REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

Peugeot 208. Sportowy look przyciąga spojrzenia

Nowy Peugeot 208 idealnie wpisuje się we współczesny język stylistyczny marki. Ma ślady po pazurach lwa zarówno w przedniej, jak i tylnej części nadwozia, a do tego krótki przód, masywny i wykończony czarnym lakierem grill oraz całą serię przetłoczeń na linii bocznej. Nadwozie spodobało mi się na tyle, że… nie przeszkadzał mi nawet czerwony lakier - nawet powiem, że pięknie połyskiwał w słońcu. W wersji GT 208-ka prezentuje się bardziej jak gorący hatchback. Poza tym jest wyjątkowo urodziwa - na tyle urodziwa, że podczas jazdy ciągle zauważałem spojrzenia przechodniów i innych kierowców.

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Kabina pasażerska Peugeota 208 jest oczywiście mocno designerska. Zegary zostały wykonane w technologii 3D, na fotelach pojawia się zielona nitka, a przyciski na konsoli prezentują się tak, jak guziki-zawleczki znane z myśliwców. Na uwagę zasługuje też tunel centralny wykończony błyszczącym plastikiem czy srebrna obwódka ekranu multimedialnego. Styliści postawili też na wyjątkowo modną i szykowną czerń oraz fotele ze wzmocnieniami bocznymi przypominające lekkie kubełki. I choć wygląd jest ważny, ja szczególnie cieszyłem się z innej rzeczy - mianowicie pozycji za kierownicą.

Nowy 208. Samochód uszyty na miarę?

Fotel można ustawić tak nisko, że kierowca ma wrażenie iż siedzi na podłodze. Bardzo nisko da się też opuścić kierownicę, a niewielki i gruby wieniec świetnie leży w dłoniach. W takiej pozycji kierowca jest dosłownie otoczony przez konsolę, boczki drzwi i podstawowe instrumenty. A to wpływa nie tylko na dobre wrażenia, ale też poprawia ergonomię obsługi. Choć na tym polu są kwestie, które Francuzi mogliby poprawić. Przykład? Przycisk dezaktywujący asystenta pasa ruchu został skutecznie ukryty po lewej stronie kolumny kierowniczej. Nie widać go na pierwszy rzut oka.

208 PureTech: 1150 kg i 130 koni mocy. To wystarczy?

Testowy Peugeot 208 ważył nieco ponad 1150 kilogramów. To niezbyt dużo. A do tego był napędzany 130-konnym silnikiem benzynowym. Skutek? Podczas startu pierwsze naciśnięcie pedału gazu może być nieco rozczarowujące. Przez dosłownie sekundę dzieje się niewiele - może poza wyraźnie słyszalnym gangiem 3-cylindrowego silnika. Po chwili namysłu auto strzela jednak do przodu. Skutek? Przyspieszenie do pierwszej setki trwa 8,7 sekundy. Tak, 208 PureTech 130 bez wątpienia jest szybki. Nie, to nie typ gorącego hatchbacka. To bardziej auto, który więcej niż dynamicznie można jeździć i w mieście, i w trasie.

REKLAMA

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Poza tym 3-cylindrowy benzyniak ma wysoką kulturę pracy i przyzwoity apetyt. W cyklu mieszanym - który tak naprawdę w 70 proc. był cyklem miejskim - spalał 8,4 litra paliwa. Jeżeli do układu napędowego testowego 208 mam jakieś zastrzeżenia, to te głównie dotyczą przekładni automatycznej. Automat daje wygodę i posiada nawet łopatki przy kierownicy. Mógłby mieć jednak nieco szybszy czas reakcji, a do tego klasyczną gałkę... zamiast joysticka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Peugeot 208 na drodze. Prowadzi się jak gokart!

Peugeot 208 GT rzuca się w oczy, w wersji PureTech 130 jest naprawdę żwawy, a do tego... świetnie się prowadzi. Hatchback z Francji jest trochę jak gokart. Ma nisko ustawiony środek ciężkości - a wrażenie dodatkowo potęguje możliwość "rzucenia" fotela na ziemię, koła ustawione prawie w czterech narożnikach i naprawdę sztywne resorowanie. Jeżeli właściwości te połączyć z małą kierownicą, kierowca otrzymuje gwarancję, że na jego twarzy zawita uśmiech po każdym ciaśniejszym pokonaniu zakrętu!

Precyzję prowadzenia Peugeota 208 poprawia fakt, że 3-cylindrowy benzyniak jest raczej lekki. Przez to nie przeciąża przedniej osi i nie potęguje efektu podsterowności. Wady? Ja chyba poprawiłbym tak naprawdę jedno. Zmniejszyłbym siłę pracy układu wspomagania. Elektryczna "pompa" być może nie blokuje wszystkich informacji płynących z drogi, ale gdyby stała się jeszcze bardziej dyskretna, przyjemność z jazdy stałaby się większa.

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Test: Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8 - podsumowanie:

Peugeot 208 GT PureTech 130 to dla mnie ogromne zaskoczenie. I to tylko po części wynika z faktu, że jestem wielbicielem małych hatchbacków. W dużo większej mierze do zaskoczenia przyczyniła się praca, którą wykonali Francuzi. Sprawili że najmniejsze auto w gamie rzuca się w oczy na ulicy zupełnie jak supersamochód. A do tego prowadzi się jak gokart, ma mocny i całkiem oszczędny silnik i jest po prostu… świetne. 208-ka zachowywała się tak, jakby powstała z myślą o mnie - była uszyta na miarę. A to sprawia, że z mojego punktu widzenia jest warta każdej złotówki z ceny ustalonej przez producenta na przeszło 100 tys. zł.

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 208 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 44 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,4 litra
  • Długość: 4055 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1430 mm
  • Rozstaw osi: 2540 mm
  • Pojemność bagażnika: 311 litrów
  • Cena: od 60 300 zł

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8 - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 106 100 zł,
  • Czujniki parkowania z przodu
  • System monitorowania martwego pola
  • System SmartBeam
  • Reflektory Peugeot Full LED Technology
  • Peugeot i-Cockpit 3D
  • System bezkluczykowego uruchomienia auta DML
  • Lusterka boczne podgrzewane, składane i sterowane elektrycznie
  • Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa
  • System aktywnego monitorowania martwego pola (ABSD)
  • System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (ETSR)
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Czujniki parkowania z przodu
  • Przedni grill z ramką w kolorze ciemnego chromu
  • Felgi aluminiowe 17" CAMDEN
  • Mirror Screen (Apple CarPlay™ / Android Auto™)
  • Nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV
  • 6 głośników (2 tweetery + 2 woofery z przodu + 2 głośniki z tyłu)

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA