REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
1.4 CRDi: opinie o dieslu Kii i Hyundaia
1.4 CRDi: opinie o dieslu Kii i Hyundaia
Materiały prasowe Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

1.4 CRDi: opinie o dieslu Kii i Hyundaia są dobre czy złe? Czyli dziś opowiemy o tym, jak małolitrażowy silnik spisuje się w praktyce.

Diesel 1.4 CRDi: budowa i technika

Silnik 1.4 CRDi o oznaczeniu D4FC należy do rodziny U, którą Kia i Hyundai zaprezentowały w roku 2004. Motor ma 1396 cm3 pojemności, 4 cylindry, 16 zaworów oraz zazwyczaj 90 koni mechanicznych mocy i 220 Nm momentu obrotowego. Wtrysk? Ten jest realizowany bezpośrednio za pomocą układu common rail. Diesel 1.4 CRDi posiada rozrząd napędzany bezobsługowym łańcuchem, korzysta ze sprzęgła bez koła dwumasowego, ma jednak standardowo montowany filtr cząstek stałych typu suchego.

REKLAMA

1.4 CRDi: opinie użytkowników

Silnik 1.4 CRDi jest ceniony przez użytkowników głównie z uwagi na wyniki spalania. W cyklu mieszanym motor jest w stanie ograniczyć apetyt do zaledwie 4,5 litra oleju napędowego. Poza tym charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Niestety w tym samym czasie gwarantuje kierowcy ograniczone osiągi. Model i30 drugiej generacji napędzany dieslem 1.4 CRDi przyspiesza do pierwszej setki w jakieś 13,5 sekundy.

Diesel 1.4 CRDi: usterki

Diesel 1.4 CRDi nie jest motorem awaryjnym. Bez kosztowniejszych napraw potrafi pokonać nawet 300 - 350 tysięcy kilometrów. Mimo wszystko są pewne aspekty eksploatacyjne, na które kierowca powinien uważać. Po pierwsze kluczowa jest jakość paliwa. W przeciwnym razie może dojść do zapchania precyzyjnej aparatury wtryskowej. Po drugie znaczenie ma filtr cząstek stałych. Osadnik potrafi dopalać się nawet co kilkaset kilometrów. A do tego może się zapchać po kilku latach jazdy głównie w mieście - warto od czasu do czasu zwiększyć obciążenie diesla w trasie żeby wypalić zgromadzoną w DPF-ie sadzę.

Diesel 1.4 CRDi: eksploatacja

  • wymiana oleju: co 20 tys. km lub raz w roku
  • bezobsługowy łańcuch rozrządu

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wzrost opłaty za przegląd nieunikniony. Ile będzie kosztować badanie techniczne w 2024 r.? Pojawia się kilka kwot

    Zmiana wysokości opłat za przegląd techniczny jest tylko kwestią czasu. Aktualne stawki były ustalone 20 lat temu. W tym czasie inflacja sięgnęła 85 proc. Czy o tyle wzrośnie opłata w SKP? To mogą wyjaśnić rządowe konsultacje.

    Rewolucyjne przepisy drogowe w 2024 r. Kierowcy będą musieli nawet... dziwnie otwierać drzwi

    Unia Europejska chce, aby kierowca na egzaminie otwierał drzwi w aucie za pomocą chwytu holenderskiego. Skąd wziął się ten absurdalny pomysł? Co tak naprawdę daje dziwne otwieranie drzwi? I jakie jeszcze zmiany w przepisach szykuje UE?

    Budują stacje ładowania na potęgę. Powerdot postawi w Polsce w sumie 1750 punktów ładowania dla elektryków

    Kierowcy mogli nie słyszeć o firmie Powerdot, ale jej ładowarki z pewnością już widzieli. To one stoją przy sklepach Biedronka. 600 punktów przed marketami tej sieci to jednak ułamek planów firmy dla Polski.

    Kiedy pieszy, przechodząc przez jezdnię poza pasami, również ma pierwszeństwo?

    Pasy są azylem dla pieszych przechodzących przez jezdnię? Tak, ale nie tylko one. Polskie przepisy drogowe przewidują bowiem przypadki, w których pieszy będzie miał pierwszeństwo także podczas przechodzenia przez jezdnię poza pasami. Oto i one.

    REKLAMA

    Mandat za telefon na pasach w 2024 r. Kara dotyczy tylko przejść dla pieszych?

    Pieszy może dostać mandat za używanie telefonu podczas przechodzenia przez przejście. W tym punkcie rodzi się jednak kilka pytań. Ile wynosi kara? Kiedy konkretnie można dostać mandat? I czy dotyczy to tylko przejść dla pieszych? Odpowiedzmy.

    Ile kosztuje Opel Corsa Hybrid w 2024 r.? Oto cennik MHEV-a 100 KM i 136 KM

    Piąta generacja Opla Corsy otrzymała niedawno lifting. Wraz z nim pojawiły się nowe wersje napędowe. Właśnie do sprzedaży w Polsce wszedł model o zasilaniu spalinowo-elektrycznym. A trzeba za niego zapłacić... No właśnie, ile?

    Wrocław z nowym odcinkowym pomiarem prędkości. Kamery mają eliminować piratów drogowych na wjazdówce do miasta

    Wjazd do Wrocławia od al. Sobieskiego będzie kolejnym punktem, w którym ustawiony zostanie odcinkowy pomiar prędkości. OPP to nowy pomysł władz miasta. Wcześniej chciały one ograniczyć na tym odcinku dopuszczalną prędkość z 70 do 50 km/h. To jednak nie spodobało się kierowcom.

    Wymiana opon na letnie w 2024 r. Kiedy najlepiej pojawić się w serwisie?

    Wiosna nieśmiało zagląda do Polski. A to oznacza, że na usta kierowców powraca pytanie: "Kiedy zmienić opony na letnie?". Specjaliści odpowiadają i wskazują czy "już" to nie jest trochę za wcześnie.

    REKLAMA

    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    REKLAMA