REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insignia po liftingu: Niemcy reanimowali staruszka czy jedynie usprawnili kilka drobiazgów w aucie, które jest nadal godne uwagi? Sprawdziliśmy to.

Insignia bez wątpienia jest ważnym modelem w portfolio niemieckiej marki. Szczególnie że w Polsce już lata temu otrzymała miano... królowej flot. Co to oznacza? Że auto bardzo często trafia w ręce pracowników zarządzających. A takich klientów trzeba szanować szczególnie. Dlatego w zeszłym roku model pokazany światu w roku 2016 otrzymał lifting. Zmiany były znaczące? Na pierwszy rzut oka bez wątpienia nie. My jednak autu mogliśmy się przyjrzeć z bliska. Jak lifting Insignii wygląda z tej perspektywy?

REKLAMA

Insignia po liftingu: elegancja, ale i smukłość linii

Recepta na nadwozie Opla segmentu D pozostała praktycznie bez zmian. Sports Tourer - bo tak Niemcy nazywają kombi - nadal ma serię mocnych przetłoczeń, które z jednej strony nadają sylwetce sportowego charakteru, a z drugiej smukłości. Ten sam pozostał też przód - jest niski i szeroki, przez co przypomina trochę paszczę rekina. Poza tym Insignia nadal urzeka srebrną listwą akcentową pociągniętą od przedniego lusterka do tylnej lampy oraz dwoma gorącymi wydechami w wersji benzynowej.

Opel Insignia po liftingu

Opel Insignia po liftingu

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Wnętrze Opla Insignii po liftingu jest mocno uporządkowane. Jest tu trochę przycisków, ale nie przytłaczają kierowcy, pojawia się też ekran multimedialny, a do tego ma ikony przypominające do złudzenia smartfona. Niemcom mocno zależało na tym, żeby kabina była nowoczesna, ale i trochę analogowa. Przykład? Zegary w części składają się z analogowych wskaźników, a w części z ekranu. Na wyświetlaczu co prawda nie da się wyświetlić mapy z nawigacji, ale pokazywane przez niego parametry można szeroko dobierać.

Bardziej analogowa czy cyfrowa. Jaka jest nowa Insignia?

Mocno analogowe - ale też i niezwykle fajne - jest także to, że asystenta pasa ruchu nie wyłącza się w którymś z kolei podmenu, a fizycznym przyciskiem na tunelu centralnym. Jedno naciśnięcie i auto przestaje walczyć z wami o tor jazdy, gdy chcecie sprawdzić czy możecie wyprzedzić TIR-a. Kolejne zalety? Opel Insignia to trochę krążownik szos. Przynajmniej tak odczytywać go będzie kierowca. A wszystko za sprawą przedniego fotela AGR - który ma szeroką regulację, dobrze trzyma ciało w zakręcie, a do tego jest wprost piekielnie… wygodny.

Opel Insignia po liftingu

Opel Insignia po liftingu

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Opel Insignia po liftingu to też przyjemne w dotyku i dobrze spasowane materiały - plastiki na konsoli w przeważającej części są miękkie, a fotele modelu testowego były wyłożone alkantarą! Pasażerowie nie będą też narzekać na ilość miejsca - za sprawą rozstawu osi wynoszącego ponad 2,8 m w kabinie zmieszczą się cztery ponadprzeciętnie wysokie osoby. Wady? Head-up jest zdecydowanie zbyt jasny - chociaż można go nieco przyciemnić. Bagażnik choć duży - ma 530 litrów - jest płytki, a przez to może ograniczać możliwości transportowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Insignia 2.0 Turbo 200 KM - kombi chce być hot-hatchem

REKLAMA

Opel Insignia w przypadku rynku polskiego w większości przypadków będzie napędzany dieslem - wynika to z flotowego rodowodu tego auta. Podczas testu poszliśmy jednak pod prąd i wybraliśmy benzyniaka. Motor ma 200 koni mocy - ta pochodzi z dwóch litrów pojemności. Wrażenia? Insignia nie jest mocna, ona jest przesadnie mocna. Po głębszym wciśnięciu pedału gazu Opel segmentu D z miejsca przechodzi do buksowania kołami. Skutek? Sprint do pierwszej setki trwa 7,9 sekundy.

Benzynowa Insignia jest takim trochę ukrytym sportowcem. Wygląda elegancko i jest szybka. Co ważne, chętnie przyspiesza także w trasie. Przez co pozwala na sprawne wyprzedzenie - warto jednak chwilę przed zmianą pasa dodać gazu, aby automatyczna skrzynia miała czas na redukcję przełożeń i wzbudzenie potencjału silnika. Poza tym podobało mi się przyjemne powarkiwanie jednostki i sposób pracy przekładni - zmieniała biegi prawie niezauważalnie. Niestety benzyniak ma też i wady. A główną jest spalanie. Blisko 10 litrów w cyklu mieszanym to spory wynik!

Opel Insignia po liftingu

Opel Insignia po liftingu

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Nowa Insignia: komfort i pewność prowadzenia

Jak się prowadzi Insignia po liftingu? Niemcy dość specyficznie podeszli do kwestii resorowania. Bo choć podczas normalnej jazdy Opel komfortowo tłumi nierówności, jednocześnie miękkie zawieszenie zostało zestawione z precyzyjnym układem kierowniczym. Być może rodzinnym kombi z Russelsheim nie da się pokonać łuku równie precyzyjnie co w hot-hatchu, mimo wszystko odwzorowanie ruchów kierownicy na kołach jest więcej niż zadowalająco wierne. A pewność prowadzenia jest kluczowa, bo przynosi jeszcze jedną wartość. Insignia ma prawie 5 metrów długości, a mimo wszystko prowadzi się jak dużo mniejszy kompakt.

Test: Opel Insignia Sports Tourer - podsumowanie:

W świecie motoryzacyjnym nie brakuje głosów, które zarzucają Insignii II skostnienie technologiczne. I być może jest w tym nieco prawdy. Tylko czy analogizację w samochodzie, który i tak ma wszystkie konieczne zdobycze techniki można właściwie uznać za wadę? Moim zdaniem nie. Szczególnie jeżeli nadal mówimy o przestronnym, rodzinnym kombi z piekielnie komfortowym fotelem. W testowej Insignii zmieniłbym tak naprawdę tylko dwie rzeczy. Po pierwsze zrezygnowałbym z czerwonego lakieru - nie lubię czerwieni (o ile to jest czerwień?!). Po drugie wybrałbym diesla - byłby zdecydowanie bardziej oszczędny. Tylko tyle!

Opel Insignia po liftingu

Opel Insignia po liftingu

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 200 KM A9 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 200 KM (przy 4250 - 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 1500 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 233 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 9 biegów
  • Zbiornik paliwa: 62 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Długość: 4986 mm
  • Szerokość: 1863 mm
  • Wysokość: 1500 mm
  • Rozstaw osi: 2829 mm
  • Pojemność bagażnika: 530/1665 litrów
  • Cena: od 127 300 zł

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo Business Elegance - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 187 190 złotych,
  • czujnik światła i deszczu,
  • system ostrzegania przed kolizją z funkcją wykrywania pieszych,
  • system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu,
  • kamera rozpoznająca znaki drogowe,
  • tempomat adaptacyjny,
  • system bezkluczykowego dostępu do kabiny i uruchamiania silnika,
  • klimatyzacja automatyczna,
  • system multimedialny z ekranem 8 cali,
  • bzprzewodowa ładowarka do telefonu,
  • przednie fotele sportowe AGR,
  • tapicerka z alkantary,
  • elektryczna regulacja fotela kierowcy,
  • przyciemniane tylne szyby,
  • LED-owe światła.

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA