REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Diesel 1.3 CDTI: opinie, usterki, trwałość

1.3 CDTI: opinie, usterki, trwałość
1.3 CDTI: opinie, usterki, trwałość
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

1.3 CDTI: opinie kierowców o małolitrażowym dieslu. Czy ta jednostka jest godna uwagi? Sprawdzimy to dziś.

Diesel 1.3 CDTI: niemiecki czy… włoski?

Diesel 1.3 CDTI został zaprezentowany w lutym roku 2003. I choć nosi on oznaczenie charakterystyczne dla Opla, tak naprawdę nie jest dziełem niemieckich inżynierów. Marka zakupiła jego technologią od Fiata. A to oznacza, że silnik 1.3 CDTI jest bliźniakiem konstrukcji 1.3 JTD i 1.3 Multijet. Motor ma 4 cylindry, 1248 cm3 pojemności i doładowanie. W sumie powstało pięć wariantów tej jednostki. Poszczególne wersje oferowały 70, 75, 90, 95 i 105 koni mechanicznych mocy.

REKLAMA

Diesel 1.3 CDTI: budowa i technologia

W każdym przypadku diesel 1.3 CDTI otrzymuje rozrząd napędzany za pomocą łańcucha. Co więcej, słabsze wersje posiadają turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek, często nie były wyposażane w filtr cząstek stałych. W mocniejszych producent uzupełniał osprzęt o turbosprężarki typu VGT oraz w późniejszych latach osadniki typu DPF. Co z kołem dwumasowym? Choć Fiat unikał jego stosowania, w przypadku wersji CDTI montowanej w autach przez Opla było ono raczej standardem.

Diesel 1.3 CDTI: opinie kierowców

Diesel 1.3 CDTI cieszył się dobrymi opiniami kierowców. Powód? W modelach segmentu B oferował przyzwoite osiągi, miał wysoką kulturę pracy, a do tego potrafił jeździć na kropelce. Małe auta miejskie wyposażone w małolitrażowy silnik z Włoch spalały w trasie często zaledwie 3,5 litra oleju napędowego. A to imponujący wynik! Gdzie był produkowany diesel 1.3 litra? Głównie w Polsce - w Bielsku-Białej. Jakie marki go montowały? Poza Fiatem, Lancią, Alfą Romeo i Oplem także Chevrolet, Citroen, Peugeot, Suzuki, Ford czy nawet Tata.

Diesel 1.3 CDTI: usterki i koszty eksploatacji

Regularnie serwisowany diesel 1.3 CDTI bez większych problemów np. z układem wtryskowym czy doładowaniem powinien pokonać 300 - 350 tys. km. Co może się zepsuć wcześniej? Jako pierwszy często poddaje się łańcuch rozrządu. Powód? Miska olejowa nie ma dużej pojemności, już niewielkie ubytki środka smarnego są zatem w stanie osłabić smarowanie napędu. W efekcie łańcuch wyciąga się i zaczyna hałasować. Po drugie w dieslu 1.3 CDTI pada zawór EGR. Jego zabrudzenie wynika jednak albo z miejskiej eksploatacji (i dużej ilości sadzy w gazach wydechowych), albo np. pierwszych symptomów uszkodzenia wtryskiwaczy.

Diesel 1.3 CDTI: procedury serwisowe

  • wymiana oleju: co dwa lata lub 30 tys. km (lepiej fabryczny interwał skrócić),
  • łańcuch rozrządu: wymiana wtedy, gdy zaczyna hałasować.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA