REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Diesel 1.3 CDTI: opinie, usterki, trwałość

1.3 CDTI: opinie, usterki, trwałość
1.3 CDTI: opinie, usterki, trwałość
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

1.3 CDTI: opinie kierowców o małolitrażowym dieslu. Czy ta jednostka jest godna uwagi? Sprawdzimy to dziś.

Diesel 1.3 CDTI: niemiecki czy… włoski?

Diesel 1.3 CDTI został zaprezentowany w lutym roku 2003. I choć nosi on oznaczenie charakterystyczne dla Opla, tak naprawdę nie jest dziełem niemieckich inżynierów. Marka zakupiła jego technologią od Fiata. A to oznacza, że silnik 1.3 CDTI jest bliźniakiem konstrukcji 1.3 JTD i 1.3 Multijet. Motor ma 4 cylindry, 1248 cm3 pojemności i doładowanie. W sumie powstało pięć wariantów tej jednostki. Poszczególne wersje oferowały 70, 75, 90, 95 i 105 koni mechanicznych mocy.

REKLAMA

Diesel 1.3 CDTI: budowa i technologia

W każdym przypadku diesel 1.3 CDTI otrzymuje rozrząd napędzany za pomocą łańcucha. Co więcej, słabsze wersje posiadają turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek, często nie były wyposażane w filtr cząstek stałych. W mocniejszych producent uzupełniał osprzęt o turbosprężarki typu VGT oraz w późniejszych latach osadniki typu DPF. Co z kołem dwumasowym? Choć Fiat unikał jego stosowania, w przypadku wersji CDTI montowanej w autach przez Opla było ono raczej standardem.

Diesel 1.3 CDTI: opinie kierowców

Diesel 1.3 CDTI cieszył się dobrymi opiniami kierowców. Powód? W modelach segmentu B oferował przyzwoite osiągi, miał wysoką kulturę pracy, a do tego potrafił jeździć na kropelce. Małe auta miejskie wyposażone w małolitrażowy silnik z Włoch spalały w trasie często zaledwie 3,5 litra oleju napędowego. A to imponujący wynik! Gdzie był produkowany diesel 1.3 litra? Głównie w Polsce - w Bielsku-Białej. Jakie marki go montowały? Poza Fiatem, Lancią, Alfą Romeo i Oplem także Chevrolet, Citroen, Peugeot, Suzuki, Ford czy nawet Tata.

Diesel 1.3 CDTI: usterki i koszty eksploatacji

Regularnie serwisowany diesel 1.3 CDTI bez większych problemów np. z układem wtryskowym czy doładowaniem powinien pokonać 300 - 350 tys. km. Co może się zepsuć wcześniej? Jako pierwszy często poddaje się łańcuch rozrządu. Powód? Miska olejowa nie ma dużej pojemności, już niewielkie ubytki środka smarnego są zatem w stanie osłabić smarowanie napędu. W efekcie łańcuch wyciąga się i zaczyna hałasować. Po drugie w dieslu 1.3 CDTI pada zawór EGR. Jego zabrudzenie wynika jednak albo z miejskiej eksploatacji (i dużej ilości sadzy w gazach wydechowych), albo np. pierwszych symptomów uszkodzenia wtryskiwaczy.

Diesel 1.3 CDTI: procedury serwisowe

  • wymiana oleju: co dwa lata lub 30 tys. km (lepiej fabryczny interwał skrócić),
  • łańcuch rozrządu: wymiana wtedy, gdy zaczyna hałasować.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA