REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Opel Corsa D - dobra passa trwa dalej

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Opel Corsa D - mimo długiego stażu rynkowego niemiecki
Opel Corsa D - mimo długiego stażu rynkowego niemiecki "maluch" nie odstaje od nowszych rywali. Warto zainteresować się nim zarówno jako autem używanym jak i nowym.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Corsa D niedługo ustąpi miejsca następnej generacji tego modelu. To dobry moment żeby pomyśleć o zakupie tego samochodu jeśli poszukujemy auta miejskiego niesprawiającego szczególnych problemów w codziennej eksploatacji.

Opel Corsa D to kolejna edycja bestsellera niemieckiego producenta. Corsa C była solidnym samochodem. Kolejna generacja miała ugruntować pozycję Opla na rynku małych aut miejskich. Miała w tym pomóc współpraca z koncernem Fiat. Niemiecki samochód został zbudowany na platformie wykorzystanej przez Fiata w swoim hitowym modelu – Grande Punto.

REKLAMA

Opel Corsa: nadwozie

Zobacz też: Alfa Romeo 145/146 (1994 - 2001) - ciągle piękna

Lata mijają, a sylwetka ciągle sprzedawanej Corsy wygląda bardzo dobrze. Upływu czasu naprawdę nie widać, pomimo że Corsa przeszła tylko jeden face lifting. Projektanci zadbali o detale i zgrabność nadwozia. Sylwetka naprawdę cieszy oko. Karoseria zdecydowanie urosła w porównaniu do poprzedniego modelu, co zaowocowało większą ilością miejsca we wnętrzu i wyższą masą pojazdu. Dobrze zabezpieczono nadwozie przed rdzą, jednak pierwsze wykwity korozji mogą się pojawiać.

Opel Corsa D: wnętrze

Zobacz też: Używana Skoda Fabia II (2007 - ) – opinie

Corsa zaskakuje bardzo barwnym wykończeniem wnętrza. Ładną dla oka i prostą w obsłudze deskę rozdzielczą można było konfigurować na wiele kolorystycznych sposobów. Dlatego dziś łatwo o Corsę z niekonwencjonalnie skomponowaną deską rozdzielczą. Należy dodać, iż wykonano ją starannie i z dobrych materiałów. Miejsca w samochodzie jak na auto klasy B jest sporo. Spokojnie małym Oplem możemy wyjechać w dalszą podróż, bez obaw o złe samopoczucie pasażerów tylnej kanapy. Tak to już dziś jest z segmentem B, to ciągle auta miejskie, ale nie bojące się zadań zarezerwowanych jeszcze kilka lat temu dla kompaktów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel Corsa D: silniki

Zobacz też: Renault Clio III (2005 - 2012) - "mieszczuch" z ambicjami

Jednostki montowane w Corsie D to właściwie te same konstrukcje, które napędzały poprzedni model. Na szczęście niewiele się zmieniło także jeśli chodzi o eksploatację. Jeśli dobrze wybierzemy będziemy cieszyć się bezproblemową obsługą. Po liftingu zwiększyły się moce właściwie wszystkich jednostek.

Opel Corsa: benzynowe

Zobacz też: Używana Alfa Romeo MiTo ( 2008 - ) – usterki

Wszystkie motory oprócz 1.6T pochodzą z rodziny Twinport Ecotec. Konstrukcję tą wyróżnia zmodyfikowany układ dolotowy wyposażony w dodatkową przepustnicę sterującą dopływem mieszanki paliwowej do cylindrów w zależności od obciążenia silnika. Do napędu rozrządu zastosowano łańcuch, co także powinno korzystnie wpływać na spokojną eksploatację silnika. Niestety w najmniejszym z rodziny 1 litrowym, trzycylindrowym  "Ecotecu" dochodzi do przedwczesnego wyciągania łańcucha (najczęściej spowodowane agresywnym stylem jazdy). Objawia się to jego głośną pracą. To nie jedyny powód dlaczego lepiej oszczędzić sobie nerwów i nie kupować auta wyposażonego  w ten napęd, ponieważ zapewnia on bardzo słabe osiągi i ma fatalną kulturę pracy. Lepiej postawić na którąś z 4-cylindrowych jednostek. Niestety ciężar auta sprawia, że i one nie zapewniają świetnych osiągów, lecz są trwałe, a ich kompleksowa obsługa nie jest przesadnie droga. Wszystkie Twinporty mogą „brać” olej, dlatego należy kontrolować jego stan jak najczęściej. Sporadycznie zdarzały się awarie list wtryskowych. 1.6 T to zupełnie inna bajka. Corsa OPC pięknie brzmi i jest bezkompromisowym sportowcem, lecz słabo nadaje się na co dzień.

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr. spalanie
1.0 Twinport 60-65 90 18,2 155 5
1.2 Twinport 70-85 115 13,6 172 5,3
1.4 Twinport 90-100 130 11,9 180 5,5
1.6 Turbo GSi 150 210 8,1 210 7,2
1.6 Turbo OPC 192 230 7,2 225 7,5

Opel Corsa: diesle

Zobacz też: Używany Fiat Punto II (1999 – 2008) - usterki

Oferowano dwa diesle, konstrukcji Fiata i Isuzu. Oba dość bezproblemowe. 1.3 nie boryka się z poważnymi usterkami, chyba że zmusimy go do pracy z niskim poziomem oleju. Takie zaniedbanie szybko doprowadzi do zniszczenia drogiego mechanizmu rozrządu realizowanego poprzez łańcuch. Istnieją także problemy z zanikami mocy podczas wilgotnej pogody. Przedwczesne zużycie łańcucha (wymiana ok 1600 zł) spowodowane najczęściej jest "sportowym" stylem jazdy. Uważajmy także na wycieki płynu chłodniczego z okolic termostatu. Jego niedobór może doprowadzić do pęknięcia głowicy. Oprócz tego to całkiem dynamiczna jednostka odwdzięczająca się bardzo niskim spalaniem, realnie na poziomie 5-5,5 l/100km w mieście. Ciekawą alternatywą jest od lat napędzający Ople 1.7 CDTI stworzony przez Isuzu, a produkowany w gliwickiej fabryce. To bardzo trwały i sprawdzony silnik, z nietypową, dzieloną konstrukcją głowicy. Zapewnia dużo lepsze osiągi od 1.3 CDTI, nie zużywając przy tym wiele więcej paliwa. Typowe dla silników wysokoprężnych niedomagania zaczynają się po przejechaniu mniej więcej 200 tys. kilometrów i mogą to być problemy ze świecami żarowymi, dwumasowym kołem zamachowym, czujnikiem położenia wału i sterowaniem turbiną. Gdy zawiodą wtryskiwacze, z pomocą przyjdzie nam szereg producentów oferujących zamienniki. Uwaga także na cieknącą pompę oleju napędzaną paskiem zębatym (cieknący olej, który trafi na pasek rozrządu bardzo skraca jego żywotność). Kłopoty mogą sprawiać auta wyposażone w filtr DPF, eksploatowane po mieście (nowy kosztuje ok. 5500 zł).

silnik moc [KM] moment obrotowy [Nm] 0-100 km/h [s] v-max [km/h] śr. spalanie
1.3 CDTI 75 190 14,9 163 4,1
1.3 CDTI 90-95 200 12,3 172 4,6
1.7 CDTI 130 300 9,5 200 4,8

Opel Corsa D: układ jezdny

Zobacz też: Używana Mazda 2 DY: japoński Ford Fusion?

Corsa przeciętnie się prowadzi. Proste rozwiązania konstrukcyjne i spora masa pojazdu nie pozwalają kierowcy ponieść się fantazji. Kolumny MacPhersona z przodu i belka skrętna z tyłu nie są przesadnie awaryjne. Częściej dochodzi do uszkodzenia łączników stabilizatora i sworzni wahacza. Po jeździe na naszych drogach poddają się również silentblocki. Bardzo bezkompromisowo rozwiązano zawieszenie w wersji OPC. Jest wyjątkowo twarde i sztywne. Niezwykła precyzja z jaką pracuje pozwala na wyczucie każdej nierówności, którą mijamy. Do codziennej jazdy jednak się nie nadaje, bo po pewnym czasie staje się zbyt męczące dla naszego kręgosłupa. W Corsie D mogą zdarzyć się niestety awarie modułu elektrycznego wspomagania kierownicy, często hałasują łożyska. Niskiej trwałości i podatne na przegrzanie są tarcze hamulcowe.

Opel Corsa D: skrzynia biegów

Zobacz też: Używany Mitsubishi Colt VI: ze wszech miar solidny

Niepokój może budzić Corsa wyposażona w skrzynię zautomatyzowaną Easytronic. Po pewnych przebiegach przestają one pracować precyzyjnie, a koszty wymiany mogą przyprawić nas o zawrót głowy. Naprawę można wykonać, ale mało który serwis się jej podejmuje, poza tym koszt naprawy nie jest wcale taki niski.

Ceny części dla wersji 1.4 100KM

części ceny [PLN]
filtr oleju od 14
filtr paliwa od 36
sprzęgło od 602
amortyzatory przód komplet od 412
łożysko koła komplet od 250

Podsumowanie

Opel Corsa D to wszechstronne auto. Jego gabaryty predestynują niemieckie auto do jazdy w mieście, jednak samochód dobrze sprawdzi się także w innej roli. Na rynku aut używanych znajdziemy mnóstwo pojazdów pochodzących od pierwszego właściciela i kupionych w polskim salonie, co ułatwi wybór zadbanego i serwisowanego egzemplarza. Przystępne ceny części zamiennych pozwalają utrzymać auto w dobrej kondycji za rozsądne pieniądze, a silniki nie sprawiają nadmiernych kłopotów.

Opel Corsa D - na zdjęciu z opcjonalnym bagażnikiem rowerowym wysuwanym ze zderzaka tylnego.
Opel Corsa OPC - wersja OPC to prawdziwy drogowy gokart.
Opel Corsa OPC Line
Opel Corsa OPC Line - kupujący mają duże pole manewru jeśli chodzi o zestawienie kolorystyczne deski rozdzielczej.
Opel Corsa OPC Line
Opel Corsa OPC Line - silniki z rodziny "Ecotec" są oszczędne i dość trwałe, oczekiwałoby się po nich jednak lepszej dynamiki.
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA