REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT, czyli francuski sposób na obecną wersję eko-mobilności. I słowo eko w tym przypadku nie wyklucza... osiągów!

Hybrydowy Peugeot 3008: 1.6 litra i... 300 koni mocy!

Sercem hybrydowego Peugeota 3008 jest 1.6-litrowy silnik benzynowy. I choć pojemność jednostki nie kojarzy się z osiągami, jej praca jest wspomagana turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Skutek? 4-cylindrowiec przy prędkości obrotowej na poziomie 6000 obr./min. oferuje aż 200 koni mechanicznych. Niewiele mniej imponująco wynosi maksymalny moment obrotowy – sięga 300 Nm. A to dopiero połowa informacji. Bo testowa wersja Hybrid4 została uzupełniona nie jednym, a dwoma silnikami elektrycznymi. Ten zamontowany przy przedniej osi ma 110, a tylnej osi 113 koni. W sumie moc układu napędowego osiąga wartość 300 koni.

REKLAMA

Test Peugeot 3008 Hybrid4 GT

Test Peugeot 3008 Hybrid4 GT

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni

Rodzinny SUV z osiągami hot-hatcha

Peugeot 3008 Hybrid4 jest więcej niż dynamiczny! Choć to nadal 5-miejscowy, rodzinny SUV z bagażnikiem o pojemności 395 litrów, może osiągnąć pierwszą setkę już w 6,1 sekundy. Tak, w 6,1 sekundy, czyli szybciej niż obecny Golf GTI! Napęd trafia na dwie osie – przez co francuski SUV jest stabilny w czasie jazdy. A do tego do dyspozycji kierowcy pozostaje 8-biegowa skrzynia automatyczna. Być może działa ona momentami z opóźnieniem, ale gwarantuje komfort jazdy w mieście (bez wachlowania gałką) i skutecznie tonuje wysokie obroty benzyniaka – przez co silnik po prostu pracuje ciszej.

Jaki zasięg elektryczny ma Peugeot 3008 Hybrid4?

Dynamika jazdy bez wątpienia jest ważna. W 3008 Hybrid4 została jednak osiągnięta niejako przy okazji. Bo podstawowy cel tej wersji jest inny – chodzi o zbudowanie modelu, który odpowiada nowym, europejskim potrzebom niskoemisyjności. Peugeot jest hybrydą plug-in. To oznacza, że po naładowaniu jej z gniazdka bez wyemitowania nawet jednego grama CO2 można pokonać blisko 60 km – i dystans ten przy spokojniej jeździe jest realny do osiągnięcia. Skutek? Ładując każdej nocy 3008 w domu kierowca będzie jeździć w mieście na prądzie. Podczas dalszego wyjazdu auto stanie się hybrydą i będzie palić nieco ponad 7 litrów paliwa – co nadal stanowi niezły wynik.

Test Peugeot 3008 Hybrid4 GT

Test Peugeot 3008 Hybrid4 GT

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni

Peugeot 3008 hybrid ma baterię, ale ociężały nie jest

REKLAMA

Idea hybrydy plug-in jest prosta. Ma większą baterię niż standardowa hybryda, ale mniejszą niż elektryk. Bateria ta niestety jest niejako wrogiem auta, bo je mocno dociąża. I fakt ten ma potężne znaczenie w przypadku 3008 – czyli auta, które lekkie nie jest już nawet w wersji benzynowej czy diesla. Całe szczęście inżynierowie tak przeprojektowali resorowanie, że kierowca nie czuje jakby prowadził auto z podłogą wykonaną z betonu. Peugeot nadal nie daje poczucia lekkości na drodze, ale nie jest tak ociężały w czasie hamowania jak chociażby Octavia iV, którą miałem okazję testować kilka miesięcy temu. I ma to duże znaczenie nie tylko z punktu widzenia zakrętu, ale przede wszystkim... hamowania.

Na Peugeota 3008 Hybrid4 uważać należy głównie na mokrej lub śliskiej nawierzchni. Elektryczny napęd 4WD daje mu duży moment obrotowy i układ nie zawsze radzi sobie z jego przeniesieniem. Może pojawić się uślizg kół – delikatny, ale zawsze. Ten sam efekt, tylko w nieco większym stopniu dotyczył Peugeota 508 PSE.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile trzeba zapłacić za Peugeota 3008 Hybrid4?

Ile kosztuje Peugeot 3008 Hybrid4? No i tu mam dwie informacje – jedną dobrą, drugą złą. Zła jest taka, że o ile bazowy 3008 zostanie wyceniony na 119 900 zł, o tyle topowa hybryda kosztuje już 211 200 zł. Dobra jest taka, że choć cena jest względnie wysoka, do tego samochodu za niewiele można dopłacić. On ma naprawdę długą listę wyposażenia, która zawiera m.in. reflektory full LED, zestaw systemów bezpieczeństwa, kamerę cofania, 18-calowe felgi aluminiowe, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika czy 12,3-calowy i-Cockpit.

Test Peugeot 3008 Hybrid4 GT

Test Peugeot 3008 Hybrid4 GT

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni

Peugeot 3008: francuski, ale bardzo trwały

Spotkanie z 3008 Hybrid4 nie jest moim pierwszym spotkaniem z poliftingową wersją SUV-a z Francji. Dlatego na koniec muszę zaznaczyć, że w swojej recenzji pominąłem kwestię designu nadwozia czy praktyczności wnętrza celowo. Omawiam ją dość dokładnie w pozostałych moich tekstach, do których odsyłam czytelników poniżej. W tej kwestii dodać mogę tylko jedno. Auto testowe miało blisko 27 tys. km przebiegu, a wyglądało jak... nowe. I nie, to nie jest standard. Czasami po 20 tys. km testówki sprawiają wrażenie mocno używanych...

Zobacz również: Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]

Zobacz również: Peugeot 3008 po liftingu. Pierwsza jazda nowym SUV-em

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT – podsumowanie:

Kiedyś w Polsce funkcjonowało powiedzenie o autach na F. I z całą pewnością po teście 3008 Hybrid4 mogę powiedzieć, że w przypadku Peugeota jest ono... nieaktualne. SUV jest solidnie wykonany, pewnie się prowadzi i po prostu przyjemnie się nim jeździ. Na tym jednak konkluzje płynące z testu nie kończą się. Bo hybrydowy 3008 to też wizja elektromobilności, która do mnie przemawia. Jak potrzeba jest elektrykiem, a jak nie potrzeba, staje się oszczędną hybrydą. No może tylko gdyby był jeszcze nieco tańszy...

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

Dobra passa motoryzacji dobiega końca

Chociaż produkcja sprzedana pojazdów w I kwartale br. przekroczyła 60 mld zł, ogólne wyniki branży wskazują, że dobra passa przemysłu motoryzacyjnego w Polsce dobiega końca. Tak wynika z informacji firmy AutomotiveSuppliers.pl.

REKLAMA

Po polskich drogach jeżdżą coraz starsze samochody, najbardziej leciwe są Volkswageny, a auta jakich marek mają najmniej lat

14,7 lat – tyle wynosi obecnie średni wiek samochodu zgłaszanego do ubezpieczenia. Jest to o 12 miesięcy więcej niż cztery lata wcześniej. Jednak w przypadku najczęściej spotykanych w Polsce modeli samochodów, średnia jest jeszcze wyższa i sięga prawie 18 lat.

Konfiskata auta nietrzeźwym kierowcom. Będą zmiany przepisów, ale czy na pewno łagodniejsze dla kierujących pojazdami

Kolejna zmiana przepisów dotyczących przepadku pojazdów jako kary dla nietrzeźwych kierowców. . Do Sejmu trafił projekt zmiany ustawy, w ramach którego to nie policja, ale sąd będzie dokonywał konfiskaty, ale jednocześnie zaostrzone zostaną przepisy dotyczące przepadku pojazdu.

Pijany kierowca staranował ogrodzenie. Stracił prawo jazdy w siedmiu kategoriach

35-letni pijany kierowca ciężarowej scanii staranował ogrodzenie prywatnej posesji w Szydłówku koło Mławy. Kary nie będą niskie. 

Polacy jeżdżą starymi autami. Czy można je ubezpieczyć?

Średnia wieku samochodu w Polsce wynosi 15,9 lat. Na takie samochody trudno wykupić polisę Auto Casco. Na szczęście niektóre towarzystwa ubezpieczają nawet 20-letnie pojazdy.

REKLAMA

Tylko 0,5 promila wystarczy, żeby stracić samochód. Zmienią się przepisy dotyczące pijanych kierowców

Do Sejmu trafi projekt nowelizacji Kodeksu karnego oraz niektórych innych ustaw. Projekt zakłada zmianę przepisów dotyczących konfiskaty pojazdów pijanym kierowcom. Czy to w końcu pomoże zatrzymać falę nieodpowiedzialnych kierowców na polskich drogach?

Od 1 lipca 2024 r. zmiany w opłatach drogowych! Polacy także to odczują, mimo że wzrost cen dotyczy naszych sąsiadów

Od 1 lipca 2024 r. zmieniły się opłaty drogowe w Niemczech. Opłaty dotyczą głównie branży transportu drogowego, czyli kierowców ciężarowych. Nowe stawki opłat najbardziej odczują przewoźnicy z Polski i Litwy.

REKLAMA