REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

Peugeot 208. Sportowy look przyciąga spojrzenia

Nowy Peugeot 208 idealnie wpisuje się we współczesny język stylistyczny marki. Ma ślady po pazurach lwa zarówno w przedniej, jak i tylnej części nadwozia, a do tego krótki przód, masywny i wykończony czarnym lakierem grill oraz całą serię przetłoczeń na linii bocznej. Nadwozie spodobało mi się na tyle, że… nie przeszkadzał mi nawet czerwony lakier - nawet powiem, że pięknie połyskiwał w słońcu. W wersji GT 208-ka prezentuje się bardziej jak gorący hatchback. Poza tym jest wyjątkowo urodziwa - na tyle urodziwa, że podczas jazdy ciągle zauważałem spojrzenia przechodniów i innych kierowców.

REKLAMA

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Kabina pasażerska Peugeota 208 jest oczywiście mocno designerska. Zegary zostały wykonane w technologii 3D, na fotelach pojawia się zielona nitka, a przyciski na konsoli prezentują się tak, jak guziki-zawleczki znane z myśliwców. Na uwagę zasługuje też tunel centralny wykończony błyszczącym plastikiem czy srebrna obwódka ekranu multimedialnego. Styliści postawili też na wyjątkowo modną i szykowną czerń oraz fotele ze wzmocnieniami bocznymi przypominające lekkie kubełki. I choć wygląd jest ważny, ja szczególnie cieszyłem się z innej rzeczy - mianowicie pozycji za kierownicą.

Nowy 208. Samochód uszyty na miarę?

Fotel można ustawić tak nisko, że kierowca ma wrażenie iż siedzi na podłodze. Bardzo nisko da się też opuścić kierownicę, a niewielki i gruby wieniec świetnie leży w dłoniach. W takiej pozycji kierowca jest dosłownie otoczony przez konsolę, boczki drzwi i podstawowe instrumenty. A to wpływa nie tylko na dobre wrażenia, ale też poprawia ergonomię obsługi. Choć na tym polu są kwestie, które Francuzi mogliby poprawić. Przykład? Przycisk dezaktywujący asystenta pasa ruchu został skutecznie ukryty po lewej stronie kolumny kierowniczej. Nie widać go na pierwszy rzut oka.

208 PureTech: 1150 kg i 130 koni mocy. To wystarczy?

Testowy Peugeot 208 ważył nieco ponad 1150 kilogramów. To niezbyt dużo. A do tego był napędzany 130-konnym silnikiem benzynowym. Skutek? Podczas startu pierwsze naciśnięcie pedału gazu może być nieco rozczarowujące. Przez dosłownie sekundę dzieje się niewiele - może poza wyraźnie słyszalnym gangiem 3-cylindrowego silnika. Po chwili namysłu auto strzela jednak do przodu. Skutek? Przyspieszenie do pierwszej setki trwa 8,7 sekundy. Tak, 208 PureTech 130 bez wątpienia jest szybki. Nie, to nie typ gorącego hatchbacka. To bardziej auto, który więcej niż dynamicznie można jeździć i w mieście, i w trasie.

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Poza tym 3-cylindrowy benzyniak ma wysoką kulturę pracy i przyzwoity apetyt. W cyklu mieszanym - który tak naprawdę w 70 proc. był cyklem miejskim - spalał 8,4 litra paliwa. Jeżeli do układu napędowego testowego 208 mam jakieś zastrzeżenia, to te głównie dotyczą przekładni automatycznej. Automat daje wygodę i posiada nawet łopatki przy kierownicy. Mógłby mieć jednak nieco szybszy czas reakcji, a do tego klasyczną gałkę... zamiast joysticka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Peugeot 208 na drodze. Prowadzi się jak gokart!

REKLAMA

Peugeot 208 GT rzuca się w oczy, w wersji PureTech 130 jest naprawdę żwawy, a do tego... świetnie się prowadzi. Hatchback z Francji jest trochę jak gokart. Ma nisko ustawiony środek ciężkości - a wrażenie dodatkowo potęguje możliwość "rzucenia" fotela na ziemię, koła ustawione prawie w czterech narożnikach i naprawdę sztywne resorowanie. Jeżeli właściwości te połączyć z małą kierownicą, kierowca otrzymuje gwarancję, że na jego twarzy zawita uśmiech po każdym ciaśniejszym pokonaniu zakrętu!

Precyzję prowadzenia Peugeota 208 poprawia fakt, że 3-cylindrowy benzyniak jest raczej lekki. Przez to nie przeciąża przedniej osi i nie potęguje efektu podsterowności. Wady? Ja chyba poprawiłbym tak naprawdę jedno. Zmniejszyłbym siłę pracy układu wspomagania. Elektryczna "pompa" być może nie blokuje wszystkich informacji płynących z drogi, ale gdyby stała się jeszcze bardziej dyskretna, przyjemność z jazdy stałaby się większa.

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Test: Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8 - podsumowanie:

Peugeot 208 GT PureTech 130 to dla mnie ogromne zaskoczenie. I to tylko po części wynika z faktu, że jestem wielbicielem małych hatchbacków. W dużo większej mierze do zaskoczenia przyczyniła się praca, którą wykonali Francuzi. Sprawili że najmniejsze auto w gamie rzuca się w oczy na ulicy zupełnie jak supersamochód. A do tego prowadzi się jak gokart, ma mocny i całkiem oszczędny silnik i jest po prostu… świetne. 208-ka zachowywała się tak, jakby powstała z myślą o mnie - była uszyta na miarę. A to sprawia, że z mojego punktu widzenia jest warta każdej złotówki z ceny ustalonej przez producenta na przeszło 100 tys. zł.

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 208 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 44 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,4 litra
  • Długość: 4055 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1430 mm
  • Rozstaw osi: 2540 mm
  • Pojemność bagażnika: 311 litrów
  • Cena: od 60 300 zł

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8 - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 106 100 zł,
  • Czujniki parkowania z przodu
  • System monitorowania martwego pola
  • System SmartBeam
  • Reflektory Peugeot Full LED Technology
  • Peugeot i-Cockpit 3D
  • System bezkluczykowego uruchomienia auta DML
  • Lusterka boczne podgrzewane, składane i sterowane elektrycznie
  • Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa
  • System aktywnego monitorowania martwego pola (ABSD)
  • System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (ETSR)
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Czujniki parkowania z przodu
  • Przedni grill z ramką w kolorze ciemnego chromu
  • Felgi aluminiowe 17" CAMDEN
  • Mirror Screen (Apple CarPlay™ / Android Auto™)
  • Nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV
  • 6 głośników (2 tweetery + 2 woofery z przodu + 2 głośniki z tyłu)

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA