REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy silnik 1.3 CDTI jest kolizyjny?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Czy silnik 1.3 CDTI jest kolizyjny?
Czy silnik 1.3 CDTI jest kolizyjny?
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Czy silnik 1.3 CDTI jest kolizyjny? To pytanie, które zadamy dziś. Sprawdźmy czy małolitrażowy diesel pozwala na kolizję tłoków z zaworami.

Diesel 1.3 CDTI: niemiecki, włoski czy… polski?

Choć silnik 1.3 CDTI występuje pod oznaczeniem Opla i był montowany pod maską takich modeli jak Corsa czy Astra, tak naprawdę jest dieslem pochodzącym trochę z Włoch, a trochę z... Polski! Co to oznacza? Silnik 1.3 CDTI został zaprojektowany przez Fiata. Marka z Turynu ulokowała jednak jego produkcję głównie w Bielsku-Białej. Zalety diesla? Niewielka pojemność, doładowanie, przyzwoite osiągi i przede wszystkim niewielki apetyt na paliwo. W cyklu mieszanym Corsa 1.3 CDTI potrafi spalić nieco ponad 3,5 litra oleju napędowego!

REKLAMA

REKLAMA

Diesel 1.3 CDTI: zerwany łańcuch rozrządu?

Czy silnik 1.3 CDTI ma jakieś słabości? Niestety tak, a jedna z głównych dotyczy napędu rozrządu. Ten jest realizowany za pomocą łańcucha - powinien zatem starczyć na całe życie silnika. Tyle jednak teoria. W praktyce łańcuch zaczyna hałasować często już po pokonaniu jakiś 100 tys. km. Z czego to wynika? Silnik 1.3 CDTI posiada niewielką miskę olejową. Małe ubytki sprawiają zatem, że poziom środka smarnego nie jest wystarczający. W efekcie łańcuch nie ma wystarczającego smarowania i rozciąga się.

Czy silnik 1.3 CDTI jest kolizyjny? No właśnie…

Czy silnik 1.3 CDTI jest kolizyjny? Niestety nie. Jeżeli zatem kierowca nie będzie reagował na metaliczne hałasy dochodzące z silnika w czasie rozruchu, łańcuch rozrządu w silniku 1.3 CDTI może się zerwać lub przeskoczyć na kole zębatym. Skutek? Kolizja tłoków z zaworami i de facto zniszczenie jednostki napędowej. Uszkodzenia w dieslu na ogół są na tyle duże, że jego naprawa nie ma większego sensu z uwagi na potężne koszty. Mechanicy w takim przypadku na ogół poszukują silnika na zamianę.

Silnik 1.3 CDTI: rozrząd, objawy, zapobieganie

Aby zapobiec zniszczeniu silnika 1.3 CDTI w Oplu należy pamiętać tak naprawdę o dwóch rzeczach. Po pierwsze konieczna jest regularna kontrola stanu oleju i uzupełnianie ewentualnych ubytków. Po drugie lepiej zrezygnować z przedłużonego interwału wymiany środka smarnego proponowanego przez producenta. Opel przewiduje serwis olejowy nawet co 30 tys. km! Po trzecie należy szybko reagować na metaliczny hałas występujący w czasie rozruchu - wynika z tego, że rozciągnięty łańcuch uderza o obudowę.

REKLAMA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Paliwo to aż 40% kosztów firm transportowych. Jak ograniczyć koszty paliwowe? Praktyczne wskazówki

Paliwo to najwyższy koszt firm transportowych - sięga aż 40% wszystkich wydatków. Jak ograniczyć koszty paliwowe po stronie przewoźnika? Oto kilka praktycznych wskazówek, które można natychmiast wprowadzić w życie.

Prawo jazdy ważne przez 15 lat i 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe przepisy

Prawo jazdy będzie ważne przez 15 lat. Wprowadza się 2-letni okres próbny dla początkujących kierowców. Nowe cyfrowe prawo jazdy zastąpi fizyczny dokument. Zakaz prowadzenia pojazdów będzie egzekwowany transgranicznie. Sprawdź kiedy wejdą w życie nowe przepisy o prawie jazdy.

Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA