REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test hybrydowego Tiguana pokazał połączenie dwóch światów. Z jednej strony 245-konnego silnika, a z drugiej spalania za 10 zł.

Volkswagen Tiguan jaki jest...

Tiguan jaki jest, każdy widzi. Właśnie tymi słowami postanowiłem zacząć ten test z prostego powodu. Bo całkiem niedawno testowałem już Tiguana – tylko z silnikiem diesla pod maską. I tak naprawdę poza kolorem nadwozia, wzorem felg czy kolorystyką wnętrza, model wysokoprężny nie różni się on w zasadniczy sposób od hybrydy plug-in. No może przy zachowaniu drobnej uwagi: 20-calowe obręcze Kapstadt i niebieski lakier Night shade podobały mi się i to bardzo. Nie do końca jestem przekonany jednak do jasnego weluru na fotelach – w aucie rodzinnym może się dość szybko brudzić.

REKLAMA

REKLAMA

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka

Zobacz również: Test: Volkswagen Tiguan po liftingu. Jest jak kumpel. Dobry kumpel

Volkswagen Tiguan eHybrid, czyli benzyniak, elektryk i bateria

Testowy Tiguan został wyposażony w hybrydę plug-in. Układ napędowy składa się z 1.4-litrowego, doładowanego benzyniaka o mocy 150 koni mechanicznych. Asystuje mu 115-konny elektryk. Hybryda oferuje w sumie 245 koni mocy – to dokładnie tyle, ile pod prawym pedałem ukrywa nowy Golf GTI. Transferowanie mocy na przednie koła za pośrednictwem świetnie znanej skrzyni DSG (ale tylko o 6 biegach!) jest na tyle sprawne, że pierwsza setka pojawia się na liczniku po 7,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 205 km/h. Hybrydowy Tiguan jest zatem naprawdę dynamiczny.

W teorii 6 biegów to mało. Ten układ został jednak dopracowany w taki sposób, że nawet na autostradzie przy większej prędkości po wrzuceniu szóstego przełożenia silnik nie pracuje zbyt głośno i na wysokich obrotach.

REKLAMA

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka

100 km Tiguanem eHybrid za... 10 zł! Tak, to prawda

I wrażenia podczas jazdy to dopiero pierwszy z aspektów. Bo kierowcę z całą pewnością zainteresuje też oszczędność. Tiguan w trybie elektrycznym może pokonać niespełna 49 km. I choć wartość tą pokazuje oficjalna specyfikacja, znajduje ona odzwierciedlenie w rzeczywistości. A to oznacza, że ciągłe ładowanie auta w domu i jazda wyłącznie na elektryku sprawia, że koszt pokonania każdych 100 km dużym SUV-em to niespełna 10 zł. Jeżeli auto pojedzie w trasę i nie będzie go gdzie naładować, to jeszcze nie oznacza wysokich kosztów. W końcu średnie spalanie będzie oscylować w granicy 7 litrów. A to nadal bardzo dobry wynik – w końcu mówimy o 2-tonowym SUV-ie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W cyklu miejskim i zasięg, i czasy ładowania wyglądają dobrze. 48 km powinno wystarczyć podczas jednodniowego wojażu po mieście. A bateria naładuje się w domu już po 5 godzinach – czyli spokojnie w czasie nocnego postoju w garażu.

eHybrid Volkswagena nie jest ociężałe i nie „krzyczy”

Kluczem do sukcesu jest też sposób pracy układu napędowego. Tak, w sytuacji w której kierowca potrzebuje mocy np. w czasie wyprzedzania, silnik mocno krzyczy – to przywara wszystkich 1.4 TSI i 1.5 TSI. Zmiana źródła energii z elektrycznego na spalinowe i w odwrotną stronę odbywa się jednak bez zbędnych szarpnięć. To poprawia komfort jazdy. Poza tym hybrydowość Tiguana nie oznacza np. ociężałości. Choć samochód został wyposażony w baterię o pojemności 9,2 kWh, w przeciwieństwie do wielu hybryd plug-in w czasie jazdy nie czuć że jest ciężki. Sprężyście resoruje nierówności.

Test hybrydowego Tiguana

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka

Ile kosztuje Volkswagen Tiguan eHybrid?

Sposób pracy hybrydy plug-in spod maski poliftingowego Tiguana pokazuje dość jasno, że po latach prób Niemcy wreszcie złapali dobre flow a napędem spalinowo-elektrycznym. To jednak nie może dziwić – dysponują ogromnym sztabem inżynierów. Zaskakiwać może natomiast coś innego i chodzi tu o cenę auta. Testowy Tiguan był skonfigurowany w topowej wersji Elegance. Dodatkowo miał dokupioną nawigację satelitarną, sportowe zawieszenie z profilami i adaptacyjną regulacją, wyświetlacz head-up, fotele kierowcy i pasażera ergoActive z
funkcją masażu oraz pakiet systemów asystujących IQ.Drive. A mimo wszystko jego cenę udało się utrzymać poniżej 200 tys. zł – z dostępnym obecnie rabatem na poziomie 15 tys. zł wyniosła nawet 184 380 zł. W tym segmencie i z tą technologią nie jest to suma wygórowana!

Test hybrydowego Tiguana - podsumowanie:

Ogromnym zaskoczeniem w tym teście była tak naprawdę... hybryda. Identycznie jak w przypadku Passata, spisuje się naprawdę dobrze. A to oznacza, że świat jednostek spalinowo-elektrycznych nie jest wyłącznie światem Toyoty. To rzeczywistość, na którą otworzyły się też inne marki. I próby te kończą się dla nich coraz lepiej – szczególnie że stawiają one na hybrydy, ale plug-in. Jeżeli chodzi natomiast o samego Tiguana, powtórzę maksymę z pierwszych słów tego tekstu. SUV jaki jest, każdy widzi. Parafrazując tytuł mojego poprzedniego testu, Tiguan jest jak kumpel, dobry kumpel. Z hybrydą też!

Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Test hybrydowego Tiguana, czyli eHybrid, plug-in i gniazdka
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA