REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8 po liftingu. Co można powiedzieć o tym aucie? Czerwono-czarna stylizacja z 19-caowymi felgami to sztos.
rozwiń >

Opel Grandland po liftingu dostał pas przedni typu Vizor

REKLAMA

Lifting oczywiście nie zmienił generalnego zarysu nadwozia Grandlanda. Oznacza przede wszystkim nowe lampy i dolną część zderzaka z tyłu oraz zmodyfikowany pas przedni. I mówienie o pasie w tym przypadku jest w pełni uzasadnione. Bo projektanci postawili na tzw. Opel Vizor. To zabieg polegający na tym, że grill z centralnym logo i światła wyglądają, jakby tworzyły jeden panel. Wykończony czernią i dość efektowny, warto dodać.

REKLAMA

Opel Vizor sprawił, że nowy Grandland ma jeszcze bardziej posępne spojrzenie. Choć słowo posępne nie jest tu do końca właściwe. Tak, Grandland z pewnością "z twarzy" nie wygląda na miłego. Ja mimo wszystko ten element zadziorności w nim lubię. To nadaje mu charakteru. Szczególnie że dla lepszego efektu pas przedni jest sprowadzony dość nisko. Co w połączeniu z przetłoczeniem linii bocznej i wysokim bagażnikiem, nadaje jego nadwoziu formę dynamicznego klina.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

Jeszcze kilka słów o stylizacji. Połączenie czarnego dachu i czerwonego dołu nadwozia to prawdziwy sztos! Tak skonfigurowany Grandland 1.2 Turbo wygląda po prostu dobrze. Szczególnie że do czerwieni o ciekawie brzmiącej nazwie Kardio, dorzucone zostały opcjonalne, 19-calowe felgi z chromowanym wzorem.

Nowy Grandland Ultimate. Topowa wersja z "biednymi" zegarami

Lifting Opla Grandlanda w przypadku kabiny pasażerskiej oznacza przede wszystkim dwie modyfikacje. Po pierwsze zmienił się wygląd górnej części konsoli i umiejscowienie ekranu multimedialnego. Po drugie w miejscu analogowych, pojawiły się elektroniczne zegary. I chyba to właśnie do zegarów mam największe zastrzeżenie. Przede wszystkim są one dość "biedne" graficznie. Bez względu na sposób ich skonfigurowania, przed oczami kierowcy dzieje się niewiele. Tak, to potęguje czytelność. Bez dwóch zdań. Tyle że w XXI wieku można oczekiwać czegoś więcej. Zwłaszcza w segmencie rynku opanowanym przez młode rodziny, a nie emerytów.

Opel Grandland to mistrz ergonomii, ale też wygody

W kabinie poliftingowego Grandlanda wyraźnie czuć, że inżynierom zależało na ergonomii i funkcjonalności. Tu każdy przełącznik czy guzik jest pod ręką. I raczej kierujący nie powinien mieć problemu z odnalezieniem się w tej przestrzeni. To przychodzi dość intuicyjnie. Powód jest jednak jeden. Kabina Grandlanda jest zaprojektowana dość zachowawczo. Proste linie uatrakcyjniają tak naprawdę dwa elementy. Srebrne wstawki i wykończenia w stylu piano black.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

Kierowca poliftingowego Grandlanda ma również do dyspozycji cudowny fotel AGR. Niemieccy ortopedzi spisali się. Jest sportowy, ale wygodny. Dość twardy, ale mimo wszystko komfortowy. A do tego w testowej wersji Ultimate stanowi element wyposażenia standardowego. Dopłacić trzeba tylko za skórę. Skórę, która została nazwana... Claudia (kolor Kardio, skóra Claudia, ktoś tu semantycznie szaleje...).

Grandland w służbie rodzinie, czyli 5 osób i 514 litrów bagażu

Jakość? Opel dobrze wypada w kwestii spasowania elementów. Miejscami inżynierowie mogliby jednak zastosować mniejszą ilość twardych plastików. Tych jest zbyt dużo na konsoli czy boczkach drzwi. Kupujący SUV-a w segmencie C są w końcu już sensorycznymi estetami (i mają do tego prawo, patrząc na ceny!). Lubią miękkie plastiki. Lubią także przestrzeń i tej na szczęście w Grandlandzie nie brakuje. SUV oferuje rozstaw osi niewiele większy od hatchbacka segmentu C. Tyle że tu pasażerowie siedzą dużo wyżej. W ten sposób niejako "wygrywają" dodatkowe miejsce na kolana.

Bagażnik Opla Grandlanda 1.2 Turbo mieści 514 litrów w ustawieniu podstawowym. Jego pojemność można zwiększyć nawet do 1652 litrów. Wada? Dość wysoko zarysowany próg załadunku.

Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Mała pojemność, 3 cylindry i automat

Testowy Opel Grandland miał pod maską flagową jednostkę koncernu Stellantis. Mowa o benzyniaku 1.2 Turbo. Moc? 130 koni. Moment obrotowy? 230 Nm. Napęd? Na przednie koła transferowany za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. Benzyniak sprawnie radzi sobie z rozpędzaniem SUV-a. Sprint do pierwszej setki trwa 10,3 sekundy. Możliwości jednostki są też wystarczające w trasie, ale pod warunkiem że kierujący postawi raczej na spokojny styl jazdy. Już np. w czasie wyprzedzania ciężarówki, warto wcześniej zmusić przekładnię do zredukowania kilku biegów.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

REKLAMA

Kilku biegów? Tak. 8 przełożeń jak na silnik o tak małej pojemności to sporo. Manualne zredukowanie o 2 biegi nie robi zatem większego wrażenia na obrotomierzu nawet podczas jazdy w trasie. A ósemkę przekładnia potrafi zapiąć również w czasie jazdy miejskiej... Tyle że to akurat jest przywarą nie tylko przekładni francuskiej. Dokładnie tak samo postępuje chociażby niemieckie DSG (tyle że z siedmioma biegami).

Grandland 1.2 Turbo bardzo ciekawie brzmi podczas wkręcania na obroty. Ma charakterystyczny gang 3-cylindrowego silnika. Dźwięk przypomina trochę ten, który wydaje woda zagotowana w garnku i zakryta metalową pokrywką.

Ile spala Opel Grandland 1.2 Turbo AT8?

Mała pojemność, 3 cylindry, automat wrzucający najwyższe możliwe przełożenie i 1461 kg masy własnej. To brzmi oszczędnie? Producent twierdzi że takie warunki przekładają się na spalanie wynoszący jakieś 7 litrów. Mi w cyklu mieszanym wyszło 8 litrów. Jak na gabaryty auta i jego możliwości transportowe, wynik nadal uznaję za przyzwoity, jak nie dobry.

Jak się prowadzi Opel Grandland 1.2 Turbo AT8?

Nowy Opel Grandland jest dość wysoki. Ma przeszło 1,6 metra wysokości. Odbierając do testów niemieckiego SUV-a bałem się zatem, że na drodze, a szczególnie w zakrętach, będzie się zachowywał jak wieża Eiffla na wietrze. 330-metrowa, metalowa konstrukcja potrafi się wtedy wychylać nawet na 7 cm w każdą ze stron! Całe szczęście Opel dopracował zawieszenie. Nie, to nie jest mocno sportowe. Pamięta o komforcie. Mimo wszystko Grandland nie boi się zakrętów. Zachowuje się w nich pewnie.

Spora zaleta dotyczy też układu kierowniczego. Ten wiernie przenosi ruchy kierownicą na drogę i okazuje się przyzwoity w kwestii komunikacji z kierowcą. Przekazuje dużo informacji z drogi.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

Ile kosztuje Opel Grandland Ultimate 1.2 Turbo AT8?

W przypadku samochodów testowych kwestię ceny zostawiam zawsze na koniec. Powód? W parkach prasowych zazwyczaj pojawiają się modele doposażone pod korek. To dość drastycznie winduje ich cenę. I nie inaczej było także w tym przypadku. Auto, którym miałem okazję jeździć, zostanie dziś wycenione przez dealera na dokładnie 189 200 zł. Tak, to nie pachnie promocją nawet w grupie SUV-ów segmentu C. Tyle że kwota nie jest też przesadzona. Mówimy w końcu o modelu, który posiada automatyczną przekładnię, skórzane i elektryczne sterowane fotele czy nawet noktowizor!

Ciekawostka? Testowy Grandland to wersja Ultimate. To ona gwarantuje dwukolorowe malowanie oraz czarne znaczki i napisy na nadwoziu, a do tego jest wyposażona praktycznie we wszystko. Dopłacić trzeba jedynie za ładniejsze felgi, noktowizor i skórzaną tapicerkę. Reszta to standard. Druga ciekawostka? Pamiętajcie o tym, że cennik Grandlanda po liftingu nadal startuje od 134 800 zł. To oznacza, że model można "złożyć" za dużo mniejsze pieniądze.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?

Infor

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Podsumowanie:

Opel Grandland ma wszystkie atrybuty, które powinny zagwarantować mu sukces. W wariancie Ultimate z opcjonalnymi, 19-calowymi felgami wygląda naprawdę dobrze, jest świetnie wyposażony, a do tego ma przestronną kabinę i miło się nim jeździ. Grandland generalnie jest miły. Może nie mocno wyrazisty, ale bez wątpienia miły. I prawdopodobnie właśnie to wyważenie zadecydowało o sporym, rynkowym sukcesie tego auta w Europie.

Kończąc ten tekst nie będę jednak ukrywał też, że po Grandlandzie mocniej niż po bliźniaczym Peugeocie 3008, Citroenie C5 czy DS 7 widać wiek. Mając w pamięci zatem zalety Opla, ja powoli rozpoczynam odliczanie do premiery jego następcy. I patrząc na nową Astrę nietrudno wyrokować, że jest na co czekać.

Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Opel Grandland 1.2 Turbo AT8. Lifting dodał mu charakteru?
Kuba Brzeziński
Infor
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zima zaskoczyła? Czyli śniegowy chaos obnażył urzędnicze zaniedbania

Intensywne opady śniegu w sobotę 11 i niedzielę 12 stycznia, które sparaliżowały wiele regionów naszego kraju, obnażyły braki w przygotowaniu do zimy. Choć meteorolodzy ostrzegali przed trudnymi warunkami, które nadchodzą, rzeczywistość okazała się jeszcze bardziej dotkliwa. Zamiast cieszyć się zimowymi krajobrazami, kierowcy zmagali się z nieodśnieżonymi drogami.

Rekordowa sprzedaż samochodów w grudniu. Toyota i Renault wciąż obiektami największego pożądania

Specjalne oferty na koniec roku oraz widmo wyższych cen od nowego roku spowodowały historyczny miesiąc w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Zarejestrowano najwięcej samochodów od początku notowań, a wszystkie marki samochodów osobowych z TOP 20 odnotowały wzrost rejestracji.

Problemy z serwisem odstraszają Polaków od zakupu samochodów elektrycznych

Obawy dotyczące kosztów serwisowania i dostępności odpowiednich usług skłaniają część Polaków do odkładania decyzji o zakupie samochodu elektrycznego. Jak wynika z Barometru Nowej Mobilności, co 11. Polak podziela te wątpliwości. Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair, podkreśla, że serwis samochodów elektrycznych, mimo początkowych obaw, nie różni się znacząco od serwisu aut spalinowych, a często bywa tańszy.

43 nowe urządzenia odcinkowego pomiaru prędkości. Gdzie? Od kiedy? [LISTA]

Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował, że projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym wchodzi w kolejny etap. Podpisano umowę na dostawę i montaż 43 nowych urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości.

REKLAMA

KGP: 92 589 interwencji, 311 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 92 589 interwencji. Byli wzywani do 311 wypadków drogowych.

Bierz 40 tysięcy złotych dopłaty do zakupu samochodu elektrycznego i premię za zezłomowanie starego auta

Program Mój Elektryk wkracza w nową fazę. Już za kilka tygodni, począwszy od 1 lutego można na zakup samochodu elektrycznego otrzymać bezprecedensową dotację. Dodatkową premią objęta jest też czynność zezłomowania starego auta.

Prowadzisz samochód w okularach? Zapłacisz mandat od 1,5 tys. do nawet 5 tys. zł [i możesz stracić uprawnienia], jeżeli masz to w swoim prawie jazdy. To samo tyczy się soczewek kontaktowych

Osoby mające wadę wzroku, w stosunku do których lekarz – w orzeczeniu lekarskim – stwierdził konieczność korekty lub ochrony wzroku podczas prowadzenia pojazdów mechanicznych – na rewersie swojego prawa jazdy (w rubryce nr 12) – mają wpisany specjalny kod, który wprowadza dla nich ściśle określone ograniczenie w korzystaniu z uprawnienia do kierowania pojazdami. Kierowcę niewłaściwie stosującego się do ww. ograniczenia – czekają poważne konsekwencje.

W 2024 r. wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Podsumowanie roku na polskich drogach

Komenda Główna Policji opublikowała wstępne dane dotyczące roku 2024 na polskich drogach. Wzrosła ilość wypadków drogowych, kolizji drogowych oraz osób rannych w wypadkach. Liczba ofiar śmiertelnych zmalała.

REKLAMA

Jak odpalić samochód z kabli rozruchowych? Czy ważna jest kolejność?

Chyba większość kierowców spotkała sytuacja, w której nie mogli odpalić auta z powodu rozładowanego akumulatora. Czasem wystarczy noc z przymrozkami, aby samochód przestał współpracować. Z pomocą przychodzą wtedy kable rozruchowe i pojazd "dawca". Jak prawidłowo podłączyć kable, aby bezpiecznie odpalić auto? Podpowiadamy.

Rok 2024 w motoryzacji. Zmiany, wyzwania i przełomowe momenty

Rok 2024 przyniósł kluczowe zmiany i wyzwania dla przemysłu motoryzacyjnego. Zaostrzone regulacje, jak Fit for 55 i AFIR, przyspieszają przejście na elektromobilność, podczas gdy spadające zainteresowanie elektrykami, rosnąca konkurencja z Chin i niedostateczna infrastruktura ładowania utrudniają rozwój tego sektora. Eksperci podsumowują najważniejsze wydarzenia i trendy, które ukształtowały rynek motoryzacyjny w minionym roku, oraz dzielą się prognozami na przyszłość.

REKLAMA