REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test hybrydowego Tiguana pokazał połączenie dwóch światów. Z jednej strony 245-konnego silnika, a z drugiej spalania za 10 zł.

Volkswagen Tiguan jaki jest...

Tiguan jaki jest, każdy widzi. Właśnie tymi słowami postanowiłem zacząć ten test z prostego powodu. Bo całkiem niedawno testowałem już Tiguana – tylko z silnikiem diesla pod maską. I tak naprawdę poza kolorem nadwozia, wzorem felg czy kolorystyką wnętrza, model wysokoprężny nie różni się on w zasadniczy sposób od hybrydy plug-in. No może przy zachowaniu drobnej uwagi: 20-calowe obręcze Kapstadt i niebieski lakier Night shade podobały mi się i to bardzo. Nie do końca jestem przekonany jednak do jasnego weluru na fotelach – w aucie rodzinnym może się dość szybko brudzić.

REKLAMA

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka

Zobacz również: Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Volkswagen Tiguan eHybrid, czyli benzyniak, elektryk i bateria

REKLAMA

Testowy Tiguan został wyposażony w hybrydę plug-in. Układ napędowy składa się z 1.4-litrowego, doładowanego benzyniaka o mocy 150 koni mechanicznych. Asystuje mu 115-konny elektryk. Hybryda oferuje w sumie 245 koni mocy – to dokładnie tyle, ile pod prawym pedałem ukrywa nowy Golf GTI. Transferowanie mocy na przednie koła za pośrednictwem świetnie znanej skrzyni DSG (ale tylko o 6 biegach!) jest na tyle sprawne, że pierwsza setka pojawia się na liczniku po 7,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 205 km/h. Hybrydowy Tiguan jest zatem naprawdę dynamiczny.

W teorii 6 biegów to mało. Ten układ został jednak dopracowany w taki sposób, że nawet na autostradzie przy większej prędkości po wrzuceniu szóstego przełożenia silnik nie pracuje zbyt głośno i na wysokich obrotach.

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka

100 km Tiguanem eHybrid za... 10 zł! Tak, to prawda

REKLAMA

I wrażenia podczas jazdy to dopiero pierwszy z aspektów. Bo kierowcę z całą pewnością zainteresuje też oszczędność. Tiguan w trybie elektrycznym może pokonać niespełna 49 km. I choć wartość tą pokazuje oficjalna specyfikacja, znajduje ona odzwierciedlenie w rzeczywistości. A to oznacza, że ciągłe ładowanie auta w domu i jazda wyłącznie na elektryku sprawia, że koszt pokonania każdych 100 km dużym SUV-em to niespełna 10 zł. Jeżeli auto pojedzie w trasę i nie będzie go gdzie naładować, to jeszcze nie oznacza wysokich kosztów. W końcu średnie spalanie będzie oscylować w granicy 7 litrów. A to nadal bardzo dobry wynik – w końcu mówimy o 2-tonowym SUV-ie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W cyklu miejskim i zasięg, i czasy ładowania wyglądają dobrze. 48 km powinno wystarczyć podczas jednodniowego wojażu po mieście. A bateria naładuje się w domu już po 5 godzinach – czyli spokojnie w czasie nocnego postoju w garażu.

eHybrid Volkswagena nie jest ociężałe i nie „krzyczy”

Kluczem do sukcesu jest też sposób pracy układu napędowego. Tak, w sytuacji w której kierowca potrzebuje mocy np. w czasie wyprzedzania, silnik mocno krzyczy – to przywara wszystkich 1.4 TSI i 1.5 TSI. Zmiana źródła energii z elektrycznego na spalinowe i w odwrotną stronę odbywa się jednak bez zbędnych szarpnięć. To poprawia komfort jazdy. Poza tym hybrydowość Tiguana nie oznacza np. ociężałości. Choć samochód został wyposażony w baterię o pojemności 9,2 kWh, w przeciwieństwie do wielu hybryd plug-in w czasie jazdy nie czuć że jest ciężki. Sprężyście resoruje nierówności.

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka

Ile kosztuje Volkswagen Tiguan eHybrid?

Sposób pracy hybrydy plug-in spod maski poliftingowego Tiguana pokazuje dość jasno, że po latach prób Niemcy wreszcie złapali dobre flow a napędem spalinowo-elektrycznym. To jednak nie może dziwić – dysponują ogromnym sztabem inżynierów. Zaskakiwać może natomiast coś innego i chodzi tu o cenę auta. Testowy Tiguan był skonfigurowany w topowej wersji Elegance. Dodatkowo miał dokupioną nawigację satelitarną, sportowe zawieszenie z profilami i adaptacyjną regulacją, wyświetlacz head-up, fotele kierowcy i pasażera ergoActive z
funkcją masażu oraz pakiet systemów asystujących IQ.Drive. A mimo wszystko jego cenę udało się utrzymać poniżej 200 tys. zł – z dostępnym obecnie rabatem na poziomie 15 tys. zł wyniosła nawet 184 380 zł. W tym segmencie i z tą technologią nie jest to suma wygórowana!

Test hybrydowego Tiguana - podsumowanie:

Ogromnym zaskoczeniem w tym teście była tak naprawdę... hybryda. Identycznie jak w przypadku Passata, spisuje się naprawdę dobrze. A to oznacza, że świat jednostek spalinowo-elektrycznych nie jest wyłącznie światem Toyoty. To rzeczywistość, na którą otworzyły się też inne marki. I próby te kończą się dla nich coraz lepiej – szczególnie że stawiają one na hybrydy, ale plug-in. Jeżeli chodzi natomiast o samego Tiguana, powtórzę maksymę z pierwszych słów tego tekstu. SUV jaki jest, każdy widzi. Parafrazując tytuł mojego poprzedniego testu, Tiguan jest jak kumpel, dobry kumpel. Z hybrydą też!

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

Konfiskata samochodów nie odstraszyła kierowców. Na "podwójnym gazie" złapano w tym roku 34 tys. osób

Policja skonfiskowała już prawie 1,6 tys. samochodów od kierowców, którzy prowadzili pod wpływem alkoholu. Ta kara nie spowodowała jednak znaczącego spadku liczby pijanych kierowców na drogach - informuje "Rzeczpospolita".

REKLAMA

Znaczące spadki cen paliw. Ile zapłacimy za benzynę, olej czy gaz?

Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują, że w najbliższym tygodniu skala spadków cen paliw na stacjach może być znacząca. Przewidują, że litr benzyny 95 może średnio kosztować od 6,45 do 6,57 zł, a oleju napędowego - od 6,46 do 6,59 zł.

Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

REKLAMA