REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jesteśmy po krótkim spotkaniu z Opel Insignią 2020. Jakie są nasze wrażenia po jeździe? Sprawdźcie jak spisał się Opel po liftingu.

Insignia B po liftingu. Co zmieniło się w aucie?

Druga generacja Opla Insignii została zaprezentowana w grudniu roku 2016. Sprzedaż tak naprawdę wystartowała zatem w roku 2017. I choć model ma dopiero trzy lata, Niemcy zdecydowali się na lifting. Co w jego czasie zostało zmienione? Pierwsze nowości widać już w przedniej części auta. Większy jest grill i otrzymał wyraźniej zaznaczone żebrowanie. Do tego światła do jazdy dziennej powędrowały teraz na dolną, a nie górną część reflektora. I zmiany choć raczej widoczne, są też mocno dyskretne. Raczej nie spostrzeże ich laik motoryzacyjny.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Insignia 2020 - lifting dotyczył też kabiny

W kabinie pasażerskiej nowej Insignii pojawiło się połączenie klasycznych zegarów i ekranu. Ten wyświetla jednak głównie dane pochodzące z komputera pokładowego - tym samym jego funkcjonalność jest raczej ograniczona. Z drugiej strony ta analogowość wcale nie musi być taka zła. Przykład? Zamiast grzebać w komputerze pokładowym, prowadzący może wyłączyć asystenta pasa ruchu za pomocą przycisku umieszczonego w okolicy gałki skrzyni biegów. Poza tym kierowca i pasażerowie mają do czynienia z klasyczną Insignią. Materiały wykończeniowe w większości są miękkie i dobrze spasowane.

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!

Kuba Brzeziński

Insignia 2.0 turbo - wrażenia?

Podczas pierwszej jazdy Opel Insignią po liftingu miałem do dyspozycji model wyposażony w 2-litrowy silnik Turbo. Benzyniak oferował 200 koni mocy. I choć ta dostępna jest dopiero przy 4250 obr./min., kierowca nie powinien mieć z tym większego problemu. Powód? Już przy 1500 obr./min. motor ujawnia maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm. Za jego sprawą Opel ze sportowym zacięciem wyrywa z miejsca i osiąga pierwszą setkę już w 7,7 sekundy. Prędkość maksymalna? Zdaniem producenta wskazówka prędkościomierza zatrzyma się dopiero w okolicy wartości na poziomie 235 km/h.

Benzynowa Insignia - zarówno w wersji 200 KM, jak i 170 KM - może być sparowana wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia ma 9 przełożeń. Jak pracuje? Dość płynnie i gładko - jednak pod pewnym warunkiem. Że kierowca już na początku jazdy ustawi tryb sport. W trybie komfortowym miewa momenty zawahania. Te pojawiają się głównie wtedy, gdy kierowca potrzebując wyższej mocy, głębiej wciska pedał gazu w czasie jazdy. Skrzynia potrzebuje chwili na redukcję. Poza tym po mocnym benzyniaku nie należy spodziewać się umiejętności "jazdy na kropelce". W cyklu mieszanym auto spalało mniej więcej 9 litrów benzyny.

REKLAMA

Insignia po liftingu: opinie dotyczące prowadzenia?

Opel Insignia pierwszej generacji choć wyglądał efektownie, miał dość poważny problem z nadprogramowymi kilogramami. W przypadku Insignii B i wariantu po liftingu, o żadnej nadwadze nie może być mowy. Auto zostało wysłane na dietę i to czuć w czasie jazdy. Prowadzi się lekko i w żadnym momencie nie jest ociężałe. Zawieszenie? Niemcy poszli zdecydowanie w stronę precyzji. Nie, to nie oznacza że resorowanie jest bardzo sztywne i pomija komfort. To jedynie wiąże się z tym, że auto nie boi się zakrętów, a na drodze sprawia wrażenie bardziej hatchbacka niż dużego liftbacka.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!

Kuba Brzeziński

Uwagi? Układ kierowniczy pracuje lekko. Mógłby stawiać nieco większy opór kierowcy - przez co stałby się też bardziej precyzyjny. Do prowadzenia poliftingowej Insigii dodać można jeszcze jedno. Testowy egzemplarz został wyposażony w świetne fotele AGR o sportowym profilowaniu. Łatwo odnaleźć w nich dobrą pozycję za kierownicą, a do tego siedziska nie męczą pleców prowadzącego i choć twarde, są wygodne.

Nowy Opel Insignia: dane techniczne

Linfting Insignii nie zmienił jednego. To nadal naprawdę duże auto! Karoseria ma blisko 5 metrów długości, podczas gdy w kabinie wygodnie zasiądzie co najmniej czterech pasażerów. Bagażnik? Liftback - czyli Insignia Grand Sport - oferuje kufer o pojemności od 490 do 1450 litrów. Kombi - czyli Insignia Sports Tourer - zabierze od 530 do 1665 litrów.

Nowa Insignia: cena startuje od 123 300 zł

  • Opel Insignia Grand Sport - cennik:

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - cennik

Materiały prasowe Opel

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - dane techniczne

Materiały prasowe Opel

  • Opel Insignia Sports Tourer - cennik:

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - cennik

Materiały prasowe Opel

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - dane techniczne

Materiały prasowe Opel

Opel Insignia 2020

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!

Kuba Brzeziński

Nowa Insignia: silniki na razie są trzy!

Jak na razie paleta silnikowa nowej Insignii składa się z trzech jednostek. Pierwszą jest 2-litrowy benzyniak o mocy 170 lub 200 koni mechanicznych spod maski wersji testowej. Alternatywę stanowi 3-cylindrowy diesel 1.5 litra (122 KM) oraz 2-litrowy diesel (174 KM). Obydwa motory wysokoprężne mogą być zestawione z 6-biegową przekładnią manualną, ewentualnie 8-biegowym automatem. Tym samym z cennika Opla zniknął 1.5-litrowy benzyniak (140 lub 165 KM) oraz 1.6-litrowy diesel (110 lub 136 KM).

Opel Insignia B po litingu: podsumowanie

Ciężko mówić o tym, że lifting stał się rewolucyjny. Prawda jednak też jest taka, że niemiecki lifting rewolucji wcale nie potrzebował. To stosunkowo świeży model, który był ceniony przez kierowców za dużą przestrzeń w kabinie i świetne prowadzenie. Modernizacja wzmocniła zatem te zalety i uzupełniła je nieco bardziej „cyfrowymi zegarami” oraz nową paletą silnikową. A to zmiana, która sprawi jedynie, że królowa flot zacznie być jedynie bardziej atrakcyjna w oczach użytkowników.

Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Opel Insignia 2020 - pierwsza jazda po liftingu!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA