REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Alfa Romeo Stelvio ma spojrzenie sowy i pięknie zaprojektowane wnętrze. Czy w przypadku SUV-a z Włoch uroda to wszystko? No właśnie nie.

Alfa Romeo Stelvio: ma wydatne biodra i skupione spojrzenie

Stelvio - identycznie jak Giulia - rodziło się w bólach. A decydowały o tym prawdopodobnie braki technologiczne Grupy Fiata. Ostatecznie pierwszy produkcyjny SUV Alfy Romeo ujrzał światło dzienne w roku 2016 i tak naprawdę z miejsca... zauroczył wszystkich kierowców. Pierwsze wrażenia? Stelvio ma oczy sowy, a do tego wyjątkowo wydatne biodra. Przez to wydaje się być zdecydowanie większym autem niż jest w rzeczywistości. Co więcej, cechą charakterystyczną Stelvio są liczne przetłoczenia.

REKLAMA

REKLAMA

Stelvio z łopatkami z... Ferrari!

Alfa Romeo Stelvio wyróżnia się na tle takich konkurentów jak Audi Q5 czy BMW X3 nie tylko nietuzinkowym wyglądem. To auto ma również przepiękne wnętrze. Kierownica wygląda jak dzieło sztuki, a do tego została uzupełniona ogromnymi łopatkami do zmiany biegów - wyglądają jak zapożyczone z Ferrari! Ogromny plus dotyczy też fotela - ma masywne wzmocnienia boczne, które w wersji testowej dało się elektrycznie zacisnąć. W efekcie świetnie trzyma ciało kierowcy w zakręcie.

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Wnętrze Alfy Stelvio to... sala koncertowa

O ile na konsoli centralnej rządzi minimalizm przycisków, o tyle nieco więcej jest ich na tunelu centralnym. Tam pojawia się pokrętło sterowania multimediami, radiem i system DNA. Przycisk rozruchowy? Ten stał się elementem kierownicy - a to również akcent, który wyraźnie nawiązuje do Ferrari. I w kabinie na uwagę zasługują jeszcze dwie rzeczy. Po pierwsze piękny dekor - w kolorze srebrnym i z prążkowanym wzorem. Po drugie system nagłośnienia Harman Kardon - grał wyśmienicie.

Jakość spasowania Alfy Romeo Stelvio jest więcej niż dobra. Od czasu do czasu było słychać drobny trzask dochodzący z deski rozdzielczej. Były to jednak sytuacje raczej sporadyczne. Poza tym włoski SUV na oferuje przesadnej ilości przestrzeni. Gdy kierowca jest wysoki, za nim usiąść może już raczej nastolatek, a bagażnik oferuje 525 litrów.

REKLAMA

Diesel w Alfie. 2.2 litra pojemności, 210 koni i automat

Zaraz za swoimi oczami i zaraz pod pięknie ukształtowaną maskę Włosi ukryli silnik diesla. Jednostka ma blisko 2.2 litra pojemności, dysponuje 4 cylindrami i oferuje 210 koni mechanicznych mocy. Osiągi? Przy starcie Stelvio jest wyraźnie leniwe. Niechętnie przyspiesza do prędkości mniej więcej 20 - 30 km/h. Później - gdy ujawnia się maksymalny moment obrotowy o wartości 470 Nm - zaczyna dosłownie rwać do przodu (dlatego dobrze, że ma czteronapęd!). Skutek? Sprint do pierwszej setki trwa tylko 6,6 sekundy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kultura pracy? Alfa Romeo Stelvio JTDM jest cicha, ale głównie w trasie - gdy prędkość obrotowa spada. W mieście motor diesla potrafi być hałaśliwy. W kabinie wyraźnie słychać też pracę czteronapędu.

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Alfa Stelvio: dieslowi nie brakuje mocy. Słabym punktem jest skrzynia

Układ napędowy Alfy Romeo Stelvio ma dwa główne problemy. Po pierwsze auto jest dość ciężkie - waży blisko 1700 kg i wyraźnie to czuć szczególnie w czasie przyspieszania i hamowania. Po drugie przekładnia automatyczna ma 8 biegów, ale w zamian potrafi szarpać w czasie jazdy. To jednak być może nie jej wina, a... ekologii. Skąd ten pomysł? Podczas jednostajnego utrzymywania prędkości skrzynia wrzuca na luz - szarpnięcie pojawia się wtedy, gdy kierowca doda gazu, a przekładnia wrzuci bieg.

Alfa Romeo Stelvio to ciężki SUV ze sztywnym zawieszeniem

Masę czuć jednak nie tylko w czasie przyspieszania i hamowania. Dość mocno obciążone nią jest również zawieszenie - zawieszenie, które jednocześnie jest bardzo sztywne. Skutek? Trakcyjnie Stelvio nie miałoby problemów z szybkim wchodzeniem w zakręty. Jednocześnie z uwagi na masę, nadwozie SUV-a wychyla się dość mocno. Poza tym takie połączenie sprawia, że Alfa Romeo nie jest przesadnie komfortowa i raczej nie przepada za niskiej jakości nawierzchniami. Na nierównej drodze resorowanie może pracować dość głośno.

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Ile kosztuje Alfa Romeo Stelvio Veloce?

Cennik Alfy Romeo Stelvio startuje od kwoty na poziomie 159 900 zł. Wersja testowa - posiadająca najmocniejszego diesla i bogate wyposażenie - zostanie wyceniona już na ponad 275 tys. zł. Czy to dużo? Generalnie tak - na tle konkurencji wartość wydaje się jednak całkiem rozsądna. Dobrze wyposażone Q5 czy X3 z mocnym dieslem będzie pewnie o jakieś 30 - 40 tys. zł droższe. A tu w promocji kierowca otrzyma jednocześnie bardzo unikalny charakter - bo Stelvio w przeciwieństwie do Audi czy BMW nie jest widziane na każdym skrzyżowaniu w dużym mieście.

Test: Alfa Romeo Stelvio - podsumowanie:

Podczas jazdy Alfą Romeo Stelvio wyraźnie czuć, że auto nie jest tak cyfrowe, jak jego rynkowi rywale. Przez to kierowca doskonale wie o tym, że to on - a nie elektronika - decyduje o tym, gdzie pojedzie ten SUV i jak agresywnie będzie zachowywał się na drodze. Czy Stelvio jest zatem typem sportowca? Z pewnością nie. Oferuje sportowe atrybuty, ale to mimo wszystko auto rodzinne, które ma jedynie dać namiastkę sportowości. Największa zaleta Stelvio? Rzuca się w oczy - bo ten samochód, identycznie jak modelka na wybiegu, dość ostentacyjnie prezentuje swoje atrybuty podczas każdego przejazdu ulicami.

Alfa Romeo Stelvio test

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?

Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDM 210 KM AT8 Q4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 2143 cm3
  • Maksymalna moc: 210 KM (przy 3750 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 470 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 215 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 58 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Długość: 4687 mm
  • Szerokość: 1903 mm
  • Wysokość: 1671 mm
  • Rozstaw osi: 2818 mm
  • Pojemność bagażnika: 525/1600 litrów
  • Cena: od 159 900 zł

Alfa Romeo Stelvio 2.2 JTDM Veloce - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 275 120 zł,
  • światła biksenonowe,
  • napęd na cztery koła,
  • lakier perłowy,
  • deska rozdzielcza obszyta skórą,
  • elektrycznie unoszona tylna klapa,
  • system nagłośnienia Harman Kardon,
  • 20-calowe felgi aluminiowe,
  • sportowe fotele,
  • skórzana tapicerka,
  • system Alfa DNA,
  • system ostrzegający przed zmianą pasa ruchu,
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna,
  • automatyczna regulacja fotela kierowcy i pasażera.

Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Stelvio: test włoskiego SUV-a. Czy uroda to wszystko?
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA