REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

Nowy Opel Mokka GS Line: styl Manty, look Opel Vizor

Nowy Opel Mokka jest jednym z tych modeli, które wyznaczają rewolucję stylistyczną w gamie marki. Jakie są jej wyróżniki? Przede wszystkim Niemcy idą w kierunku… retro. Stąd ostre linie czy geometryczne kształty inspirowane Mantą. Drugim elementem jest tzw. Opel Vizor. Chodzi o efektowny pas przedni - który sprawia wrażenie jakby zarówno reflektory, jak i grill ukrywały się pod jedną taflą szkła. Pod płaszczykiem nowości Opel przemycił jednak kilka akcentów znanych z pozostałych modeli. I dobrym przykładem jest półokrągła linia akcentowa poprowadzona nad szybami - przypomina nieco tą znaną z Astry w wersji kombi.

REKLAMA

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

W testowym egzemplarzu słowo efektowny nabiera jednak nowego znaczenia. Bo jego nadwozie łączy nie dwa, a trzy kolory. Dach jest czarny, a reszta nadwozia biała. Dynamiczny charakter modelu GS Line dodatkowo podkreśla czerwona listwa. Poza tym całość została zestawiona z pakietem czarnych wykończeń (nie ma tu nawet grama chromu!) oraz czarnymi, 17-calowymi felgami ze stopów lekkich. Skutek? Nowa Mokka jest kompaktowa, ale muskularna. A wysoko zarysowana maska sprawia wrażenie, że wygląda jak prawdziwy off-roader, tylko… w wersji miejskiej.

Nowy Opel Mokka ma kabinę… minimalistyczną!

Minimalizacja. To słowo, które świetnie pasuje do kabiny pasażerskiej nowej Mokki - i dotyczy nawet skrzyni biegów. Auto było wyposażone w automatyczną przekładnię, do sterowania którą nie służy ani gałka, ani joystick, a przesuwany panel. Minimalizm to też konsola - tu jednak minimalizm w pełni nowoczesnej formie. Bo górna część deski to tak naprawdę jeden wielki ekran. Pierwszy wyświetla obraz zamiast zegarów, drugi służy do obsługi multimediów. Oczywiście Opel musiał postawić też na przyciski. Tych jest jednak tyle co na lekarstwo - pojawiają się zaraz pod ekranem multimedialnym i w obrębie panelu klimatyzacji.

Świetnym akcentem jest plastikowa wstawka na konsoli. Została polakierowana tak, żeby wygląda jakby została wykonana z… karbonu!

W nowym Oplu Mokka na próżno szukać wyjątkowej przestronności. To w końcu crossover segmentu B. I z ograniczoną ilością miejsca będą się borykać nie tylko pasażerowie tylnej kanapy, ale i osoby korzystające z bagażnika - 350-litrowego bagażnika. Materiały? Deska rozdzielcza czy boczki drzwi są dobrze spasowane. Podczas jazdy żaden z plastików nie trzeszczy. Mimo wszystko w tej kabinie jest dość dużo twardych materiałów - to jednak też nie powinno dziwić w crossoverze segmentu B.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

Nowy Opel Mokka 1.2 Turbo. Dynamiczny, ale bez przesady

Testowa Mokka z efektownym malowaniem i w wersji GS Line może się kojarzyć ze sportem. W końcu oznaczenie GS przez lata miały sportowe modele niemieckiej marki. I choć moc na poziomie 130 koni mechanicznych jest wyższa od tej, którą oferowała chociażby bazowa Calibra w pierwszym wydaniu, nie zwiastuje raczej wybitnych możliwości. Samochód jest dynamiczny - tak, z tym się zgodzę. W końcu osiąga pierwszą setkę już w 9,2 sekundy. Nie jest jednak demonem prędkości - szczególnie w trasie, gdzie benzynowy motor doładowany potrzebuje chwili na zredukowanie przełożeń i zebranie mocy do galopu.

Nowy Opel Mokka 1.2 Turbo: 3 cylindry, które… fajnie brzmią

REKLAMA

Czy silnik może zaskakiwać? Tak. Choć ma 3 cylindry, nie wibruje w czasie jazdy jak typowa jednostka tego typu. I choć ma charakterystyczny, 3-cylindrowy gang, momentami brzmi on bardzo przyjemnie. Spalanie? Podczas jazdy testowej zużycie paliwa wynosiło 7,3 litra. To przyzwoity wynik mając na uwadze automatyczną przekładnię, ciągłą i intensywną pracę klimatyzacji (testowałem Mokkę podczas silnych upałów) oraz sporą ilość kilometrów zrobionych w mieście.

Nowy Opel Mokka w wariancie 1.2 Turbo 130 KM EAT8 nie oferuje sportowych osiągów. Może zatem sportowo się prowadzi? Też raczej nie. Zawieszenie rzeczywiście dość sztywno resoruje nierówności. Z drugiej strony nie jest tak sztywne w czasie pokonywania zakrętu - delikatnie przechyla nadwozie. Układ kierowniczy? Jest dość mocno wspomagany - to ułatwia manewrowanie na ciasnych parkingach, ale też sprawia, że auto nie oferuje tak dużej precyzji w czasie wykonywania szybkich manewrów.

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

Test: Nowy Opel Mokka GS Line - podsumowanie:

Nowy Opel Mokka to bez wątpienia auto, które nadąży za stylem życia współczesnego i dynamicznego mieszkańca miasta. Będzie pasować do jego modnego stroju, a do tego sprawdzi się i na zakupach, i przed modną restauracją, i podczas wyjazdu. W tak efektownej stylizacji rzuca się w oczy (to kolejna z pożądanych cech), a do tego ma rozsądną cenę. Bo 120 tys. zł za świetnie wyposażonego crossovera segmentu B, to dobra wartość. Czy stanie się hitem sprzedaży? Wydaje mi się, że tak. Bo jest wystarczająco dobry, żeby stanąć do równej walki z głównymi konkurentami.

Nowy Opel Mokka 1.2 Turbo 130 KM EAT8 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,2 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 44 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,3 litra
  • Długość: 4151 mm
  • Szerokość: 1791 mm
  • Wysokość: 1534 mm
  • Rozstaw osi: 2557 mm
  • Pojemność bagażnika: 350/1105 litrów
  • Cena: od 81 490 zł

Nowy Opel Mokka GS Line - cena i wyposażenie:

  • Cena wersji testowej: 119 200 zł,
  • Tapicerka materiałowa łączona ze skórą syntetyczną z czerwonymi akcentami,
  • Czerwona boczna listwa ozdobna w linii dachu,
  • Pakiet wizualny „Black” - czarne: ramka panelu przedniego Vizor, loga Opel, nazwa modelu, nakładki na zderzakach,
  • Czarna podsufitka,
  • Manetki zmiany biegów przy kierownicy,
  • System Multimedia Navi z nawigacją 3D,
  • Automatyczny włącznik świateł z czujnikiem tunelu,
  • Czujnik deszczu,
  • Tempomat,
  • System automatycznego hamowania przy niskich prędkościach,
  • Kamera cofania,
  • Układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu,
  • Reflektory matrycowe LED IntelliLux,
  • Fotel kierowcy z regulacją w 6 kierunkach,
  • Klimatyzacja sterowana elektronicznie,
  • Podgrzewane fotele przednie,
  • 17-calowe felgi aluminiowe.

Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

REKLAMA

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

SEAT Arona: ekologia w nieznanym wymiarze. Ryż zamiast na wysypiska trafia na taśmę montażową

SEAT rozpoczyna produkcję modelu SEAT Arona z dwoma elementami wykonanymi z oryzytu – odnawialnego materiału pochodzenia naturalnego, powstającego z produktów ubocznych ryżu. Każdy egzemplarz zawiera 60 gramów ryżu, co przekłada się na roczne zużycie 5 ton surowca, który w innym przypadku trafiłby na wysypiska.

Co Polacy sądzą o Strefach Czystego Transportu?

Zdania na temat SCT są podzielone. Z danych raportu "Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwój". wynika, że chociaż ponad 50 proc. Polaków uważa, że Strefy Czystego Powietrza przyczynią się do poprawy zdrowia mieszkańców dużych aglomeracji, to 63 proc. obawia się ich negatywnego wpływu na lokalną gospodarkę.

REKLAMA

Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

REKLAMA