REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Diesel 1.3 CDTI: opinie, usterki, trwałość

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
1.3 CDTI: opinie, usterki, trwałość
1.3 CDTI: opinie, usterki, trwałość
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

1.3 CDTI: opinie kierowców o małolitrażowym dieslu. Czy ta jednostka jest godna uwagi? Sprawdzimy to dziś.

Diesel 1.3 CDTI: niemiecki czy… włoski?

Diesel 1.3 CDTI został zaprezentowany w lutym roku 2003. I choć nosi on oznaczenie charakterystyczne dla Opla, tak naprawdę nie jest dziełem niemieckich inżynierów. Marka zakupiła jego technologią od Fiata. A to oznacza, że silnik 1.3 CDTI jest bliźniakiem konstrukcji 1.3 JTD i 1.3 Multijet. Motor ma 4 cylindry, 1248 cm3 pojemności i doładowanie. W sumie powstało pięć wariantów tej jednostki. Poszczególne wersje oferowały 70, 75, 90, 95 i 105 koni mechanicznych mocy.

REKLAMA

Diesel 1.3 CDTI: budowa i technologia

W każdym przypadku diesel 1.3 CDTI otrzymuje rozrząd napędzany za pomocą łańcucha. Co więcej, słabsze wersje posiadają turbosprężarkę o stałej geometrii łopatek, często nie były wyposażane w filtr cząstek stałych. W mocniejszych producent uzupełniał osprzęt o turbosprężarki typu VGT oraz w późniejszych latach osadniki typu DPF. Co z kołem dwumasowym? Choć Fiat unikał jego stosowania, w przypadku wersji CDTI montowanej w autach przez Opla było ono raczej standardem.

Diesel 1.3 CDTI: opinie kierowców

Diesel 1.3 CDTI cieszył się dobrymi opiniami kierowców. Powód? W modelach segmentu B oferował przyzwoite osiągi, miał wysoką kulturę pracy, a do tego potrafił jeździć na kropelce. Małe auta miejskie wyposażone w małolitrażowy silnik z Włoch spalały w trasie często zaledwie 3,5 litra oleju napędowego. A to imponujący wynik! Gdzie był produkowany diesel 1.3 litra? Głównie w Polsce - w Bielsku-Białej. Jakie marki go montowały? Poza Fiatem, Lancią, Alfą Romeo i Oplem także Chevrolet, Citroen, Peugeot, Suzuki, Ford czy nawet Tata.

Diesel 1.3 CDTI: usterki i koszty eksploatacji

Regularnie serwisowany diesel 1.3 CDTI bez większych problemów np. z układem wtryskowym czy doładowaniem powinien pokonać 300 - 350 tys. km. Co może się zepsuć wcześniej? Jako pierwszy często poddaje się łańcuch rozrządu. Powód? Miska olejowa nie ma dużej pojemności, już niewielkie ubytki środka smarnego są zatem w stanie osłabić smarowanie napędu. W efekcie łańcuch wyciąga się i zaczyna hałasować. Po drugie w dieslu 1.3 CDTI pada zawór EGR. Jego zabrudzenie wynika jednak albo z miejskiej eksploatacji (i dużej ilości sadzy w gazach wydechowych), albo np. pierwszych symptomów uszkodzenia wtryskiwaczy.

Diesel 1.3 CDTI: procedury serwisowe

  • wymiana oleju: co dwa lata lub 30 tys. km (lepiej fabryczny interwał skrócić),
  • łańcuch rozrządu: wymiana wtedy, gdy zaczyna hałasować.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA