REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Choć sylwetka Agili nie porywa, to auto nadrabia braki w urodzie świetną widocznością, obszernym wnętrzem oraz niską awaryjnością.
Choć sylwetka Agili nie porywa, to auto nadrabia braki w urodzie świetną widocznością, obszernym wnętrzem oraz niską awaryjnością.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Opel Agila to małe miejskie auto, zaskakująco obszerne i bezawaryjne. Które wersje są najbardziej godne polecenia?Co może przysporzyć najwięcej problemów jego użytkownikom?

 Jednym z dwóch prekursorów tzw. mikrovanów w Europie był Opel Agila, debiutujący w 2000r. Jako konstrukcja bliźniaczo podobna do Suzuki Wagon R+, dzieli z nim większość podzespołów. Różnice dotyczą głównie detali nadwozia, wystroju wnętrza oraz zastosowania niektórych podzespołów mechanicznych z koncernu General Motors. Produkcja tego microvana miała miejsce w Polsce w Gliwicach i zakończyła się w 2006r.

REKLAMA

REKLAMA

Nadwozie

Mimo że Opel Agila ma długość zaledwie 3,5m, to zaskakuje pod względem oferowanej wewnątrz jego kabiny przestrzeni. Zwłaszcza jego wysoko poprowadzona linia dachu, zwiększa poczucie jej przestronności. Z drugiej strony,  cecha ta wpływa negatywnie na komfort podróżujących, bowiem stawia ono duży opór powietrza a przez to generuje hałas. Konstruktorów Opla warto pochwalić jednak za bardzo dobre zabezpieczenie karoserii przed rdzą. Co ciekawe, na rynku spotkać można także nadwozia pokryte dwoma kolorami lakieru.

Wnętrze

W kabinie Agili przeważają szare i twarde plastiki, które są mało odporne na zarysowania. Bardzo często spotkać można za to wersje z tapicerką o bardzo żywym barwach, które trochę urozmaicają wnętrze małego Opla. Bagażnik Agili ma pojemność 250 litrów i wystarczy jako miejsce do przewożenie toreb z zakupami. Nie zapominajmy, że auto to należy do samochodów typowo miejskich. Wyposażenie większości modeli nie było zbyt bogate, ale nie będzie problemów ze znalezieniem egzemplarzy posiadających ABS, jedną poduszkę powietrzną, wspomaganie kierownicy, elektrykę szyb i lusterek. Klimatyzacja jest rzadko spotykana. Warto szukać zwłaszcza wersji Enjoy, które były najlepiej wyposażone.

Zobacz też: Używany VW Polo IV: już nie tak solidny jak dawniej

REKLAMA

Silniki

Wybór jednostek napędowych nie jest zbyt obszerny i jest uzależniony od rocznika auta. Do 2003 roku w jego gamie dostępne były tylko dwa silniki benzynowe- trzycylindrowy 1.0 12V o mocy 58KM oraz czterocylindrowy model 1.2 16V dysponujący mocą 75KM. Pierwszy z nich nadaje się tylko do miasta, bowiem jego niska moc a przede wszystkim moment obrotowy, poważnie utrudniają rozpędzanie mocno obciążonego auta(0-100km/h 18 sekund, V-Max 142km/h). Wersja 75-konna  jest bardziej uniwersalna, jednak i ona wykazuje braki w dynamice na drogach pozamiejskich(0-100km/h w 13s, V-Max 155km/h). Wraz z modernizacją przeprowadzoną w 2003 roku, auto zyskało trzy nowe silniki-dwa benzynowe,1.0 TWINPORT oraz 1.2 TWINPORT, wyposażone w zmienną długość kolektora dolotowego(producent zakłada ograniczenie zużycia paliwa o 23% w porównaniu do poprzednich wersji) oraz jednostkę wysokoprężną 1.3CDTI o mocy 70KM . Wersja 1.2 16V zyskała 5KM a odmiana 1-litrowa, dwa konie mechaniczne. Wbrew katalogowym osiągom przemawiającym na korzyść mocniejszego silnika benzynowego, na co dzień bardziej dynamiczny jest diesel, który ma znacznie większy moment obrotowy(170Nm zamiast 110Nm) dostępny już przy 1750 obr./min. Cechuje go także niższe spalanie, na poziomie 4,5-5,0l/100km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik diesla zapewnia dobrą dynamikę przy jednocześnie bardzo niskim zużyciu paliwa. Liczyć się trzeba tylko ze zużyciem turbosprężarki czy koła dwumasowego(koszt nowego to ok. 1700zł). Problem często występującym w silnikach Agili są usterki zaworu recyrkulacji spalin, przepływomierza powietrza czy sondy lambdy. Notowane też były awarie sterownika wtrysku.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz A-klasa W168: mało komfortowy i trudny w naprawie

Zawieszenie

Agila ze względu na wysokie nadwozie nie przepada za gwałtownymi zmiana kierunku ruchu. Wykazuje tendencje do przechylania się na łukach a jej małe koła o wysokim profilu opony, potęgują tylko ten efekt. Pod względem awaryjności należy zwrócić uwagę na łączniki stabilizatora, które szybko się zużywają. Z tyłu należy kontrolować stan łożysk w piastach kół. Na dystansie 80-100tys. km nie powinno być jednak z nimi problemów.

Instalacja elektryczna

Zmorą większości obecnie produkowanych aut są częste awarie drobnych podzespołów elektrycznych. W Agili także są z nimi problemy i dotyczą one przede wszystkim sterowania centralnym zamkiem, szyb przednich czy notorycznych problemów z podświetleniem tylnej tablicy rejestracyjnej.

Zobacz też: Używany Opel Omega B: luksus za rozsądne pieniądze

Ceny wybranych części do Opla Agili 1.2 TWINPORT

-zestaw łożyska koła (tylnia oś): 120zł

-wahacz przedni: 230zł

-amortyzator przedni: 300zł

-zestaw sprzęgła: 1000zł

-tarcza hamulcowa przednia: 150zł

-klocki hamulcowe przód: 150zł

Podsumowanie

Opel Agila należy do specyficznego segmentu microvanów. Mimo niedużego nadwozia zapewnia sporo miejsca w środku dla podróżujących nią pasażerów. Cieszy zarówno dobre zabezpieczenie auta przed korozją, jak i niskie ceny jej części zamiennych. W dobrze utrzymanych egzemplarzach rzadko dochodzi do poważnych usterek, przeważają drobne problemy z instalacją elektryczną. Dla osób, które zamierzają użytkować auto głównie w mieście, godny polecenia jest silnik 1.2 16V 75KM. Jeśli zamierzamy pokonywać Agilą większe dystanse, także poza obszarem zabudowanym, warto zainteresować się jej odmianą z silnikiem wysokoprężnym.

Zobacz też: Używany Ford Kuga: SUV-ik z pazurem

Konkurenci

- Suzuki Wagon R+ (m.in. 1.0 12V 53KM, 1.3 16V 93KM RWD, 1.3 DDiS 70KM)

--Honda Jazz (silniki benz. 1.2 8V/78KM, 1.4 8V/83KM)

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA