REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Fiesta czy Opel Corsa?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Bagiński
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Dwa małe, europejskie, oszczędne, całkiem zgrabne autka, bardzo często wybierane przez duże firmy jako transport dla pracowników. Które warto kupić?

Przede wszystkim warto unikać samochodów, które służyły we flocie. Z jednej strony były na pewno regularnie serwisowane, z drugiej zaś mają wysokie przebiegi i potrafią być mocno zużyte. Na własny użytek warto kupić samochód po osobie prywatnej. Będzie miało mniejszy przebieg i raczej nie było katowane – te auta po prostu się do tego nie nadają.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Fordzie Fiesta

REKLAMA

Opel Corsa C był produkowany w latach 2000-2006. W 2003 Corsa przeszła niewielki lifting. Gama silników obejmuje benzynowe 1.0 (60 KM), 1.2 (75 KM), 1.2 (80 KM), 1.4 (90 KM), 1.8 (125 KM) oraz diesle 1.3CDTI (70 KM), 1.7 DI (65KM), 1.7 DTI (75KM), 1.7CDTI (100 KM).

Ford Fiesta VI zadebiutował w 2002 roku, w 2008 został zastąpiony przez kolejną generację. Lifting stylistyczny przeszła w roku 2006 – można ją poznać po zmienionych reflektorach z „oczkami” i nowych zegarach. Gama silników obejmuje benzynowe 1.25 (75 KM), 1.3 (60 i 69 KM), 1.4 (80 KM), 1.6 (100 KM), 2.0 (150 KM) i diesle 1.4 TDCi (68 KM) i 1.6 TDCi 16V (90 KM).

Mimo sporej liczby wersji silnikowych, na rynku bardzo ciężko znaleźć te najmocniejsze. Na rynku dominują trzy najmniejsze propozycje z obu firm. Które silniki warto polecić?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Litrowy silnik Corsy nie radzi sobie dobrze z jej rozpędzaniem, lepiej wybrać wersję 1.2 lub 1.4. Podobnie jest w Fieście. Silnik 1.3 występuje w dwóch wersjach – jedna ma 60, druga 69 koni. Należy się upewnić, czy wybraliśmy tę mocniejszą. Dużo lepiej sprawują się jednak 1.25 i 1.4. Różnica w cenie jest minimalna, podobnie w spalaniu. Trzeba pamiętać, że i Corsa, i Fiesta demonami prędkości nie są, więc nawet odrobinę lepszy silnik będzie znacznie skuteczniejszy.

Oba auta przyspieszają do setki w więcej, niż 10 sekund, w zasadzie nie rozpędzają się powyżej 180 km/h. Kompensują to trwałością i niskimi kosztami eksploatacji. Fiesta i Corsa to auta naprawdę dopracowane i bezawaryjne. Prowadzenie obu jest podobne, ale zawieszenie małego Forda sprawuje się nieco pewniej. Z kolei Corsa ma lepsze wspomaganie.

Dlaczego Corsa?

Bo ma nowocześniejsze silniki, postawiono w nich na oszczędność. Na trasie spalanie spada poniżej 6 litrów na setkę, w mieście jest niewiele gorzej. Jest nieco dynamiczniejsza od Fiesty. Awariom ulega najczęściej rozrząd, plastikowe elementy w skrzyni biegów, poza tym mało trwały bywa osprzęt – silniki wycieraczek, szyb. Corsa miała też fabrycznie lepsze wyposażenie od Fiesty – częściej znajdziemy w niej ABS, czy elektryczne szyby.

Dlaczego Fiesta?

Bo mimo opinii o samochodach na „F” bardzo rzadko zdarzają się jej awarie. Jeśli coś padnie to na ogół pompa wody czy napinacz paska alternatora. Poza tym szwankować mogą również silniki wycieraczek, ale to po sporym przebiegu. Najpoważniejszą wadą jest korozja – Fiesta lubi rdzewieć na kantach drzwi i przy bagażniku. Jej silniki nie są zbyt nowoczesne, ale to sprawdzone, trwałe i ekonomiczne konstrukcje.

Werdykt – Fiesta, czy Corsa?

Ogłaszamy remis, oba auta można z czystym sumieniem polecić. Podobne wymiary, prawie identyczny bagażnik (284-285 l), wszystkie parametry zbliżone. Tu nie trzeba wybierać rozumem, ale skupić się na gustach.

Zobacz również: Opinie kierowców o Oplu Corsa

Ceny obu aut zaczynają się od mniej więcej 6-7 tysięcy złotych, za 10 da się kupić egzemplarz zadbany i w dobrym stanie. Najnowsze modele kosztują ponad 20 tys. zł.

fot. Newspress
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA