REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Choć sylwetka Agili nie porywa, to auto nadrabia braki w urodzie świetną widocznością, obszernym wnętrzem oraz niską awaryjnością.
Choć sylwetka Agili nie porywa, to auto nadrabia braki w urodzie świetną widocznością, obszernym wnętrzem oraz niską awaryjnością.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Opel Agila to małe miejskie auto, zaskakująco obszerne i bezawaryjne. Które wersje są najbardziej godne polecenia?Co może przysporzyć najwięcej problemów jego użytkownikom?

 Jednym z dwóch prekursorów tzw. mikrovanów w Europie był Opel Agila, debiutujący w 2000r. Jako konstrukcja bliźniaczo podobna do Suzuki Wagon R+, dzieli z nim większość podzespołów. Różnice dotyczą głównie detali nadwozia, wystroju wnętrza oraz zastosowania niektórych podzespołów mechanicznych z koncernu General Motors. Produkcja tego microvana miała miejsce w Polsce w Gliwicach i zakończyła się w 2006r.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Mimo że Opel Agila ma długość zaledwie 3,5m, to zaskakuje pod względem oferowanej wewnątrz jego kabiny przestrzeni. Zwłaszcza jego wysoko poprowadzona linia dachu, zwiększa poczucie jej przestronności. Z drugiej strony,  cecha ta wpływa negatywnie na komfort podróżujących, bowiem stawia ono duży opór powietrza a przez to generuje hałas. Konstruktorów Opla warto pochwalić jednak za bardzo dobre zabezpieczenie karoserii przed rdzą. Co ciekawe, na rynku spotkać można także nadwozia pokryte dwoma kolorami lakieru.

Wnętrze

W kabinie Agili przeważają szare i twarde plastiki, które są mało odporne na zarysowania. Bardzo często spotkać można za to wersje z tapicerką o bardzo żywym barwach, które trochę urozmaicają wnętrze małego Opla. Bagażnik Agili ma pojemność 250 litrów i wystarczy jako miejsce do przewożenie toreb z zakupami. Nie zapominajmy, że auto to należy do samochodów typowo miejskich. Wyposażenie większości modeli nie było zbyt bogate, ale nie będzie problemów ze znalezieniem egzemplarzy posiadających ABS, jedną poduszkę powietrzną, wspomaganie kierownicy, elektrykę szyb i lusterek. Klimatyzacja jest rzadko spotykana. Warto szukać zwłaszcza wersji Enjoy, które były najlepiej wyposażone.

Zobacz też: Używany VW Polo IV: już nie tak solidny jak dawniej

REKLAMA

Silniki

Wybór jednostek napędowych nie jest zbyt obszerny i jest uzależniony od rocznika auta. Do 2003 roku w jego gamie dostępne były tylko dwa silniki benzynowe- trzycylindrowy 1.0 12V o mocy 58KM oraz czterocylindrowy model 1.2 16V dysponujący mocą 75KM. Pierwszy z nich nadaje się tylko do miasta, bowiem jego niska moc a przede wszystkim moment obrotowy, poważnie utrudniają rozpędzanie mocno obciążonego auta(0-100km/h 18 sekund, V-Max 142km/h). Wersja 75-konna  jest bardziej uniwersalna, jednak i ona wykazuje braki w dynamice na drogach pozamiejskich(0-100km/h w 13s, V-Max 155km/h). Wraz z modernizacją przeprowadzoną w 2003 roku, auto zyskało trzy nowe silniki-dwa benzynowe,1.0 TWINPORT oraz 1.2 TWINPORT, wyposażone w zmienną długość kolektora dolotowego(producent zakłada ograniczenie zużycia paliwa o 23% w porównaniu do poprzednich wersji) oraz jednostkę wysokoprężną 1.3CDTI o mocy 70KM . Wersja 1.2 16V zyskała 5KM a odmiana 1-litrowa, dwa konie mechaniczne. Wbrew katalogowym osiągom przemawiającym na korzyść mocniejszego silnika benzynowego, na co dzień bardziej dynamiczny jest diesel, który ma znacznie większy moment obrotowy(170Nm zamiast 110Nm) dostępny już przy 1750 obr./min. Cechuje go także niższe spalanie, na poziomie 4,5-5,0l/100km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik diesla zapewnia dobrą dynamikę przy jednocześnie bardzo niskim zużyciu paliwa. Liczyć się trzeba tylko ze zużyciem turbosprężarki czy koła dwumasowego(koszt nowego to ok. 1700zł). Problem często występującym w silnikach Agili są usterki zaworu recyrkulacji spalin, przepływomierza powietrza czy sondy lambdy. Notowane też były awarie sterownika wtrysku.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz A-klasa W168: mało komfortowy i trudny w naprawie

Zawieszenie

Agila ze względu na wysokie nadwozie nie przepada za gwałtownymi zmiana kierunku ruchu. Wykazuje tendencje do przechylania się na łukach a jej małe koła o wysokim profilu opony, potęgują tylko ten efekt. Pod względem awaryjności należy zwrócić uwagę na łączniki stabilizatora, które szybko się zużywają. Z tyłu należy kontrolować stan łożysk w piastach kół. Na dystansie 80-100tys. km nie powinno być jednak z nimi problemów.

Instalacja elektryczna

Zmorą większości obecnie produkowanych aut są częste awarie drobnych podzespołów elektrycznych. W Agili także są z nimi problemy i dotyczą one przede wszystkim sterowania centralnym zamkiem, szyb przednich czy notorycznych problemów z podświetleniem tylnej tablicy rejestracyjnej.

Zobacz też: Używany Opel Omega B: luksus za rozsądne pieniądze

Ceny wybranych części do Opla Agili 1.2 TWINPORT

-zestaw łożyska koła (tylnia oś): 120zł

-wahacz przedni: 230zł

-amortyzator przedni: 300zł

-zestaw sprzęgła: 1000zł

-tarcza hamulcowa przednia: 150zł

-klocki hamulcowe przód: 150zł

Podsumowanie

Opel Agila należy do specyficznego segmentu microvanów. Mimo niedużego nadwozia zapewnia sporo miejsca w środku dla podróżujących nią pasażerów. Cieszy zarówno dobre zabezpieczenie auta przed korozją, jak i niskie ceny jej części zamiennych. W dobrze utrzymanych egzemplarzach rzadko dochodzi do poważnych usterek, przeważają drobne problemy z instalacją elektryczną. Dla osób, które zamierzają użytkować auto głównie w mieście, godny polecenia jest silnik 1.2 16V 75KM. Jeśli zamierzamy pokonywać Agilą większe dystanse, także poza obszarem zabudowanym, warto zainteresować się jej odmianą z silnikiem wysokoprężnym.

Zobacz też: Używany Ford Kuga: SUV-ik z pazurem

Konkurenci

- Suzuki Wagon R+ (m.in. 1.0 12V 53KM, 1.3 16V 93KM RWD, 1.3 DDiS 70KM)

--Honda Jazz (silniki benz. 1.2 8V/78KM, 1.4 8V/83KM)

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA