Opel 2.0 Turbo LPG: mocny benzyniak z gazem? Opinie
REKLAMA
REKLAMA
Opel 2.0 Turbo LPG: co z Astrą III?
Doładowany, 2-litrowy silnik pojawił się m.in. pod maską Ople Astry trzeciej generacji. Niemcy oferowali trzy wersje: 170 KM (Z20LEL), 200 KM (Z20LER) oraz 240 KM (OPC, Z20LEH). Wszystkie warianty miały dwie wspólne cechy. Po pierwsze nie były oszczędne - potrafiły spalać nawet 11 - 12 litrów w cyklu miejskim. Po drugie były wyposażone we... wtrysk pośredni. A to zasadnicza zaleta w przypadku montażu instalacji LPG.
REKLAMA
Opel Astra 2.0 Turbo LPG
Ile kosztuje montaż instalacji LPG w Oplu Astrze 2.0 Turbo? Z opinii umieszczonych na forach wynika, że za dobrze dobrany układ zasilania gazem należy zapłacić od 3 do 4 tys. zł. Tak, kwota wydaje się spora. Pozwala jednak na wygenerowanie dużych oszczędności eksploatacyjnych. A to sprawia, że jazda mocną Astrą może się stać jeszcze większą przyjemnością.
Opel Insignia 2.0 Turbo LPG: opinie są dobre?
Mówiąc o gamie 2-litrowych, doładowanych benzyniaków w ofercie Opla nie można zapomnieć o Insignii. Pierwsza generacja była wyposażana w jednostkę typu SIDI o mocy 220 lub 250 koni mechanicznych. Oferuje ona wysoką moc, jednak niestety ma też pewne ograniczenia. A z punktu widzenia montażu instalacji LPG kluczowe dotyczy bezpośredniego wtrysku paliwa. Czy to uniemożliwia przerobienie Insignii na gaz? Nie do końca. Wyłącznie utrudnia wykonanie zadania.
Opel Insignia 2.0 Turbo: LPG na dwa sposoby
Bezpośredni wtrysk stanowi ograniczenie, gazownicy potrafią sobie z nim radzić. Jak? Montują instalację LPG pośrednio oraz stosują komputerowy dotrysk benzyny - benzyna wtedy głównie chłodzi wtryskiwacze paliwa. To oznacza, że po pokonaniu 100 km Insignia 2.0 Turbo LPG powinna spalić jakieś 9,5 litra gazu i 1,4 litra benzyny. Druga metoda niestety jest zdecydowanie droższa. Bo w tym przypadku silnik - a konkretnie pompa wysokiego ciśnienia - są przerabiane w taki sposób, aby gaz był podawany do komory spalania przez wtryskiwacze bezpośrednie paliwa. Przy takim scenariuszu silnik może pracować wyłącznie na propan-butanie. Wady? Niestety montaż LPG w Insignii w takim przypadku może kosztować nawet... 12 tys. zł.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.