REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8 po liftingu. Co można powiedzieć o tym aucie? Czerwono-czarna stylizacja z 19-caowymi felgami to sztos.
rozwiń >

Opel Grandland po liftingu dostał pas przedni typu Vizor

Lifting oczywiście nie zmienił generalnego zarysu nadwozia Grandlanda. Oznacza przede wszystkim nowe lampy i dolną część zderzaka z tyłu oraz zmodyfikowany pas przedni. I mówienie o pasie w tym przypadku jest w pełni uzasadnione. Bo projektanci postawili na tzw. Opel Vizor. To zabieg polegający na tym, że grill z centralnym logo i światła wyglądają, jakby tworzyły jeden panel. Wykończony czernią i dość efektowny, warto dodać.

REKLAMA

REKLAMA

Opel Vizor sprawił, że nowy Grandland ma jeszcze bardziej posępne spojrzenie. Choć słowo posępne nie jest tu do końca właściwe. Tak, Grandland z pewnością "z twarzy" nie wygląda na miłego. Ja mimo wszystko ten element zadziorności w nim lubię. To nadaje mu charakteru. Szczególnie że dla lepszego efektu pas przedni jest sprowadzony dość nisko. Co w połączeniu z przetłoczeniem linii bocznej i wysokim bagażnikiem, nadaje jego nadwoziu formę dynamicznego klina.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

Jeszcze kilka słów o stylizacji. Połączenie czarnego dachu i czerwonego dołu nadwozia to prawdziwy sztos! Tak skonfigurowany Grandland 1.2 Turbo wygląda po prostu dobrze. Szczególnie że do czerwieni o ciekawie brzmiącej nazwie Kardio, dorzucone zostały opcjonalne, 19-calowe felgi z chromowanym wzorem.

Nowy Grandland Ultimate. Topowa wersja z "biednymi" zegarami

Lifting Opla Grandlanda w przypadku kabiny pasażerskiej oznacza przede wszystkim dwie modyfikacje. Po pierwsze zmienił się wygląd górnej części konsoli i umiejscowienie ekranu multimedialnego. Po drugie w miejscu analogowych, pojawiły się elektroniczne zegary. I chyba to właśnie do zegarów mam największe zastrzeżenie. Przede wszystkim są one dość "biedne" graficznie. Bez względu na sposób ich skonfigurowania, przed oczami kierowcy dzieje się niewiele. Tak, to potęguje czytelność. Bez dwóch zdań. Tyle że w XXI wieku można oczekiwać czegoś więcej. Zwłaszcza w segmencie rynku opanowanym przez młode rodziny, a nie emerytów.

REKLAMA

Opel Grandland to mistrz ergonomii, ale też wygody

W kabinie poliftingowego Grandlanda wyraźnie czuć, że inżynierom zależało na ergonomii i funkcjonalności. Tu każdy przełącznik czy guzik jest pod ręką. I raczej kierujący nie powinien mieć problemu z odnalezieniem się w tej przestrzeni. To przychodzi dość intuicyjnie. Powód jest jednak jeden. Kabina Grandlanda jest zaprojektowana dość zachowawczo. Proste linie uatrakcyjniają tak naprawdę dwa elementy. Srebrne wstawki i wykończenia w stylu piano black.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

Kierowca poliftingowego Grandlanda ma również do dyspozycji cudowny fotel AGR. Niemieccy ortopedzi spisali się. Jest sportowy, ale wygodny. Dość twardy, ale mimo wszystko komfortowy. A do tego w testowej wersji Ultimate stanowi element wyposażenia standardowego. Dopłacić trzeba tylko za skórę. Skórę, która została nazwana... Claudia (kolor Kardio, skóra Claudia, ktoś tu semantycznie szaleje...).

Grandland w służbie rodzinie, czyli 5 osób i 514 litrów bagażu

Jakość? Opel dobrze wypada w kwestii spasowania elementów. Miejscami inżynierowie mogliby jednak zastosować mniejszą ilość twardych plastików. Tych jest zbyt dużo na konsoli czy boczkach drzwi. Kupujący SUV-a w segmencie C są w końcu już sensorycznymi estetami (i mają do tego prawo, patrząc na ceny!). Lubią miękkie plastiki. Lubią także przestrzeń i tej na szczęście w Grandlandzie nie brakuje. SUV oferuje rozstaw osi niewiele większy od hatchbacka segmentu C. Tyle że tu pasażerowie siedzą dużo wyżej. W ten sposób niejako "wygrywają" dodatkowe miejsce na kolana.

Bagażnik Opla Grandlanda 1.2 Turbo mieści 514 litrów w ustawieniu podstawowym. Jego pojemność można zwiększyć nawet do 1652 litrów. Wada? Dość wysoko zarysowany próg załadunku.

Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Mała pojemność, 3 cylindry i automat

Testowy Opel Grandland miał pod maską flagową jednostkę koncernu Stellantis. Mowa o benzyniaku 1.2 Turbo. Moc? 130 koni. Moment obrotowy? 230 Nm. Napęd? Na przednie koła transferowany za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. Benzyniak sprawnie radzi sobie z rozpędzaniem SUV-a. Sprint do pierwszej setki trwa 10,3 sekundy. Możliwości jednostki są też wystarczające w trasie, ale pod warunkiem że kierujący postawi raczej na spokojny styl jazdy. Już np. w czasie wyprzedzania ciężarówki, warto wcześniej zmusić przekładnię do zredukowania kilku biegów.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

Kilku biegów? Tak. 8 przełożeń jak na silnik o tak małej pojemności to sporo. Manualne zredukowanie o 2 biegi nie robi zatem większego wrażenia na obrotomierzu nawet podczas jazdy w trasie. A ósemkę przekładnia potrafi zapiąć również w czasie jazdy miejskiej... Tyle że to akurat jest przywarą nie tylko przekładni francuskiej. Dokładnie tak samo postępuje chociażby niemieckie DSG (tyle że z siedmioma biegami).

Grandland 1.2 Turbo bardzo ciekawie brzmi podczas wkręcania na obroty. Ma charakterystyczny gang 3-cylindrowego silnika. Dźwięk przypomina trochę ten, który wydaje woda zagotowana w garnku i zakryta metalową pokrywką.

Ile spala Opel Grandland 1.2 Turbo AT8?

Mała pojemność, 3 cylindry, automat wrzucający najwyższe możliwe przełożenie i 1461 kg masy własnej. To brzmi oszczędnie? Producent twierdzi że takie warunki przekładają się na spalanie wynoszący jakieś 7 litrów. Mi w cyklu mieszanym wyszło 8 litrów. Jak na gabaryty auta i jego możliwości transportowe, wynik nadal uznaję za przyzwoity, jak nie dobry.

Jak się prowadzi Opel Grandland 1.2 Turbo AT8?

Nowy Opel Grandland jest dość wysoki. Ma przeszło 1,6 metra wysokości. Odbierając do testów niemieckiego SUV-a bałem się zatem, że na drodze, a szczególnie w zakrętach, będzie się zachowywał jak wieża Eiffla na wietrze. 330-metrowa, metalowa konstrukcja potrafi się wtedy wychylać nawet na 7 cm w każdą ze stron! Całe szczęście Opel dopracował zawieszenie. Nie, to nie jest mocno sportowe. Pamięta o komforcie. Mimo wszystko Grandland nie boi się zakrętów. Zachowuje się w nich pewnie.

Spora zaleta dotyczy też układu kierowniczego. Ten wiernie przenosi ruchy kierownicą na drogę i okazuje się przyzwoity w kwestii komunikacji z kierowcą. Przekazuje dużo informacji z drogi.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

Ile kosztuje Opel Grandland Ultimate 1.2 Turbo AT8?

W przypadku samochodów testowych kwestię ceny zostawiam zawsze na koniec. Powód? W parkach prasowych zazwyczaj pojawiają się modele doposażone pod korek. To dość drastycznie winduje ich cenę. I nie inaczej było także w tym przypadku. Auto, którym miałem okazję jeździć, zostanie dziś wycenione przez dealera na dokładnie 189 200 zł. Tak, to nie pachnie promocją nawet w grupie SUV-ów segmentu C. Tyle że kwota nie jest też przesadzona. Mówimy w końcu o modelu, który posiada automatyczną przekładnię, skórzane i elektryczne sterowane fotele czy nawet noktowizor!

Ciekawostka? Testowy Grandland to wersja Ultimate. To ona gwarantuje dwukolorowe malowanie oraz czarne znaczki i napisy na nadwoziu, a do tego jest wyposażona praktycznie we wszystko. Dopłacić trzeba jedynie za ładniejsze felgi, noktowizor i skórzaną tapicerkę. Reszta to standard. Druga ciekawostka? Pamiętajcie o tym, że cennik Grandlanda po liftingu nadal startuje od 134 800 zł. To oznacza, że model można "złożyć" za dużo mniejsze pieniądze.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Podsumowanie:

Opel Grandland ma wszystkie atrybuty, które powinny zagwarantować mu sukces. W wariancie Ultimate z opcjonalnymi, 19-calowymi felgami wygląda naprawdę dobrze, jest świetnie wyposażony, a do tego ma przestronną kabinę i miło się nim jeździ. Grandland generalnie jest miły. Może nie mocno wyrazisty, ale bez wątpienia miły. I prawdopodobnie właśnie to wyważenie zadecydowało o sporym, rynkowym sukcesie tego auta w Europie.

Kończąc ten tekst nie będę jednak ukrywał też, że po Grandlandzie mocniej niż po bliźniaczym Peugeocie 3008, Citroenie C5 czy DS 7 widać wiek. Mając w pamięci zatem zalety Opla, ja powoli rozpoczynam odliczanie do premiery jego następcy. I patrząc na nową Astrę nietrudno wyrokować, że jest na co czekać.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA