REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Choć sylwetka Agili nie porywa, to auto nadrabia braki w urodzie świetną widocznością, obszernym wnętrzem oraz niską awaryjnością.
Choć sylwetka Agili nie porywa, to auto nadrabia braki w urodzie świetną widocznością, obszernym wnętrzem oraz niską awaryjnością.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Opel Agila to małe miejskie auto, zaskakująco obszerne i bezawaryjne. Które wersje są najbardziej godne polecenia?Co może przysporzyć najwięcej problemów jego użytkownikom?

 Jednym z dwóch prekursorów tzw. mikrovanów w Europie był Opel Agila, debiutujący w 2000r. Jako konstrukcja bliźniaczo podobna do Suzuki Wagon R+, dzieli z nim większość podzespołów. Różnice dotyczą głównie detali nadwozia, wystroju wnętrza oraz zastosowania niektórych podzespołów mechanicznych z koncernu General Motors. Produkcja tego microvana miała miejsce w Polsce w Gliwicach i zakończyła się w 2006r.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Mimo że Opel Agila ma długość zaledwie 3,5m, to zaskakuje pod względem oferowanej wewnątrz jego kabiny przestrzeni. Zwłaszcza jego wysoko poprowadzona linia dachu, zwiększa poczucie jej przestronności. Z drugiej strony,  cecha ta wpływa negatywnie na komfort podróżujących, bowiem stawia ono duży opór powietrza a przez to generuje hałas. Konstruktorów Opla warto pochwalić jednak za bardzo dobre zabezpieczenie karoserii przed rdzą. Co ciekawe, na rynku spotkać można także nadwozia pokryte dwoma kolorami lakieru.

Wnętrze

W kabinie Agili przeważają szare i twarde plastiki, które są mało odporne na zarysowania. Bardzo często spotkać można za to wersje z tapicerką o bardzo żywym barwach, które trochę urozmaicają wnętrze małego Opla. Bagażnik Agili ma pojemność 250 litrów i wystarczy jako miejsce do przewożenie toreb z zakupami. Nie zapominajmy, że auto to należy do samochodów typowo miejskich. Wyposażenie większości modeli nie było zbyt bogate, ale nie będzie problemów ze znalezieniem egzemplarzy posiadających ABS, jedną poduszkę powietrzną, wspomaganie kierownicy, elektrykę szyb i lusterek. Klimatyzacja jest rzadko spotykana. Warto szukać zwłaszcza wersji Enjoy, które były najlepiej wyposażone.

Zobacz też: Używany VW Polo IV: już nie tak solidny jak dawniej

REKLAMA

Silniki

Wybór jednostek napędowych nie jest zbyt obszerny i jest uzależniony od rocznika auta. Do 2003 roku w jego gamie dostępne były tylko dwa silniki benzynowe- trzycylindrowy 1.0 12V o mocy 58KM oraz czterocylindrowy model 1.2 16V dysponujący mocą 75KM. Pierwszy z nich nadaje się tylko do miasta, bowiem jego niska moc a przede wszystkim moment obrotowy, poważnie utrudniają rozpędzanie mocno obciążonego auta(0-100km/h 18 sekund, V-Max 142km/h). Wersja 75-konna  jest bardziej uniwersalna, jednak i ona wykazuje braki w dynamice na drogach pozamiejskich(0-100km/h w 13s, V-Max 155km/h). Wraz z modernizacją przeprowadzoną w 2003 roku, auto zyskało trzy nowe silniki-dwa benzynowe,1.0 TWINPORT oraz 1.2 TWINPORT, wyposażone w zmienną długość kolektora dolotowego(producent zakłada ograniczenie zużycia paliwa o 23% w porównaniu do poprzednich wersji) oraz jednostkę wysokoprężną 1.3CDTI o mocy 70KM . Wersja 1.2 16V zyskała 5KM a odmiana 1-litrowa, dwa konie mechaniczne. Wbrew katalogowym osiągom przemawiającym na korzyść mocniejszego silnika benzynowego, na co dzień bardziej dynamiczny jest diesel, który ma znacznie większy moment obrotowy(170Nm zamiast 110Nm) dostępny już przy 1750 obr./min. Cechuje go także niższe spalanie, na poziomie 4,5-5,0l/100km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik diesla zapewnia dobrą dynamikę przy jednocześnie bardzo niskim zużyciu paliwa. Liczyć się trzeba tylko ze zużyciem turbosprężarki czy koła dwumasowego(koszt nowego to ok. 1700zł). Problem często występującym w silnikach Agili są usterki zaworu recyrkulacji spalin, przepływomierza powietrza czy sondy lambdy. Notowane też były awarie sterownika wtrysku.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz A-klasa W168: mało komfortowy i trudny w naprawie

Zawieszenie

Agila ze względu na wysokie nadwozie nie przepada za gwałtownymi zmiana kierunku ruchu. Wykazuje tendencje do przechylania się na łukach a jej małe koła o wysokim profilu opony, potęgują tylko ten efekt. Pod względem awaryjności należy zwrócić uwagę na łączniki stabilizatora, które szybko się zużywają. Z tyłu należy kontrolować stan łożysk w piastach kół. Na dystansie 80-100tys. km nie powinno być jednak z nimi problemów.

Instalacja elektryczna

Zmorą większości obecnie produkowanych aut są częste awarie drobnych podzespołów elektrycznych. W Agili także są z nimi problemy i dotyczą one przede wszystkim sterowania centralnym zamkiem, szyb przednich czy notorycznych problemów z podświetleniem tylnej tablicy rejestracyjnej.

Zobacz też: Używany Opel Omega B: luksus za rozsądne pieniądze

Ceny wybranych części do Opla Agili 1.2 TWINPORT

-zestaw łożyska koła (tylnia oś): 120zł

-wahacz przedni: 230zł

-amortyzator przedni: 300zł

-zestaw sprzęgła: 1000zł

-tarcza hamulcowa przednia: 150zł

-klocki hamulcowe przód: 150zł

Podsumowanie

Opel Agila należy do specyficznego segmentu microvanów. Mimo niedużego nadwozia zapewnia sporo miejsca w środku dla podróżujących nią pasażerów. Cieszy zarówno dobre zabezpieczenie auta przed korozją, jak i niskie ceny jej części zamiennych. W dobrze utrzymanych egzemplarzach rzadko dochodzi do poważnych usterek, przeważają drobne problemy z instalacją elektryczną. Dla osób, które zamierzają użytkować auto głównie w mieście, godny polecenia jest silnik 1.2 16V 75KM. Jeśli zamierzamy pokonywać Agilą większe dystanse, także poza obszarem zabudowanym, warto zainteresować się jej odmianą z silnikiem wysokoprężnym.

Zobacz też: Używany Ford Kuga: SUV-ik z pazurem

Konkurenci

- Suzuki Wagon R+ (m.in. 1.0 12V 53KM, 1.3 16V 93KM RWD, 1.3 DDiS 70KM)

--Honda Jazz (silniki benz. 1.2 8V/78KM, 1.4 8V/83KM)

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA