REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

Peugeot 208. Sportowy look przyciąga spojrzenia

Nowy Peugeot 208 idealnie wpisuje się we współczesny język stylistyczny marki. Ma ślady po pazurach lwa zarówno w przedniej, jak i tylnej części nadwozia, a do tego krótki przód, masywny i wykończony czarnym lakierem grill oraz całą serię przetłoczeń na linii bocznej. Nadwozie spodobało mi się na tyle, że… nie przeszkadzał mi nawet czerwony lakier - nawet powiem, że pięknie połyskiwał w słońcu. W wersji GT 208-ka prezentuje się bardziej jak gorący hatchback. Poza tym jest wyjątkowo urodziwa - na tyle urodziwa, że podczas jazdy ciągle zauważałem spojrzenia przechodniów i innych kierowców.

REKLAMA

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Kabina pasażerska Peugeota 208 jest oczywiście mocno designerska. Zegary zostały wykonane w technologii 3D, na fotelach pojawia się zielona nitka, a przyciski na konsoli prezentują się tak, jak guziki-zawleczki znane z myśliwców. Na uwagę zasługuje też tunel centralny wykończony błyszczącym plastikiem czy srebrna obwódka ekranu multimedialnego. Styliści postawili też na wyjątkowo modną i szykowną czerń oraz fotele ze wzmocnieniami bocznymi przypominające lekkie kubełki. I choć wygląd jest ważny, ja szczególnie cieszyłem się z innej rzeczy - mianowicie pozycji za kierownicą.

Nowy 208. Samochód uszyty na miarę?

Fotel można ustawić tak nisko, że kierowca ma wrażenie iż siedzi na podłodze. Bardzo nisko da się też opuścić kierownicę, a niewielki i gruby wieniec świetnie leży w dłoniach. W takiej pozycji kierowca jest dosłownie otoczony przez konsolę, boczki drzwi i podstawowe instrumenty. A to wpływa nie tylko na dobre wrażenia, ale też poprawia ergonomię obsługi. Choć na tym polu są kwestie, które Francuzi mogliby poprawić. Przykład? Przycisk dezaktywujący asystenta pasa ruchu został skutecznie ukryty po lewej stronie kolumny kierowniczej. Nie widać go na pierwszy rzut oka.

208 PureTech: 1150 kg i 130 koni mocy. To wystarczy?

Testowy Peugeot 208 ważył nieco ponad 1150 kilogramów. To niezbyt dużo. A do tego był napędzany 130-konnym silnikiem benzynowym. Skutek? Podczas startu pierwsze naciśnięcie pedału gazu może być nieco rozczarowujące. Przez dosłownie sekundę dzieje się niewiele - może poza wyraźnie słyszalnym gangiem 3-cylindrowego silnika. Po chwili namysłu auto strzela jednak do przodu. Skutek? Przyspieszenie do pierwszej setki trwa 8,7 sekundy. Tak, 208 PureTech 130 bez wątpienia jest szybki. Nie, to nie typ gorącego hatchbacka. To bardziej auto, który więcej niż dynamicznie można jeździć i w mieście, i w trasie.

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Poza tym 3-cylindrowy benzyniak ma wysoką kulturę pracy i przyzwoity apetyt. W cyklu mieszanym - który tak naprawdę w 70 proc. był cyklem miejskim - spalał 8,4 litra paliwa. Jeżeli do układu napędowego testowego 208 mam jakieś zastrzeżenia, to te głównie dotyczą przekładni automatycznej. Automat daje wygodę i posiada nawet łopatki przy kierownicy. Mógłby mieć jednak nieco szybszy czas reakcji, a do tego klasyczną gałkę... zamiast joysticka.

Peugeot 208 na drodze. Prowadzi się jak gokart!

REKLAMA

Peugeot 208 GT rzuca się w oczy, w wersji PureTech 130 jest naprawdę żwawy, a do tego... świetnie się prowadzi. Hatchback z Francji jest trochę jak gokart. Ma nisko ustawiony środek ciężkości - a wrażenie dodatkowo potęguje możliwość "rzucenia" fotela na ziemię, koła ustawione prawie w czterech narożnikach i naprawdę sztywne resorowanie. Jeżeli właściwości te połączyć z małą kierownicą, kierowca otrzymuje gwarancję, że na jego twarzy zawita uśmiech po każdym ciaśniejszym pokonaniu zakrętu!

Precyzję prowadzenia Peugeota 208 poprawia fakt, że 3-cylindrowy benzyniak jest raczej lekki. Przez to nie przeciąża przedniej osi i nie potęguje efektu podsterowności. Wady? Ja chyba poprawiłbym tak naprawdę jedno. Zmniejszyłbym siłę pracy układu wspomagania. Elektryczna "pompa" być może nie blokuje wszystkich informacji płynących z drogi, ale gdyby stała się jeszcze bardziej dyskretna, przyjemność z jazdy stałaby się większa.

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

Test: Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8 - podsumowanie:

Peugeot 208 GT PureTech 130 to dla mnie ogromne zaskoczenie. I to tylko po części wynika z faktu, że jestem wielbicielem małych hatchbacków. W dużo większej mierze do zaskoczenia przyczyniła się praca, którą wykonali Francuzi. Sprawili że najmniejsze auto w gamie rzuca się w oczy na ulicy zupełnie jak supersamochód. A do tego prowadzi się jak gokart, ma mocny i całkiem oszczędny silnik i jest po prostu… świetne. 208-ka zachowywała się tak, jakby powstała z myślą o mnie - była uszyta na miarę. A to sprawia, że z mojego punktu widzenia jest warta każdej złotówki z ceny ustalonej przez producenta na przeszło 100 tys. zł.

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 208 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 44 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,4 litra
  • Długość: 4055 mm
  • Szerokość: 1765 mm
  • Wysokość: 1430 mm
  • Rozstaw osi: 2540 mm
  • Pojemność bagażnika: 311 litrów
  • Cena: od 60 300 zł

Peugeot 208 GT PureTech 130 EAT8 - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 106 100 zł,
  • Czujniki parkowania z przodu
  • System monitorowania martwego pola
  • System SmartBeam
  • Reflektory Peugeot Full LED Technology
  • Peugeot i-Cockpit 3D
  • System bezkluczykowego uruchomienia auta DML
  • Lusterka boczne podgrzewane, składane i sterowane elektrycznie
  • Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa
  • System aktywnego monitorowania martwego pola (ABSD)
  • System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych (ETSR)
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Czujniki parkowania z przodu
  • Przedni grill z ramką w kolorze ciemnego chromu
  • Felgi aluminiowe 17" CAMDEN
  • Mirror Screen (Apple CarPlay™ / Android Auto™)
  • Nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV
  • 6 głośników (2 tweetery + 2 woofery z przodu + 2 głośniki z tyłu)

Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    UE wprowadza normę Euro 7. Surowsze warunki homologacji samochodów i silników

    Rada Unii Europejskiej przyjęła 25 września 2023 r. swoje stanowisko negocjacyjne w sprawie projektu rozporządzenia dotyczącego homologacji pojazdów (w tym samochodów) i silników. Chodzi o wprowadzenie normy Euro 7. Celem projektu jest obniżenie emisji substancji zanieczyszczających powietrze w transporcie drogowym.

    Czy jest możliwe odebranie samochodu za przekroczenie prędkości?

    Czy policjant może zabrać kierowcy samochód za przekroczenie prędkości? Może! Tyle że na razie policjant, ale nie w Polsce. Pójście w tym kierunku w naszym kraju jest jednak możliwe. Trzeba oczywiście na to jeszcze nieco poczekać.

    Prawo jazdy kat. B+. Rodzaj pojazdów, zakres uprawnień

    UE chce majstrować przy prawie jazdy. Nowy pomysł polega na podzieleniu obecnej kategorii B na kategorię B i B+. Stopniowanie uprawnień ma być sposobem na poprawę bezpieczeństwa. Tyle że pomysł wcale bezpiecznie nie brzmi. Sprawdźcie szczegóły.

    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    REKLAMA

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    REKLAMA

    Unijne rozporządzenie AFIR. Wyższe wymogi dla infrastruktury ładowania elektryków!

    Rozporządzenie AFIR, przyjęte w lipcu tego roku przez Radę Unii Europejskiej, nakazuje rozbudowanie infrastruktury ładowania samochodów elektrycznych. Czy Polska jest na to gotowa?

    Akcja „Prędkość” w środę 20 września. Drogówka zapowiada wzmożone kontrole

    Policjanci ruchu drogowego będą w środę 20 września prowadzić działania kontrolno-prewencyjne „Prędkość” – poinformował podkom. Marcin Sulik z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji. Dodał, że działania będą prowadzone w ramach corocznej europejskiej kampanii „Roadpol Safety Day 2023”.

    REKLAMA