moich poprzedników psiknął go w okolicy nadkola prawdopodobnie kwasem do felg. Na szarej barwie na zawsze już pozostały białe kropki. Lakier odbarwił się.

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Jakość wykończenia przez dużej J. Austral to nowe rozdanie

Testowy Renault Austral jest jednak rodzinnym SUV-em. Jak spisuje się w tej roli? Muszę przyznać, że całkiem nieźle. Miejsca jest pod dostatkiem – także na tylnej kanapie i także wtedy gdy kierowca jest wysoki. A do tego bagażnik już bazowo oferuje 500 lub 575 litrów pojemności. Wynik zależy od ustawienia kanapy. W tym wnętrzu coś innego jest jednak magiczne. Szczególne wrażenie robią trzy rzeczy.

  • Po pierwsze moją uwagę zwróciła jakość wykończenia. Plastiki są miękkie, przyjemne w dotyku i dobrze spasowane. Podczas jazdy Australem kierowca na próżno będzie nasłuchiwał trzasków. U poprzednika było już z tym bardzo różnie... A to nie koniec, bo testowe auto miało 20 tys. km na liczniku i nie było w nim widać żadnych śladów zużycia. Dla przykładu Kadjar nie był aż tak mocny w tej kwestii.
  • Po drugie kabina prezentuje się nieco kosmicznie. Ekran zamiast zegarów ma prostą grafikę, ale ten multimedialny jest absurdalnie wielki! A do tego daje dostęp do świata androidowych aplikacji (można je ściągać bezpośrednio ze sklepu Google Play) i jest stosunkowo prosty w obsłudze. Nawet dla człowieka ze świata jabłka (a ja nim jestem). Poza tym posiada funkcję living lights. Ta zmienia kolor LED-owych dekorów w zależności od pory dnia. Fajne, po prostu fajne!
  • Po trzecie niesamowicie prezentowały się akcenty wersji iconic esprit Alpine. Tapicerka z alkantary była miła w dotyku i została uzupełniona niebieską nitką. Prezentowała się zupełnie tak, jakby kabina auta była zaprojektowana przez paryski dom mody.

Renault nie zawsze rozumie, co się do niego mówi. Nawet jak się nie mówi nic

Nowoczesna technologia brzmi imponująco. Tyle że ma też i pewne wady. Austral podczas jazdy testowej potrafił informować, że nie rozumie, co do niego mówię. Choć nie mówiłem nic... Parę razy wystraszył mnie także prawie na śmierć, gdy po wrzuceniu wstecznego, ustawiał w sekundę prawie maksymalną głośność radia. Tyle że prawda jest taka, iż elektro-pomyłki nie są niczym nowym we współczesnych autach. Dla przykładu nowy Golf potrafi zamęczać kierowcę bezzasadnie wyświetlanymi kontrolkami ostrzegawczymi, a Polo informuje o przepaleniu żarówki, choć ma światła LED-owe.

REKLAMA

Oczywiście w tym samochodzie psikusy robiła nie tylko elektronika. Robiłem je także ja, a właściwie to moje gamoństwo. Bo zdarzyło mi się, że zmieniając bieg na wsteczny, zamiast dźwigni skrzyni, uruchamiałem wycieraczki. Ludzie na parkingu musieli mieć niezły ubaw... Skąd ten błąd? W Australu dźwignia przekładni została ulokowana jak w Mercedesie. Znajduje się na kolumnie kierowniczej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Duży SUV z małym silnikiem, czyli Austral 1,3 MHEV CVT

Austral stanowi bratnią konstrukcję dla nowego Nissana Qashqaia. I to akurat mocno widać także pod maską pojazdu. Tam pracuje lekka hybryda z instalacją 12-woltową bazująca na doładowanym silniku benzynowym z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1332 cm2. I nie jest to specjalnie nowa konstrukcja. Motor został opracowany w roku 2018. A swój wkład technologiczny do niego mieli nie tylko inżynierowie Nissana, ale także Renault, Mitsubishi czy Mercedesa. Dokładnie tę samą jednostkę można dziś znaleźć w klasie A, CLA, GLB czy GLA.

Silnik benzynowy pomimo niskiej pojemności, zachował 4 cylindry. To dobrze dla jego kultury pracy. Moc maksymalna? Kierowca ma do dyspozycji dokładnie 158 koni. Moment obrotowy wynosi 270 Nm i to on z punktu widzenia eksploatacyjnego jest ważniejszy. Ujawnia się już przy 1800 obr./min. W efekcie to on gwarantuje SUV-owi dobre przyspieszenie i sprawia, że auto jest więcej niż przyzwoicie dynamiczne. Jeżeli chodzi o wyniki "na papierze", sprint do pierwszej setki trwa na pokładzie Australa 9,7 sekundy. Jestem więcej niż pewny, że czas ten dałoby się skrócić. Na przeszkodzie stoi jednak przekładnia CVT. Reaguje ze sporym opóźnieniem. Początkowo napęd trafia na koła jakby przez półsprzęgło.

Przekładnia CVT ma tak naprawdę jeden bieg. Jeden bieg fizyczny. Wirtualnie jest ich już aż 7.

W CVT pojawiły się kolce? Przekładnia musi być zatem różą. Bo przecież nie ma róży bez kolców. Dlatego dla sprawiedliwości muszę dodać, że skrzynia ma też sporo zalet. Dobry przykład dotyczy jazdy miejskiej. Skrzynia potrafi utrzymać silnik na naprawdę niskich obrotach. Podczas pokonywania miejskich arterii jednostki praktycznie nie słychać. To odbija się również na spalaniu. Zapotrzebowanie na paliwo w aucie testowym wynosiło 8,5 litra benzyny. W ważącym półtorej tony rodzinnym SUV-ie wskazanie komputera należy uznać za dobre i adekwatne. Taka ilość paliwa Australowi się po prostu należy!

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Austral jest zaskakująco skrętny. I to bez 4Control Advanced

Austral może być wyposażony w system 4Control Advanced z czterema kołami skrętnymi. To dotyczy jednak pełnej hybrydy, która ma wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi. W teście miałem lekką hybrydę. To oznacza, że tylne koła nie skręcają, a do tego resoruje je belka skrętna. Dobra informacja? Taki układ jest mniej skomplikowany, a więc i bardziej bezawaryjny. Jeszcze lepsza informacja? Pomimo braku czterech kół skrętnych, Austral nadal jest zadziwiająco zwrotny. Być może piszę tak, bo tydzień temu jeździłem wyjątkowo nie-skrętną Alfa. A być może rzeczywiście Renault dopracowało ten aspekt.

Klasycznie dla francuskiego producenta, Austral stawia raczej na komfort. I idzie mu z tym nieźle. Zawieszenie zmuszą do wydawania głośniejszych dźwięków dopiero wyrwy w jezdni. A do tego Renault jest nie tylko komfortowe, ale i sprężyste. Auto dynamicznie dobiera też ustawienia np. wspomagania. Momentami układ mocno się usztywnia. Dzięki temu kierowca może lepiej poczuć sytuację drogową napotkaną przez SUV-a.

Ile kosztuje Renault Austral iconic esprit Alpine?

Polski cennik Australa startuje od niespełna 160 tys. zł. Za model w specyfikacji testowej trzeba jednak zapłacić sporo więcej. Auto zostanie wyceniona na 208 100 zł. W tej cenie kierujący dostanie wszystko! Matowy lakier, matrixowe światła, 485-watowe nagłośnienie Harman Kardon, tapicerkę z alkantary i elektrycznie sterowane fotele, ładowarkę indukcyjną, podgrzewane fotele, panoramiczne okno dachowe czy zestaw systemów bezpieczeństwa. Choć słowo zestaw jest mało miarodajne. Bo francuzi zamontowali w Australu aż 32 rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa.

208 tys. zł za topowo wyposażonego SUV-a z pewnością nie pachnie super promocją w tym segmencie rynku. Kwota nie jest jednak też wygórowana. Bardzo podobne pieniądze trzeba bowiem zapłacić za oferujące wysoki standard warianty Tiguana, Sportage, Tucsona czy Grandlanda.

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test: Renault Austral 1.3 MildHybrid 158 KM CVT – podsumowanie:

O Australu powiedzieć mogę jedno. To zdecydowanie najlepsze Renault, jakim zdarzyło mi się jeździć w całej mojej karierze zawodowej. On nie jest lepszy od Kadjara. On bije poprzednika na głowę! Identycznie zresztą jak Megane, Talismana czy Koleosa. Te modele nie dorastają mu do pięt pod względem dopracowania czy jakości wykończenia. Austral zachował jednak zasadniczą zaletę innych modeli Renault. Posiada naprawdę efektowny wygląd, który jedynie tubują matrixowe światła LED-owe i matowy, szary lakier.

Gdyby tego było mało, Austral zerwał z jeszcze jedną przywarą Renault. Wreszcie to nie niska cena stanie się afrodyzjakiem dla kierowców, którzy zdecydują się na zakup francuskiego SUV-a. Cena będzie ważna, ale nie najważniejsza. Bo ten samochód jest po prostu dobry. Zaskakująco dobry nawet. Ten auto na literę F, które śmiało można kupić. Bez przywar i zdziwionych spojrzeń innych kierowców.

Test: Renault Austral 1.3 MildHybrid 158 KM CVT – dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, bezpośredni wtrysk, benzyna
  • Pojemność silnika: 1332 cm3
  • Maksymalna moc: 158 KM (przy 5250 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm (przy 1800-3750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, CVT
  • Zbiornik paliwa: 55 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Długość: 4510 mm
  • Szerokość: 2083 mm
  • Wysokość: 1621 mm
  • Rozstaw osi: 2667 mm
  • Pojemność bagażnika: 500/575/1525 litrów
  • Masa własna: 1464 kg
  • Cena: od 158 900 zł

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

Test Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Test Renault Austral, Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT, Renault Austral z lekką hybrydą, Renault Austral iconic esprit Alpine

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Infor

 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA