REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Fiesta czy Opel Corsa?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Konrad Bagiński
fot. Newspress
fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Dwa małe, europejskie, oszczędne, całkiem zgrabne autka, bardzo często wybierane przez duże firmy jako transport dla pracowników. Które warto kupić?

Przede wszystkim warto unikać samochodów, które służyły we flocie. Z jednej strony były na pewno regularnie serwisowane, z drugiej zaś mają wysokie przebiegi i potrafią być mocno zużyte. Na własny użytek warto kupić samochód po osobie prywatnej. Będzie miało mniejszy przebieg i raczej nie było katowane – te auta po prostu się do tego nie nadają.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o Fordzie Fiesta

Opel Corsa C był produkowany w latach 2000-2006. W 2003 Corsa przeszła niewielki lifting. Gama silników obejmuje benzynowe 1.0 (60 KM), 1.2 (75 KM), 1.2 (80 KM), 1.4 (90 KM), 1.8 (125 KM) oraz diesle 1.3CDTI (70 KM), 1.7 DI (65KM), 1.7 DTI (75KM), 1.7CDTI (100 KM).

Ford Fiesta VI zadebiutował w 2002 roku, w 2008 został zastąpiony przez kolejną generację. Lifting stylistyczny przeszła w roku 2006 – można ją poznać po zmienionych reflektorach z „oczkami” i nowych zegarach. Gama silników obejmuje benzynowe 1.25 (75 KM), 1.3 (60 i 69 KM), 1.4 (80 KM), 1.6 (100 KM), 2.0 (150 KM) i diesle 1.4 TDCi (68 KM) i 1.6 TDCi 16V (90 KM).

REKLAMA

Mimo sporej liczby wersji silnikowych, na rynku bardzo ciężko znaleźć te najmocniejsze. Na rynku dominują trzy najmniejsze propozycje z obu firm. Które silniki warto polecić?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Litrowy silnik Corsy nie radzi sobie dobrze z jej rozpędzaniem, lepiej wybrać wersję 1.2 lub 1.4. Podobnie jest w Fieście. Silnik 1.3 występuje w dwóch wersjach – jedna ma 60, druga 69 koni. Należy się upewnić, czy wybraliśmy tę mocniejszą. Dużo lepiej sprawują się jednak 1.25 i 1.4. Różnica w cenie jest minimalna, podobnie w spalaniu. Trzeba pamiętać, że i Corsa, i Fiesta demonami prędkości nie są, więc nawet odrobinę lepszy silnik będzie znacznie skuteczniejszy.

Oba auta przyspieszają do setki w więcej, niż 10 sekund, w zasadzie nie rozpędzają się powyżej 180 km/h. Kompensują to trwałością i niskimi kosztami eksploatacji. Fiesta i Corsa to auta naprawdę dopracowane i bezawaryjne. Prowadzenie obu jest podobne, ale zawieszenie małego Forda sprawuje się nieco pewniej. Z kolei Corsa ma lepsze wspomaganie.

Dlaczego Corsa?

Bo ma nowocześniejsze silniki, postawiono w nich na oszczędność. Na trasie spalanie spada poniżej 6 litrów na setkę, w mieście jest niewiele gorzej. Jest nieco dynamiczniejsza od Fiesty. Awariom ulega najczęściej rozrząd, plastikowe elementy w skrzyni biegów, poza tym mało trwały bywa osprzęt – silniki wycieraczek, szyb. Corsa miała też fabrycznie lepsze wyposażenie od Fiesty – częściej znajdziemy w niej ABS, czy elektryczne szyby.

Dlaczego Fiesta?

Bo mimo opinii o samochodach na „F” bardzo rzadko zdarzają się jej awarie. Jeśli coś padnie to na ogół pompa wody czy napinacz paska alternatora. Poza tym szwankować mogą również silniki wycieraczek, ale to po sporym przebiegu. Najpoważniejszą wadą jest korozja – Fiesta lubi rdzewieć na kantach drzwi i przy bagażniku. Jej silniki nie są zbyt nowoczesne, ale to sprawdzone, trwałe i ekonomiczne konstrukcje.

Werdykt – Fiesta, czy Corsa?

Ogłaszamy remis, oba auta można z czystym sumieniem polecić. Podobne wymiary, prawie identyczny bagażnik (284-285 l), wszystkie parametry zbliżone. Tu nie trzeba wybierać rozumem, ale skupić się na gustach.

Zobacz również: Opinie kierowców o Oplu Corsa

Ceny obu aut zaczynają się od mniej więcej 6-7 tysięcy złotych, za 10 da się kupić egzemplarz zadbany i w dobrym stanie. Najnowsze modele kosztują ponad 20 tys. zł.

fot. Newspress
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA