REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jesteśmy po krótkim spotkaniu z Opel Insignią 2020. Jakie są nasze wrażenia po jeździe? Sprawdźcie jak spisał się Opel po liftingu.

Insignia B po liftingu. Co zmieniło się w aucie?

Druga generacja Opla Insignii została zaprezentowana w grudniu roku 2016. Sprzedaż tak naprawdę wystartowała zatem w roku 2017. I choć model ma dopiero trzy lata, Niemcy zdecydowali się na lifting. Co w jego czasie zostało zmienione? Pierwsze nowości widać już w przedniej części auta. Większy jest grill i otrzymał wyraźniej zaznaczone żebrowanie. Do tego światła do jazdy dziennej powędrowały teraz na dolną, a nie górną część reflektora. I zmiany choć raczej widoczne, są też mocno dyskretne. Raczej nie spostrzeże ich laik motoryzacyjny.

REKLAMA

Opel Insignia 2020 - lifting dotyczył też kabiny

W kabinie pasażerskiej nowej Insignii pojawiło się połączenie klasycznych zegarów i ekranu. Ten wyświetla jednak głównie dane pochodzące z komputera pokładowego - tym samym jego funkcjonalność jest raczej ograniczona. Z drugiej strony ta analogowość wcale nie musi być taka zła. Przykład? Zamiast grzebać w komputerze pokładowym, prowadzący może wyłączyć asystenta pasa ruchu za pomocą przycisku umieszczonego w okolicy gałki skrzyni biegów. Poza tym kierowca i pasażerowie mają do czynienia z klasyczną Insignią. Materiały wykończeniowe w większości są miękkie i dobrze spasowane.

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!

Kuba Brzeziński

Insignia 2.0 turbo - wrażenia?

REKLAMA

Podczas pierwszej jazdy Opel Insignią po liftingu miałem do dyspozycji model wyposażony w 2-litrowy silnik Turbo. Benzyniak oferował 200 koni mocy. I choć ta dostępna jest dopiero przy 4250 obr./min., kierowca nie powinien mieć z tym większego problemu. Powód? Już przy 1500 obr./min. motor ujawnia maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm. Za jego sprawą Opel ze sportowym zacięciem wyrywa z miejsca i osiąga pierwszą setkę już w 7,7 sekundy. Prędkość maksymalna? Zdaniem producenta wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero w okolicy wartości na poziomie 235 km/h.

Benzynowa Insignia - zarówno w wersji 200 KM, jak i 170 KM - może być sparowana wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia ma 9 przełożeń. Jak pracuje? Dość płynnie i gładko - jednak pod pewnym warunkiem. Że kierowca już na początku jazdy ustawi tryb sport. W trybie komfortowym miewa momenty zawahania. Te pojawiają się głównie wtedy, gdy kierowca potrzebując wyższej mocy, głębiej wciska pedał gazu w czasie jazdy. Skrzynia potrzebuje chwili na redukcję. Poza tym po mocnym benzyniaku nie należy spodziewać się umiejętności "jazdy na kropelce". W cyklu mieszanym auto spalało mniej więcej 9 litrów benzyny.

Insignia po liftingu: opinie dotyczące prowadzenia?

Opel Insignia pierwszej generacji choć wyglądał efektownie, miał dość poważny problem z nadprogramowymi kilogramami. W przypadku Insignii B i wariantu po liftingu, o żadnej nadwadze nie może być mowy. Auto zostało wysłane na dietę i to czuć w czasie jazdy. Prowadzi się lekko i w żadnym momencie nie jest ociężałe. Zawieszenie? Niemcy poszli zdecydowanie w stronę precyzji. Nie, to nie oznacza że resorowanie jest bardzo sztywne i pomija komfort. To jedynie wiąże się z tym, że auto nie boi się zakrętów, a na drodze sprawia wrażenie bardziej hatchbacka niż dużego liftbacka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!

Kuba Brzeziński

Uwagi? Układ kierowniczy pracuje lekko. Mógłby stawiać nieco większy opór kierowcy - przez co stałby się też bardziej precyzyjny. Do prowadzenia poliftingowej Insigii dodać można jeszcze jedno. Testowy egzemplarz został wyposażony w świetne fotele AGR o sportowym profilowaniu. Łatwo odnaleźć w nich dobrą pozycję za kierownicą, a do tego siedziska nie męczą pleców prowadzącego i choć twarde, są wygodne.

Nowy Opel Insignia: dane techniczne

Linfting Insignii nie zmienił jednego. To nadal naprawdę duże auto! Karoseria ma blisko 5 metrów długości, podczas gdy w kabinie wygodnie zasiądzie co najmniej czterech pasażerów. Bagażnik? Liftback - czyli Insignia Grand Sport - oferuje kufer o pojemności od 490 do 1450 litrów. Kombi - czyli Insignia Sports Tourer - zabierze od 530 do 1665 litrów.

Nowa Insignia: cena startuje od 123 300 zł

  • Opel Insignia Grand Sport - cennik:
Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - cennik

Materiały prasowe Opel

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - dane techniczne

Materiały prasowe Opel

  • Opel Insignia Sports Tourer - cennik:
Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - cennik

Materiały prasowe Opel

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - dane techniczne

Materiały prasowe Opel

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!

Kuba Brzeziński

Nowa Insignia: silniki na razie są trzy!

Jak na razie paleta silnikowa nowej Insignii składa się z trzech jednostek. Pierwszą jest 2-litrowy benzyniak o mocy 170 lub 200 koni mechanicznych spod maski wersji testowej. Alternatywę stanowi 3-cylindrowy diesel 1.5 litra (122 KM) oraz 2-litrowy diesel (174 KM). Obydwa motory wysokoprężne mogą być zestawione z 6-biegową przekładnią manualną, ewentualnie 8-biegowym automatem. Tym samym z cennika Opla zniknął 1.5-litrowy benzyniak (140 lub 165 KM) oraz 1.6-litrowy diesel (110 lub 136 KM).

Opel Insignia B po litingu: podsumowanie

Ciężko mówić o tym, że lifting stał się rewolucyjny. Prawda jednak też jest taka, że niemiecki lifting rewolucji wcale nie potrzebował. To stosunkowo świeży model, który był ceniony przez kierowców za dużą przestrzeń w kabinie i świetne prowadzenie. Modernizacja wzmocniła zatem te zalety i uzupełniła je nieco bardziej „cyfrowymi zegarami” oraz nową paletą silnikową. A to zmiana, która sprawi jedynie, że królowa flot zacznie być jedynie bardziej atrakcyjna w oczach użytkowników.

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA