REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione
Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Alfa Romeo Stalvio przeszła lifting. I tak naprawdę jego najbardziej zasadniczymi elementami są nowe światła LED-owe z przodu i wersja Competizione. Co zmieniła ta modernizacja? To pytanie, które postawiłem przed tym testem.

rozwiń >

Alfa Romeo Stalvio po liftingu z nowymi LED-ami. Robią robotę!

REKLAMA

Najbardziej zauważalnym elementem liftingu są nowe lampy. Trzy paski świetlne LED-ów do jazdy dziennej wyglądają efektownie. Są po włosku stylowe! I choć design w Alfie bez wątpienia odgrywa decydującą rolę, w tym przypadku liczą się jeszcze dwa fakty. Po pierwsze wreszcie kupujący dostaje adaptacyjne reflektory z matrycą full LED Matrix. Do tej pory Stelvio miało ksenony... To było jakieś nieporozumienie. Po drugie wreszcie SUV Alfy ma światła, które podczas jazdy nocą nie oślepiają wszystkich kierujących jadących z przeciwnego kierunku jazdy. Poprzednie lampy świeciły zdecydowanie zbyt wysoko.

REKLAMA

Pomijając nowe lampy, Stelvio po liftingu otrzymało też zmieniony kształt zderzaków. Pojawił się także nowy wzorek kratki grilla. Wnętrze? Tu inżynierowie jeszcze mniej się napracowali. Bo główną nowością są wirtualne zegary, w których można wybrać wyskalowanie prędkościomierza i obrotomierza w stylu retro.

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Napęd Stelvio FL. Świetne znane 2.0, 280 KM i napęd na cztery koła

REKLAMA

Paleta silnikowa? Nie, tu również Włosi nie mieli czasu na szerzej zakrojone prace. W związku z tym... nie zmienili nic. Dosłownie! Komu by to jednak przeszkadzało, skoro w testowej Alfie miałem do dyspozycji jednostkę iście competizione. SUV-a napędzał benzyniak o pojemności 2 litrów i o mocy na poziomie 280 koni mechanicznych. Moc jest dostępna dość wysoko. Dopiero przy 5250 obr./min. Całe szczęście niedługo po starcie – a więc w okoli 2250 obr./min. – ujawnia się maksymalny moment obrotowy. A ten wynosi już 400 Nm. Taka wartość brzmi dobrze. Warto jednak pamiętać, że Stelvio nie należy do wagi piórkowej...

Sam samochód waży blisko 1700 kg. To sporo. Alfa Romeo ma jednak wyjątkowo "lekkie nogi". Bo tej masy podczas jazdy autem nie czuć. Nie czuć jej też w czasie przyspieszania. W efekcie Stelvio Competizione może przyspieszyć do 100 km/h już w 5,7 sekundy. To wynik, który zaskoczy nie tylko osobę pierwszy raz jadącą Alfą. To wynik, który zaskoczy także innych kierowców stojących przed światłami. I co ważne, SUV poza miastem wcale nie traci zapału do przyspieszania. Pozwala na wyprzedzenie TIR-a ze sporym marginesem. Daje też możliwość swobodnego okupowania lewego pasa na autostradzie.

Tabletka technologiczna? Doładowany silnik 4-cylindrowy korzysta z wtrysku bezpośredniego. W skrócie, LPG w jego przypadku nie jest dobrym pomysłem. Napęd trafia na cztery koła za pośrednictwem systemu Q4. To stały napęd, w którym "preferowana" jest oś tylna. Układ mimo wszystko umie płynnie i zmiennie rozdzielać moment obrotowy za sprawą mechanizmu różnicowego Torsen. Przekładnia jest oczywiście automatyczna. Posiada osiem biegów. Ich zmianą kierowca może sterować za pomocą aluminiowych i po prostu absurdalnie wielkich łopatek przy kierownicy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile paliwa spala Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4?

W świecie Alfy Romeo 2.0 Turbo Q4 wszystko byłoby idealne. Niestety z czasem kierowca na tyle rozgryzie meandry sterowania wirtualnym kokpitem (choć nie jest to łatwe!), że dojdzie do pola pokazującego średnie spalanie. No właśnie... Testowałem SUV-a w cyklu mocno pozamiejskim. Nazwijmy go mimo wszystko mieszanym. Podczas takiej jazdy samochód określał swój apetyt na benzynę na poziomie 9,5 litra. Sporo – powiecie? Moim zdaniem to dużo więcej niż sporo. Z drugiej strony musicie zdać sobie sprawę z jednego. Dynamiczny, mocy i ciężki SUV z silnikiem benzynowym nie może jeździć na kropelce. Musi swoje "wypić". To smutne, ale prawdziwe. I to nawet w eko-czasach.

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Ile kosztuje Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione?

Alfa Romeo bardzo mocno pretenduje do segmentu premium. Tyle że o ile Audi, BMW czy Mercedes siedzą już w pokoju, Alfa niestety cały czas czeka w przedpokoju na dostawienie kolejnego miejsca przy stole. Włoski tupet nie przeszkadza jednak twórcom z Turynu w bezpardonowym kształtowaniu cennika. Stelvio nie da się kupić taniej niż za 249 tys. zł. Ten konkretny egzemplarz zostanie natomiast wyceniony na 335 100 zł. A za taką kwotę spokojnie można już poszaleć nawet podczas konfigurowania Audi Q5 czy BMW X3.

Jak bardzo nie chciałbym być zwolennikiem Audi i BMW, muszę zauważyć że auta te górują nad Alfa na polu jakości czy technologii. Z drugiej strony na wyposażenie Stelvio Competizione wcale narzekać nie można. Wersja specjalna ma praktycznie wszystko! 900-watowy system audio Harman Kardon, dwa ekrany, w tym 12,3-calowy zamiast zegarów, matrixowe światła, pakiet systemów asystujących, ogromną panoramę, 21-calowe felgi i skórzaną tapicerkę.

Przykład

Ciekawostka? Alfa Romeo dodaje do swoich aut 5-letnią gwarancję. Ta jest obwarowana limitem przebiegu oszacowanym na 200 tys. km. To chyba najlepsza oferta gwarancyjna w tym segmencie rynku.

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione – podsumowanie:

Powracają jednak jeszcze na chwilę do ceny. Czy 335 tys. zł za SUV-a, który jest prawie premium to dużo? Bez wątpienia tak. Pamiętajcie jednak o tym, że Alfa Romeo daje wam w pakiecie potężną zaletę. Ten samochód jest jakiś. Czasami może was drażnić i tak, jest dużo bardziej analogowy od konkurentów. To jednak złodziej serc. Polubicie go, będzie się wam nim świetnie jeździło, prowadzi się jak marzenie, a do tego wygląda obłędnie. I co najważniejsze, nie jest tak zimny czy sterylny jak segmentowi konkurenci. Q5 czy X3 możecie jeździć latami. Ale gdy sprzedacie to auto, nigdy nie pomyślicie że zmiana mogła być błędem.

Gdy jednak kupicie i po jakimś czasie sprzedacie Stelvio, zawsze na widok tego SUV-a zakręci się wam sentymentalna łezka w oku. Mi taka właśnie się kręci na widok zdjęć, które dodaję do tego materiału. A przecież jeździłem Alfą tylko tydzień... I tak, lifting w tym przypadku (może poza LED-ami) nie ma większego znaczenia. Szczególnie że Włosi nie popełnili największego błędu. Nie zabili w Stelvio charakteru.

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 – dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, bezpośredni wtrysk, benzyna
  • Pojemność silnika: 1995 cm3
  • Maksymalna moc: 280 KM (przy 5250 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 2250 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 230 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 64 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,5 litra
  • Długość: 4687 mm
  • Szerokość: 1903 mm
  • Wysokość: 1671 mm
  • Rozstaw osi: 2818 mm
  • Pojemność bagażnika: 525/1600 litrów
  • Masa własna: 1660 kg
  • Cena: od 259 000 zł

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Test Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione, testy Alfy Romeo Stalvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio po liftingu, Alfa Romeo Stelvio Competizione, test Alfa Romeo Stelvio Competizione

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA