REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Opel Mokka ma zatroskane spojrzenie. Mimo wszystko auto jest naprawdę ładne, a do tego... dopracowane. Oto wrażenia z pierwszej jazdy Mokką.

Nowy Opel Mokka: Opel Vizor

REKLAMA

Nowy Opel Mokka będzie walczyć o kierowców w szczególnie popularnym w Europie segmencie B. To rynek, na którym mocnych graczy nie brakuje. Przykład? Wystarczy wspomnieć o Renault Capturze czy Nissanie Juke. Czy ma szanse w starciu z takimi gigantami? Stylistycznie bez wątpienia tak! Nowa Mokka wygląda trochę surowo. Ma dużo geometrycznych kształtów i masę przetłoczeń. Tak, podkreślają one nieco zadziorną stylizację, ale pełnią jeszcze jedną rolę. Sprawiają, że Opel wygląda na większe auto. W końcu szeroki dół nadwozia dużo bardziej pasowałby do crossovera segmentu C.

REKLAMA

Opel Mokka 2021 ma nieco smutne spojrzenie. Oczy podkreślone standardowymi LED-ami sprawiają wrażenie zatroskanych - jednak tylko na pierwszy rzut oka. Po przyjrzeniu okazuje się bowiem, że świetnie pasują do niemalże pionowo poprowadzonego pasa przedniego opartego na nowym pomyśle - Opel Vizor. Co jeszcze mi się spodobało? Strzałem w dziesiątkę jest przetłoczenie na samym środku maski. Wygląda jak płetwa i nadaje miejskiemu crossoverowi charakteru. Poza tym w oczy rzucają się połączenia kolorystyczne - kupujący może personalizować wygląd auta.

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach

Opel Mokka: digitalizacja i funkcjonalność

Podczas projektowania wnętrza inżynierowie Opla mieli dwa cele. Chcieli digitalizować obsługę auta, ale jednocześnie pamiętali o intuicyjności. I tak oczom kierowcy Mokki-e ukazuje się ekran zamiast zegarów, który pod jedną płachtą błyszczącego plastiku został umieszczony razem z ekranem multimedialnym. Dotykowa obsługa? Nie do końca. Niemcy postawili też na kilka fizycznych przycisków - które odwołują do głównych menu systemu oraz panel sterowania nawiewami. Fotel Mokki jest wygodny, a ilość miejsca we wnętrzu wystarczająca.

Opel Mokka-e. Elektryczny znaczy wolny?

Podczas jazdy testowych miałem okazję sprawdzić w praktyce Opla Mokkę-e. Napęd? 136-konny silnik elektryczny. I choć taka moc nie brzmi imponująco pod maską crossovera segmentu B, możecie być pewni że nie uznacie elektrycznego Opla za wolnego. Sprint do pierwszej setki trwa tylko 9 sekund. Ale wskaźnik ten nie oddaje wrażeń podczas jazdy. Po uruchomieniu trybu sport Mokka-e staje się prawdziwym szatanem. Kierowca naciska pedał gazu i mniej więcej po połowie sekundy pojawia się uderzenie mocy. Pierwsze 30 - 40 km/h auto osiąga w takim tempie, jakby prowadzący miał do czynienia nie z miejskim autem, a bardziej... hot-hatchem.

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach

Opel Mokka-e to być może elektryk, jednak auto w trybie sport daje... całą masę frajdy z jazdy! Gdy kierowca wciska pedał gazu, czuje moc. A gdy czuje moc, zaczyna się uśmiechać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W trybie sport Mokka-e nie przyspiesza, a dosłownie rwie do przodu. I o ile w czasie sprintu spod świateł fakt ten może być mocno przydatny, o tyle w czasie jazdy w korku warto postawić na jeden z dwóch pozostałych trybów. Wybór ustawienia Normal sprawia, że Ople nie staje się wolny, ale zdecydowanie dłużej reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Tryb eco sprawia z kolei, że silnik elektryczny zaczyna być... ospały. Moc zostaje ograniczona bowiem do nieco ponad 80 koni mechanicznych.

Opel Mokka-e - dane techniczne:

  • Moc: 136 KM przy 3 673 - 10 000 obr./min
  • Moment obrotowy: 260 przy 300 - 3 673 obr./min
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,0 s.
  • Prędkość maksymalna: 150 km/h
  • Zapotrzebowanie na energię: 17,8 kWh/100 km
  • Zasięg: 318 - 324 km
  • Tryby:
    • Sport - 136 KM, 260 Nm
    • Normal - 109 KM, 220 Nm
    • Eco - 82 KM, 180 Nm

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach

Opel Mokka-e: co z baterią?

Opel Mokka-e posiada akumulator o pojemności 50 kWh. Ten składa się z 216 ogniw. Na ile powinien wystarczyć? To w dużej mierze zależy od kierowcy. Na stronie Opel.pl kierowca może znaleźć tzw. kalkulator zasięgu. I ten wskazuje że podczas jazdy miejskiej w trybie eco na jednym ładowaniu można pokonać nawet 380 kilometrów. Niestety po uruchomieniu trybu sport i podczas jazdy z prędkością 100 km/h możliwości Mokki-e spadną do 187 kilometrów. Ładowanie? Pełne ładowanie ze standardowego gniazdka potrwa 28 godzin. Jeżeli kierowca ma pod ręką stację 100 kW, 80 proc. baterii uzupełni już w pół godziny.

Nowy Opel Mokka

Opel Mokka-e wpisuje się we współczesne tendencje na rynku motoryzacyjnym w Europie. Na elektryku oferta się jednak nie kończy. Nowa Mokka będzie sprzedawana też z dwoma benzyniakami i jednym dieslem. Opel Mokka 2021 z silnikiem 1.2 Turbo ma 100 lub 130 koni mechanicznych. Diesel ma pojemność 1.5 litra i 110 koni mechanicznych mocy.

Jak prowadzi się nowy Opel Mokka?

Niemcy podczas prezentacji Mokki bardzo dużo mówili o wyciszeniu kabiny pasażerskiej. Padło nawet stwierdzenie, że mały Opel będzie liderem w segmencie. I co ciekawe, tej zapowiedzi kierowca wcale nie musi chować między bajki. Bo we wnętrzu crossovera jest naprawdę wyjątkowo cicho w czasie jazdy. Jako że jeździłem wariantem elektrycznym, po wyłączeniu radioodbiornika w kabinie nowego Opla Mokki zaczynała panować... cisza. I to pomimo faktu, że poruszałem się autem jednym z głównych szlaków drogowych warszawskiej Pragi w okolicy godziny 15:00.

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach

Ile kosztuje nowy Opel Mokka?

Bazowa wersja napędzana 100-konnym benzyniakiem została wyceniona przez Niemców na 79 990 złotych. Za diesla trzeba zapłacić co najmniej 89 750 złotych, podczas gdy elektryk stanowi wydatek na poziomie 139 900 złotych. Jeżeli chodzi o wyposażenie, Niemcy bez dopłaty montują w pojeździe układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system wykrywania zmęczenia kierowcy, układ utrzymania na pasie ruchu czy tempomat z ogranicznikiem prędkości.

Opel Mokka-e: cena wyższa, ale czy wysoka?

Elektryczny Opel Mokka kosztuje prawie 140 tysięcy złotych. Ile kosztowałby tak samo wyposażony 130-konny benzyniak? Prawie 95 tysięcy złotych. Tak, model zeroemisyjny nadal jest drogi. Różnica w cenie jednak wyraźnie topnieje. A więc gdyby w Polsce realnie funkcjonowały np. większe dopłaty do zakupu elektryka, Mokka-e miałaby szansę stać się naprawdę ciekawą cenowo ofertą.

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach

Nowy Opel Mokka: test z wynikiem... No właśnie jakim?

Nowy Opel Mokka podczas pierwszych jazd zrobił dobre wrażenie. Wygląda atrakcyjnie, jest solidnie wykonany, a do tego dobrze się prowadzi. A to sprawia, że Niemcy raczej powinni spodziewać się rynkowego sukcesu. Czy będzie on sukcesem na miarę poprzednika, który sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy? Wszystko na to wskazuje.

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA