REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: DS 7 Crossback, czyli tym razem gościliśmy w redakcji francuskiego SUV-a z zapędami sięgającymi segmentu premium. Jak się spisał?

DS 7 Crossback: elegancki... akuratnie!

Sylwetka testowego DS 7 Crossbacka była wyjątkowo wyważona. Z odrobiną chromu, ale nie za dużą odrobiną. Nieco muskularna, ale z niezbyt przesadną ilością przetłoczeń. Elegancka, ale nie przytłaczająco nudna. Oryginalna, ale nie szokująca. Jako że DS pretenduje do segmentu premium, projektanci nie zapomnieli o kilku efektownych dodatkach. Wśród nich wymienić można "diamentowe" lampy z tyłu oraz chromowany wąs skutecznie podkreślający dość duży grill przedni. Siódemka za sprawą takiego połączenia elementów rzuca się w oczy i wzbudza dyskusje. I o to chyba chodziło.

REKLAMA

REKLAMA

Od jednego znajomego usłyszałem nawet, że tylna część DS-a przypomina nieco... Porsche Cayenne. Tą uwagę traktuję jednak jak zniewagę. Siódemka nie ma nawet jednego elementu, który byłby tak niezgrabny jak niemiecki SUV. Mimo wszystko ma parę akcentów, które nie do końca mi się podobają. Przednie lampy świecą na fioletowo na parkingu w nocy (i takiej opcji nie ma nikt!), ale wyglądają na... zmęczone. Są wyraźnie podkrążone i mają zdecydowanie zbyt duże klosze. Poza tym zastrzeżenia mam do tylnej klapy – jako że tak jak w Insignii I unosi się ze światłami, wygląda trochę dziwacznie.

Test DS 7 Crossback

Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!

Wnętrze DS 7 Crossback: witaj kapitanie Spock!

Tak, kabina pasażerska DS 7 bez wątpienia jest kosmiczna. Kosmiczne wrażenie robią przyciski na tunelu centralnym czy wszechobecne geometryczne kształty i pikowania. Wszystkie te akcenty złożone w całość sprawiają, że SUV DS-a nie przypomina żadnego innego auta, którym do tej pory jeździłem. Z drugiej strony przy swojej kosmiczności jest niezwykle... prosta. Rozwiązania ergonomiczne sprawiają, że kierowca może do tego auta po prostu wsiąść i odjechać. Nie musi przeczytać najpierw instrukcji obsługi, aby opanować choć podstawowe opcje. Wszystko jest tak przejrzyste i proste w sterowaniu.

DS 7 to seria gustownych dodatków. Analogowy zegarek wysuwa się z konsoli po rozruchu silnika, na boczkach drzwi w nocy pojawiają się świetlne dekory, a zegary wyglądają trochę jak... dzieło sztuki nowoczesnej. Francuzi pomyśleli o drobiazgach! Dlatego nawet tylna część kierownicy jest wyłożona miękkim w dotyku materiałem. Czy DS przyciąga spojrzenia? Pewnie. I sam nimi też obdziela. A wszystko za sprawą czujników zamontowanych zaraz nad kołem kierownicy. Te obserwują poczynania kierowcy i sprawdzają czy ten np. nie zasnął w czasie jazdy.

REKLAMA

Test DS 7 Crossback

Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!

DS 7 Crossback ma 180 koni, a silnik nie ryczy

Kosmiczność to pierwsza zaleta kabiny pasażerskiej. Kolejną jest ilość przestrzeni, jakość wykończenia oraz... wygłuszenie! W DS 7 podróżować można przy zaledwie delikatnym akompaniamencie 1.6-litrowego, doładowanego benzyniaka. Benzyniaka – który dodam tylko dla przypomnienia – potrafi naprawdę głośno zawrzeszczeć np. w hybrydzie Peugeota. Co jeszcze można powiedzieć o silniku? Nie brakuje mu krzepy. 180 koni to dużo. Ważniejszy jest jednak moment obrotowy. Ma wartość 250 Nm i jest dostępny już przy 1650 obr./min. Skutkiem jest sprint do pierwszej setki w przyzwoite 8,9 sekundy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Producent deklaruje, że DS 7 Crossback PureTech 180 spala w cyklu mieszanym 7,2 litra. Ja raczej ustawiłbym ten wynik zdecydowanie bliżej 9 litrów. To wartość realna do osiągnięcia.

DS 7 Crossback jest ciężki. Ciężki, ale komfortowy!

Czy DS jest ciężki? Auto waży przeszło 1,4 tony. I choć wynik nie jest przesadnie wysoki, w czasie jazdy wyraźnie czuć każdy kilogram Siódemki. Przez to SUV raczej nie przepada za ostrymi łukami i potrafi wyraźnie "nurkować" przodem w czasie mocnego hamowania. Z drugiej strony przynosi pasażerom inną korzyść. On nie pokonuje nierówności. On nad nimi przepływa. Zawieszenie DS-a jest bardzo miękkie, a co za tym idzie bardzo komfortowe. Docenią to wszyscy ci kierowcy, którzy francuskim SUV-em przejadą przez nawierzchnię niższej jakości.

Test DS 7 Crossback

Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!

Jeszcze jedna ciekawostka dotyczy układu kierowniczego. Inżynierowie ewidentnie nie mogli się zdecydować czy bardziej zależy im na łatwości manewrów, czy precyzji prowadzenia. Dlatego postanowili... połączyć obydwa te elementy w jednym pojeździe. W efekcie przy niskiej prędkości kierownica obraca się bez najmniejszego nawet oporu. W trasie – gdy prędkość rośnie w okolice 100 km/h – utwardza się bardzo mocno i sprawia, że kierowca może pewniej pokonywać zakręty.

Ile kosztuje DS 7 Crossback?

Bazowy DS 7 Crossback kosztuje minimum 169 400 zł. My jednak z bazową wersją nie mieliśmy do czynienia. Otrzymaliśmy do testu wariant Rivoli skonfigurowany ze 180-konnym motorem benzynowym. W tym przypadku cennik startuje już od 209 400 zł. Po dokupieniu opcji znajdujących się na pokładzie auta testowego, kwota rośnie do nieco ponad 233 tys. zł. No i czy jest zaporowa? Jeżeli za skalę porównawczą przyjąć segment aut popularnych, tanio nie jest. DS pretenduje jednak do segmentu premium. A tu cena zdecydowanie blednie na tle rywali ze stajni Mercedesa, BMW czy Audi.

Test DS 7 Crossback

Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!

Test: DS 7 Crossback - podsumowanie:

Mówienie o tym, że DS jest tylko droższym Citroenem jest mocno krzywdzące. Zwłaszcza dziś, gdy tworzenie zunifikowanych baz samochodowych przybrało niespotykane dotąd rozmiary. Idąc tym tropem równie dobrze można stwierdzić, że Audi Q5 to przecież tylko lepiej ubrany Seat Ateca, a Mercedes Citan jest niczym innym, niż Renault Kangoo z gwiazdą na masce. Stwierdzenie takie jest krzywdzące z jeszcze jednego powodu. Czasami to niewielkie na pozór detale decydują o tym czy coś wam przypadnie do gustu – i tak może się zdarzyć, że polubicie jednego z bliźniaków, a drugiego już nie...

DS 7 choć rzeczywiście mocno bazuje na Citroenie C5, Peugeocie 3008 i Oplu Grandlandzie, jest od nich całkowicie różny. Bardziej oryginalny, nietuzinkowy i rzucający się w oczy. To jednak bez wątpienia nie jest też model dla każdego. I choć mi się spodobał, nie mam wątpliwości że w jego przypadku ciężko jest i będzie mówić o sukcesie na miarę technologicznych bliźniaków ze Stellantisa. Czy uważam, że jest premium? Uważam, że jedną nogą stoi na polu premium, a drugą w segmencie aut popularnych. I z tak samo dużym poziomem pewności mogę powiedzieć o tym, że jest... świetny!

Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza Krakowa? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

REKLAMA

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

REKLAMA

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA