Mercedes-Benz klasy C W204: luksus kosztuje
REKLAMA
REKLAMA
Odpowiedź brzmi: jak najbardziej. Mimo że przy autach klasy średniej – np. Fordzie Mondeo czy Citroenie C5 – klasa C wygląda filigranowo, może z dumą nosić na grillu trójramienną gwiazdę.
REKLAMA
Najnowszy model Klasy C, wprowadzony został do seryjnej produkcji w 2007 roku. Jest następcą Mercedesa W203. Stylistyka i wygląd zdecydowanie odróżniają go od poprzednika. Karoseria została powiększona, przez co Mercedes stał się bardziej masywny.
Produkowany jest w wersji sedan oraz kombi, w trzech wersjach wyposażenia: Classic – podstawowa, Elegance – klasyczna, elegancka oraz Avantgarde – jednocześnie elegancka i sportowa, posiada grill z wielkim znaczkiem Mercedesa.
Zobacz też: Test Mercedes Vito 4x4: Bus do zadań specjalnych
Kokpit Mercedesa klasy C
REKLAMA
Na nowo rozplanowany kokpit utracił co prawda swój nostalgiczny charakter – postawiono na bardziej zaokrąglone kształty – ale nadal pozostaje jednym z najbardziej wysmakowanych aut w segmencie premium. Jednak auto to nie tylko dzieło sztuki, ale też powinno być funkcjonalne. Nowy system telematyczny z centralnym wyświetlaczem okazał się w miarę prosty w obsłudze, podobnie jak menu widoczne na tarczy prędkościomierza. Po kilkuminutowej wprawce nie powinno nastręczać problemów zwykłemu kierowcy ( o ile nie przesiadł się z Daewoo czy Dacii).
Mercedes w204 został zaprojektowany z myślą o kierowcy. Mimo iż siedzi się w nim nisko (nie sprzyja to relaksowi), to jednak jest zaskakująco dużo miejsca, a co najważniejsze: jest luksusowo. Położenie pedałów oraz płynność ich pracy są wyśmienite, a mimo szklanego dachu nad głową wysokiego kierowcy pozostaje jeszcze kilka centymetrów przestrzeni.
Mercedesa należy zganić za zbyt niewielką ilość miejsca w tylnej części kokpitu. O ile szerszy niż dotychczas przód wydaje się przestronny, o tyle z tyłu pasażerowie o wzroście powyżej 1,80 m będą mocno rozczarowani. Miejsca na nogi też nie jest za wiele.
Zobacz też: Citan – nowy pracownik w ekipie Mercedesa
Zawieszenie Mercedesa klasy C
Jeśli ktoś chce poczuć komfort z jazdy, należy wystrzegać się opcjonalnego usportowionego, sztywnego zawieszenia ADVANCED AGILITY - jest o wiele za twarde na polskie drogi. Warto pomyśleć o tym przed zakupem, niż później podskakiwać na każdym ziarenku piasku, który znajduje się na drodze. Jeżeli ktoś pragnie poczuć idealną kompilację komfortu i sportowej jazdy, polecany jest zakup BMW serii 3.
Silnik i skrzynia biegów Mercedesa klasy C
Silniki diesla od zawsze były wizytówką tej marki. Turbodiesel C 220 CDI ma o wiele wyższą kulturę pracy niż u poprzednika, nadal jednak po rozruchu "na zimno" brzmi niezbyt przyjemnie. Jako "masowa" jednostka klasy C sprawdza się zarówno pod względem przyspieszenia oraz elastyczności, jak i zużycia paliwa. Jeżeli ktoś zdecyduje się na zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów, nie będzie zawiedziony. Płynna i łagodna praca to wizytówka pięcio lub siedmiobiegowej skrzyni automatycznej, która w trybie manualnym pozwala wcisnąć gaz niemal do podłogi bez samoczynnego redukowania przełożeń.
Zobacz też: Światowa premiera nowego Mercedesa Klasy A w Krakowie
Bagażnik Mercedesa klasy C
Pojemność bagażnika sedana wynosi 475, a kombi – 485 litrów. Podobnie jak w przypadku Klasy E, seryjnym wyposażeniem wersji kombi są relingi dachowe. W nowej Klasie C pojawił się po raz pierwszy opcjonalny system nawigacji COMAND APS z zamykanym kolorowym ekranem LCD, co zmniejsza ryzyko włamania do samochodu.
Gama silników Mercedesa klasy C W204:
- C180 CDI – 2143 cm³, 120 KM, 208 km/h
- C200 CDI – 2148 cm³, 136 KM, 215 km/h
- C220 CDI – 2148 cm³, 170 KM, 229 km/h
- C250 CDI – 2143 cm³, 204 KM, 250 km/h
- C300 CDI – 2987 cm³, 231 KM, 250 km/h
- C320 CDI – 2987 cm³, 224 KM, 250 km/h
- C350 CDI – 2987 cm³, 224 KM, 250 km/h
- C180 Kompressor – 1796 cm³, 156 KM, 223 km/h
- C200 Kompressor – 1796 cm³, 184 KM, 235 km/h
- C230 – 2496 cm³, 204 KM, 240 km/h
- C250 – 1796 cm³, 204 KM, 240 km/h
- C280 – 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h
- C300 - 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h
- C350 (automat) – 3498 cm³, 272 KM, 250 km/h
- C350 CGI (automat) – 3498 cm³, 292 KM, 250 km/h
- C63 AMG (automat) – 6208 cm³, 457 KM, 250 km/h
Zobacz też: Mercedes klasy G z silnikiem V12
Przykładowe ceny części zamiennych:
Wahacz: 140 zł
Amortyzator (tył): 275 zł
Świeca żarowa(diesel): 48 zł sztuka
Klocki hamulcowe FERODO: 210 zł za 4 sztuki, klocki ceramiczne kosztują x2
Tarcze hamulcowe (komplet firmy BREMBO): 600 zł
Filtr oleju BOSCH: 30 zł
Filtr powietrza: od 40 do 130 zł (zależy od kształtu)
Zobacz też: Mercedes Vito Sticker w promocyjnej cenie
Podsumowanie
Mercedes W204 to auto: eleganckie, wykonane z niemiecką precyzją, dynamiczne i stabilne na drodze, luksusowe i póki co bezawaryjne auto. Mocne silniki benzynowe i dieslowskie, niemal niezauważalnie przełączający biegi „automat” i precyzyjna manualna skrzynia biegów, dający poczucie pewności układ kierowniczy – nie ma wątpliwości, że mimo drobnych niedociągnięć nowy Mercedes klasy C prezentuje się z jak najlepszej strony. Cenę wyższą niż u konkurentów usprawiedliwia częściowo bogate wyposażenie seryjne, wzorowe w dziedzinie bezpieczeństwa i komfortu. Klasa C to koniec z próbą odejścia w stronę lekkości i finezji. Mercedes klasy C - dostojny i stateczny - podąża szlakiem wyznaczonym przez topową klasę S. To cechy tradycyjnie cenione przez właścicieli aut z gwiazdą na masce, dlatego łatwo można wróżyć temu modelowi sukces.
Zobacz też: Pakiety Sport i AMG Plus Sports dla Mercedesa Klasy C
Zalety:
- prestiż marki
- elastyczny silnik
- wysoki komfort jazdy
- bogate wyposażenie
Wady:
- wysoka cena
- niebezpośredni układ kierowniczy
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.