REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz klasy C W204: luksus kosztuje

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Dziedzic
Mercedes C63 AMG: sportowy szatan
Mercedes C63 AMG: sportowy szatan
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Nowego Mercedesa klasy C o kodzie fabrycznym W204 można mieć już od 128 600 zł,a ceny używanego egzemplarza zaczynają się od ok. 70 tys. zł. Czy warto płacić tyle za kompaktowego Mercedesa klasy C z nadwoziem typu sedan lub kombi?

Odpowiedź brzmi: jak najbardziej. Mimo że przy autach klasy średniej – np. Fordzie Mondeo czy Citroenie C5 – klasa C wygląda filigranowo, może z dumą nosić na grillu trójramienną gwiazdę.

REKLAMA

Najnowszy model Klasy C, wprowadzony został do seryjnej produkcji w 2007 roku. Jest następcą Mercedesa W203. Stylistyka i wygląd zdecydowanie odróżniają go od poprzednika. Karoseria została powiększona, przez co Mercedes stał się bardziej masywny.

Produkowany jest w wersji sedan oraz kombi, w trzech wersjach wyposażenia: Classic – podstawowa, Elegance – klasyczna, elegancka oraz Avantgarde – jednocześnie elegancka i sportowa, posiada grill z wielkim znaczkiem Mercedesa.

Zobacz też: Test Mercedes Vito 4x4: Bus do zadań specjalnych

Kokpit Mercedesa klasy C

REKLAMA

Na nowo rozplanowany kokpit utracił co prawda swój nostalgiczny charakter – postawiono na bardziej zaokrąglone kształty – ale nadal pozostaje jednym z najbardziej wysmakowanych aut w segmencie premium. Jednak auto to nie tylko dzieło sztuki, ale też powinno być funkcjonalne. Nowy system telematyczny z centralnym wyświetlaczem okazał się w miarę prosty w obsłudze, podobnie jak menu widoczne na tarczy prędkościomierza. Po kilkuminutowej wprawce nie powinno nastręczać problemów zwykłemu kierowcy ( o ile nie przesiadł się z Daewoo czy Dacii).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mercedes w204 został zaprojektowany z myślą o kierowcy. Mimo iż siedzi się w nim nisko (nie sprzyja to relaksowi), to jednak jest zaskakująco dużo miejsca, a co najważniejsze: jest luksusowo. Położenie pedałów oraz płynność ich pracy są wyśmienite, a mimo szklanego dachu nad głową wysokiego kierowcy pozostaje jeszcze kilka centymetrów przestrzeni.

Mercedesa należy zganić za zbyt niewielką ilość miejsca w tylnej części kokpitu. O ile szerszy niż dotychczas przód wydaje się przestronny, o tyle z tyłu pasażerowie o wzroście powyżej 1,80 m będą mocno rozczarowani. Miejsca na nogi też nie jest za wiele.

Zobacz też: Citan – nowy pracownik w ekipie Mercedesa

Zawieszenie Mercedesa klasy C

Jeśli ktoś chce poczuć komfort z jazdy, należy wystrzegać się opcjonalnego usportowionego, sztywnego zawieszenia ADVANCED AGILITY - jest o wiele za twarde na polskie drogi. Warto pomyśleć o tym przed zakupem, niż później podskakiwać na każdym ziarenku piasku, który znajduje się na drodze. Jeżeli ktoś pragnie poczuć idealną kompilację komfortu i sportowej jazdy, polecany jest zakup BMW serii 3.

Silnik i skrzynia biegów Mercedesa klasy C

Silniki diesla od zawsze były wizytówką tej marki. Turbodiesel C 220 CDI ma o wiele wyższą kulturę pracy niż u poprzednika, nadal jednak po rozruchu "na zimno" brzmi niezbyt przyjemnie. Jako "masowa" jednostka klasy C sprawdza się zarówno pod względem przyspieszenia oraz elastyczności, jak i zużycia paliwa. Jeżeli ktoś zdecyduje się na zakup samochodu z automatyczną skrzynią biegów, nie będzie zawiedziony. Płynna i łagodna praca to wizytówka pięcio lub siedmiobiegowej skrzyni automatycznej, która w trybie manualnym pozwala wcisnąć gaz niemal do podłogi bez samoczynnego redukowania przełożeń.

Zobacz też: Światowa premiera nowego Mercedesa Klasy A w Krakowie

Bagażnik Mercedesa klasy C

Pojemność bagażnika sedana wynosi 475, a kombi – 485 litrów. Podobnie jak w przypadku Klasy E, seryjnym wyposażeniem wersji kombi są relingi dachowe. W nowej Klasie C pojawił się po raz pierwszy opcjonalny system nawigacji COMAND APS z zamykanym kolorowym ekranem LCD, co zmniejsza ryzyko włamania do samochodu.

Gama silników Mercedesa klasy C W204:

Silniki wysokoprężne:

- C180 CDI – 2143 cm³, 120 KM, 208 km/h

- C200 CDI – 2148 cm³, 136 KM, 215 km/h

- C220 CDI – 2148 cm³, 170 KM, 229 km/h

- C250 CDI – 2143 cm³, 204 KM, 250 km/h

- C300 CDI – 2987 cm³, 231 KM, 250 km/h

- C320 CDI – 2987 cm³, 224 KM, 250 km/h

- C350 CDI – 2987 cm³, 224 KM, 250 km/h

Silniki benzynowe:

- C180 Kompressor – 1796 cm³, 156 KM, 223 km/h

- C200 Kompressor – 1796 cm³, 184 KM, 235 km/h

- C230 – 2496 cm³, 204 KM, 240 km/h

- C250 – 1796 cm³, 204 KM, 240 km/h

- C280 – 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h

- C300 - 2996 cm³, 231 KM, 250 km/h

- C350 (automat) – 3498 cm³, 272 KM, 250 km/h

- C350 CGI (automat) – 3498 cm³, 292 KM, 250 km/h

- C63 AMG (automat) – 6208 cm³, 457 KM, 250 km/h

Zobacz też: Mercedes klasy G z silnikiem V12

Przykładowe ceny części zamiennych:

Wahacz: 140 zł

Amortyzator (tył): 275 zł

Świeca żarowa(diesel): 48 zł sztuka

Klocki hamulcowe FERODO: 210 zł za 4 sztuki, klocki ceramiczne kosztują x2

Tarcze hamulcowe (komplet firmy BREMBO): 600 zł

Filtr oleju BOSCH: 30 zł

Filtr powietrza: od 40 do 130 zł (zależy od kształtu)

Zobacz też: Mercedes Vito Sticker w promocyjnej cenie

Podsumowanie

Mercedes W204 to auto: eleganckie, wykonane z niemiecką precyzją, dynamiczne i stabilne na drodze, luksusowe i póki co bezawaryjne auto. Mocne silniki benzynowe i dieslowskie, niemal niezauważalnie przełączający biegi „automat” i precyzyjna manualna skrzynia biegów, dający poczucie pewności układ kierowniczy – nie ma wątpliwości, że mimo drobnych niedociągnięć nowy Mercedes klasy C prezentuje się z jak najlepszej strony. Cenę wyższą niż u konkurentów usprawiedliwia częściowo bogate wyposażenie seryjne, wzorowe w dziedzinie bezpieczeństwa i komfortu. Klasa C to koniec z próbą odejścia w stronę lekkości i finezji. Mercedes klasy C - dostojny i stateczny - podąża szlakiem wyznaczonym przez topową klasę S. To cechy tradycyjnie cenione przez właścicieli aut z gwiazdą na masce, dlatego łatwo można wróżyć temu modelowi sukces.

Zobacz też: Pakiety Sport i AMG Plus Sports dla Mercedesa Klasy C

Zalety:

  • prestiż marki
  • elastyczny silnik
  • wysoki komfort jazdy
  • bogate wyposażenie

Wady:

  • wysoka cena
  • niebezpośredni układ kierowniczy
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA