REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz klasy C W204: luksus kosztuje

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Dziedzic
Mercedes C63 AMG: sportowy szatan
Mercedes C63 AMG: sportowy szatan
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Nowego Mercedesa klasy C o kodzie fabrycznym W204 można mieć już od 128 600 zł,a ceny używanego egzemplarza zaczynają się od ok. 70 tys. zł. Czy warto płacić tyle za kompaktowego Mercedesa klasy C z nadwoziem typu sedan lub kombi?

Odpowiedź brzmi: jak najbardziej. Mimo że przy autach klasy średniej – np. Fordzie Mondeo czy Citroenie C5 – klasa C wygląda filigranowo, może z dumą nosić na grillu trójramienną gwiazdę.

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy model Klasy C, wprowadzony został do seryjnej produkcji w 2007 roku. Jest następcą Mercedesa W203. Stylistyka i wygląd zdecydowanie odróżniają go od poprzednika. Karoseria została powiększona, przez co Mercedes stał się bardziej masywny.

Produkowany jest w wersji sedan oraz kombi, w trzech wersjach wyposażenia: Classic – podstawowa, Elegance – klasyczna, elegancka oraz Avantgarde – jednocześnie elegancka i sportowa, posiada grill z wielkim znaczkiem Mercedesa.

Zobacz też: Test Mercedes Vito 4x4: Bus do zadań specjalnych

REKLAMA

Kokpit Mercedesa klasy C

Na nowo rozplanowany kokpit utracił co prawda swój nostalgiczny charakter – postawiono na bardziej zaokrąglone kształty – ale nadal pozostaje jednym z najbardziej wysmakowanych aut w segmencie premium. Jednak auto to nie tylko dzieło sztuki, ale też powinno być funkcjonalne. Nowy system telematyczny z centralnym wyświetlaczem okazał się w miarę prosty w obsłudze, podobnie jak menu widoczne na tarczy prędkościomierza. Po kilkuminutowej wprawce nie powinno nastręczać problemów zwykłemu kierowcy ( o ile nie przesiadł się z Daewoo czy Dacii).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes w204 został zaprojektowany z myślą o kierowcy. Mimo iż siedzi się w nim nisko (nie sprzyja to relaksowi), to jednak jest zaskakująco dużo miejsca, a co najważniejsze: jest luksusowo. Położenie pedałów oraz płynność ich pracy są wyśmienite, a mimo szklanego dachu nad głową wysokiego kierowcy pozostaje jeszcze kilka centymetrów przestrzeni.

Mercedesa należy zganić za zbyt niewielką ilość miejsca w tylnej części kokpitu. O ile szerszy niż dotychczas przód wydaje się przestronny, o tyle z tyłu pasażerowie o wzroście powyżej 1,80 m będą mocno rozczarowani. Miejsca na nogi też nie jest za wiele.

Zobacz też: Citan – nowy pracownik w ekipie Mercedesa

Zawieszenie Mercedesa klasy C

Jeśli ktoś chce poczuć komfort z jazdy, należy wystrzegać się opcjonalnego usportowionego, sztywnego zawieszenia ADVANCED AGILITY - jest o wiele za twarde na polskie drogi. Warto pomyśleć o tym przed zakupem, niż później podskakiwać na każdym ziarenku piasku, który znajduje się na drodze. Jeżeli ktoś pragnie poczuć idealną kompilację komfortu i sportowej jazdy, polecany jest zakup BMW serii 3.

Silnik i skrzynia biegów Mercedesa klasy C

Silniki diesla od zawsze były wizytówką tej marki. Turbodiesel C 220 CDI ma o wiele wyższą kulturę pracy niż u poprzednika, nadal jednak po rozruchu "na zimno" brzmi niezbyt przyjemnie. Jako "masowa" jednostka klasy C sprawdza się zarówno pod względem przyspieszenia oraz elastyczności, jak i zużycia paliwa. Jeżeli ktoś zdecyduje się na zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów, nie będzie zawiedziony. Płynna i łagodna praca to wizytówka pięcio lub siedmiobiegowej skrzyni automatycznej, która w trybie manualnym pozwala wcisnąć gaz niemal do podłogi bez samoczynnego redukowania przełożeń.

