REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Opel Agila: miejskie wozidełko

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Choć sylwetka Agili nie porywa, to auto nadrabia braki w urodzie świetną widocznością, obszernym wnętrzem oraz niską awaryjnością.
Choć sylwetka Agili nie porywa, to auto nadrabia braki w urodzie świetną widocznością, obszernym wnętrzem oraz niską awaryjnością.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Opel Agila to małe miejskie auto, zaskakująco obszerne i bezawaryjne. Które wersje są najbardziej godne polecenia?Co może przysporzyć najwięcej problemów jego użytkownikom?

 Jednym z dwóch prekursorów tzw. mikrovanów w Europie był Opel Agila, debiutujący w 2000r. Jako konstrukcja bliźniaczo podobna do Suzuki Wagon R+, dzieli z nim większość podzespołów. Różnice dotyczą głównie detali nadwozia, wystroju wnętrza oraz zastosowania niektórych podzespołów mechanicznych z koncernu General Motors. Produkcja tego microvana miała miejsce w Polsce w Gliwicach i zakończyła się w 2006r.

REKLAMA

Nadwozie

Mimo że Opel Agila ma długość zaledwie 3,5m, to zaskakuje pod względem oferowanej wewnątrz jego kabiny przestrzeni. Zwłaszcza jego wysoko poprowadzona linia dachu, zwiększa poczucie jej przestronności. Z drugiej strony,  cecha ta wpływa negatywnie na komfort podróżujących, bowiem stawia ono duży opór powietrza a przez to generuje hałas. Konstruktorów Opla warto pochwalić jednak za bardzo dobre zabezpieczenie karoserii przed rdzą. Co ciekawe, na rynku spotkać można także nadwozia pokryte dwoma kolorami lakieru.

Wnętrze

W kabinie Agili przeważają szare i twarde plastiki, które są mało odporne na zarysowania. Bardzo często spotkać można za to wersje z tapicerką o bardzo żywym barwach, które trochę urozmaicają wnętrze małego Opla. Bagażnik Agili ma pojemność 250 litrów i wystarczy jako miejsce do przewożenie toreb z zakupami. Nie zapominajmy, że auto to należy do samochodów typowo miejskich. Wyposażenie większości modeli nie było zbyt bogate, ale nie będzie problemów ze znalezieniem egzemplarzy posiadających ABS, jedną poduszkę powietrzną, wspomaganie kierownicy, elektrykę szyb i lusterek. Klimatyzacja jest rzadko spotykana. Warto szukać zwłaszcza wersji Enjoy, które były najlepiej wyposażone.

Zobacz też: Używany VW Polo IV: już nie tak solidny jak dawniej

Silniki

REKLAMA

Wybór jednostek napędowych nie jest zbyt obszerny i jest uzależniony od rocznika auta. Do 2003 roku w jego gamie dostępne były tylko dwa silniki benzynowe- trzycylindrowy 1.0 12V o mocy 58KM oraz czterocylindrowy model 1.2 16V dysponujący mocą 75KM. Pierwszy z nich nadaje się tylko do miasta, bowiem jego niska moc a przede wszystkim moment obrotowy, poważnie utrudniają rozpędzanie mocno obciążonego auta(0-100km/h 18 sekund, V-Max 142km/h). Wersja 75-konna  jest bardziej uniwersalna, jednak i ona wykazuje braki w dynamice na drogach pozamiejskich(0-100km/h w 13s, V-Max 155km/h). Wraz z modernizacją przeprowadzoną w 2003 roku, auto zyskało trzy nowe silniki-dwa benzynowe,1.0 TWINPORT oraz 1.2 TWINPORT, wyposażone w zmienną długość kolektora dolotowego(producent zakłada ograniczenie zużycia paliwa o 23% w porównaniu do poprzednich wersji) oraz jednostkę wysokoprężną 1.3CDTI o mocy 70KM . Wersja 1.2 16V zyskała 5KM a odmiana 1-litrowa, dwa konie mechaniczne. Wbrew katalogowym osiągom przemawiającym na korzyść mocniejszego silnika benzynowego, na co dzień bardziej dynamiczny jest diesel, który ma znacznie większy moment obrotowy(170Nm zamiast 110Nm) dostępny już przy 1750 obr./min. Cechuje go także niższe spalanie, na poziomie 4,5-5,0l/100km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik diesla zapewnia dobrą dynamikę przy jednocześnie bardzo niskim zużyciu paliwa. Liczyć się trzeba tylko ze zużyciem turbosprężarki czy koła dwumasowego(koszt nowego to ok. 1700zł). Problem często występującym w silnikach Agili są usterki zaworu recyrkulacji spalin, przepływomierza powietrza czy sondy lambdy. Notowane też były awarie sterownika wtrysku.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz A-klasa W168: mało komfortowy i trudny w naprawie

Zawieszenie

Agila ze względu na wysokie nadwozie nie przepada za gwałtownymi zmiana kierunku ruchu. Wykazuje tendencje do przechylania się na łukach a jej małe koła o wysokim profilu opony, potęgują tylko ten efekt. Pod względem awaryjności należy zwrócić uwagę na łączniki stabilizatora, które szybko się zużywają. Z tyłu należy kontrolować stan łożysk w piastach kół. Na dystansie 80-100tys. km nie powinno być jednak z nimi problemów.

Instalacja elektryczna

Zmorą większości obecnie produkowanych aut są częste awarie drobnych podzespołów elektrycznych. W Agili także są z nimi problemy i dotyczą one przede wszystkim sterowania centralnym zamkiem, szyb przednich czy notorycznych problemów z podświetleniem tylnej tablicy rejestracyjnej.

Zobacz też: Używany Opel Omega B: luksus za rozsądne pieniądze

Ceny wybranych części do Opla Agili 1.2 TWINPORT

-zestaw łożyska koła (tylnia oś): 120zł

-wahacz przedni: 230zł

-amortyzator przedni: 300zł

-zestaw sprzęgła: 1000zł

-tarcza hamulcowa przednia: 150zł

-klocki hamulcowe przód: 150zł

Podsumowanie

Opel Agila należy do specyficznego segmentu microvanów. Mimo niedużego nadwozia zapewnia sporo miejsca w środku dla podróżujących nią pasażerów. Cieszy zarówno dobre zabezpieczenie auta przed korozją, jak i niskie ceny jej części zamiennych. W dobrze utrzymanych egzemplarzach rzadko dochodzi do poważnych usterek, przeważają drobne problemy z instalacją elektryczną. Dla osób, które zamierzają użytkować auto głównie w mieście, godny polecenia jest silnik 1.2 16V 75KM. Jeśli zamierzamy pokonywać Agilą większe dystanse, także poza obszarem zabudowanym, warto zainteresować się jej odmianą z silnikiem wysokoprężnym.

Zobacz też: Używany Ford Kuga: SUV-ik z pazurem

Konkurenci

- Suzuki Wagon R+ (m.in. 1.0 12V 53KM, 1.3 16V 93KM RWD, 1.3 DDiS 70KM)

--Honda Jazz (silniki benz. 1.2 8V/78KM, 1.4 8V/83KM)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA