REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insignia po liftingu: Niemcy reanimowali staruszka czy jedynie usprawnili kilka drobiazgów w aucie, które jest nadal godne uwagi? Sprawdziliśmy to.

Insignia bez wątpienia jest ważnym modelem w portfolio niemieckiej marki. Szczególnie że w Polsce już lata temu otrzymała miano... królowej flot. Co to oznacza? Że auto bardzo często trafia w ręce pracowników zarządzających. A takich klientów trzeba szanować szczególnie. Dlatego w zeszłym roku model pokazany światu w roku 2016 otrzymał lifting. Zmiany były znaczące? Na pierwszy rzut oka bez wątpienia nie. My jednak autu mogliśmy się przyjrzeć z bliska. Jak lifting Insignii wygląda z tej perspektywy?

REKLAMA

Insignia po liftingu: elegancja, ale i smukłość linii

Recepta na nadwozie Opla segmentu D pozostała praktycznie bez zmian. Sports Tourer - bo tak Niemcy nazywają kombi - nadal ma serię mocnych przetłoczeń, które z jednej strony nadają sylwetce sportowego charakteru, a z drugiej smukłości. Ten sam pozostał też przód - jest niski i szeroki, przez co przypomina trochę paszczę rekina. Poza tym Insignia nadal urzeka srebrną listwą akcentową pociągniętą od przedniego lusterka do tylnej lampy oraz dwoma gorącymi wydechami w wersji benzynowej.

Opel Insignia po liftingu

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Wnętrze Opla Insignii po liftingu jest mocno uporządkowane. Jest tu trochę przycisków, ale nie przytłaczają kierowcy, pojawia się też ekran multimedialny, a do tego ma ikony przypominające do złudzenia smartfona. Niemcom mocno zależało na tym, żeby kabina była nowoczesna, ale i trochę analogowa. Przykład? Zegary w części składają się z analogowych wskaźników, a w części z ekranu. Na wyświetlaczu co prawda nie da się wyświetlić mapy z nawigacji, ale pokazywane przez niego parametry można szeroko dobierać.

Bardziej analogowa czy cyfrowa. Jaka jest nowa Insignia?

Mocno analogowe - ale też i niezwykle fajne - jest także to, że asystenta pasa ruchu nie wyłącza się w którymś z kolei podmenu, a fizycznym przyciskiem na tunelu centralnym. Jedno naciśnięcie i auto przestaje walczyć z wami o tor jazdy, gdy chcecie sprawdzić czy możecie wyprzedzić TIR-a. Kolejne zalety? Opel Insignia to trochę krążownik szos. Przynajmniej tak odczytywać go będzie kierowca. A wszystko za sprawą przedniego fotela AGR - który ma szeroką regulację, dobrze trzyma ciało w zakręcie, a do tego jest wprost piekielnie… wygodny.

Opel Insignia po liftingu

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Opel Insignia po liftingu to też przyjemne w dotyku i dobrze spasowane materiały - plastiki na konsoli w przeważającej części są miękkie, a fotele modelu testowego były wyłożone alkantarą! Pasażerowie nie będą też narzekać na ilość miejsca - za sprawą rozstawu osi wynoszącego ponad 2,8 m w kabinie zmieszczą się cztery ponadprzeciętnie wysokie osoby. Wady? Head-up jest zdecydowanie zbyt jasny - chociaż można go nieco przyciemnić. Bagażnik choć duży - ma 530 litrów - jest płytki, a przez to może ograniczać możliwości transportowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Insignia 2.0 Turbo 200 KM - kombi chce być hot-hatchem

REKLAMA

Opel Insignia w przypadku rynku polskiego w większości przypadków będzie napędzany dieslem - wynika to z flotowego rodowodu tego auta. Podczas testu poszliśmy jednak pod prąd i wybraliśmy benzyniaka. Motor ma 200 koni mocy - ta pochodzi z dwóch litrów pojemności. Wrażenia? Insignia nie jest mocna, ona jest przesadnie mocna. Po głębszym wciśnięciu pedału gazu Opel segmentu D z miejsca przechodzi do buksowania kołami. Skutek? Sprint do pierwszej setki trwa 7,9 sekundy.

Benzynowa Insignia jest takim trochę ukrytym sportowcem. Wygląda elegancko i jest szybka. Co ważne, chętnie przyspiesza także w trasie. Przez co pozwala na sprawne wyprzedzenie - warto jednak chwilę przed zmianą pasa dodać gazu, aby automatyczna skrzynia miała czas na redukcję przełożeń i wzbudzenie potencjału silnika. Poza tym podobało mi się przyjemne powarkiwanie jednostki i sposób pracy przekładni - zmieniała biegi prawie niezauważalnie. Niestety benzyniak ma też i wady. A główną jest spalanie. Blisko 10 litrów w cyklu mieszanym to spory wynik!

Opel Insignia po liftingu

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Nowa Insignia: komfort i pewność prowadzenia

Jak się prowadzi Insignia po liftingu? Niemcy dość specyficznie podeszli do kwestii resorowania. Bo choć podczas normalnej jazdy Opel komfortowo tłumi nierówności, jednocześnie miękkie zawieszenie zostało zestawione z precyzyjnym układem kierowniczym. Być może rodzinnym kombi z Russelsheim nie da się pokonać łuku równie precyzyjnie co w hot-hatchu, mimo wszystko odwzorowanie ruchów kierownicy na kołach jest więcej niż zadowalająco wierne. A pewność prowadzenia jest kluczowa, bo przynosi jeszcze jedną wartość. Insignia ma prawie 5 metrów długości, a mimo wszystko prowadzi się jak dużo mniejszy kompakt.

Test: Opel Insignia Sports Tourer - podsumowanie:

W świecie motoryzacyjnym nie brakuje głosów, które zarzucają Insignii II skostnienie technologiczne. I być może jest w tym nieco prawdy. Tylko czy analogizację w samochodzie, który i tak ma wszystkie konieczne zdobycze techniki można właściwie uznać za wadę? Moim zdaniem nie. Szczególnie jeżeli nadal mówimy o przestronnym, rodzinnym kombi z piekielnie komfortowym fotelem. W testowej Insignii zmieniłbym tak naprawdę tylko dwie rzeczy. Po pierwsze zrezygnowałbym z czerwonego lakieru - nie lubię czerwieni (o ile to jest czerwień?!). Po drugie wybrałbym diesla - byłby zdecydowanie bardziej oszczędny. Tylko tyle!

Opel Insignia po liftingu

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo 200 KM A9 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1998 cm3
  • Maksymalna moc: 200 KM (przy 4250 - 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm (przy 1500 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 233 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 7,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 9 biegów
  • Zbiornik paliwa: 62 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 9,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Długość: 4986 mm
  • Szerokość: 1863 mm
  • Wysokość: 1500 mm
  • Rozstaw osi: 2829 mm
  • Pojemność bagażnika: 530/1665 litrów
  • Cena: od 127 300 zł

Opel Insignia Sports Tourer 2.0 Turbo Business Elegance - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 187 190 złotych,
  • czujnik światła i deszczu,
  • system ostrzegania przed kolizją z funkcją wykrywania pieszych,
  • system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu,
  • kamera rozpoznająca znaki drogowe,
  • tempomat adaptacyjny,
  • system bezkluczykowego dostępu do kabiny i uruchamiania silnika,
  • klimatyzacja automatyczna,
  • system multimedialny z ekranem 8 cali,
  • bzprzewodowa ładowarka do telefonu,
  • przednie fotele sportowe AGR,
  • tapicerka z alkantary,
  • elektryczna regulacja fotela kierowcy,
  • przyciemniane tylne szyby,
  • LED-owe światła.

Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Test: Opel Insignia kombi po liftingu. Królowa flot ciągle w formie?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

REKLAMA

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA