REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz klasy C W204: luksus kosztuje

Piotr Dziedzic
Mercedes C63 AMG: sportowy szatan
Mercedes C63 AMG: sportowy szatan
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Nowego Mercedesa klasy C o kodzie fabrycznym W204 można mieć już od 128 600 zł,a ceny używanego egzemplarza zaczynają się od ok. 70 tys. zł. Czy warto płacić tyle za kompaktowego Mercedesa klasy C z nadwoziem typu sedan lub kombi?

Odpowiedź brzmi: jak najbardziej. Mimo że przy autach klasy średniej – np. Fordzie Mondeo czy Citroenie C5 – klasa C wygląda filigranowo, może z dumą nosić na grillu trójramienną gwiazdę.

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy model Klasy C, wprowadzony został do seryjnej produkcji w 2007 roku. Jest następcą Mercedesa W203. Stylistyka i wygląd zdecydowanie odróżniają go od poprzednika. Karoseria została powiększona, przez co Mercedes stał się bardziej masywny.

Produkowany jest w wersji sedan oraz kombi, w trzech wersjach wyposażenia: Classic – podstawowa, Elegance – klasyczna, elegancka oraz Avantgarde – jednocześnie elegancka i sportowa, posiada grill z wielkim znaczkiem Mercedesa.

Zobacz też: Test Mercedes Vito 4x4: Bus do zadań specjalnych

REKLAMA

Kokpit Mercedesa klasy C

Na nowo rozplanowany kokpit utracił co prawda swój nostalgiczny charakter – postawiono na bardziej zaokrąglone kształty – ale nadal pozostaje jednym z najbardziej wysmakowanych aut w segmencie premium. Jednak auto to nie tylko dzieło sztuki, ale też powinno być funkcjonalne. Nowy system telematyczny z centralnym wyświetlaczem okazał się w miarę prosty w obsłudze, podobnie jak menu widoczne na tarczy prędkościomierza. Po kilkuminutowej wprawce nie powinno nastręczać problemów zwykłemu kierowcy ( o ile nie przesiadł się z Daewoo czy Dacii).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes w204 został zaprojektowany z myślą o kierowcy. Mimo iż siedzi się w nim nisko (nie sprzyja to relaksowi), to jednak jest zaskakująco dużo miejsca, a co najważniejsze: jest luksusowo. Położenie pedałów oraz płynność ich pracy są wyśmienite, a mimo szklanego dachu nad głową wysokiego kierowcy pozostaje jeszcze kilka centymetrów przestrzeni.

Mercedesa należy zganić za zbyt niewielką ilość miejsca w tylnej części kokpitu. O ile szerszy niż dotychczas przód wydaje się przestronny, o tyle z tyłu pasażerowie o wzroście powyżej 1,80 m będą mocno rozczarowani. Miejsca na nogi też nie jest za wiele.

Zobacz też: Citan – nowy pracownik w ekipie Mercedesa

Zawieszenie Mercedesa klasy C

Jeśli ktoś chce poczuć komfort z jazdy, należy wystrzegać się opcjonalnego usportowionego, sztywnego zawieszenia ADVANCED AGILITY - jest o wiele za twarde na polskie drogi. Warto pomyśleć o tym przed zakupem, niż później podskakiwać na każdym ziarenku piasku, który znajduje się na drodze. Jeżeli ktoś pragnie poczuć idealną kompilację komfortu i sportowej jazdy, polecany jest zakup BMW serii 3.

Silnik i skrzynia biegów Mercedesa klasy C

Silniki diesla od zawsze były wizytówką tej marki. Turbodiesel C 220 CDI ma o wiele wyższą kulturę pracy niż u poprzednika, nadal jednak po rozruchu "na zimno" brzmi niezbyt przyjemnie. Jako "masowa" jednostka klasy C sprawdza się zarówno pod względem przyspieszenia oraz elastyczności, jak i zużycia paliwa. Jeżeli ktoś zdecyduje się na zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów, nie będzie zawiedziony. Płynna i łagodna praca to wizytówka pięcio lub siedmiobiegowej skrzyni automatycznej, która w trybie manualnym pozwala wcisnąć gaz niemal do podłogi bez samoczynnego redukowania przełożeń.

Zobacz też: Światowa premiera nowego Mercedesa Klasy A w Krakowie

Bagażnik Mercedesa klasy C

Pojemność bagażnika sedana wynosi 475, a kombi – 485 litrów. Podobnie jak w przypadku Klasy E, seryjnym wyposażeniem wersji kombi są relingi dachowe. W nowej Klasie C pojawił się po raz pierwszy opcjonalny system nawigacji COMAND APS z zamykanym kolorowym ekranem LCD, co zmniejsza ryzyko włamania do samochodu.

Gama silników Mercedesa klasy C W204:

Silniki wysokoprężne:

- C180 CDI – 2143 cm³, 120 KM, 208 km/h

- C200 CDI – 2148 cm³, 136 KM, 215 km/h

- C220 CDI – 2148 cm³, 170 KM, 229 km/h

- C250 CDI – 2143 cm³, 204 KM, 250 km/h

- C300 CDI – 2987 cm³, 231 KM, 250 km/h

- C320 CDI – 2987 cm³, 224 KM, 250 km/h

- C350 CDI – 2987 cm³, 224 KM, 250 km/h

Silniki benzynowe:

- C180 Kompressor – 1796 cm³, 156 KM, 223 km/h

- C200 Kompressor – 1796 cm³, 184 KM, 235 km/h

- C230 – 2496 cm³, 204 KM, 240 km/h

- C250 – 1796 cm³, 204 KM, 240 km/h

- C280 – 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h

- C300 - 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h

- C350 (automat) – 3498 cm³, 272 KM, 250 km/h

- C350 CGI (automat) – 3498 cm³, 292 KM, 250 km/h

- C63 AMG (automat) – 6208 cm³, 457 KM, 250 km/h

Zobacz też: Mercedes klasy G z silnikiem V12

Przykładowe ceny części zamiennych:

Wahacz: 140 zł

Amortyzator (tył): 275 zł

Świeca żarowa(diesel): 48 zł sztuka

Klocki hamulcowe FERODO: 210 zł za 4 sztuki, klocki ceramiczne kosztują x2

Tarcze hamulcowe (komplet firmy BREMBO): 600 zł

Filtr oleju BOSCH: 30 zł

Filtr powietrza: od 40 do 130 zł (zależy od kształtu)

Zobacz też: Mercedes Vito Sticker w promocyjnej cenie

Podsumowanie

Mercedes W204 to auto: eleganckie, wykonane z niemiecką precyzją, dynamiczne i stabilne na drodze, luksusowe i póki co bezawaryjne auto. Mocne silniki benzynowe i dieslowskie, niemal niezauważalnie przełączający biegi „automat” i precyzyjna manualna skrzynia biegów, dający poczucie pewności układ kierowniczy – nie ma wątpliwości, że mimo drobnych niedociągnięć nowy Mercedes klasy C prezentuje się z jak najlepszej strony. Cenę wyższą niż u konkurentów usprawiedliwia częściowo bogate wyposażenie seryjne, wzorowe w dziedzinie bezpieczeństwa i komfortu. Klasa C to koniec z próbą odejścia w stronę lekkości i finezji. Mercedes klasy C - dostojny i stateczny - podąża szlakiem wyznaczonym przez topową klasę S. To cechy tradycyjnie cenione przez właścicieli aut z gwiazdą na masce, dlatego łatwo można wróżyć temu modelowi sukces.

Zobacz też: Pakiety Sport i AMG Plus Sports dla Mercedesa Klasy C

Zalety:

  • prestiż marki
  • elastyczny silnik
  • wysoki komfort jazdy
  • bogate wyposażenie

Wady:

  • wysoka cena
  • niebezpośredni układ kierowniczy
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA