REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
1.4 CRDi: opinie o dieslu Kii i Hyundaia
1.4 CRDi: opinie o dieslu Kii i Hyundaia
Materiały prasowe Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

1.4 CRDi: opinie o dieslu Kii i Hyundaia są dobre czy złe? Czyli dziś opowiemy o tym, jak małolitrażowy silnik spisuje się w praktyce.

Diesel 1.4 CRDi: budowa i technika

Silnik 1.4 CRDi o oznaczeniu D4FC należy do rodziny U, którą Kia i Hyundai zaprezentowały w roku 2004. Motor ma 1396 cm3 pojemności, 4 cylindry, 16 zaworów oraz zazwyczaj 90 koni mechanicznych mocy i 220 Nm momentu obrotowego. Wtrysk? Ten jest realizowany bezpośrednio za pomocą układu common rail. Diesel 1.4 CRDi posiada rozrząd napędzany bezobsługowym łańcuchem, korzysta ze sprzęgła bez koła dwumasowego, ma jednak standardowo montowany filtr cząstek stałych typu suchego.

REKLAMA

1.4 CRDi: opinie użytkowników

Silnik 1.4 CRDi jest ceniony przez użytkowników głównie z uwagi na wyniki spalania. W cyklu mieszanym motor jest w stanie ograniczyć apetyt do zaledwie 4,5 litra oleju napędowego. Poza tym charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Niestety w tym samym czasie gwarantuje kierowcy ograniczone osiągi. Model i30 drugiej generacji napędzany dieslem 1.4 CRDi przyspiesza do pierwszej setki w jakieś 13,5 sekundy.

Diesel 1.4 CRDi: usterki

Diesel 1.4 CRDi nie jest motorem awaryjnym. Bez kosztowniejszych napraw potrafi pokonać nawet 300 - 350 tysięcy kilometrów. Mimo wszystko są pewne aspekty eksploatacyjne, na które kierowca powinien uważać. Po pierwsze kluczowa jest jakość paliwa. W przeciwnym razie może dojść do zapchania precyzyjnej aparatury wtryskowej. Po drugie znaczenie ma filtr cząstek stałych. Osadnik potrafi dopalać się nawet co kilkaset kilometrów. A do tego może się zapchać po kilku latach jazdy głównie w mieście - warto od czasu do czasu zwiększyć obciążenie diesla w trasie żeby wypalić zgromadzoną w DPF-ie sadzę.

Diesel 1.4 CRDi: eksploatacja

  • wymiana oleju: co 20 tys. km lub raz w roku
  • bezobsługowy łańcuch rozrządu

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA