REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300
Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

rozwiń >

DS 7 sprawił, że francuski producent samochodów luksusowych wszedł do segmentu SUV-ów. To jednak tak właściwie nie było trudne. Zwłaszcza że DS skorzystał ze sprawdzonej bazy technologicznej. Siódemka to w końcu bliźniak Peugeota 3008, Citroena C5 Aircross i Opla Grandlanda. Model zadebiutował w roku 2017. Po 5 latach obecności na rynku doczekał się liftingu. Ten stał się faktem w roku 2022. I właśnie wersja poliftingowa pojawiła się przed naszą redakcją.

REKLAMA

DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Co w tym aucie zmienił lifting?

REKLAMA

Na pierwszy rzut oka DS 7 po liftingu nie zmienił się zbyt mocno. I to pewnie po części prawda. Francuzi dodali mu jednak kilka efektownych gadżetów. A jednym z pierwszych są LED-owe światła do jazdy dziennej z przodu. To tak właściwie świecące paski wtopione w zderzak! A właściwie to nie tyle wtopione, co laserowo wycięte w zderzaku wykonanym z poliwęglanu. Poza tym grill może być teraz wykończony efektowną czernią, a do tego projektanci wykasowali jego chromowane obramowanie.

Z tyłu Francuzi całe szczęście pozostawili LED-owe lampy z kraciastą blendą. W nocy wyglądają jak wściekłe oczy transformersa! Poza tym na klapie bagażnika pojawił się napis "DS Automobiles" na listwie łączącej światła. Jeszcze bardziej dyskretne zmiany pojawiają się w kabinie. Tam twórcy skupili się na jakości materiałów wykończeniowych. Choć i przed modernizacją kierujący tak właściwie nie miał na co narzekać w tej akurat kwestii...

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

W ramach liftingu dwie rzeczy się nie zmieniły. DS 7 nadal otrzymuje pięknie wyglądające, diamentowe światła przednie. Nadal istnieje też możliwość doposażenia go w cudownie brzmiące audio Focal. To zawiera nawet akustycznie laminowane szyby boczne! W wersji testowej dopłata do Focala wynosiła 7000 zł. To najlepiej wydana suma w tym aucie!

DS 7 E-Tense 4x4 300, czyli tak właściwie to co?

REKLAMA

W nazwie testowego DS 7 po liftingu pojawia się "przydomek" E-Tense 4x4 300. Oznacza on w pierwszej kolejności hybrydę plug-in. W drugiej wskazuje na obecność nie jednego, a trzech silników. Decydującą rolę ma oczywiście spalinowiec. To świetnie znana jednostka doładowana z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1,6 litra. Motor nie jest słaby, oferuje 200 koni i 300 Nm. Przy czym obie wartości są dostępne dość wysoko. To jednak nie przeszkadza, bo francuska hybryda może "ciągnąć" od dołu elektrykami. Przedni oferuje 110, a tylny 113 koni mechanicznych. Całkowita moc układu? Nie da się jej zsumować. DS ocenia jednak, że SUV jest w stanie dostarczyć na asfalt w sumie 300 koni i 520 Nm momentu obrotowego. To wartości wystarczające.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W czasie testu jeździłem DS 7 po liftingu w cyklu mieszanym. Auto spalało średnio 8,5 litra benzyny. Wynik jak na blisko 1,9-tonowego SUV-a jest niezły. Może być jednak jeszcze lepszy. Bo gdy kierowca ma w garażu zwykłe gniazdko i podłączy do niego samochód na jakieś 7 godzin (np. podczas nocnego postoju), naładuje pokładową baterię do pełna. Ta z kolei da nawet 63 km zasięgu elektrycznego. W takim przypadku spalanie benzyny ustaje. A kierowca może liczyć oszczędności. Bo zakładając, że 1 kWh kosztuje obecnie złotówkę, pokonanie 63 km będzie kosztować 14 zł. Gdy kierowca korzysta z instalacji fotowoltaicznej, ładowanie staje się darmowe. 63 km każdego dnia będą zatem gratisowe.

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Układ napędowy bez zmian – możecie pomyśleć. To jednak spory błąd. Bo o ile dane być może są takie same jak przed liftingiem, układ napędowy tak samo już nie pracuje. Francuskie hybrydy miały do tej pory dwa problemy. Potrafiły poszarpywać przy przełączaniu z napędu spalinowego na elektryczny, a do tego miały mało intuicyjną rekuperację. W pierwszej fazie hamowania motor zbierał energię kinetyczną, po czym nagle i bez ostrzeżenia przełączał się na hamulce. To sprawiało, że najpierw auto nie zwalniało wcale, po czym zaczynało zwalniać agresywnie. Lifting wykasował obydwie te niedogodności. Hybryda pracuje teraz gładko. I choć Francuzi przesadnie się tym nie chwalą, moim zdaniem ten aspekt akurat robi dużą różnicę.

Czy napęd 4x4 pojawia się na wyrost w nazwie DS 7 po liftingu?

Czy DS 7 E-Tense 4x4 300 jest czteronapędowy tylko z nazwy? Nie do końca. Oczywiście nie ma możliwości, aby SUV sprawdził się w prawdziwym terenie. Tu AWD dołącza bowiem tylną oś za pomocą sterownika i kabla. Nie ma mowy o wale czy mechanizmie różnicowym. Taka konstrukcja nie ma zatem szans w piachu czy błocie. Tyle że od DS-a nikt tego akurat nie oczekuje. Fakt ten nie dyskredytuje tak właściwie rodzinnego SUV-a. Szczególnie że francuskie 4x4 ma dużo bardziej przydatne z codziennego punktu widzenia zastosowania.

Ważne

Układ wygląda tak, że 110-konny elektryk jest umieszczony przy benzyniaku i 8-biegowym automacie. 113-konna jednostka pojawia się przy tylnej osi.

Po pierwsze sprawdza się w trudnych warunkach drogowych. Nie zawiedzie kierowcy na mokrej nawierzchni czy zimą. Po drugie, moc układu E-Tense 4x4 czuć w czasie przyspieszania. Dodatkowy silnik i kumulowanie siły trzech jednostek napędowych sprawia, że układ oferuje 300 koni mechanicznych. Dodatkowy silnik powoduje również, że ważące blisko 1,9 tony auto osiąga pierwszą setkę po zaledwie 5,9 sekundy. To wynik dobry nawet w hot-hatchu. W SUV-ie jest wręcz świetny!

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

DS 7 obserwuje drogę. Dlatego wie, jak powinno pracować zawieszenie

DS jest francuski. A Francuzi jak nikt znają się na komforcie. Jak jest w tym przypadku? No i muszę zacząć od złej informacji. Bo marka-matka DS-a, czyli Citroen, w roku 2017 zrezygnowała z zawieszenia hydropneumatycznego. To oferowało nieziemską miękkość jazdy. Mam jednak i dobrą informację, bo DS 7 mimo wszystko komfortowy jest. Jak zatem Francuzi to uzyskali? Kluczem do sukcesu stało się klasyczne zawieszenie połączone z aktywnymi amortyzatorami. To nosi nazwę Active Scan Suspension. Auto czujnikami i kamerami analizuje drogę oraz zbliżające się przeszkody i na tej podstawie dobiera charakterystykę pracy układu. Sprytne i inteligentne. Inteligentne i działa!

Pisząc o klasycznym zawieszeniu z aktywnymi amortyzatorami mam oczywiście na myśli kolumny McPhersona na przedniej osi i wielowahacze na tylnej. Identycznie jak w przypadku pneumatyki, kwestia komfortu rozbija się o sposób amortyzacji.

DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 kosztuje 300 tys. zł. Czy to dużo?

W przypadku poliftingowego DS-a jedno się nie zmieniło. I tym jednym jest cena. Niestety ta nadal jest mało atrakcyjna. Bo choć za bazową siódemkę trzeba zapłacić niespełna 200 tys. zł, model testowy w wersji Rivoli z kilkoma dodatkami będzie już kosztował 298 300 zł. A 300 tys. zł to bez wątpienia sporo. Chociaż...

Pamiętajcie o jednym. Mówię, że 300 tys. zł to sporo, bo to kupa kasy. Generalnie. Tylko czy w przypadku SUV-a segmentu D z hybrydą plug-in i nieco luksusowym charakterem kwota jest tak właściwie zaporowa? Żeby móc odpowiedzieć na to pytanie, przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich objawów obiektywizmu, muszę odwołać się do konkurencji. A na jej tle cena DS-a nie wydaje się już taka wybujała. Bo tak, RAV-ka plug-in kosztuje co prawda minimum 257 tys. zł. Tyle że model wyposażony podobnie do francuskiej siódemki, wywinduje już kwotę do prawie 300 tys. zł.

Jeszcze mniej przyjemnie zrobi się, gdy zajrzymy do segmentu premium. Dla przykładu za hybrydowe BMW X3 trzeba zapłacić bazowo jakieś 280 tys. zł. Kwota wygląda nieźle, tyle że zmieni się i to dość znacząco. Bo kupujący musi jeszcze przedrzeć się przez przepastną listę opcji. W tej perspektywie cena DS-a przestaje przerażać. Sami przyznajcie.

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test: DS 7 po liftingu – podsumowanie:

O ile inteligentne zawieszenie czy cudowne audio Focal były dostępne przed modernizacją, o tyle inżynierowie w ramach liftingu dopracowali hybrydę. Układ napędowy pracuje gładko, nie poszarpuje i dużo intuicyjnej uruchamia rekuperację. Drobiazgi powiecie? Być może i tak. Tylko że to drobiazgi, które sprawiają, że w codziennym życiu z siódemką funkcjonuje się łatwiej. To raz. Dwa modernizacja całe szczęście nie zmieniła głównej recepty na ten samochód. Bo DS 7 nadal być może jest skrojony pod masową produkcję, ale nie jest skrojony pod masowego klienta. Nietuzinkowość i unikalny charakter chyba stanowią o największej sile tego rodzinnego SUV-a.

DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300 – dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1598 cm3
  • Maksymalna moc: 200 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm (przy 3000 obr./min.)
  • Silnik elektryczny nr 1: 110 KM, 320 Nm
  • Silnik elektryczny nr 2: 113 KM, 166 Nm
  • Moc układu hybrydowego: 300 KM
  • Moment obrotowy układu: 520 Nm
  • Prędkość maksymalna: 235 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Pojemność baterii: 14,2 kWh
  • Zasięg elektryczny: 63 km
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Długość: 4593,3 mm
  • Szerokość: 1906 mm
  • Wysokość: 1625,2 mm
  • Rozstaw osi: 2738 mm
  • Pojemność bagażnika: 555/1752 litrów
  • Masa własna: 1836 kg
  • Cena: od 199 900 zł

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

Test DS 7 po liftingu, Test DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 po liftingu, DS 7 po liftingu E-Tense 4x4 300, DS 7 E-Tense 4x4 300

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Infor

 

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA