REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz klasy C W204: luksus kosztuje

Piotr Dziedzic
Mercedes C63 AMG: sportowy szatan
Mercedes C63 AMG: sportowy szatan
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Nowego Mercedesa klasy C o kodzie fabrycznym W204 można mieć już od 128 600 zł,a ceny używanego egzemplarza zaczynają się od ok. 70 tys. zł. Czy warto płacić tyle za kompaktowego Mercedesa klasy C z nadwoziem typu sedan lub kombi?

Odpowiedź brzmi: jak najbardziej. Mimo że przy autach klasy średniej – np. Fordzie Mondeo czy Citroenie C5 – klasa C wygląda filigranowo, może z dumą nosić na grillu trójramienną gwiazdę.

REKLAMA

Najnowszy model Klasy C, wprowadzony został do seryjnej produkcji w 2007 roku. Jest następcą Mercedesa W203. Stylistyka i wygląd zdecydowanie odróżniają go od poprzednika. Karoseria została powiększona, przez co Mercedes stał się bardziej masywny.

Produkowany jest w wersji sedan oraz kombi, w trzech wersjach wyposażenia: Classic – podstawowa, Elegance – klasyczna, elegancka oraz Avantgarde – jednocześnie elegancka i sportowa, posiada grill z wielkim znaczkiem Mercedesa.

Zobacz też: Test Mercedes Vito 4x4: Bus do zadań specjalnych

Kokpit Mercedesa klasy C

REKLAMA

Na nowo rozplanowany kokpit utracił co prawda swój nostalgiczny charakter – postawiono na bardziej zaokrąglone kształty – ale nadal pozostaje jednym z najbardziej wysmakowanych aut w segmencie premium. Jednak auto to nie tylko dzieło sztuki, ale też powinno być funkcjonalne. Nowy system telematyczny z centralnym wyświetlaczem okazał się w miarę prosty w obsłudze, podobnie jak menu widoczne na tarczy prędkościomierza. Po kilkuminutowej wprawce nie powinno nastręczać problemów zwykłemu kierowcy ( o ile nie przesiadł się z Daewoo czy Dacii).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes w204 został zaprojektowany z myślą o kierowcy. Mimo iż siedzi się w nim nisko (nie sprzyja to relaksowi), to jednak jest zaskakująco dużo miejsca, a co najważniejsze: jest luksusowo. Położenie pedałów oraz płynność ich pracy są wyśmienite, a mimo szklanego dachu nad głową wysokiego kierowcy pozostaje jeszcze kilka centymetrów przestrzeni.

Mercedesa należy zganić za zbyt niewielką ilość miejsca w tylnej części kokpitu. O ile szerszy niż dotychczas przód wydaje się przestronny, o tyle z tyłu pasażerowie o wzroście powyżej 1,80 m będą mocno rozczarowani. Miejsca na nogi też nie jest za wiele.

Zobacz też: Citan – nowy pracownik w ekipie Mercedesa

Zawieszenie Mercedesa klasy C

Jeśli ktoś chce poczuć komfort z jazdy, należy wystrzegać się opcjonalnego usportowionego, sztywnego zawieszenia ADVANCED AGILITY - jest o wiele za twarde na polskie drogi. Warto pomyśleć o tym przed zakupem, niż później podskakiwać na każdym ziarenku piasku, który znajduje się na drodze. Jeżeli ktoś pragnie poczuć idealną kompilację komfortu i sportowej jazdy, polecany jest zakup BMW serii 3.

Silnik i skrzynia biegów Mercedesa klasy C

Silniki diesla od zawsze były wizytówką tej marki. Turbodiesel C 220 CDI ma o wiele wyższą kulturę pracy niż u poprzednika, nadal jednak po rozruchu "na zimno" brzmi niezbyt przyjemnie. Jako "masowa" jednostka klasy C sprawdza się zarówno pod względem przyspieszenia oraz elastyczności, jak i zużycia paliwa. Jeżeli ktoś zdecyduje się na zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów, nie będzie zawiedziony. Płynna i łagodna praca to wizytówka pięcio lub siedmiobiegowej skrzyni automatycznej, która w trybie manualnym pozwala wcisnąć gaz niemal do podłogi bez samoczynnego redukowania przełożeń.

Zobacz też: Światowa premiera nowego Mercedesa Klasy A w Krakowie

Bagażnik Mercedesa klasy C

Pojemność bagażnika sedana wynosi 475, a kombi – 485 litrów. Podobnie jak w przypadku Klasy E, seryjnym wyposażeniem wersji kombi są relingi dachowe. W nowej Klasie C pojawił się po raz pierwszy opcjonalny system nawigacji COMAND APS z zamykanym kolorowym ekranem LCD, co zmniejsza ryzyko włamania do samochodu.

Gama silników Mercedesa klasy C W204:

Silniki wysokoprężne:

- C180 CDI – 2143 cm³, 120 KM, 208 km/h

- C200 CDI – 2148 cm³, 136 KM, 215 km/h

- C220 CDI – 2148 cm³, 170 KM, 229 km/h

- C250 CDI – 2143 cm³, 204 KM, 250 km/h

- C300 CDI – 2987 cm³, 231 KM, 250 km/h

- C320 CDI – 2987 cm³, 224 KM, 250 km/h

- C350 CDI – 2987 cm³, 224 KM, 250 km/h

Silniki benzynowe:

- C180 Kompressor – 1796 cm³, 156 KM, 223 km/h

- C200 Kompressor – 1796 cm³, 184 KM, 235 km/h

- C230 – 2496 cm³, 204 KM, 240 km/h

- C250 – 1796 cm³, 204 KM, 240 km/h

- C280 – 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h

- C300 - 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h

- C350 (automat) – 3498 cm³, 272 KM, 250 km/h

- C350 CGI (automat) – 3498 cm³, 292 KM, 250 km/h

- C63 AMG (automat) – 6208 cm³, 457 KM, 250 km/h

Zobacz też: Mercedes klasy G z silnikiem V12

Przykładowe ceny części zamiennych:

Wahacz: 140 zł

Amortyzator (tył): 275 zł

Świeca żarowa(diesel): 48 zł sztuka

Klocki hamulcowe FERODO: 210 zł za 4 sztuki, klocki ceramiczne kosztują x2

Tarcze hamulcowe (komplet firmy BREMBO): 600 zł

Filtr oleju BOSCH: 30 zł

Filtr powietrza: od 40 do 130 zł (zależy od kształtu)

Zobacz też: Mercedes Vito Sticker w promocyjnej cenie

Podsumowanie

Mercedes W204 to auto: eleganckie, wykonane z niemiecką precyzją, dynamiczne i stabilne na drodze, luksusowe i póki co bezawaryjne auto. Mocne silniki benzynowe i dieslowskie, niemal niezauważalnie przełączający biegi „automat” i precyzyjna manualna skrzynia biegów, dający poczucie pewności układ kierowniczy – nie ma wątpliwości, że mimo drobnych niedociągnięć nowy Mercedes klasy C prezentuje się z jak najlepszej strony. Cenę wyższą niż u konkurentów usprawiedliwia częściowo bogate wyposażenie seryjne, wzorowe w dziedzinie bezpieczeństwa i komfortu. Klasa C to koniec z próbą odejścia w stronę lekkości i finezji. Mercedes klasy C - dostojny i stateczny - podąża szlakiem wyznaczonym przez topową klasę S. To cechy tradycyjnie cenione przez właścicieli aut z gwiazdą na masce, dlatego łatwo można wróżyć temu modelowi sukces.

Zobacz też: Pakiety Sport i AMG Plus Sports dla Mercedesa Klasy C

Zalety:

  • prestiż marki
  • elastyczny silnik
  • wysoki komfort jazdy
  • bogate wyposażenie

Wady:

  • wysoka cena
  • niebezpośredni układ kierowniczy
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA