REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Opel Mokka ma zatroskane spojrzenie. Mimo wszystko auto jest naprawdę ładne, a do tego... dopracowane. Oto wrażenia z pierwszej jazdy Mokką.

Nowy Opel Mokka: Opel Vizor

REKLAMA

Nowy Opel Mokka będzie walczyć o kierowców w szczególnie popularnym w Europie segmencie B. To rynek, na którym mocnych graczy nie brakuje. Przykład? Wystarczy wspomnieć o Renault Capturze czy Nissanie Juke. Czy ma szanse w starciu z takimi gigantami? Stylistycznie bez wątpienia tak! Nowa Mokka wygląda trochę surowo. Ma dużo geometrycznych kształtów i masę przetłoczeń. Tak, podkreślają one nieco zadziorną stylizację, ale pełnią jeszcze jedną rolę. Sprawiają, że Opel wygląda na większe auto. W końcu szeroki dół nadwozia dużo bardziej pasowałby do crossovera segmentu C.

REKLAMA

Opel Mokka 2021 ma nieco smutne spojrzenie. Oczy podkreślone standardowymi LED-ami sprawiają wrażenie zatroskanych - jednak tylko na pierwszy rzut oka. Po przyjrzeniu okazuje się bowiem, że świetnie pasują do niemalże pionowo poprowadzonego pasa przedniego opartego na nowym pomyśle - Opel Vizor. Co jeszcze mi się spodobało? Strzałem w dziesiątkę jest przetłoczenie na samym środku maski. Wygląda jak płetwa i nadaje miejskiemu crossoverowi charakteru. Poza tym w oczy rzucają się połączenia kolorystyczne - kupujący może personalizować wygląd auta.

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach

Opel Mokka: digitalizacja i funkcjonalność

Podczas projektowania wnętrza inżynierowie Opla mieli dwa cele. Chcieli digitalizować obsługę auta, ale jednocześnie pamiętali o intuicyjności. I tak oczom kierowcy Mokki-e ukazuje się ekran zamiast zegarów, który pod jedną płachtą błyszczącego plastiku został umieszczony razem z ekranem multimedialnym. Dotykowa obsługa? Nie do końca. Niemcy postawili też na kilka fizycznych przycisków - które odwołują do głównych menu systemu oraz panel sterowania nawiewami. Fotel Mokki jest wygodny, a ilość miejsca we wnętrzu wystarczająca.

Opel Mokka-e. Elektryczny znaczy wolny?

Podczas jazdy testowych miałem okazję sprawdzić w praktyce Opla Mokkę-e. Napęd? 136-konny silnik elektryczny. I choć taka moc nie brzmi imponująco pod maską crossovera segmentu B, możecie być pewni że nie uznacie elektrycznego Opla za wolnego. Sprint do pierwszej setki trwa tylko 9 sekund. Ale wskaźnik ten nie oddaje wrażeń podczas jazdy. Po uruchomieniu trybu sport Mokka-e staje się prawdziwym szatanem. Kierowca naciska pedał gazu i mniej więcej po połowie sekundy pojawia się uderzenie mocy. Pierwsze 30 - 40 km/h auto osiąga w takim tempie, jakby prowadzący miał do czynienia nie z miejskim autem, a bardziej... hot-hatchem.

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach

Opel Mokka-e to być może elektryk, jednak auto w trybie sport daje... całą masę frajdy z jazdy! Gdy kierowca wciska pedał gazu, czuje moc. A gdy czuje moc, zaczyna się uśmiechać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W trybie sport Mokka-e nie przyspiesza, a dosłownie rwie do przodu. I o ile w czasie sprintu spod świateł fakt ten może być mocno przydatny, o tyle w czasie jazdy w korku warto postawić na jeden z dwóch pozostałych trybów. Wybór ustawienia Normal sprawia, że Ople nie staje się wolny, ale zdecydowanie dłużej reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Tryb eco sprawia z kolei, że silnik elektryczny zaczyna być... ospały. Moc zostaje ograniczona bowiem do nieco ponad 80 koni mechanicznych.

Opel Mokka-e - dane techniczne:

  • Moc: 136 KM przy 3 673 - 10 000 obr./min
  • Moment obrotowy: 260 przy 300 - 3 673 obr./min
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,0 s.
  • Prędkość maksymalna: 150 km/h
  • Zapotrzebowanie na energię: 17,8 kWh/100 km
  • Zasięg: 318 - 324 km
  • Tryby:
    • Sport - 136 KM, 260 Nm
    • Normal - 109 KM, 220 Nm
    • Eco - 82 KM, 180 Nm
Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach

Opel Mokka-e: co z baterią?

Opel Mokka-e posiada akumulator o pojemności 50 kWh. Ten składa się z 216 ogniw. Na ile powinien wystarczyć? To w dużej mierze zależy od kierowcy. Na stronie Opel.pl kierowca może znaleźć tzw. kalkulator zasięgu. I ten wskazuje że podczas jazdy miejskiej w trybie eco na jednym ładowaniu można pokonać nawet 380 kilometrów. Niestety po uruchomieniu trybu sport i podczas jazdy z prędkością 100 km/h możliwości Mokki-e spadną do 187 kilometrów. Ładowanie? Pełne ładowanie ze standardowego gniazdka potrwa 28 godzin. Jeżeli kierowca ma pod ręką stację 100 kW, 80 proc. baterii uzupełni już w pół godziny.

Nowy Opel Mokka

Opel Mokka-e wpisuje się we współczesne tendencje na rynku motoryzacyjnym w Europie. Na elektryku oferta się jednak nie kończy. Nowa Mokka będzie sprzedawana też z dwoma benzyniakami i jednym dieslem. Opel Mokka 2021 z silnikiem 1.2 Turbo ma 100 lub 130 koni mechanicznych. Diesel ma pojemność 1.5 litra i 110 koni mechanicznych mocy.

Jak prowadzi się nowy Opel Mokka?

Niemcy podczas prezentacji Mokki bardzo dużo mówili o wyciszeniu kabiny pasażerskiej. Padło nawet stwierdzenie, że mały Opel będzie liderem w segmencie. I co ciekawe, tej zapowiedzi kierowca wcale nie musi chować między bajki. Bo we wnętrzu crossovera jest naprawdę wyjątkowo cicho w czasie jazdy. Jako że jeździłem wariantem elektrycznym, po wyłączeniu radioodbiornika w kabinie nowego Opla Mokki zaczynała panować... cisza. I to pomimo faktu, że poruszałem się autem jednym z głównych szlaków drogowych warszawskiej Pragi w okolicy godziny 15:00.

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach

Ile kosztuje nowy Opel Mokka?

Bazowa wersja napędzana 100-konnym benzyniakiem została wyceniona przez Niemców na 79 990 złotych. Za diesla trzeba zapłacić co najmniej 89 750 złotych, podczas gdy elektryk stanowi wydatek na poziomie 139 900 złotych. Jeżeli chodzi o wyposażenie, Niemcy bez dopłaty montują w pojeździe układ rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości, system ostrzegania przed kolizją i automatycznego hamowania przy niskich prędkościach, system wykrywania zmęczenia kierowcy, układ utrzymania na pasie ruchu czy tempomat z ogranicznikiem prędkości.

Opel Mokka-e: cena wyższa, ale czy wysoka?

Elektryczny Opel Mokka kosztuje prawie 140 tysięcy złotych. Ile kosztowałby tak samo wyposażony 130-konny benzyniak? Prawie 95 tysięcy złotych. Tak, model zeroemisyjny nadal jest drogi. Różnica w cenie jednak wyraźnie topnieje. A więc gdyby w Polsce realnie funkcjonowały np. większe dopłaty do zakupu elektryka, Mokka-e miałaby szansę stać się naprawdę ciekawą cenowo ofertą.

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach

Nowy Opel Mokka: test z wynikiem... No właśnie jakim?

Nowy Opel Mokka podczas pierwszych jazd zrobił dobre wrażenie. Wygląda atrakcyjnie, jest solidnie wykonany, a do tego dobrze się prowadzi. A to sprawia, że Niemcy raczej powinni spodziewać się rynkowego sukcesu. Czy będzie on sukcesem na miarę poprzednika, który sprzedał się w ponad milionie egzemplarzy? Wszystko na to wskazuje.

Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Nowy Opel Mokka - zatroskany Niemiec na polskich drogach
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc

Nowy fotoradar sieje postrach w Warszawie. Ponad 7840 zarejestrowanych wykroczeń w niecały miesiąc. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o najświeższych statystykach dotyczących wykroczeń przekroczenia dozwolonej prędkości.

Uwaga kierowcy! Jest ostrzeżenie przed opadami śniegu i ślizgawicą

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej ostrzega: dziś w nocy i jutro rano opady deszczu będą zamarzały. Jest duże prawdopodobieństwo oblodzenia. Należy więc zachować szczególną ostrożność na drodze i nie tylko. Śnieg spadnie w niedzielę.

Jakiego samochodu szukają Polacy, gdy chcą wymienić pojazd [RAPORT]

Polacy planujący wymianę samochodu rozglądają się raczej za opcją używaną z silnikiem spalinowym. Tak deklaruje 55 proc. ankietowanych raportu Santander Consumer Multirent. Jakie kwoty mają w planach przeznaczyć?

Nie słabnie popyt na nowe samochody. W listopadzie do grona liderów, w tym Toyoty, dołączył nieoczekiwanie Ford

Popyt na nowe auta – zarówno osobowe jak i dostawcze o dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 tony nie słabnie. W tej drugiej kategorii listopad przyniósł niespodziankę – Renault na fotelu lidera zajmowanym przez tę markę od niepamiętnego czasu zastąpił Ford.

REKLAMA

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

REKLAMA