REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

Nowy Opel Mokka GS Line: styl Manty, look Opel Vizor

Nowy Opel Mokka jest jednym z tych modeli, które wyznaczają rewolucję stylistyczną w gamie marki. Jakie są jej wyróżniki? Przede wszystkim Niemcy idą w kierunku… retro. Stąd ostre linie czy geometryczne kształty inspirowane Mantą. Drugim elementem jest tzw. Opel Vizor. Chodzi o efektowny pas przedni - który sprawia wrażenie jakby zarówno reflektory, jak i grill ukrywały się pod jedną taflą szkła. Pod płaszczykiem nowości Opel przemycił jednak kilka akcentów znanych z pozostałych modeli. I dobrym przykładem jest półokrągła linia akcentowa poprowadzona nad szybami - przypomina nieco tą znaną z Astry w wersji kombi.

REKLAMA

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

W testowym egzemplarzu słowo efektowny nabiera jednak nowego znaczenia. Bo jego nadwozie łączy nie dwa, a trzy kolory. Dach jest czarny, a reszta nadwozia biała. Dynamiczny charakter modelu GS Line dodatkowo podkreśla czerwona listwa. Poza tym całość została zestawiona z pakietem czarnych wykończeń (nie ma tu nawet grama chromu!) oraz czarnymi, 17-calowymi felgami ze stopów lekkich. Skutek? Nowa Mokka jest kompaktowa, ale muskularna. A wysoko zarysowana maska sprawia wrażenie, że wygląda jak prawdziwy off-roader, tylko… w wersji miejskiej.

Nowy Opel Mokka ma kabinę… minimalistyczną!

Minimalizacja. To słowo, które świetnie pasuje do kabiny pasażerskiej nowej Mokki - i dotyczy nawet skrzyni biegów. Auto było wyposażone w automatyczną przekładnię, do sterowania którą nie służy ani gałka, ani joystick, a przesuwany panel. Minimalizm to też konsola - tu jednak minimalizm w pełni nowoczesnej formie. Bo górna część deski to tak naprawdę jeden wielki ekran. Pierwszy wyświetla obraz zamiast zegarów, drugi służy do obsługi multimediów. Oczywiście Opel musiał postawić też na przyciski. Tych jest jednak tyle co na lekarstwo - pojawiają się zaraz pod ekranem multimedialnym i w obrębie panelu klimatyzacji.

Świetnym akcentem jest plastikowa wstawka na konsoli. Została polakierowana tak, żeby wygląda jakby została wykonana z… karbonu!

W nowym Oplu Mokka na próżno szukać wyjątkowej przestronności. To w końcu crossover segmentu B. I z ograniczoną ilością miejsca będą się borykać nie tylko pasażerowie tylnej kanapy, ale i osoby korzystające z bagażnika - 350-litrowego bagażnika. Materiały? Deska rozdzielcza czy boczki drzwi są dobrze spasowane. Podczas jazdy żaden z plastików nie trzeszczy. Mimo wszystko w tej kabinie jest dość dużo twardych materiałów - to jednak też nie powinno dziwić w crossoverze segmentu B.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

Nowy Opel Mokka 1.2 Turbo. Dynamiczny, ale bez przesady

Testowa Mokka z efektownym malowaniem i w wersji GS Line może się kojarzyć ze sportem. W końcu oznaczenie GS przez lata miały sportowe modele niemieckiej marki. I choć moc na poziomie 130 koni mechanicznych jest wyższa od tej, którą oferowała chociażby bazowa Calibra w pierwszym wydaniu, nie zwiastuje raczej wybitnych możliwości. Samochód jest dynamiczny - tak, z tym się zgodzę. W końcu osiąga pierwszą setkę już w 9,2 sekundy. Nie jest jednak demonem prędkości - szczególnie w trasie, gdzie benzynowy motor doładowany potrzebuje chwili na zredukowanie przełożeń i zebranie mocy do galopu.

Nowy Opel Mokka 1.2 Turbo: 3 cylindry, które… fajnie brzmią

REKLAMA

Czy silnik może zaskakiwać? Tak. Choć ma 3 cylindry, nie wibruje w czasie jazdy jak typowa jednostka tego typu. I choć ma charakterystyczny, 3-cylindrowy gang, momentami brzmi on bardzo przyjemnie. Spalanie? Podczas jazdy testowej zużycie paliwa wynosiło 7,3 litra. To przyzwoity wynik mając na uwadze automatyczną przekładnię, ciągłą i intensywną pracę klimatyzacji (testowałem Mokkę podczas silnych upałów) oraz sporą ilość kilometrów zrobionych w mieście.

Nowy Opel Mokka w wariancie 1.2 Turbo 130 KM EAT8 nie oferuje sportowych osiągów. Może zatem sportowo się prowadzi? Też raczej nie. Zawieszenie rzeczywiście dość sztywno resoruje nierówności. Z drugiej strony nie jest tak sztywne w czasie pokonywania zakrętu - delikatnie przechyla nadwozie. Układ kierowniczy? Jest dość mocno wspomagany - to ułatwia manewrowanie na ciasnych parkingach, ale też sprawia, że auto nie oferuje tak dużej precyzji w czasie wykonywania szybkich manewrów.

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

Test: Nowy Opel Mokka GS Line - podsumowanie:

Nowy Opel Mokka to bez wątpienia auto, które nadąży za stylem życia współczesnego i dynamicznego mieszkańca miasta. Będzie pasować do jego modnego stroju, a do tego sprawdzi się i na zakupach, i przed modną restauracją, i podczas wyjazdu. W tak efektownej stylizacji rzuca się w oczy (to kolejna z pożądanych cech), a do tego ma rozsądną cenę. Bo 120 tys. zł za świetnie wyposażonego crossovera segmentu B, to dobra wartość. Czy stanie się hitem sprzedaży? Wydaje mi się, że tak. Bo jest wystarczająco dobry, żeby stanąć do równej walki z głównymi konkurentami.

Nowy Opel Mokka 1.2 Turbo 130 KM EAT8 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,2 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 44 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,3 litra
  • Długość: 4151 mm
  • Szerokość: 1791 mm
  • Wysokość: 1534 mm
  • Rozstaw osi: 2557 mm
  • Pojemność bagażnika: 350/1105 litrów
  • Cena: od 81 490 zł

Nowy Opel Mokka GS Line - cena i wyposażenie:

  • Cena wersji testowej: 119 200 zł,
  • Tapicerka materiałowa łączona ze skórą syntetyczną z czerwonymi akcentami,
  • Czerwona boczna listwa ozdobna w linii dachu,
  • Pakiet wizualny „Black” - czarne: ramka panelu przedniego Vizor, loga Opel, nazwa modelu, nakładki na zderzakach,
  • Czarna podsufitka,
  • Manetki zmiany biegów przy kierownicy,
  • System Multimedia Navi z nawigacją 3D,
  • Automatyczny włącznik świateł z czujnikiem tunelu,
  • Czujnik deszczu,
  • Tempomat,
  • System automatycznego hamowania przy niskich prędkościach,
  • Kamera cofania,
  • Układ ostrzegania o pojeździe w martwym polu,
  • Reflektory matrycowe LED IntelliLux,
  • Fotel kierowcy z regulacją w 6 kierunkach,
  • Klimatyzacja sterowana elektronicznie,
  • Podgrzewane fotele przednie,
  • 17-calowe felgi aluminiowe.

Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA