REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel 2.0 Turbo LPG: mocny benzyniak z gazem? Opinie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Opel 2.0 Turbo LPG: mocny benzyniak z gazem? Opinie
Opel 2.0 Turbo LPG: mocny benzyniak z gazem? Opinie
moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Opel 2.0 Turbo LPG, czyli dziś sprawdzimy czy do 200-konnego benzyniaka da się zamontować instalację gazową. Przyjrzymy się Astrze i Insignii.

Opel 2.0 Turbo LPG: co z Astrą III?

Doładowany, 2-litrowy silnik pojawił się m.in. pod maską Ople Astry trzeciej generacji. Niemcy oferowali trzy wersje: 170 KM (Z20LEL), 200 KM (Z20LER) oraz 240 KM (OPC, Z20LEH). Wszystkie warianty miały dwie wspólne cechy. Po pierwsze nie były oszczędne - potrafiły spalać nawet 11 - 12 litrów w cyklu miejskim. Po drugie były wyposażone we... wtrysk pośredni. A to zasadnicza zaleta w przypadku montażu instalacji LPG.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Astra 2.0 Turbo LPG

Ile kosztuje montaż instalacji LPG w Oplu Astrze 2.0 Turbo? Z opinii umieszczonych na forach wynika, że za dobrze dobrany układ zasilania gazem należy zapłacić od 3 do 4 tys. zł. Tak, kwota wydaje się spora. Pozwala jednak na wygenerowanie dużych oszczędności eksploatacyjnych. A to sprawia, że jazda mocną Astrą może się stać jeszcze większą przyjemnością.

Opel Insignia 2.0 Turbo LPG: opinie są dobre?

Mówiąc o gamie 2-litrowych, doładowanych benzyniaków w ofercie Opla nie można zapomnieć o Insignii. Pierwsza generacja była wyposażana w jednostkę typu SIDI o mocy 220 lub 250 koni mechanicznych. Oferuje ona wysoką moc, jednak niestety ma też pewne ograniczenia. A z punktu widzenia montażu instalacji LPG kluczowe dotyczy bezpośredniego wtrysku paliwa. Czy to uniemożliwia przerobienie Insignii na gaz? Nie do końca. Wyłącznie utrudnia wykonanie zadania.

Opel Insignia 2.0 Turbo: LPG na dwa sposoby

Bezpośredni wtrysk stanowi ograniczenie, gazownicy potrafią sobie z nim radzić. Jak? Montują instalację LPG pośrednio oraz stosują komputerowy dotrysk benzyny - benzyna wtedy głównie chłodzi wtryskiwacze paliwa. To oznacza, że po pokonaniu 100 km Insignia 2.0 Turbo LPG powinna spalić jakieś 9,5 litra gazu i 1,4 litra benzyny. Druga metoda niestety jest zdecydowanie droższa. Bo w tym przypadku silnik - a konkretnie pompa wysokiego ciśnienia - są przerabiane w taki sposób, aby gaz był podawany do komory spalania przez wtryskiwacze bezpośrednie paliwa. Przy takim scenariuszu silnik może pracować wyłącznie na propan-butanie. Wady? Niestety montaż LPG w Insignii w takim przypadku może kosztować nawet... 12 tys. zł.

REKLAMA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA