REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insignia po liftingu: Niemcy reanimowali staruszka czy jedynie usprawnili kilka drobiazgów w aucie, które jest nadal godne uwagi? Sprawdziliśmy to.

Insignia bez wątpienia jest ważnym modelem w portfolio niemieckiej marki. Szczególnie że w Polsce już lata temu otrzymała miano... królowej flot. Co to oznacza? Że auto bardzo często trafia w ręce pracowników zarządzających. A takich klientów trzeba szanować szczególnie. Dlatego w zeszłym roku model pokazany światu w roku 2016 otrzymał lifting. Zmiany były znaczące? Na pierwszy rzut oka bez wątpienia nie. My jednak autu mogliśmy się przyjrzeć z bliska. Jak lifting Insignii wygląda z tej perspektywy?

REKLAMA

Insignia po liftingu: elegancja, ale i smukłość linii

Recepta na nadwozie Opla segmentu D pozostała praktycznie bez zmian. Sports Tourer - bo tak Niemcy nazywają kombi - nadal ma serię mocnych przetłoczeń, które z jednej strony nadają sylwetce sportowego charakteru, a z drugiej smukłości. Ten sam pozostał też przód - jest niski i szeroki, przez co przypomina trochę paszczę rekina. Poza tym Insignia nadal urzeka srebrną listwą akcentową pociągniętą od przedniego lusterka do tylnej lampy oraz dwoma gorącymi wydechami w wersji benzynowej.

Opel Insignia po liftingu

Opel Insignia po liftingu

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Wnętrze Opla Insignii po liftingu jest mocno uporządkowane. Jest tu trochę przycisków, ale nie przytłaczają kierowcy, pojawia się też ekran multimedialny, a do tego ma ikony przypominające do złudzenia smartfona. Niemcom mocno zależało na tym, żeby kabina była nowoczesna, ale i trochę analogowa. Przykład? Zegary w części składają się z analogowych wskaźników, a w części z ekranu. Na wyświetlaczu co prawda nie da się wyświetlić mapy z nawigacji, ale pokazywane przez niego parametry można szeroko dobierać.

Bardziej analogowa czy cyfrowa. Jaka jest nowa Insignia?

Mocno analogowe - ale też i niezwykle fajne - jest także to, że asystenta pasa ruchu nie wyłącza się w którymś z kolei podmenu, a fizycznym przyciskiem na tunelu centralnym. Jedno naciśnięcie i auto przestaje walczyć z wami o tor jazdy, gdy chcecie sprawdzić czy możecie wyprzedzić TIR-a. Kolejne zalety? Opel Insignia to trochę krążownik szos. Przynajmniej tak odczytywać go będzie kierowca. A wszystko za sprawą przedniego fotela AGR - który ma szeroką regulację, dobrze trzyma ciało w zakręcie, a do tego jest wprost piekielnie… wygodny.

Opel Insignia po liftingu

Opel Insignia po liftingu

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Opel Insignia po liftingu to też przyjemne w dotyku i dobrze spasowane materiały - plastiki na konsoli w przeważającej części są miękkie, a fotele modelu testowego były wyłożone alkantarą! Pasażerowie nie będą też narzekać na ilość miejsca - za sprawą rozstawu osi wynoszącego ponad 2,8 m w kabinie zmieszczą się cztery ponadprzeciętnie wysokie osoby. Wady? Head-up jest zdecydowanie zbyt jasny - chociaż można go nieco przyciemnić. Bagażnik choć duży - ma 530 litrów - jest płytki, a przez to może ograniczać możliwości transportowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Insignia 2.0 Turbo 200 KM - kombi chce być hot-hatchem

REKLAMA

Opel Insignia w przypadku rynku polskiego w większości przypadków będzie napędzany dieslem - wynika to z flotowego rodowodu tego auta. Podczas testu poszliśmy jednak pod prąd i wybraliśmy benzyniaka. Motor ma 200 koni mocy - ta pochodzi z dwóch litrów pojemności. Wrażenia? Insignia nie jest mocna, ona jest przesadnie mocna. Po głębszym wciśnięciu pedału gazu Opel segmentu D z miejsca przechodzi do buksowania kołami. Skutek? Sprint do pierwszej setki trwa 7,9 sekundy.

Benzynowa Insignia jest takim trochę ukrytym sportowcem. Wygląda elegancko i jest szybka. Co ważne, chętnie przyspiesza także w trasie. Przez co pozwala na sprawne wyprzedzenie - warto jednak chwilę przed zmianą pasa dodać gazu, aby automatyczna skrzynia miała czas na redukcję przełożeń i wzbudzenie potencjału silnika. Poza tym podobało mi się przyjemne powarkiwanie jednostki i sposób pracy przekładni - zmieniała biegi prawie niezauważalnie. Niestety benzyniak ma też i wady. A główną jest spalanie. Blisko 10 litrów w cyklu mieszanym to spory wynik!

Opel Insignia po liftingu

Opel Insignia po liftingu

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Nowa Insignia: komfort i pewność prowadzenia

Jak się prowadzi Insignia po liftingu? Niemcy dość specyficznie podeszli do kwestii resorowania. Bo choć podczas normalnej jazdy Opel komfortowo tłumi nierówności, jednocześnie miękkie zawieszenie zostało zestawione z precyzyjnym układem kierowniczym. Być może rodzinnym kombi z Russelsheim nie da się pokonać łuku równie precyzyjnie co w hot-hatchu, mimo wszystko odwzorowanie ruchów kierownicy na kołach jest więcej niż zadowalająco wierne. A pewność prowadzenia jest kluczowa, bo przynosi jeszcze jedną wartość. Insignia ma prawie 5 metrów długości, a mimo wszystko prowadzi się jak dużo mniejszy kompakt.

Test: Opel Insignia Sports Tourer - podsumowanie:

W świecie motoryzacyjnym nie brakuje głosów, które zarzucają Insignii II skostnienie technologiczne. I być może jest w tym nieco prawdy. Tylko czy analogizację w samochodzie, który i tak ma wszystkie konieczne zdobycze techniki można właściwie uznać za wadę? Moim zdaniem nie. Szczególnie jeżeli nadal mówimy o przestronnym, rodzinnym kombi z piekielnie komfortowym fotelem. W testowej Insignii zmieniłbym tak naprawdę tylko dwie rzeczy. Po pierwsze zrezygnowałbym z czerwonego lakieru - nie lubię czerwieni (o ile to jest czerwień?!). Po drugie wybrałbym diesla - byłby zdecydowanie bardziej oszczędny. Tylko tyle!

Opel Insignia po liftingu

Opel Insignia po liftingu

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 200 KM A9 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 200 KM (przy 4250 - 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 1500 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 233 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 9 biegów
  • Zbiornik paliwa: 62 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Długość: 4986 mm
  • Szerokość: 1863 mm
  • Wysokość: 1500 mm
  • Rozstaw osi: 2829 mm
  • Pojemność bagażnika: 530/1665 litrów
  • Cena: od 127 300 zł

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo Business Elegance - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 187 190 złotych,
  • czujnik światła i deszczu,
  • system ostrzegania przed kolizją z funkcją wykrywania pieszych,
  • system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu,
  • kamera rozpoznająca znaki drogowe,
  • tempomat adaptacyjny,
  • system bezkluczykowego dostępu do kabiny i uruchamiania silnika,
  • klimatyzacja automatyczna,
  • system multimedialny z ekranem 8 cali,
  • bzprzewodowa ładowarka do telefonu,
  • przednie fotele sportowe AGR,
  • tapicerka z alkantary,
  • elektryczna regulacja fotela kierowcy,
  • przyciemniane tylne szyby,
  • LED-owe światła.

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA