REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.4 TDCi: opinie, usterki, eksploatacja

Silnik 1.4 TDCi: opinie, usterki, eksploatacja
Silnik 1.4 TDCi: opinie, usterki, eksploatacja

REKLAMA

REKLAMA

Silnik 1.4 TDCi: opinie kierowców o małolitrażowym dieslu Forda są dobre czy złe? To właśnie dziś sprawdzimy. Zobaczcie nasz raport.

Silnik 1.4 TDCi: opis i technologia

Choć oznaczenie TDCi bardzo mocno kojarzy się z gamą Forda, diesel o pojemności 1.4 litra i oznaczeniu DLD nie jest samodzielną pracą amerykańskich inżynierów. Identycznie jak w przypadku diesla 1.6 HDi, współpracowali oni z twórcami zatrudnianymi przez koncern PSA. Motor ma 1399 cm3 pojemności, pochodzi z rodziny groźnie nazwanej Tiger i występuje w dwóch wariantach. Motor korzystający z wtrysku common rail powstał w roku 2001 i nie posiada np. koła dwumasowego. Moc? Ta sięga 68 koni mechanicznych. Moment obrotowy? Ma wartość 160 Nm.

REKLAMA

Czemu w gamie marki diesel został zdominowany przez jeden model? Modelem tym jest oczywiście Ford Fiesta. 1.4 TDCi był po prostu zbyt słaby do napędzania cięższych samochodów.

Silnik 1.4 TDCi - wersje:

  • Silnik 1.4 TDCi - wersja I: 8 zaworów, doładowany (turbo o stałej geometrii łopatek), bez intercoolera, wyposażany w filtr cząstek stałych od 2006 roku,
  • Silnik 1.4 TDCi - wersja II: 16 zaworów, turbodoładowanie ze zmienną geometrią łopatek, intercooler - model 90 KM produkowany w latach 2002 - 2005.

Silnik 1.4 TDCi: opinie są dobre czy złe?

Diesel 1.4 TDCi był montowany pod maskami miejskich modeli koncernu PSA, w autach Mazdy czy Suzuki, a także w Fordach Fiesta czy Fusion (wersja europejska). Jego zalety? Był chwalony przez kierowców za wysoką kulturę pracy i wybitną oszczędność. Wady? Niestety 68-konny diesel nigdy nie miał wiele wspólnego z osiągami. Dla przykładu Fiestę szóstej generacji rozpędzał do pierwszej setki dopiero w 15,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 164 km/h.

Silnik 1.4 TDCi jest trwały!

Opinie o silniku 1.4 TDCi są naprawdę dobre. Kierowcy mocno podkreślają, że przy dbaniu o podstawowe procedury serwisowe ta jednostka przez jakieś 300 - 350 tysięcy kilometrów nie powinna generować większych kosztów napraw. Przykłady usterek? W silniku 1.4 TDCi zdarzają się nieszczelności wtryskiwaczy - wymienić należy ich podkładki. Poza tym znane są przypadki uszkodzenia turbosprężarki - na szczęście mowa o prostej turbinie, której regeneracja kosztuje jakieś 600 - 700 złotych. A to wszystko sprawia, że ciężko narzekać na zadbany egzemplarz. Ford Fiesta 1.4 diesel: opinie w skrócie mówiąc są więcej niż pozytywne.

Podsumowanie: Fiesta z francuskim dieslem na plus

Ford Fiesta 1.4 TDCi: opinie kierowców są pozytywne. Tak, motor nie oferuje wybitnych osiągów. Z drugiej strony odwdzięcza się niskim spalaniem i trwałością. Poza tym model oferuje łatwość manewrów - a decyduje o tym elektryczne wspomaganie układu kierowniczego oraz oczywiście standard stanowi skrzynia manualna. Napęd jest przekazywany na przednie koła. W skrócie prosta technologia. Nie ma się zatem co dziwić, że Ford Fiesta napędzany silnikiem 1.4 TDCi stał się ulubieńcem flot. To jednak sprawia, że podczas zakupu używanego egzemplarza warto zachować rozwagę. Tak, aby wybrany egzemplarz nie był zużyty.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.4 TDCi - eksploatacja:

  • pasek rozrządu - wymiana co 180 - 240 tys. km
  • olej w silniku - wymiana co rok lub 20 tys. km

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • danslaw
    2021-12-28 19:40:27
    proste i solidne informacje dzieki
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

REKLAMA

Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

REKLAMA

Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

REKLAMA