REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM. Alfa, czyli stylowa. Giulia, czyli sedan. Quadrifoglio V6, czyli sport i silnik Ferrari. To brzmi dobrze...

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: inna niż... wszystkie inne auta!

Giulia miała oznaczać wielki powrót Alfy Romeo do segmentu D. Niestety Giulia nie stała się szczęśliwą gwiazdą dla włoskiej marki. Najpierw, na etapie projektu Sergio Marchionne – ówczesny szef koncernu Fiata – odesłał ją na deski kreślarskie. Później marka miała wyraźne trudności z uruchomieniem produkcji. A gdy to się wreszcie udało, w bólach rodziła się gama silnikowa. Jeździłem już Giulią z dieslem pod maską. Teraz nadszedł czas na topową odmianę Quadrifoglio. Co mogę o niej powiedzieć po tygodniowym teście? Tego auta nie da się opisać w kilku słowach.

REKLAMA

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, czyli Alfa z silnikiem Ferrari

Tak, Alfa Romeo Giulia bez wątpienia ma nieco zezowate spojrzenie. Szczególnie po odpaleniu oldskulowych już dziś ksenonów wieczorem. Zaraz za nim ukrywa się jednak prawdziwe dzieło sztuki motoryzacyjnej. Mowa o silniku. Włosi poszli świetnie znanym sobie tropem. Postanowili zbudować V-szóstkę. Aby spotęgować sukces modelu, legenda głosi że do prac nad nową jednostką zostali zaprzęgnięci... inżynierowie Ferrari! Właśnie dlatego V6 z Giulii jest spokrewnione z podwójnie doładowanym V8 o oznaczeniu F154 CB znanym spod maski Ferrari Californii.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Motor zamontowany w Giulii Quadrifoglio ma 2,9 litra pojemności, posiada 6 cylindrów ustawionych pod kątem 90 stopni w układzie V, a do tego oferuje 510 koni mocy i 600 Nm momentu obrotowego. Siła trafia na koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. Wtrysk paliwa jest realizowany bezpośrednio. Dwie turbosprężarki z kolei wytwarzają ciśnienie rzędu 2 barów. Co więcej, Giulia Quadrifoglio waży 1620 kg. Co oznacza, że każdy koń mechaniczny napędza nieco ponad 3 kg.

Giulia Quadrifoglio: 3,9 sekundy brzmi dobrze?

Układ napędowy już brzmi imponująco? A to tak naprawdę dopiero początek dobrych informacji. Producent twierdzi, że sportowa Alfa jest w stanie wystrzelić do pierwszej setki w 3,9 sekundy. Tylko że słowo wystrzelić użyłem nieco na wyrost. Piszę tak głównie dlatego, że do 20 czy 30 km/h Giulia Quadrifoglio nie wydaje się potworem mocy. Silnik wyraźnie rozkręca się powyżej tej prędkości i mniej więcej od biegu drugiego. Dzięki temu w trasie wyprzedzanie auta jadącego z przodu trwa dosłownie tyle, ile zajmuje mgnienie oka.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: kocha uślizgi!

Co ciekawe, w przyspieszeniu Giulii oznaczonej symbolem koniczyny wcale nie moc jest najważniejszym z doznań. Dużo ważniejsze są pozostałe wrażenie. Akceleracja w trybie dynamic odbywa się przy akompaniamencie wrzasku silnika (dosłownie!), wystrzałów wydechu i efektownych uślizgów tylnej osi towarzyszących wszystkim zmianom przełożeń. A nie wspominałem jeszcze o jednym. Tak, Alfa jest tylnonapędowa. Wyłącznie tylnonapędowa. Tylko to tak właściwie wada czy zaleta? Napęd typu AWD dałby większą możliwość przeniesienia mocy – mówiąc prostym językiem Alfa stałaby się wyraźnie szybsza. Z drugiej strony RWD to... wielka frajda!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio: brutal, który wiele wybacza

REKLAMA

Czy Giulia Quadrifoglio  jest narowista? Być może trochę w zakręcie. Ale to też tylko w przypadku, w którym kierowca wyraźnie przesadzi z gazem lub przeceni swoje możliwości. W każdej innej sytuacji włoski sedan wybacza naprawdę wiele. Gdy koła zaczynają się ślizgać, wystarczy delikatnie popuścić gaz. Wtedy wszystko wraca do normy. To raz. Dwa Alfa nie w każdym momencie jazdy musi być rozwścieczonym lwem. Wystarczy delikatnie traktować pedał gazu, a stanie się przewidywalnym samochodem, z którym bez zasadniczych trudności poradzi sobie każdy kierowca.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ma niezwykle precyzyjny układ kierowniczy, a do tego w wersji testowej ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe (które popiskują w czasie manewrów parkingowych). Auto jeździ jak po sznurku i zatrzymuje się praktycznie w miejscu.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Giulia Quadrifoglio pojedzie nawet... 307 km/h!

Top informacją jest też to, że Alfa nie poddaje się europejskiemu lobby. Właśnie dlatego ma prędkość maksymalną wynoszącą aż 307 km/h. Tym samym nie jest ona wymuszona przez elektroniczny kaganiec i ustawiona na wartości 250 km/h. Spalanie? No i tu mam nieco gorsze informacje. Włosi deklarują w cyklu mieszanym zapotrzebowanie na paliwo wynoszące 9 litrów benzyny. Ja taki wynik osiągnąłem, ale w trasie. Tylko czy przy podwójnie doładowanej V-szóstce i samochodzie, który ma dawać frajdę z jazdy, o spalaniu w ogóle należy rozmawiać w charakterze wady? No właśnie...

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: cena nie jest niska, ale i... wysoka

Cennik Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio startuje od 437 tys. zł. I w przeciwieństwie do mocnych sedanów z Niemiec, nie ma listy opcji przypominającej książkę. Dodatków jest dosłownie kilka. Niestety nie są one tanie. Tarcze ceramiczno-węglowe kosztują 35 tys. zł, tapicerka z zielonymi przeszyciami kolejne 17 tys., podczas gdy pakiet asystentów jazdy 7 tys. To wszystko włącznie z perłowym lakierem i felgami sprawia, że Alfa wyceni sedana na 517 tys. zł. Dużo i niedużo. Niedużo na tle niemieckich rywali, ale na tyle dużo, aby Alfa nie okazała się przesadnie tania. Charakter musi mieć jednak swoją cenę...

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: design i wnętrze

REKLAMA

O czym jeszcze nie powiedziałem? O designie i wnętrzu. Design w przypadku Alfy to od zawsze zestaw tych samych słów. Pomijając zezowate spojrzenie (o którym już wspominałem), linia Gliulii to klasa, dynamizm i styl. Połączone oczywiście z białym nadwoziem i czarnymi dodatkami. Ciekawe jest to, że Giulia w każdej wersji wygląda podobnie pięknie. Tu sportowy rodowód zdradza jednak niesamowity dyfuzor z tyłu i cztery gorące wydechy polakierowane na czarno i wykonane przez Akrapovica.

Wnętrze? Kierowca poczuje się jak król. Ma dużo miejsca, niesamowicie ukształtowany fotel i piękną kierownicę ze wstawką z alkantary. Z tyłu miejsca jest zasadniczo mniej. Na tylnej kanapie zasiądą przede wszystkim dzieci. Nie to jest jednak największą wadą kabiny. Najgorszej wypada bowiem jakość, a w tym przede wszystkim spory udział twardych plastików użytych do wykończenia kabiny pasażerskiej. Na szczęście kierowca za specjalnie nie zwraca na nie uwagi. Ma bowiem ciekawsze rzeczy do roboty. Na postoju zwróci uwagę na wstawki z włókna węglowego i lakierowania w kolorze flagi Włoch, a w czasie jazdy na ryk silnika i głośne wystrzały wydechów.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM – podsumowanie testu:

Z całą pewnością wielu kierowców stara się sklasyfikować Giulię Quadrifoglio. Część powie, że to typowy sedan segmentu D, a część będzie mówić o chrapce na segment premium. I choć obydwu tym stanowiskom mógłbym przyznać rację, jednocześnie nie mogę tego zrobić. Giulia z zieloną koniczyną na nadkolu jest magiczna. Ona wyrywa się konwenansom stworzonym przez segmenty, ona jest poza sztywnymi regułami, ona jest po prostu... Giulią Quadrifoglio.

Ma cudowną V-szóstkę pod maską, która choć na niskich obrotach nie brzmi imponująco, na wysokich drze się jak wściekły Neptun. Ma tylny napęd, który w mocnych sedanach może wydawać się archaiczny, ale wbrew pozorom to właśnie on nadaje temu autu charakteru. I choć ruszając z miejsca uderzenia mocy nie czuć, to co dzieje się później idealnie wpisuje się w mokre fantazje motomaniaków. A to prowadzi do idealnego podsumowania mojego testu.

Giulia Quadrifoglio jest nowoczesna i korzysta ze wszystkich zdobyczy techniki. To jednak nie jest auto, które widzi rzeczywistość ciągami zero-jedynkowymi znanymi chociażby z Matrixa. To samochód, który wyraża pasję, ma wielkie serce i w nosie poprawność czy kompromisy. To mocny sedan, który porusza wyobraźnię, jest w miarę analogowy w elektronicznym świecie, daje frajdę i dużo swobody kierowcy, a do tego taki, którego można pokochać. Mimo wszystko, a nie za coś...

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 510 KM: nie test, a randka!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA