REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: DS 7 Crossback, czyli tym razem gościliśmy w redakcji francuskiego SUV-a z zapędami sięgającymi segmentu premium. Jak się spisał?

DS 7 Crossback: elegancki... akuratnie!

REKLAMA

Sylwetka testowego DS 7 Crossbacka była wyjątkowo wyważona. Z odrobiną chromu, ale nie za dużą odrobiną. Nieco muskularna, ale z niezbyt przesadną ilością przetłoczeń. Elegancka, ale nie przytłaczająco nudna. Oryginalna, ale nie szokująca. Jako że DS pretenduje do segmentu premium, projektanci nie zapomnieli o kilku efektownych dodatkach. Wśród nich wymienić można "diamentowe" lampy z tyłu oraz chromowany wąs skutecznie podkreślający dość duży grill przedni. Siódemka za sprawą takiego połączenia elementów rzuca się w oczy i wzbudza dyskusje. I o to chyba chodziło.

REKLAMA

Od jednego znajomego usłyszałem nawet, że tylna część DS-a przypomina nieco... Porsche Cayenne. Tą uwagę traktuję jednak jak zniewagę. Siódemka nie ma nawet jednego elementu, który byłby tak niezgrabny jak niemiecki SUV. Mimo wszystko ma parę akcentów, które nie do końca mi się podobają. Przednie lampy świecą na fioletowo na parkingu w nocy (i takiej opcji nie ma nikt!), ale wyglądają na... zmęczone. Są wyraźnie podkrążone i mają zdecydowanie zbyt duże klosze. Poza tym zastrzeżenia mam do tylnej klapy – jako że tak jak w Insignii I unosi się ze światłami, wygląda trochę dziwacznie.

Test DS 7 Crossback

Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!

Wnętrze DS 7 Crossback: witaj kapitanie Spock!

Tak, kabina pasażerska DS 7 bez wątpienia jest kosmiczna. Kosmiczne wrażenie robią przyciski na tunelu centralnym czy wszechobecne geometryczne kształty i pikowania. Wszystkie te akcenty złożone w całość sprawiają, że SUV DS-a nie przypomina żadnego innego auta, którym do tej pory jeździłem. Z drugiej strony przy swojej kosmiczności jest niezwykle... prosta. Rozwiązania ergonomiczne sprawiają, że kierowca może do tego auta po prostu wsiąść i odjechać. Nie musi przeczytać najpierw instrukcji obsługi, aby opanować choć podstawowe opcje. Wszystko jest tak przejrzyste i proste w sterowaniu.

DS 7 to seria gustownych dodatków. Analogowy zegarek wysuwa się z konsoli po rozruchu silnika, na boczkach drzwi w nocy pojawiają się świetlne dekory, a zegary wyglądają trochę jak... dzieło sztuki nowoczesnej. Francuzi pomyśleli o drobiazgach! Dlatego nawet tylna część kierownicy jest wyłożona miękkim w dotyku materiałem. Czy DS przyciąga spojrzenia? Pewnie. I sam nimi też obdziela. A wszystko za sprawą czujników zamontowanych zaraz nad kołem kierownicy. Te obserwują poczynania kierowcy i sprawdzają czy ten np. nie zasnął w czasie jazdy.

Test DS 7 Crossback

Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!

DS 7 Crossback ma 180 koni, a silnik nie ryczy

Kosmiczność to pierwsza zaleta kabiny pasażerskiej. Kolejną jest ilość przestrzeni, jakość wykończenia oraz... wygłuszenie! W DS 7 podróżować można przy zaledwie delikatnym akompaniamencie 1.6-litrowego, doładowanego benzyniaka. Benzyniaka – który dodam tylko dla przypomnienia – potrafi naprawdę głośno zawrzeszczeć np. w hybrydzie Peugeota. Co jeszcze można powiedzieć o silniku? Nie brakuje mu krzepy. 180 koni to dużo. Ważniejszy jest jednak moment obrotowy. Ma wartość 250 Nm i jest dostępny już przy 1650 obr./min. Skutkiem jest sprint do pierwszej setki w przyzwoite 8,9 sekundy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Producent deklaruje, że DS 7 Crossback PureTech 180 spala w cyklu mieszanym 7,2 litra. Ja raczej ustawiłbym ten wynik zdecydowanie bliżej 9 litrów. To wartość realna do osiągnięcia.

DS 7 Crossback jest ciężki. Ciężki, ale komfortowy!

Czy DS jest ciężki? Auto waży przeszło 1,4 tony. I choć wynik nie jest przesadnie wysoki, w czasie jazdy wyraźnie czuć każdy kilogram Siódemki. Przez to SUV raczej nie przepada za ostrymi łukami i potrafi wyraźnie "nurkować" przodem w czasie mocnego hamowania. Z drugiej strony przynosi pasażerom inną korzyść. On nie pokonuje nierówności. On nad nimi przepływa. Zawieszenie DS-a jest bardzo miękkie, a co za tym idzie bardzo komfortowe. Docenią to wszyscy ci kierowcy, którzy francuskim SUV-em przejadą przez nawierzchnię niższej jakości.

Test DS 7 Crossback

Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!

Jeszcze jedna ciekawostka dotyczy układu kierowniczego. Inżynierowie ewidentnie nie mogli się zdecydować czy bardziej zależy im na łatwości manewrów, czy precyzji prowadzenia. Dlatego postanowili... połączyć obydwa te elementy w jednym pojeździe. W efekcie przy niskiej prędkości kierownica obraca się bez najmniejszego nawet oporu. W trasie – gdy prędkość rośnie w okolice 100 km/h – utwardza się bardzo mocno i sprawia, że kierowca może pewniej pokonywać zakręty.

Ile kosztuje DS 7 Crossback?

Bazowy DS 7 Crossback kosztuje minimum 169 400 zł. My jednak z bazową wersją nie mieliśmy do czynienia. Otrzymaliśmy do testu wariant Rivoli skonfigurowany ze 180-konnym motorem benzynowym. W tym przypadku cennik startuje już od 209 400 zł. Po dokupieniu opcji znajdujących się na pokładzie auta testowego, kwota rośnie do nieco ponad 233 tys. zł. No i czy jest zaporowa? Jeżeli za skalę porównawczą przyjąć segment aut popularnych, tanio nie jest. DS pretenduje jednak do segmentu premium. A tu cena zdecydowanie blednie na tle rywali ze stajni Mercedesa, BMW czy Audi.

Test DS 7 Crossback

Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!

Test: DS 7 Crossback - podsumowanie:

REKLAMA

Mówienie o tym, że DS jest tylko droższym Citroenem jest mocno krzywdzące. Zwłaszcza dziś, gdy tworzenie zunifikowanych baz samochodowych przybrało niespotykane dotąd rozmiary. Idąc tym tropem równie dobrze można stwierdzić, że Audi Q5 to przecież tylko lepiej ubrany Seat Ateca, a Mercedes Citan jest niczym innym, niż Renault Kangoo z gwiazdą na masce. Stwierdzenie takie jest krzywdzące z jeszcze jednego powodu. Czasami to niewielkie na pozór detale decydują o tym czy coś wam przypadnie do gustu – i tak może się zdarzyć, że polubicie jednego z bliźniaków, a drugiego już nie...

DS 7 choć rzeczywiście mocno bazuje na Citroenie C5, Peugeocie 3008 i Oplu Grandlandzie, jest od nich całkowicie różny. Bardziej oryginalny, nietuzinkowy i rzucający się w oczy. To jednak bez wątpienia nie jest też model dla każdego. I choć mi się spodobał, nie mam wątpliwości że w jego przypadku ciężko jest i będzie mówić o sukcesie na miarę technologicznych bliźniaków ze Stellantisa. Czy uważam, że jest premium? Uważam, że jedną nogą stoi na polu premium, a drugą w segmencie aut popularnych. I z tak samo dużym poziomem pewności mogę powiedzieć o tym, że jest... świetny!

Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

Nie tylko estetyka. Co daje auto detailing?

Zadbany i czysty samochód to nie tylko kwestia wyglądu – to również skuteczny sposób na wydłużenie jego trwałości oraz podniesienie wartości przy ewentualnej odsprzedaży. Coraz więcej kierowców docenia auto detailing, czyli kompleksową pielęgnację pojazdu, która obejmuje dokładne czyszczenie, konserwację i odnawianie zarówno wnętrza, jak i nadwozia. To usługa oparta na fachowej wiedzy, precyzyjnym działaniu i wykorzystaniu specjalistycznych preparatów, która pozwala zachować auto w niemal salonowym stanie – nawet po długim okresie eksploatacji.

REKLAMA

KGP: 110 522 interwencji, 469 wypadków drogowych, 32 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 522 interwencji. Byli wzywani do 469 wypadków drogowych.

Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

REKLAMA

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA