REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!

Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Highlander 2.5 Hybrid - myślałem, że to tylko większa RAV-ka. Myliłem się. Highlander nie jest duży. On jest olbrzymi i ma... swój styl!

Toyota Highlander: zauważyliście, że RAV-ka jest... mała?

Muszę się do czegoś przyznać. Umawiając Highlandera do testu, nie miałem wielkiej styczności z tym modelem. Właśnie dlatego oceniając głównie zdjęcia auta sądziłem, że będzie to jedynie 7-osobowa wersja RAV-ki. O tym, w jak dużym błędzie byłem, przekonałem się dopiero w momencie odebrania samochodu do testu. SUV czekał na mnie w garażu. Tak, patrzył się przymrużonymi oczami. Większe wrażenie zrobiły jednak na mnie rozmiary karoserii. Przytłoczyły mnie! Do tego pory podobne wrażenie miałem wyłącznie z dwoma autami - Toyotą Land Cruiser i Volvo XC90. Skąd zatem wzięło mi się pierwotne skojarzenie z RAV-ką? Bo modele dzielą tą samą platformę podłogową - GA-K z serii TNGA.

REKLAMA

REKLAMA

Nie jestem osobą niską, a maska Highlandera sięgała ponad mój pas. Poza tym gdy odwróciłem się siedząc za kierownicą, miałem wrażenie że bagażnik znajduje się w innej strefie czasowej. W skrócie Highlander sprawił, że klasyczne RAV4 zaczęło mi się wydawać... małe!

Toyota Highlander

Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!

Wnętrze Highlandera łączy Lexusa i USA

Highlander na pierwszy rzut oka stawia na stylizację mocno przywodzącą na myśl Lexusa. Mam na myśli wyraźne przetłoczenia linii bocznej zarówno w obrębie nadkoli, jak i dolnej części drzwi. Inspirowane Lexusem są też przednie i tylne lampy. A na tym podobieństwa się nie kończą. I żeby się o tym przekonać, wystarczy otworzyć drzwi SUV-a. Tam pojawia się połączenie skóry, drewnopodobnych wstawek i aż 11 głośników. Bezpośrednio zapożyczona z Lexusa jest też gałka automatycznej skrzyni biegów - chociaż pewnie wspominałem o tym przy okazji opisywania testu RAV4, bo w RAV-ce jest identyczna.

Toyota Highlander: od 332 do 1909 litrów

Highlander to jednak nie tylko Lexus, ale i... Stany Zjednoczone. Ilość miejsca w tym wnętrzu jest ogromna, a fotele kierowcy i pasażera obszerne oraz wygodne. Nawiązaniem do amerykańskiej motoryzacji jest też tunel centralny - wyjątkowo szeroki i z dużymi pojemnikami na kubki. Konsola to ekran w miejscu zegarów oraz ekran w centralnym punkcie konsoli. Nawet multimedialne centrum rozrywki sprawia wrażenie ogromnego! Toyota Highlander może zabrać na pokład 2, 5 lub 7 pasażerów. W zależności od tej konfiguracji kształtuje się pojemność bagażnika. Z kompletem osób kufer liczy 332 litry, ale gdy fotele w bagażniku zostaną złożone, pojemność załadunkowa rośnie już do 865 litrów. Maksymalnie wynosi 1909 litrów.

REKLAMA

Toyota Highlander

Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!

Toyota Highlander Hybrid: wolnossąca, ale nie V-ósemka

Pod maską Highlandera pracuje wolnossący silnik. Niestety - choć może się kojarzyć z amerykańskim klimatem - nie jest to bulgocząca V-ósemka. Ta nie obroniłaby się emisyjnie na Starym Kontynencie. To dla Toyoty jednak żaden problem. Szczególnie że marka zastosowała świetnie znany, 4-cylindrowy motor o pojemności 2.5 litra. Oferuje on 190 koni mechanicznych. W tym jednak wariancie został przybrany dwoma silnikami elektrycznymi. A to zwiększa jego potencjał do dokładnie 248 koni mechanicznych. Hybrydowy Highlander nie jest demonem prędkości. Mimo wszystko przyspiesza do pierwszej setki w 8,3 sekundy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Hybrydowy napęd Toyoty Highlander to niemalże identyczny układ jak ten zastosowany w RAV4. Brakuje tu turbo, a przekładnia to e-CVT z wirtualnymi, 6-biegami. W aucie dostępny jest tryb elektryczny - w nim można jechać SUV-em nawet 125 km/h. Ilość biegów jest ważna, tryb elektryczny jeszcze ważniejszy. Nabywców bardziej zainteresuje jednak... spalanie. W czasie testu Highlander potrzebował 7,5 litra benzyny na pokonanie 100 kilometrów. I warto przypomnieć tylko że auto może ważyć przeszło 2,7 tony, ma 7-miejscową kabinę lub nawet 1900-litrowy bagażnik. Apetyt układu napędowego jest zatem raczej symboliczny.

Toyota Highlander

Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!

Toyota Highlander z napędem AWD? Trochę tak...

Oczywiście japońska hybryda ma też pewne wady. Specyfika pracy przekładni sprawia, że silnik w trasie długo utrzymuje maksymalne obroty - dobrze, że kabina Highlandera jest dobrze wygłuszona. Dwa, czteronapęd jest realizowany za pomocą... kabla. Tylną oś napędza bowiem dodatkowy silnik elektryczny. AWD-i Toyoty poprawia zatem trakcję w trudnych warunkach drogowych, ale kierowca może zapomnieć o zjechaniu dalej poza utarty szlak, niż na ziemny szlak w lesie.

Highlander to musi znaczyć komfort

Wolnossący silnik o dużej pojemności zaskakująco szybko reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Zaskakująco szybko nie oznacza jednak agresywnie. I to dobra informacja z punktu widzenia resorowania. Bo nastawy są raczej... amerykańskie. Toyota Highlander nie jedzie po drodze, on po niej płynie. Uwielbia wybierać kolejne nierówności, a do tego buja się w zakręcie. Ten SUV jest krążownikiem i w tej roli sprawdza się świetnie. Szczególnie że inspirowany amerykańską motoryzacją komfort zawieszenia został połączony z obszernym fotelem, który nawet podczas dalszych wyjazdów nie męczy pleców kierowcy.

Cena Toyoty Highlander 2.5 Hybrid

Cennik Highlandera startuje od 219 700 zł. Model testowy okazuje się jednak jeszcze droższy. Miałem do czynienia z wersją Executive wycenioną na 269 400 zł. Tak, kwota jest dość wysoka. Z drugiej strony samochód oferuje blisko 250 koni mechanicznych, ma czteronapęd, 7-miejscową i przestronną kabinę pasażerską i... czubatą listę wyposażenia.

Toyota Highlander

Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!

Światła są LED-owe, felgi mają średnicę 20 cali, tapicerka powstała ze skóry, do odpalenia silnika wystarczy kluczyk w kieszeni, kierowcę w czasie parkowania wspiera kamera 360 stopni, a jego uszy w czasie jazdy "smaruje" system audi JBL dysponujący 11 głośnikami. Poza tym na pokładzie jest nawigacja satelitarna oraz pełen pakiet systemów bezpieczeństwa. Auto kontroluje inne pojazdy, ale też pieszych czy rowerzystów, informuje o zmęczeniu kierowcy, bada ruch z tyłu i monitoruje martwe pole.

Test: Toyota Highlander 2.5 Hybrid - podsumowanie:

Blisko 270 tys. zł to niemało. Szczególnie gdy kierowca szuka rozsądnego hatchbacka segmentu B. Tu jednak mówimy o 7-miejscowym SUV-ie. A na tym rynku kwota przestaje robić tak duże wrażenie. Zakładając moc i wyposażenie, cena Highlandera jest podobna do tej, którą kierowcy zaproponują w Fordzie za Edge`a, w Land Roverze za Discovery czy Lexusie za RX-a. Tak, Highlander jest nieco droższy np. od Kii Sorento. Umówmy się jednak, że okazuje się także zdecydowanie ładniejszy, jest bardziej dynamiczny i mimo wszystko o wiele bardziej prestiżowy.

Przy pierwszym kontakcie Highlander przytłoczył mnie. Do tego wydał mi się przesadnie lexusowaty i miękki. Te wszystkie cechy złożone w całość i połączone z charakterystyczną dla Toyoty hybrydą sprawiają jednak, że Highlander ma w nosie mainstream. On idzie swoją własną ścieżką. I choć jest ona nieco amerykańska, kierowcom w Europie nie będą przeszkadzać ani mentalne kowbojki, ani wywinięty kapelusz. Szczególnie że amerykańska przestrzeń, wygoda i resorowanie mogą zauroczyć, a do tego na Starym Kontynencie oznaczają spalanie na poziomie 7,5 litra benzyny. Tak, 7,5 litra benzyny przy 250-konnym silniku i 2,7 tony masy!

Toyota Highlander

Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!

Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD-i:

  • Silnik: R4, benzyna + 2 silniki elektryczne
  • Pojemność silnika: 2487 cm3
  • Maksymalna moc - silnik benzynowy: 190 KM
  • Maksymalny moment obrotowy - silnik benzynowy: 239 Nm
  • Maksymalna moc - hybryda: 248 KM
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,3 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 55 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,5 litra
  • Długość: 4966 mm
  • Szerokość: 1930 mm
  • Wysokość: 1755 mm
  • Rozstaw osi: 2850 mm
  • Pojemność bagażnika: 332/865/1909 litrów
  • Cena: od 219 700 zł

Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Toyota Highlander 2.5 Hybrid. Ona nie jest duża, ona jest ogromna!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy Prezydent Karol Nawrocki podpisze tę nowelizację ustawy Prawo o ruchu drogowym? Jest ważny głos sprzeciwu: Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina Prezydentowi o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz skąd apel o weto prezydenta?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA