REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8 po liftingu. Co można powiedzieć o tym aucie? Czerwono-czarna stylizacja z 19-caowymi felgami to sztos.
rozwiń >

Opel Grandland po liftingu dostał pas przedni typu Vizor

REKLAMA

Lifting oczywiście nie zmienił generalnego zarysu nadwozia Grandlanda. Oznacza przede wszystkim nowe lampy i dolną część zderzaka z tyłu oraz zmodyfikowany pas przedni. I mówienie o pasie w tym przypadku jest w pełni uzasadnione. Bo projektanci postawili na tzw. Opel Vizor. To zabieg polegający na tym, że grill z centralnym logo i światła wyglądają, jakby tworzyły jeden panel. Wykończony czernią i dość efektowny, warto dodać.

REKLAMA

Opel Vizor sprawił, że nowy Grandland ma jeszcze bardziej posępne spojrzenie. Choć słowo posępne nie jest tu do końca właściwe. Tak, Grandland z pewnością "z twarzy" nie wygląda na miłego. Ja mimo wszystko ten element zadziorności w nim lubię. To nadaje mu charakteru. Szczególnie że dla lepszego efektu pas przedni jest sprowadzony dość nisko. Co w połączeniu z przetłoczeniem linii bocznej i wysokim bagażnikiem, nadaje jego nadwoziu formę dynamicznego klina.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

Jeszcze kilka słów o stylizacji. Połączenie czarnego dachu i czerwonego dołu nadwozia to prawdziwy sztos! Tak skonfigurowany Grandland 1.2 Turbo wygląda po prostu dobrze. Szczególnie że do czerwieni o ciekawie brzmiącej nazwie Kardio, dorzucone zostały opcjonalne, 19-calowe felgi z chromowanym wzorem.

Nowy Grandland Ultimate. Topowa wersja z "biednymi" zegarami

Lifting Opla Grandlanda w przypadku kabiny pasażerskiej oznacza przede wszystkim dwie modyfikacje. Po pierwsze zmienił się wygląd górnej części konsoli i umiejscowienie ekranu multimedialnego. Po drugie w miejscu analogowych, pojawiły się elektroniczne zegary. I chyba to właśnie do zegarów mam największe zastrzeżenie. Przede wszystkim są one dość "biedne" graficznie. Bez względu na sposób ich skonfigurowania, przed oczami kierowcy dzieje się niewiele. Tak, to potęguje czytelność. Bez dwóch zdań. Tyle że w XXI wieku można oczekiwać czegoś więcej. Zwłaszcza w segmencie rynku opanowanym przez młode rodziny, a nie emerytów.

Opel Grandland to mistrz ergonomii, ale też wygody

W kabinie poliftingowego Grandlanda wyraźnie czuć, że inżynierom zależało na ergonomii i funkcjonalności. Tu każdy przełącznik czy guzik jest pod ręką. I raczej kierujący nie powinien mieć problemu z odnalezieniem się w tej przestrzeni. To przychodzi dość intuicyjnie. Powód jest jednak jeden. Kabina Grandlanda jest zaprojektowana dość zachowawczo. Proste linie uatrakcyjniają tak naprawdę dwa elementy. Srebrne wstawki i wykończenia w stylu piano black.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

Kierowca poliftingowego Grandlanda ma również do dyspozycji cudowny fotel AGR. Niemieccy ortopedzi spisali się. Jest sportowy, ale wygodny. Dość twardy, ale mimo wszystko komfortowy. A do tego w testowej wersji Ultimate stanowi element wyposażenia standardowego. Dopłacić trzeba tylko za skórę. Skórę, która została nazwana... Claudia (kolor Kardio, skóra Claudia, ktoś tu semantycznie szaleje...).

Grandland w służbie rodzinie, czyli 5 osób i 514 litrów bagażu

Jakość? Opel dobrze wypada w kwestii spasowania elementów. Miejscami inżynierowie mogliby jednak zastosować mniejszą ilość twardych plastików. Tych jest zbyt dużo na konsoli czy boczkach drzwi. Kupujący SUV-a w segmencie C są w końcu już sensorycznymi estetami (i mają do tego prawo, patrząc na ceny!). Lubią miękkie plastiki. Lubią także przestrzeń i tej na szczęście w Grandlandzie nie brakuje. SUV oferuje rozstaw osi niewiele większy od hatchbacka segmentu C. Tyle że tu pasażerowie siedzą dużo wyżej. W ten sposób niejako "wygrywają" dodatkowe miejsce na kolana.

Bagażnik Opla Grandlanda 1.2 Turbo mieści 514 litrów w ustawieniu podstawowym. Jego pojemność można zwiększyć nawet do 1652 litrów. Wada? Dość wysoko zarysowany próg załadunku.

Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Mała pojemność, 3 cylindry i automat

Testowy Opel Grandland miał pod maską flagową jednostkę koncernu Stellantis. Mowa o benzyniaku 1.2 Turbo. Moc? 130 koni. Moment obrotowy? 230 Nm. Napęd? Na przednie koła transferowany za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. Benzyniak sprawnie radzi sobie z rozpędzaniem SUV-a. Sprint do pierwszej setki trwa 10,3 sekundy. Możliwości jednostki są też wystarczające w trasie, ale pod warunkiem że kierujący postawi raczej na spokojny styl jazdy. Już np. w czasie wyprzedzania ciężarówki, warto wcześniej zmusić przekładnię do zredukowania kilku biegów.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

REKLAMA

Kilku biegów? Tak. 8 przełożeń jak na silnik o tak małej pojemności to sporo. Manualne zredukowanie o 2 biegi nie robi zatem większego wrażenia na obrotomierzu nawet podczas jazdy w trasie. A ósemkę przekładnia potrafi zapiąć również w czasie jazdy miejskiej... Tyle że to akurat jest przywarą nie tylko przekładni francuskiej. Dokładnie tak samo postępuje chociażby niemieckie DSG (tyle że z siedmioma biegami).

Grandland 1.2 Turbo bardzo ciekawie brzmi podczas wkręcania na obroty. Ma charakterystyczny gang 3-cylindrowego silnika. Dźwięk przypomina trochę ten, który wydaje woda zagotowana w garnku i zakryta metalową pokrywką.

Ile spala Opel Grandland 1.2 Turbo AT8?

Mała pojemność, 3 cylindry, automat wrzucający najwyższe możliwe przełożenie i 1461 kg masy własnej. To brzmi oszczędnie? Producent twierdzi że takie warunki przekładają się na spalanie wynoszący jakieś 7 litrów. Mi w cyklu mieszanym wyszło 8 litrów. Jak na gabaryty auta i jego możliwości transportowe, wynik nadal uznaję za przyzwoity, jak nie dobry.

Jak się prowadzi Opel Grandland 1.2 Turbo AT8?

Nowy Opel Grandland jest dość wysoki. Ma przeszło 1,6 metra wysokości. Odbierając do testów niemieckiego SUV-a bałem się zatem, że na drodze, a szczególnie w zakrętach, będzie się zachowywał jak wieża Eiffla na wietrze. 330-metrowa, metalowa konstrukcja potrafi się wtedy wychylać nawet na 7 cm w każdą ze stron! Całe szczęście Opel dopracował zawieszenie. Nie, to nie jest mocno sportowe. Pamięta o komforcie. Mimo wszystko Grandland nie boi się zakrętów. Zachowuje się w nich pewnie.

Spora zaleta dotyczy też układu kierowniczego. Ten wiernie przenosi ruchy kierownicą na drogę i okazuje się przyzwoity w kwestii komunikacji z kierowcą. Przekazuje dużo informacji z drogi.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

Ile kosztuje Opel Grandland Ultimate 1.2 Turbo AT8?

W przypadku samochodów testowych kwestię ceny zostawiam zawsze na koniec. Powód? W parkach prasowych zazwyczaj pojawiają się modele doposażone pod korek. To dość drastycznie winduje ich cenę. I nie inaczej było także w tym przypadku. Auto, którym miałem okazję jeździć, zostanie dziś wycenione przez dealera na dokładnie 189 200 zł. Tak, to nie pachnie promocją nawet w grupie SUV-ów segmentu C. Tyle że kwota nie jest też przesadzona. Mówimy w końcu o modelu, który posiada automatyczną przekładnię, skórzane i elektryczne sterowane fotele czy nawet noktowizor!

Ciekawostka? Testowy Grandland to wersja Ultimate. To ona gwarantuje dwukolorowe malowanie oraz czarne znaczki i napisy na nadwoziu, a do tego jest wyposażona praktycznie we wszystko. Dopłacić trzeba jedynie za ładniejsze felgi, noktowizor i skórzaną tapicerkę. Reszta to standard. Druga ciekawostka? Pamiętajcie o tym, że cennik Grandlanda po liftingu nadal startuje od 134 800 zł. To oznacza, że model można "złożyć" za dużo mniejsze pieniądze.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Podsumowanie:

Opel Grandland ma wszystkie atrybuty, które powinny zagwarantować mu sukces. W wariancie Ultimate z opcjonalnymi, 19-calowymi felgami wygląda naprawdę dobrze, jest świetnie wyposażony, a do tego ma przestronną kabinę i miło się nim jeździ. Grandland generalnie jest miły. Może nie mocno wyrazisty, ale bez wątpienia miły. I prawdopodobnie właśnie to wyważenie zadecydowało o sporym, rynkowym sukcesie tego auta w Europie.

Kończąc ten tekst nie będę jednak ukrywał też, że po Grandlandzie mocniej niż po bliźniaczym Peugeocie 3008, Citroenie C5 czy DS 7 widać wiek. Mając w pamięci zatem zalety Opla, ja powoli rozpoczynam odliczanie do premiery jego następcy. I patrząc na nową Astrę nietrudno wyrokować, że jest na co czekać.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy obowiązek dla dzieci na rowerach i hulajnogach – kaski już wkrótce wymagane!

Podczas posiedzenia Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego zapadła ważna decyzja dotycząca bezpieczeństwa najmłodszych użytkowników dróg. Uchwała zakłada obowiązek noszenia kasków ochronnych przez dzieci i młodzież do 16. roku życia podczas jazdy rowerem, hulajnogą elektryczną oraz urządzeniami transportu osobistego.

KGP: 112 965 interwencji, 419 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 112 965 interwencji. Byli wzywani do 419 wypadków drogowych.

1500 zł mandatu i 10 punktów karnych za stłuczkę? Jak tego uniknąć? Wystarczy smartfon z aplikacją mObywatel

Kolizja na drodze to stres, mandaty, punkty karne i długie czekanie na patrol. Na szczęście już niedługo w niektórych przypadkach będzie można tego wszystkiego uniknąć. Legalnie, szybko i bez papierologii. Sprawdź, co się zmieni i jak wkrótce będziesz mógł oszczędzić nawet 1500 zł.

Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

REKLAMA

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

REKLAMA

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

REKLAMA