Zobacz też: Światowa premiera nowego Mercedesa Klasy A w Krakowie

Bagażnik Mercedesa klasy C

Pojemność bagażnika sedana wynosi 475, a kombi – 485 litrów. Podobnie jak w przypadku Klasy E, seryjnym wyposażeniem wersji kombi są relingi dachowe. W nowej Klasie C pojawił się po raz pierwszy opcjonalny system nawigacji COMAND APS z zamykanym kolorowym ekranem LCD, co zmniejsza ryzyko włamania do samochodu.

Gama silników Mercedesa klasy C W204:

Silniki wysokoprężne:

- C180 CDI – 2143 cm³, 120 KM, 208 km/h

- C200 CDI – 2148 cm³, 136 KM, 215 km/h

- C220 CDI – 2148 cm³, 170 KM, 229 km/h

- C250 CDI – 2143 cm³, 204 KM, 250 km/h

- C300 CDI – 2987 cm³, 231 KM, 250 km/h

- C320 CDI – 2987 cm³, 224 KM, 250 km/h

- C350 CDI – 2987 cm³, 224 KM, 250 km/h

Silniki benzynowe:

- C180 Kompressor – 1796 cm³, 156 KM, 223 km/h

- C200 Kompressor – 1796 cm³, 184 KM, 235 km/h

- C230 – 2496 cm³, 204 KM, 240 km/h

- C250 – 1796 cm³, 204 KM, 240 km/h

- C280 – 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h

- C300 - 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h

- C350 (automat) – 3498 cm³, 272 KM, 250 km/h

- C350 CGI (automat) – 3498 cm³, 292 KM, 250 km/h

- C63 AMG (automat) – 6208 cm³, 457 KM, 250 km/h

Zobacz też: Mercedes klasy G z silnikiem V12

Przykładowe ceny części zamiennych:

Wahacz: 140 zł

Amortyzator (tył): 275 zł

Świeca żarowa(diesel): 48 zł sztuka

Klocki hamulcowe FERODO: 210 zł za 4 sztuki, klocki ceramiczne kosztują x2

Tarcze hamulcowe (komplet firmy BREMBO): 600 zł

Filtr oleju BOSCH: 30 zł

Filtr powietrza: od 40 do 130 zł (zależy od kształtu)

Zobacz też: Mercedes Vito Sticker w promocyjnej cenie

Podsumowanie

Mercedes W204 to auto: eleganckie, wykonane z niemiecką precyzją, dynamiczne i stabilne na drodze, luksusowe i póki co bezawaryjne auto. Mocne silniki benzynowe i dieslowskie, niemal niezauważalnie przełączający biegi „automat” i precyzyjna manualna skrzynia biegów, dający poczucie pewności układ kierowniczy – nie ma wątpliwości, że mimo drobnych niedociągnięć nowy Mercedes klasy C prezentuje się z jak najlepszej strony. Cenę wyższą niż u konkurentów usprawiedliwia częściowo bogate wyposażenie seryjne, wzorowe w dziedzinie bezpieczeństwa i komfortu. Klasa C to koniec z próbą odejścia w stronę lekkości i finezji. Mercedes klasy C - dostojny i stateczny - podąża szlakiem wyznaczonym przez topową klasę S. To cechy tradycyjnie cenione przez właścicieli aut z gwiazdą na masce, dlatego łatwo można wróżyć temu modelowi sukces.

Zobacz też: Pakiety Sport i AMG Plus Sports dla Mercedesa Klasy C

Zalety:

  • prestiż marki
  • elastyczny silnik
  • wysoki komfort jazdy
  • bogate wyposażenie

Wady:

  • wysoka cena
  • niebezpośredni układ kierowniczy
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA