REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT, czyli francuski sposób na obecną wersję eko-mobilności. I słowo eko w tym przypadku nie wyklucza... osiągów!

Hybrydowy Peugeot 3008: 1.6 litra i... 300 koni mocy!

Sercem hybrydowego Peugeota 3008 jest 1.6-litrowy silnik benzynowy. I choć pojemność jednostki nie kojarzy się z osiągami, jej praca jest wspomagana turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Skutek? 4-cylindrowiec przy prędkości obrotowej na poziomie 6000 obr./min. oferuje aż 200 koni mechanicznych. Niewiele mniej imponująco wynosi maksymalny moment obrotowy – sięga 300 Nm. A to dopiero połowa informacji. Bo testowa wersja Hybrid4 została uzupełniona nie jednym, a dwoma silnikami elektrycznymi. Ten zamontowany przy przedniej osi ma 110, a tylnej osi 113 koni. W sumie moc układu napędowego osiąga wartość 300 koni.

REKLAMA

Test Peugeot 3008 Hybrid4 GT

Test Peugeot 3008 Hybrid4 GT

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni

Rodzinny SUV z osiągami hot-hatcha

Peugeot 3008 Hybrid4 jest więcej niż dynamiczny! Choć to nadal 5-miejscowy, rodzinny SUV z bagażnikiem o pojemności 395 litrów, może osiągnąć pierwszą setkę już w 6,1 sekundy. Tak, w 6,1 sekundy, czyli szybciej niż obecny Golf GTI! Napęd trafia na dwie osie – przez co francuski SUV jest stabilny w czasie jazdy. A do tego do dyspozycji kierowcy pozostaje 8-biegowa skrzynia automatyczna. Być może działa ona momentami z opóźnieniem, ale gwarantuje komfort jazdy w mieście (bez wachlowania gałką) i skutecznie tonuje wysokie obroty benzyniaka – przez co silnik po prostu pracuje ciszej.

Jaki zasięg elektryczny ma Peugeot 3008 Hybrid4?

Dynamika jazdy bez wątpienia jest ważna. W 3008 Hybrid4 została jednak osiągnięta niejako przy okazji. Bo podstawowy cel tej wersji jest inny – chodzi o zbudowanie modelu, który odpowiada nowym, europejskim potrzebom niskoemisyjności. Peugeot jest hybrydą plug-in. To oznacza, że po naładowaniu jej z gniazdka bez wyemitowania nawet jednego grama CO2 można pokonać blisko 60 km – i dystans ten przy spokojniej jeździe jest realny do osiągnięcia. Skutek? Ładując każdej nocy 3008 w domu kierowca będzie jeździć w mieście na prądzie. Podczas dalszego wyjazdu auto stanie się hybrydą i będzie palić nieco ponad 7 litrów paliwa – co nadal stanowi niezły wynik.

Test Peugeot 3008 Hybrid4 GT

Test Peugeot 3008 Hybrid4 GT

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni

Peugeot 3008 hybrid ma baterię, ale ociężały nie jest

REKLAMA

Idea hybrydy plug-in jest prosta. Ma większą baterię niż standardowa hybryda, ale mniejszą niż elektryk. Bateria ta niestety jest niejako wrogiem auta, bo je mocno dociąża. I fakt ten ma potężne znaczenie w przypadku 3008 – czyli auta, które lekkie nie jest już nawet w wersji benzynowej czy diesla. Całe szczęście inżynierowie tak przeprojektowali resorowanie, że kierowca nie czuje jakby prowadził auto z podłogą wykonaną z betonu. Peugeot nadal nie daje poczucia lekkości na drodze, ale nie jest tak ociężały w czasie hamowania jak chociażby Octavia iV, którą miałem okazję testować kilka miesięcy temu. I ma to duże znaczenie nie tylko z punktu widzenia zakrętu, ale przede wszystkim... hamowania.

Na Peugeota 3008 Hybrid4 uważać należy głównie na mokrej lub śliskiej nawierzchni. Elektryczny napęd 4WD daje mu duży moment obrotowy i układ nie zawsze radzi sobie z jego przeniesieniem. Może pojawić się uślizg kół – delikatny, ale zawsze. Ten sam efekt, tylko w nieco większym stopniu dotyczył Peugeota 508 PSE.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile trzeba zapłacić za Peugeota 3008 Hybrid4?

Ile kosztuje Peugeot 3008 Hybrid4? No i tu mam dwie informacje – jedną dobrą, drugą złą. Zła jest taka, że o ile bazowy 3008 zostanie wyceniony na 119 900 zł, o tyle topowa hybryda kosztuje już 211 200 zł. Dobra jest taka, że choć cena jest względnie wysoka, do tego samochodu za niewiele można dopłacić. On ma naprawdę długą listę wyposażenia, która zawiera m.in. reflektory full LED, zestaw systemów bezpieczeństwa, kamerę cofania, 18-calowe felgi aluminiowe, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie silnika czy 12,3-calowy i-Cockpit.

Test Peugeot 3008 Hybrid4 GT

Test Peugeot 3008 Hybrid4 GT

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni

Peugeot 3008: francuski, ale bardzo trwały

Spotkanie z 3008 Hybrid4 nie jest moim pierwszym spotkaniem z poliftingową wersją SUV-a z Francji. Dlatego na koniec muszę zaznaczyć, że w swojej recenzji pominąłem kwestię designu nadwozia czy praktyczności wnętrza celowo. Omawiam ją dość dokładnie w pozostałych moich tekstach, do których odsyłam czytelników poniżej. W tej kwestii dodać mogę tylko jedno. Auto testowe miało blisko 27 tys. km przebiegu, a wyglądało jak... nowe. I nie, to nie jest standard. Czasami po 20 tys. km testówki sprawiają wrażenie mocno używanych...

Zobacz również: Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]

Zobacz również: Peugeot 3008 po liftingu. Pierwsza jazda nowym SUV-em

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT – podsumowanie:

Kiedyś w Polsce funkcjonowało powiedzenie o autach na F. I z całą pewnością po teście 3008 Hybrid4 mogę powiedzieć, że w przypadku Peugeota jest ono... nieaktualne. SUV jest solidnie wykonany, pewnie się prowadzi i po prostu przyjemnie się nim jeździ. Na tym jednak konkluzje płynące z testu nie kończą się. Bo hybrydowy 3008 to też wizja elektromobilności, która do mnie przemawia. Jak potrzeba jest elektrykiem, a jak nie potrzeba, staje się oszczędną hybrydą. No może tylko gdyby był jeszcze nieco tańszy...

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT - jest eko, ale ma też 300 koni
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA