REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

Nowy Eclipse Cross, czyli Mitsu po liftingu

Lifting Mitsubishi Eclipse Cross PHEV ciężko nazwać zasadniczą modernizacją. Tak, nowinki stylistyczne wyraźnie widać już na pierwszy rzut oka. Za ich sprawą jednak auto nie przeszło wyraźnej metamorfozy, a raczej drobną ewolucję. Przód otrzymał inne lampy (które co prawda wyglądają efektowniej), a tył nieco wygładzone ranty. Przez to karoseria ma mniej zmarszczek i po prostu wygląda młodziej. Reszta to stare, dobre Mitsu, czyli SUV, który wygląda trochę jak przerośnięty hatchback na szczudłach.

REKLAMA

Eclipse Cross PHEV: we wnętrzu czarno i solidnie

Zasadniczych modernizacji na próżno szukać też w kabinie pasażerskiej. Tak, Japończycy poszaleli nieco z ilością przycisków i być może nie wszystkie materiały są miękkie czy miłe w dotyku. Mimo wszystko całość sprawia solidne wrażenie i okazuje się ergonomiczna. A to kierowcę z pewnością ucieszy. Zmiany na plus? Wreszcie Mitsubishi odkryło, że siedzisko fotela kierowcy można ustawić pod kątem – uda kierowcy spoczywają na nim, a nie zsuwają się z niego w czasie podróży. Bagażnik? Ten ma 359 litrów pojemności – raczej skromnie jak na SUV-a coupe.

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

Lifting Mitsubishi to przede wszystkim stary-nowy napęd

Hybryda plug-in brzmi zaawansowanie? Nie w tym przypadku. Bo inżynierowie Mitsubishi zawsze zostaną inżynierami Mitsubishi. Tak, postawią na postęp, ale mimo wszystko w wersji przyjaznej użytkownikowi. I tak napęd Mitsubishi Eclipse Cross PHEV składa się z aż trzech silników. Dwa są elektryczne, a jeden benzynowy. Pierwszy z elektryków – o mocy 82 koni – jest zamontowany przy przedniej osi. Drugi – dysponujący stadem 95 koni – przy tylnej osi. W ten sposób powstaje układ Super-All Wheel Control, który czerpie energię z pokładowej baterii litowo-jonowej o pojemności 13,8 kWh.

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: benzyniak nie ma roli dominującej

No dobrze, ale co w tym układzie robi benzyniak? Głównie skupia się na roli generatora i sporadycznie dostarcza siły napędowej. Ale jeżeli o spalinowcu już mowa, to Japończycy wybrali do tej roli 2.4-litrowy motor. Nie może on się pochwalić imponującą mocą. Oferuje tylko 98 koni mechanicznych – czyli o jednego konia więcej od produkowanej na początku XX wieku Corolli E12 1.4 VVT-i. Z drugiej strony układ napędowy złożony w całość daje już 188 koni. A to oznacza, że sprint do pierwszej setki trwa 10,9 sekundy.

Plug-in, czyli naładuj Mitsubishi w domu i ciesz się e-napędem

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV nie jest demonem prędkości. Bo choć producent reklamuje go jako sportowego SUV-a, w trzeciej dekadzie XXI wieku dużo bardziej os osiągów liczy się aspekt eko. I na niego właśnie nastawił się japoński producent. W końcu auto po liftingu stało się hybrydą plug-in. Co ta nazwa oznacza w praktyce? Producent twierdzi, że Mitsubishi Eclipse Cross PHEV na w pełni naładowanej baterii jest w stanie pokonać 45 km – mniej więcej tyle, ile każdego dnia przejeżdża przeciętny Europejczyk. I ma tu rację - auto osiągnie taki wynik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

Ładowanie Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

REKLAMA

Po wyczerpaniu energii SUV staje się klasyczną hybrydą, chyba że na najbliższym postoju kierowca podłączy go do gniazdka. Ładowanie z klasycznego gniazdka trwa jakieś 7 godzin. Jeżeli kierowca użyje szybkiej ładowarki, 80 proc. pojemności akumulatora pojawi się już po 25 minutach. Możliwość pokonania 45 km na baterii o pojemności 13,8 kWh oznacza, że auto zużywa na setkę jakieś 28,7 kWh prądu – czyli niemało. Ile Mitsubishi Eclipse Cross PHEV spala paliwa po tym, jak w akumulatorze skończy się prąd? realnym do osiągnięcia wynikiem jest jakieś 7 – 8 litrów benzyny.

Zalety układu napędowego Mitsubishi Eclipse Cross PHEV? Korzysta przede wszystkim z napędu elektryków. To oznacza dużo większą zrywność i ciągły czteronapęd. A to oznacza jeszcze jedną korzyść. Benzyniak pracuje cicho – o ile w ogóle. Powód? Nawet jak się odpali, przez większą część czasu pełni rolę generatora prądu. Może zatem pracować na niskich obrotach.

Eclipse Cross PHEV: komfortowy i nie ociężały!

Mitsibishi Eclipse Cross PHEV jest szeroki, ale ma stosunkowo krótkie nadwozie. Do tego dochodzi jeszcze duży prześwit. Inżynierowie z Japonii nie chcieli zatem walczyć z prawami fizyki i zadbali o to, aby samochód prowadził się w sposób komfortowy. Miękko wybiera napotkane na drodze nierówności, a do tego raczy kierowcę wyjątkowo mocnym wspomaganiem układu kierowniczego. Podczas parkingowych manewrów kierownicą można kręcić dosłownie przy pomocy małego palca!

Podczas jazdy hybrydowym Eclipse ważna jest jeszcze jedna rzecz – w przeciwieństwie do niektórych plug-in`ów nie jest ociężały. Kierowca prawie nie czuje masy baterii - ani w czasie przyspieszania, ani w czasie hamowania, ani w czasie skręcania, ani w czasie pokonywania nierówności. Inżynierowie z Japonii postarali się!

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

Ile kosztuje Mitsubishi Eclipse Cross PHEV?

Na koniec testu muszę wspomnieć o jeszcze jednej rzeczy – konkretnie cenie. I to bez wątpienia jednak z najlepszych informacji na temat Mitsibishi Eclipse Cross PHEV. Do testu otrzymałem model w najbogatszej wersji Instyle Plus. To oznacza, że kupujący tak naprawdę dostaje w standardzie praktycznie wszystko - LED-owe światła, skórzaną tapicerkę, kamerę 360 stopni, pakiet systemów bezpieczeństwa i system multimedialny z nagłośnieniem o mocy 510 watów. Ile kosztuje takie auto? Normalnie 214 990 zł. Mitsubishi ma jednak promocję specjalną. I teraz hybrydowy Eclipse Cross jest dostępny z rabatem o wartości – uwaga! – 35 tys. zł. Co oznacza, że jego cena spada do 179 990 zł. I przy tej kwocie samochód może być godny uwagi.

Test: Mitsubishi Eclipse Cross plug-in - podsumowanie:

Koncepcja SUV-a stylizowanego na coupe uzupełnionego futurystycznymi lampami z przodu i spojlerem wtopionym w tylną szybę bez wątpienia jest nietuzinkowa. W tym aucie czuć jednak bardzo mocno to, że Japończycy nie zapomnieli o swoich korzeniach. Skutek? Całość robi solidne wrażenie. Mitsibishi Eclipse Cross PHEV jest zatem tak naprawdę typowym Mitsibishi – czyli niezawodnym towarzyszem codziennych podróży. Towarzyszem, który teraz stał sie jeszcze bardziej atrakcyjny – bo jest oferowany z rabatem wynoszącym 35 tys. zł.

Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

REKLAMA

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA

Szajka złodziei samochodów rozbita. Łącznie odzyskano 19 pojazdów

Policjanci z Małopolski zatrzymali dwie osoby, które zajmowały się kradzieżą samochodów w województwach małopolskim, podkarpackim i śląskim. W wyniku ich działań odzyskano 19 pojazdów warte około 2 milionów złotych, a także skradzione części samochodowe.

Paraliż na ulicach miast? Samorządowe pułapki planistyczne

Korki w polskich miastach: infrastruktura niedostosowana do potrzeb, uleganie aktywistom miejskim, likwidacja miejsc parkingowych i zwężanie ulic. Czy buspasy są dobrym rozwiązaniem? Samorządowe pułapki planistyczne.

REKLAMA