REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
1.4 CRDi: opinie o dieslu Kii i Hyundaia
1.4 CRDi: opinie o dieslu Kii i Hyundaia
Materiały prasowe Hyundai

REKLAMA

REKLAMA

1.4 CRDi: opinie o dieslu Kii i Hyundaia są dobre czy złe? Czyli dziś opowiemy o tym, jak małolitrażowy silnik spisuje się w praktyce.

Diesel 1.4 CRDi: budowa i technika

Silnik 1.4 CRDi o oznaczeniu D4FC należy do rodziny U, którą Kia i Hyundai zaprezentowały w roku 2004. Motor ma 1396 cm3 pojemności, 4 cylindry, 16 zaworów oraz zazwyczaj 90 koni mechanicznych mocy i 220 Nm momentu obrotowego. Wtrysk? Ten jest realizowany bezpośrednio za pomocą układu common rail. Diesel 1.4 CRDi posiada rozrząd napędzany bezobsługowym łańcuchem, korzysta ze sprzęgła bez koła dwumasowego, ma jednak standardowo montowany filtr cząstek stałych typu suchego.

REKLAMA

1.4 CRDi: opinie użytkowników

Silnik 1.4 CRDi jest ceniony przez użytkowników głównie z uwagi na wyniki spalania. W cyklu mieszanym motor jest w stanie ograniczyć apetyt do zaledwie 4,5 litra oleju napędowego. Poza tym charakteryzuje się wysoką kulturą pracy. Niestety w tym samym czasie gwarantuje kierowcy ograniczone osiągi. Model i30 drugiej generacji napędzany dieslem 1.4 CRDi przyspiesza do pierwszej setki w jakieś 13,5 sekundy.

Diesel 1.4 CRDi: usterki

Diesel 1.4 CRDi nie jest motorem awaryjnym. Bez kosztowniejszych napraw potrafi pokonać nawet 300 - 350 tysięcy kilometrów. Mimo wszystko są pewne aspekty eksploatacyjne, na które kierowca powinien uważać. Po pierwsze kluczowa jest jakość paliwa. W przeciwnym razie może dojść do zapchania precyzyjnej aparatury wtryskowej. Po drugie znaczenie ma filtr cząstek stałych. Osadnik potrafi dopalać się nawet co kilkaset kilometrów. A do tego może się zapchać po kilku latach jazdy głównie w mieście - warto od czasu do czasu zwiększyć obciążenie diesla w trasie żeby wypalić zgromadzoną w DPF-ie sadzę.

Diesel 1.4 CRDi: eksploatacja

  • wymiana oleju: co 20 tys. km lub raz w roku
  • bezobsługowy łańcuch rozrządu

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany dla młodych kierowców. Jakie są najważniejsze założenia projektu?

Do konsultacji i opiniowana został skierowany projekt zmieniający przepisy w zakresie ruchu drogowego. Celem nowelizacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym, oraz mobilności młodych osób.

Prawo jazdy dla nastolatka coraz bliżej

Projekt resortu infrastruktury zawierający m.in. propozycję możliwości uzyskania prawa jazdy przez osoby mające 17 lat trafił do konsultacji publicznych.

Uciekał przed kontrolą drogową, spowodował kolizję. Ale to dopiero początek kłopotów

Kierujący renaultem 46-latek nie zatrzymał się do kontroli drogowej przy jednej ze stołecznych ulic. Uciekając przed patrolem, spowodował kolizję. Okazało się, że był pod wpływem narkotyków i miał dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów.

Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

REKLAMA

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

REKLAMA

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

REKLAMA