REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

Peugeot 508 PSE. 1.6 litra pojemności? To brzmi… dobrze!

360 koni mechanicznych brzmi więcej niż zachęcająco. Układ napędowy Peugeota 508 PSE zaskakuje jednak z jeszcze jednego powodu. Bo silnik ma pojemność na poziomie zaledwie 1.6 litra. Czy to oznacza, że inżynierowie Peugeot Sport Engineered skorzystali z doświadczeń znanych z WRC? Nie, nic z tych rzeczy - bo wyciskanie takiej mocy z takiej pojemności musiałoby się skończyć trwałością na poziomie kilkuset kilometrów. Twórcy po prostu postawili na... ekologię. Skutkiem jest uzupełnienie 4-cylindrowego, 200-konnego benzyniaka nie jednym, a dwoma silnikami elektrycznymi. Przedni ma 110 koni mocy, a tylny 113 koni.

REKLAMA

Choć hybryda spisywała się dobrze, francuzi nie wystrzegli się błędów. Przykład? Układ napędowy podczas przerzucania się z elektryka na spalinowca robi przeskok - na chwilę wstrzymuje napęd, przez co pojawia się delikatne "bujnięcie".

Test Peugeot 508 SW PSE

Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

508 plug-in. Zasięg? Jaki zasięg?

REKLAMA

Co więcej, 508 PSE to hybryda plug-in. A to oznacza, że kierowca może naładować pokładową baterię o pojemności 11,5 kWh, dzięki czemu w trybie całkowicie zeroemisyjnym pokona nawet 42 kilometry. Wartość ekologiczna bez wątpienia ma ogromne znaczenie dla topowego Peugeota. Szczególnie że pozwala marce np. wpisać się w bardziej restrykcyjne wymogi emisyjne. Dla mnie jednak opowieść o samochodach emitujących bąki niemowlaka zamiast spalin w przypadku 508 PSE schodzi na drugi plan. Bo dużo ważniejszy we francuskiej hybrydzie plug-in był dla mnie... moment obrotowy.

42 kilometry na prądzie i napęd spalinowo-elektryczny - to może brzmieć ekologicznie. Ekologiczne jednak do końca nie jest. Bo po wyczerpaniu prądu w baterii, auto spala średnio jakieś 9 litrów paliwa. Tylko czy właściwie to dużo? W końcu kierowca nadal ma do dyspozycji 360 koni mechanicznych…

Test Peugeot 508 SW PSE

Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

Peugeot 508 SW PSE to prawdziwy sportowiec

REKLAMA

520 Nm robi oszałamiające wrażenie. Zwłaszcza że prawie zawsze samochód startuje z motorów elektrycznych - a to oznacza, że większa część momentu jest dostępna na zasadzie włącznika/wyłącznika. Siła jest na tyle duża, że np. na piaszczystym parkingu auto miało momentami problem z ruszeniem z miejsca - koła buksowały. Uśmiech na twarzy pojawia się także w sytuacji, w której kierowca odkryje czas sprintu do setki. Ten wynosi zaledwie 5,2 sekundy. Podczas jazdy bardzo mocno czuć też pracę elektrycznego czteronapędu (tylne koła napędza wyłącznie elektryk) - czuć jak elektronika z uporem maniaka trzyma 508-kę na torze jazdy zadanym przez kierowcę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Sportowe w Peugeocie 508 są jednak nie tylko osiągi, ale i prowadzenie. Peugeot Sport Engineered mocno usztywniło zawieszenie francuskiego kombi. A to dopiero połowa sukcesu - bo drugą paradoksalnie zapewnia masa akumulatorów. Tak, podczas jazdy można odnieść wrażenie, że 508 w tej konfiguracji jest po prostu ciężki. Ten ciężar sprawia jednak, że auto staje się jeszcze sztywniejsze na drodze - mniej podskakuje. Co w połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym powoduje, że kierowca może pozwolić sobie na sprawne manewrowanie nawet w ciaśniejszych łukach.

Test Peugeot 508 SW PSE

Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

Peugeot 508 PSE po prostu czaruje swoim wyglądem

Najciekawsze w Peugeocie 508 PSE jest jednak to, że choć osiągi są kluczowe, a prowadzenie daje potężną frajdę, jeszcze nie poruszyliśmy największej zalety tego samochodu. Bo on po prostu... cudownie wygląda. Za kierownicą fabrycznie stuningowanego 508 czułem się trochę jakby obok mnie siedziała… Megan Fox. Na to auto patrzył się każdy i wszędzie - nawet kierowcy dobrze wyposażonych Beemek stojących obok na światłach. Co o tym decydowało? Być może cudownie wyglądające, 20-calowe obręcze, być może muskularne nadwozie, być może ostry pazur przednich świateł do jazdy dziennej, być może lotki pojawiające się w okolicy przedniego i tylnego zderzaka, być może obszerny dyfuzor, a być może zielone, jaskrawe wstawki uzupełniające kruczoczarne nadwozia.

Ciekawostka jest taka, że 508 PSE jest dostępny w trzech kolorach. I to moim zdaniem i tak za dużo. Bo ja zawsze wziąłbym wersję czarną - biała byłaby pretensjonalna, a szara zbyt zwykła.

Test Peugeot 508 SW PSE

Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

Peugeot 508 PSE i szyby bez ramek

W nadwoziu Peugeota 508 SW PSE można się zakochać - to bez dwóch zdań. I co ważne, dobre wrażenia nie mijają w momencie, w którym kierowca otworzy drzwi do kabiny pasażerskiej. Szczególnie że te zostały wyposażone w szyby bez ramek. Co znajduje się w środku? Fotel, który można ustawić w taki sposób, że sprawia wrażenie szytego na miarę, kierownica, która jest mała i którą trzeba opuścić aż do linii kolan, ekran zamiast zegarów, który sprawia trochę wrażenie head-upa, pięknie zaprojektowane, srebrne przyciski na konsoli centralnej oraz sama konsola, która za pomocą ukształtowania robi wrażenie premium.

Sportowe kombi i schowki. Aż 32 litry schowków!

Peugeot jest słabo wykonany? Bzdura totalna! Materiały okazują się miłe w dotyku, plastiki miękkie, całość dobrze spasowana, a drewniane wstawki wyglądają jak... prawdziwie drewniane. Ciekawostka? Peugeot 508 PSE ma schowki o łącznej pojemności na poziomie 32 litrów. A tym wskaźnikiem sportowe kombi ewidentnie weszło na grunt zajmowany do tej pory głównie przez... iście rodzinnego Scenica. Pojemność bagażnika? W bazowym ustawieniu do francuskiego sportowca można załadować 530 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa rośnie aż do 1780 litrów.

Standardowo w samochodach Peugeota w 508 PSE nie podobała mi się jedna rzecz - joystick zmiany biegów. Jest mało intuicyjny. Z drugiej strony sportowe fotele Peugeota są też wyjątkowo... wygodne. Nie męczą pleców kierowcy podczas dłuższej jazdy.

Na koniec niestety muszę trochę opowiedzieć o… cenie. I tak bazowy Peugeot 508 SW PSE kosztuje - uwaga! - 306 500 zł. Kwota jest delikatnie mówiąc dość wysoka. Z drugiej strony kierowca otrzymuje 360-konne kombi z czteronapędem i praktycznie kompletnym wyposażeniem. W tym aucie da się dopłacić głównie za perłowy kolor czy dach panoramiczny. W standardzie są światła LED, adaptacyjne zawieszenie, komplet systemów bezpieczeństwa zawierający nawet noktowizor (!), 20-calowe felgi, nawigacja, system audio Focal czy tapicerka łącząca skórę i alkantarę.

Test Peugeot 508 SW PSE

Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

Test: Peugeot 508 SW PSE - podsumowanie:

Z ekologicznego punktu widzenia Peugeot 508 PSE ma raczej ograniczony sens. Nie oferuje potężnego zasięgu na baterii, a do tego po wyczerpaniu prądu nie potrafi jeździć na kropelce. Tylko ja odnoszę silne wrażenie, że ekologia stała się jedynie pretekstem do stworzenia tego auta. Bo mówiąc o zielonej energii, inżynierowie puszczali sobie oczko. O co zatem chodzi w tym modelu? Bez wątpienia o styl, osiągi i prowadzenie. Bo to prawdziwy sportowiec, który został uwięziony w ciele ekologicznego kombi. 508 PSE jest trochę jak kierowca rajdowy z zamiłowania, którego rodzice z uwagi na własne ambicje wysłali na studia na ekologię. Wie wszystko o globalnym ociepleniu, ale i tak woli się ścigać.

Peugeot 508 SW PSE - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna + 2 elektryczne
  • Pojemność silnika: 1598 cm3
  • Maksymalna moc - silnik benzynowy: 200 KM
  • Maksymalna moc - przedni silnik elektryczny: 110 KM
  • Maksymalna moc - tylny silnik elektryczny: 113 KM
  • Maksymalna moc - hybryda: 360 KM
  • Maksymalny moment obrotowy - hybryda: 520 Nm
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,2 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,7 litra
  • Zasięg w trybie elektrycznym: 42 km
  • Długość: 4790 mm
  • Szerokość: 1860 mm
  • Wysokość: 1420 mm
  • Rozstaw osi: 2800 mm
  • Pojemność bagażnika: 530/1780 litrów
  • Cena: od 302 000 zł

Peugeot 508 SW PSE - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 309 600 zł,
  • Zawieszenie adaptacyjne Active Suspension Control,
  • Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology,
  • System Night Vision,
  • System Active Safety Brake,
  • System ostrzegania przed kolizją - Distance Alert,
  • System utrzymywania na pasie ruchu z wykrywaniem krawędzi drogi,
  • System monitorowania ograniczeń prędkości,
  • System aktywnego monitorowania martwego pola,
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy,
  • System High Beam Assist,
  • System rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych,
  • adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go,
  • Czujniki parkowania z tyłu i z przodu z funkcją Flankguard,
  • Przednia i tylna kamera z obrazami wyświetlanymi na ekranie dotykowym i widokiem z góry 360°,
  • Felgi aluminiowe 20" dwukolorowe diamentowane Black Mist,
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta,
  • Air Quality System,
  • Oświetlenie wewnętrzne LED,
  • Tapicerka skórzana + Alcantara,
  • Multimedialny Ekran Dotykowy 10" HD,
  • System Hi-Fi FOCAL Premium.

Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA