REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Diesel 1.3 CDTI: opinie, usterki, trwałość

1.3 CDTI: opinie, usterki, trwałość
1.3 CDTI: opinie, usterki, trwałość
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

1.3 CDTI: opinie kierowców o małolitrażowym dieslu. Czy ta jednostka jest godna uwagi? Sprawdzimy to dziś.

Diesel 1.3 CDTI: niemiecki czy… włoski?

Diesel 1.3 CDTI został zaprezentowany w lutym roku 2003. I choć nosi on oznaczenie charakterystyczne dla Opla, tak naprawdę nie jest dziełem niemieckich inżynierów. Marka zakupiła jego technologią od Fiata. A to oznacza, że silnik 1.3 CDTI jest bliźniakiem konstrukcji 1.3 JTD i 1.3 Multijet. Motor ma 4 cylindry, 1248 cm3 pojemności i doładowanie. W sumie powstało pięć wariantów tej jednostki. Poszczególne wersje oferowały 70, 75, 90, 95 i 105 koni mechanicznych mocy.

REKLAMA

Diesel 1.3 CDTI: budowa i technologia

W każdym przypadku diesel 1.3 CDTI otrzymuje rozrząd napędzany za pomocą łańcucha. Co więcej, słabsze wersje posiadają turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek, często nie były wyposażane w filtr cząstek stałych. W mocniejszych producent uzupełniał osprzęt o turbosprężarki typu VGT oraz w późniejszych latach osadniki typu DPF. Co z kołem dwumasowym? Choć Fiat unikał jego stosowania, w przypadku wersji CDTI montowanej w autach przez Opla było ono raczej standardem.

Diesel 1.3 CDTI: opinie kierowców

Diesel 1.3 CDTI cieszył się dobrymi opiniami kierowców. Powód? W modelach segmentu B oferował przyzwoite osiągi, miał wysoką kulturę pracy, a do tego potrafił jeździć na kropelce. Małe auta miejskie wyposażone w małolitrażowy silnik z Włoch spalały w trasie często zaledwie 3,5 litra oleju napędowego. A to imponujący wynik! Gdzie był produkowany diesel 1.3 litra? Głównie w Polsce - w Bielsku-Białej. Jakie marki go montowały? Poza Fiatem, Lancią, Alfą Romeo i Oplem także Chevrolet, Citroen, Peugeot, Suzuki, Ford czy nawet Tata.

Diesel 1.3 CDTI: usterki i koszty eksploatacji

Regularnie serwisowany diesel 1.3 CDTI bez większych problemów np. z układem wtryskowym czy doładowaniem powinien pokonać 300 - 350 tys. km. Co może się zepsuć wcześniej? Jako pierwszy często poddaje się łańcuch rozrządu. Powód? Miska olejowa nie ma dużej pojemności, już niewielkie ubytki środka smarnego są zatem w stanie osłabić smarowanie napędu. W efekcie łańcuch wyciąga się i zaczyna hałasować. Po drugie w dieslu 1.3 CDTI pada zawór EGR. Jego zabrudzenie wynika jednak albo z miejskiej eksploatacji (i dużej ilości sadzy w gazach wydechowych), albo np. pierwszych symptomów uszkodzenia wtryskiwaczy.

Diesel 1.3 CDTI: procedury serwisowe

  • wymiana oleju: co dwa lata lub 30 tys. km (lepiej fabryczny interwał skrócić),
  • łańcuch rozrządu: wymiana wtedy, gdy zaczyna hałasować.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA