REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 500 elektryczny: opinie o tym aucie są różne. I choć jestem świadomy wad tego modelu, "Groszek" skradł moje serce. Ja jestem na tak.

Nowy Fiat 500: elektryczny i jeszcze... piękniejszy!

"Stary Fiat 500" jest piękny. Nowy Fiat 500 wynosi jednak pojęcie piękna na kolejny poziom. I serię ciekawych dodatków kierowca znajdzie już w przedniej części nadwozia. Absolutnie cudowne są okrągłe lampy ze światłami do jazdy dziennej zarysowanymi na... powierzchni maski. Poza tym spodobały mi się boczne kierunkowskazu, które mając w nosie ograniczenia aerodynamiczne, wystają poza obrys nadwozia. Warte każdej złotówki z dwuipółtysięcznej dopłaty są też 17-calowe felgi z diamentowym szlifem, a do tego spodobała mi się srebrna listwa akcentowa podkreślająca wytłoczenie idące pod linią szyb.

REKLAMA

Trójwarstwowy lakier? W nowym Fiacie 500 proszę bardzo. Niestety nie należy od do tanich dodatków. Dopłata to aż... 8000 zł. I choć ma on barwę niebieskawą, ja nazwałem nową Pięćsetkę "Groszek". Czemu? Bo jest tak mały i zwinny!

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Fiat 500: mały, zwinny i zmyślny

Nowy Fiat 500 czasami wygląda na miłego, a czasami na wkurzonego. Włosi zadbali jednak o to, aby oryginalna stylizacja została uzupełniona akcentem... technologicznym. Przykład? Klamki. Tak, kierowca wsiadający do auta musi nacisnąć "język", ale on odblokowuje elektryczny zamek. Podczas wysiadania z kolei do otwarcia drzwi służy przycisk – który wygląda trochę jak przyciski stosowane w autobusach. Zaraz, zaraz, co jednak się stanie, gdy przycisk ulegnie awarii? Włosi pomyśleli i o tym. W dolnej części drzwi umieszczona została dźwignia awaryjna. Nietuzinkowe są także dźwięki. Nowa Pięćsetka wita i żegna kierowcę melodyjką, a do tego otrzymała specjalny odgłos pracy silnika.

Elektryczny Fiat 500, czyli groszek ze stylową kabiną

Stylowa aparycja "Groszka" została uzupełniona równie stylową kabiną. Kierownica jest dwuramienna i świetnie pasuje do obłego daszka zegarów. Zegary choć elektroniczne, pamiętają o układzie klasycznym. Konsola z kolei to zestaw przycisków, które są tak samo czytelne, jak eleganckie. I designu całości nie psuje nawet ekran wtopiony w deskę rozdzielczą. Dobrym pomysłem jest skrócenie tunelu centralnego – nie łączy się z konsolą. W zamian ukrywa serię schowków i podłokietnik. Mało praktyczny jest wyłącznie uchwyt na kubki ukryty pod roletą – znajduje się zbyt głęboko, przez co naprawdę ciężko wyjąć z niego kawę zakupioną na stacji benzynowej.

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Oczywiście Włosi nie byliby Włochami, gdyby nie zaliczyli kilku wpadek. Za płachtą materiału przypominającą moskitierę z marketu ukrywa się szyberdach – ten niestety nie jest otwierany. Poza tym jakość materiałów nie jest najlepsza. Plastiki w 80 proc. są twarde, a "skórze" użytej do obicia kierownicy genetycznie jest najbliżej chyba do... plastikowych butelek. Plastikowy jest też materiał na fotelach – to jednak zrozumiałe i całkiem fajne akurat, bo plastik ten jest wyławiany z oceanów. Co jeszcze może się nie do końca podobać? Mało przemyślana ergonomia. Dla przykładu głośność pracy radioodbiornika kierowca może regulować przyciskami pod kierownicą, na tunelu centralnym i na powierzchni ekranu. Czemu w aż tylu miejscach?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Elektryczny Fiat 500 ma 3,6 metra długości i waży aż 1,3 tony!

Nowy Fiat 500 ma nieco ponad 3,6 metra długości. To przeszło 60 cm więcej od modelu produkowanego od końca lat 50. i prawie 9 cm więcej od Pięćsetki, która była składana m.in. w Tychach. I choć miejski Fiat wyraźnie urósł, nadal jest drogowym minimalistą. Ma niewielkie nadwozie, które w warunkach ruchu miejskiego niezwykle łatwo zaparkować. Niestety choć nowy 500 wygląda trochę jak powiększone pudełko po butach, w tym samym czasie nie jest przesadnie lekki. Sam pojazd waży blisko 1,3 tony. To niemało! Skąd taka masa? Jej prowodyrem jest w dużej mierze litowo-jonowa bateria i napęd elektryczny.

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Nowy Fiat 500: czy 118 koni wystarczy?

Pod przetłoczoną maską stylowej Pięćsetki pracuje silnik elektryczny z magnesami trwałymi połączony z 1-biegową przekładnią elektryczną. Oferuje on 118 koni mechanicznych i 220 Nm momentu obrotowego. Osiągi? "Groszek" przyspiesza do pierwszej setki w 9 sekund. To świetny wynik. Jeszcze lepiej wygląda jednak czas przyspieszenia do 50 km/h. Na osiągnięcie takiej prędkości mały Fiacik potrzebuje już bowiem tylko... 3,1 sekundy. Przez to wydaje się naprawdę dynamiczny – widziałem zdziwione miny kierowców BMW i Mercedesów jak pierwszy wyrywałem spod świateł! Prędkość maksymalna nie imponuje – jak w każdym innym elektryku – i wynosi 150 km/h.

Ile "spala" elektryczny Fiat 500?

Samochód elektryczny to też... bateria. Nowy Fiat 500 posiada akumulator litowo-jonowy o pojemności 42 kWh, przy czym robocza pojemność to już 37,2 kWh. Zasięg? Włosi twierdzą, że samochód w cyklu mieszanym pokona 321, a w mieście nawet 460 km. I takie wyniki mogę podsumować tylko w jeden sposób. Przesadny optymizm! W mieście samochód "spalał" mi ponad 20 kWh prądu. Co ciekawe, najniższy wynik osiągnąłem w trasie – wtedy zapotrzebowanie na energię wynosiło nieco ponad 17 kWh. W efekcie po naładowaniu Pięćsetka wskazywała na zasięg wynoszący 260 km – i przy ostrożnej jeździe taką właśnie wartość uznałbym na bliską maksimum.

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Elektryczny Fiat 500 jest dość ciężki. Powiedziałem już o tym. Całe szczęście masy tej nie czuć przesadnie w czasie jazdy. A nawet jeżeli, to poprawia ona... właściwości jezdne. Tak, Pięćsetka nadal jest niewielka i zwinna. Z drugiej strony nieco mocniej stąpa po ziemi. A to coś, co kierowca doceni w czasie jazdy w zakręcie. To także coś, co sprawia że choć auto ma aż 220 Nm momentu obrotowego, da się nim jeździć bez wiecznego buksowania kołami. W zakręcie sprawdza się też układ kierowniczy. Pracuje z wyraźnym oporem, przez co poprawia pewność wykonywanych manewrów.

Ile kosztuje elektryczny Fiat 500? Tanio nie jest...

Nowy Fiat 500 nie jest petardowo wykonany, ma też pewne słabości na polu funkcjonalności, zasięgu czy zużycia energii. Wady te nie robią jednak na mnie większego wrażenia. Pokochałem "Groszka" i mogę to powiedzieć z pełną odpowiedzialnością tych słów. Skradł moje serce zwinnością, wyjątkową dynamiką jazdy w mieście, pewnym prowadzeniem i urodą. Niestety jest pewna wada, której zignorować nie mogę. Bo egzemplarz wyposażony w perłowy lakier trójwarstwowy, diamentowe felgi, LED-owe światła, stację multimedialną i szereg dodatków zostanie wyceniony przez Fiata na dokładnie 161 900 zł... Tak, cennik startuje od 99 500 zł. Za tą kwotę auto będzie miało jednak 95 koni mocy i dużo gorsze wyposażenie.

Dobra informacja? Kwotę można obniżyć o 18 750 do 27 000 zł. Nowy Fiat 500 łapie się bowiem w program rządowych dopłat "Mój elektryk".

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Fiat 500 elektryczny – podsumowanie testu:

Nie chodzi o to, że nowy Fiat 500 jest po prostu drogi. Chodzi o to, że Fiat 500 jest drogi w każdej kategorii porównawczej – zarówno jako elektryk, jak i auto lifestylowe. Za podobną kwotę można kupić nieźle wyposażonego Leafa, ale także ciekawego konkurenta pochodzącego z koncernu Stellantis – mam na myśli niewiele mniej stylowego i zdecydowanie bardziej praktycznego Peugeota e-2008. Poza tym w zasięgu kupującego znajduje się także elektryczne MINI. Wniosek? Z nowym Fiatem 500 jest trochę jak z torebką od Gucci`ego. Jest stylowa i idealnie dopełnia stylizację, ale jej cenę jest w stanie przełknąć tylko ten, kto jej pożąda.

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA