REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 500 elektryczny: opinie o tym aucie są różne. I choć jestem świadomy wad tego modelu, "Groszek" skradł moje serce. Ja jestem na tak.

Nowy Fiat 500: elektryczny i jeszcze... piękniejszy!

"Stary Fiat 500" jest piękny. Nowy Fiat 500 wynosi jednak pojęcie piękna na kolejny poziom. I serię ciekawych dodatków kierowca znajdzie już w przedniej części nadwozia. Absolutnie cudowne są okrągłe lampy ze światłami do jazdy dziennej zarysowanymi na... powierzchni maski. Poza tym spodobały mi się boczne kierunkowskazu, które mając w nosie ograniczenia aerodynamiczne, wystają poza obrys nadwozia. Warte każdej złotówki z dwuipółtysięcznej dopłaty są też 17-calowe felgi z diamentowym szlifem, a do tego spodobała mi się srebrna listwa akcentowa podkreślająca wytłoczenie idące pod linią szyb.

REKLAMA

REKLAMA

Trójwarstwowy lakier? W nowym Fiacie 500 proszę bardzo. Niestety nie należy od do tanich dodatków. Dopłata to aż... 8000 zł. I choć ma on barwę niebieskawą, ja nazwałem nową Pięćsetkę "Groszek". Czemu? Bo jest tak mały i zwinny!

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Fiat 500: mały, zwinny i zmyślny

Nowy Fiat 500 czasami wygląda na miłego, a czasami na wkurzonego. Włosi zadbali jednak o to, aby oryginalna stylizacja została uzupełniona akcentem... technologicznym. Przykład? Klamki. Tak, kierowca wsiadający do auta musi nacisnąć "język", ale on odblokowuje elektryczny zamek. Podczas wysiadania z kolei do otwarcia drzwi służy przycisk – który wygląda trochę jak przyciski stosowane w autobusach. Zaraz, zaraz, co jednak się stanie, gdy przycisk ulegnie awarii? Włosi pomyśleli i o tym. W dolnej części drzwi umieszczona została dźwignia awaryjna. Nietuzinkowe są także dźwięki. Nowa Pięćsetka wita i żegna kierowcę melodyjką, a do tego otrzymała specjalny odgłos pracy silnika.

Elektryczny Fiat 500, czyli groszek ze stylową kabiną

Stylowa aparycja "Groszka" została uzupełniona równie stylową kabiną. Kierownica jest dwuramienna i świetnie pasuje do obłego daszka zegarów. Zegary choć elektroniczne, pamiętają o układzie klasycznym. Konsola z kolei to zestaw przycisków, które są tak samo czytelne, jak eleganckie. I designu całości nie psuje nawet ekran wtopiony w deskę rozdzielczą. Dobrym pomysłem jest skrócenie tunelu centralnego – nie łączy się z konsolą. W zamian ukrywa serię schowków i podłokietnik. Mało praktyczny jest wyłącznie uchwyt na kubki ukryty pod roletą – znajduje się zbyt głęboko, przez co naprawdę ciężko wyjąć z niego kawę zakupioną na stacji benzynowej.

REKLAMA

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Oczywiście Włosi nie byliby Włochami, gdyby nie zaliczyli kilku wpadek. Za płachtą materiału przypominającą moskitierę z marketu ukrywa się szyberdach – ten niestety nie jest otwierany. Poza tym jakość materiałów nie jest najlepsza. Plastiki w 80 proc. są twarde, a "skórze" użytej do obicia kierownicy genetycznie jest najbliżej chyba do... plastikowych butelek. Plastikowy jest też materiał na fotelach – to jednak zrozumiałe i całkiem fajne akurat, bo plastik ten jest wyławiany z oceanów. Co jeszcze może się nie do końca podobać? Mało przemyślana ergonomia. Dla przykładu głośność pracy radioodbiornika kierowca może regulować przyciskami pod kierownicą, na tunelu centralnym i na powierzchni ekranu. Czemu w aż tylu miejscach?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Elektryczny Fiat 500 ma 3,6 metra długości i waży aż 1,3 tony!

Nowy Fiat 500 ma nieco ponad 3,6 metra długości. To przeszło 60 cm więcej od modelu produkowanego od końca lat 50. i prawie 9 cm więcej od Pięćsetki, która była składana m.in. w Tychach. I choć miejski Fiat wyraźnie urósł, nadal jest drogowym minimalistą. Ma niewielkie nadwozie, które w warunkach ruchu miejskiego niezwykle łatwo zaparkować. Niestety choć nowy 500 wygląda trochę jak powiększone pudełko po butach, w tym samym czasie nie jest przesadnie lekki. Sam pojazd waży blisko 1,3 tony. To niemało! Skąd taka masa? Jej prowodyrem jest w dużej mierze litowo-jonowa bateria i napęd elektryczny.

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Nowy Fiat 500: czy 118 koni wystarczy?

Pod przetłoczoną maską stylowej Pięćsetki pracuje silnik elektryczny z magnesami trwałymi połączony z 1-biegową przekładnią elektryczną. Oferuje on 118 koni mechanicznych i 220 Nm momentu obrotowego. Osiągi? "Groszek" przyspiesza do pierwszej setki w 9 sekund. To świetny wynik. Jeszcze lepiej wygląda jednak czas przyspieszenia do 50 km/h. Na osiągnięcie takiej prędkości mały Fiacik potrzebuje już bowiem tylko... 3,1 sekundy. Przez to wydaje się naprawdę dynamiczny – widziałem zdziwione miny kierowców BMW i Mercedesów jak pierwszy wyrywałem spod świateł! Prędkość maksymalna nie imponuje – jak w każdym innym elektryku – i wynosi 150 km/h.

Ile "spala" elektryczny Fiat 500?

Samochód elektryczny to też... bateria. Nowy Fiat 500 posiada akumulator litowo-jonowy o pojemności 42 kWh, przy czym robocza pojemność to już 37,2 kWh. Zasięg? Włosi twierdzą, że samochód w cyklu mieszanym pokona 321, a w mieście nawet 460 km. I takie wyniki mogę podsumować tylko w jeden sposób. Przesadny optymizm! W mieście samochód "spalał" mi ponad 20 kWh prądu. Co ciekawe, najniższy wynik osiągnąłem w trasie – wtedy zapotrzebowanie na energię wynosiło nieco ponad 17 kWh. W efekcie po naładowaniu Pięćsetka wskazywała na zasięg wynoszący 260 km – i przy ostrożnej jeździe taką właśnie wartość uznałbym na bliską maksimum.

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Elektryczny Fiat 500 jest dość ciężki. Powiedziałem już o tym. Całe szczęście masy tej nie czuć przesadnie w czasie jazdy. A nawet jeżeli, to poprawia ona... właściwości jezdne. Tak, Pięćsetka nadal jest niewielka i zwinna. Z drugiej strony nieco mocniej stąpa po ziemi. A to coś, co kierowca doceni w czasie jazdy w zakręcie. To także coś, co sprawia że choć auto ma aż 220 Nm momentu obrotowego, da się nim jeździć bez wiecznego buksowania kołami. W zakręcie sprawdza się też układ kierowniczy. Pracuje z wyraźnym oporem, przez co poprawia pewność wykonywanych manewrów.

Ile kosztuje elektryczny Fiat 500? Tanio nie jest...

Nowy Fiat 500 nie jest petardowo wykonany, ma też pewne słabości na polu funkcjonalności, zasięgu czy zużycia energii. Wady te nie robią jednak na mnie większego wrażenia. Pokochałem "Groszka" i mogę to powiedzieć z pełną odpowiedzialnością tych słów. Skradł moje serce zwinnością, wyjątkową dynamiką jazdy w mieście, pewnym prowadzeniem i urodą. Niestety jest pewna wada, której zignorować nie mogę. Bo egzemplarz wyposażony w perłowy lakier trójwarstwowy, diamentowe felgi, LED-owe światła, stację multimedialną i szereg dodatków zostanie wyceniony przez Fiata na dokładnie 161 900 zł... Tak, cennik startuje od 99 500 zł. Za tą kwotę auto będzie miało jednak 95 koni mocy i dużo gorsze wyposażenie.

Dobra informacja? Kwotę można obniżyć o 18 750 do 27 000 zł. Nowy Fiat 500 łapie się bowiem w program rządowych dopłat "Mój elektryk".

Fiat 500 elektryczny opinie

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!

Fiat 500 elektryczny – podsumowanie testu:

Nie chodzi o to, że nowy Fiat 500 jest po prostu drogi. Chodzi o to, że Fiat 500 jest drogi w każdej kategorii porównawczej – zarówno jako elektryk, jak i auto lifestylowe. Za podobną kwotę można kupić nieźle wyposażonego Leafa, ale także ciekawego konkurenta pochodzącego z koncernu Stellantis – mam na myśli niewiele mniej stylowego i zdecydowanie bardziej praktycznego Peugeota e-2008. Poza tym w zasięgu kupującego znajduje się także elektryczne MINI. Wniosek? Z nowym Fiatem 500 jest trochę jak z torebką od Gucci`ego. Jest stylowa i idealnie dopełnia stylizację, ale jej cenę jest w stanie przełknąć tylko ten, kto jej pożąda.

Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 elektryczny: opinie po teście? Jestem na tak!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA