REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test: Peugeot e-Rifter, czyli mieliśmy okazję pojeździć elektryczną wersję francuskiego kombivana. Czy takie połączenie ma szansę się sprawdzić?

Peugeot e-Rifter GT to but sportowy. Stylowy but sportowy

e-Rifter jest elektryczny, ma zeroemisyjny napęd i można go ładować z gniazdka. To jednak w pierwszym momencie nie miało dla mnie żadnego znaczenia. Powód? Spójrzcie tylko na tego kombivana! W przeciwieństwie do pierwszego Partnera zaprezentowanego w lipcu roku 1996, Rifter nie wygląda jak zminiaturyzowana wersja dostawczaka z szybami. Jest krótki, ale wysoki. Muskularny, ale mimo wszystko stonowany. No i oczywiście całą masę uroku nadaje mu wersja GT. Za jej sprawą niczym SUV ma czarne plastiki w dolnej części nadwozia, piękne i chromowane felgi oraz... urokliwy spojler nad tylną klapą.

REKLAMA

A do tego Peugeot e-Rifter GT wygląda trochę jak najnowszy model Air Maxów. A warto dodać, że buty sportowe już lata temu udowodniły, że potrafią być designerskie, modne i pasujące nawet do... garnituru! Są wygodne, ładne i praktyczne. To zatem żadna obelga.

Test Peugeot e-Rifter

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Test: Peugeot e-Rifter – pięć osób i 775 litrów bagażu

REKLAMA

Kombivanowy rodowód daje e-Rifterowi szereg zalet. Kierowca siedzi wyżej, a więc łatwiej zajmie pozycję w aucie i z niego wysiądzie. Poza tym widoczność jest wręcz idealna. Praktycznie w którą stronę kierujący by się nie odwrócił, uzyska pełen ogląd sytuacji. Nie wątpliwym plusem jest też... przestrzeń. Bo choć Rifter porusza się w ramach segmentu C, zabierze na pokład pięciu dorosłych pasażerów, a do tego nawet 775 litrów bagażu (do wysokości dachu nawet 1355 litrów!). To oszałamiający i iście rodzinny wynik!

Praktyczność? Boczne drzwi są odsuwane – kierowca doceni ten fakt na ciasnym parkingu. Aby nie unosić tylnej klapy w celu wrzucenia drobiazgu do bagażnika, auto posiada unoszoną samą szybę. A nie sposób nie wspomnieć również o ogromnej ilości schowków. Dla przykładu masywny tunel centralny to tak naprawdę jeden, wielki magazyn. W tym punkcie mam właściwie tylko jedną uwagę – kubek na kawę dla kierowcy pojawia się na szczycie konsoli po lewej stronie. Jestem praworęczny. Taka lokalizacja była zatem dla mnie nieco nie po drodze.

Test Peugeot e-Rifter

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Elektryczny Rifter: elektryczny, ale analogowy

Peugeot e-Rifter to model w pełni elektryczny. To jednak nie oznacza, że w kabinie pasażerskiej panuje klimat znany ze Star Treka. Jest tu zaskakująco analogowo, a jednocześnie minimalistycznie. Ilość przycisków została przez inżynierów ograniczona do minimum, a tak naprawdę najbardziej kosmiczne są dwa ekrany. Pierwszy pozwalający na sterowanie multimediami – co w XXI stanowi standard. Drugi zastępujący zegary – ale też bardzo minimalistyczny i przejrzysty. Ciekawostka? e-Rifter nie ma nawet LED-owych świateł głównych. Te są oldskulowo halogenowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Elektryczny Peugeot Rifter. Napęd jest świetnie znany

e-Rifter choć jest tylko kombivanem, okazuje się zaskakująco ładny. Większego zaskoczenia nie ma jednak w kwestii napędu. Tak, pod maską ukrywa się silnik elektryczny. To jednak dokładnie ten sam układ napędowy, który można spotkać w innych autach Stellantisa – e-208, e-2008, Corsie czy nawet Vivaro. Motor oferuje 136 koni mechanicznych i 260 Nm momentu obrotowego. Bateria ma z kolei 50 kWh pojemności. Oczywiście moc trafia na przednie koła i jest transferowana za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Jak sprawdza się ta jednostka w praktyce?

Test Peugeot e-Rifter

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Test: Peugeot e-Rifter – osiągi i zasięg na baterii

REKLAMA

Testowy Peugeot e-Rifter z całą pewnością nie był demonem prędkości. Ciężko mi jednak powiedzieć co to konkretnie oznacza – producent nie podaje czasu sprintu do 100 km/h, a ja własnych pomiarów nie wykonywałem. Jak każdy elektryk, e-Rifter dobrze przyspiesza do mniejszych prędkości. Większy problem w granicach pierwszej setki. Prędkość maksymalna została określona przez markę na 130 km/h. To mało? Być może i tak, ale zdradzę Wam pewną tajemnicę – mi na autostradzie udało się osiągnąć więcej. Zatem ogranicznik jest raczej mocno wirtualny. Zasięg? Peugeot twierdzi, że auto pokona na baterii nawet 245 do 280 km. Ja raczej ustawiłbym ten wynik bliżej jakiś 220 czy 230 km ("spalanie" wynosiło średnio 22 kWh/100 km).

220, 230 km zasięgu utrudnia jazdę w trasie. Choć da się ją zaplanować tak, aby przejeżdżać obok szybkich ładowarek – jest ich w Polsce coraz więcej. W mieście to jednak wynik wystarczający, aby jeździć nawet kilka dni bez ładowania.

Test Peugeot e-Rifter

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Jak się prowadzi Peugeot e-Rifter?

Testowy e-Rifter był skonfigurowany w wersji GT. To jednak jeszcze nie oznacza sportowego charakteru. Układ kierowniczy pracuje dość miękko – wartość tą kierowca doceni podczas parkingowych manewrów. Zawieszenie też jest raczej miękkie – co czuć nie tylko na nierównościach, ale i w zakręcie. Z drugiej strony Peugeot choć wysoki, ma niezbyt duży prześwit. W efekcie oferuje dobre wyważenie między komfortem i prowadzeniem.

Ile kosztuje Peugeot e-Rifter GT?

No dobrze, ale ile właściwie kosztuje testowy Peugeot e-Rifter GT? Auto w takiej specyfikacji kosztuje dokładnie 179 800 zł. Cennik elektrycznego kombinava startuje od 148 700 zł (wersja GT z dodatkowym wyposażeniem wymaga zatem dopłaty 31,1 tys. zł). I sumę tą ciężko porównać z modelem spalinowym, bo... takowego obecnie nie ma w ofercie. Za blisko 180 tys. zł kierowca otrzymuje elektryczny napęd, a do tego nawigację satelitarną, pakiet Drive Assist, przednie fotele podgrzewane, 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system bezkluczykowego dostępu, kamerę 360 stopni, tempomat, panel cyfrowych zegarów na ekranie 10 cali, czujnik martwego pola czy wycieraczki automatyczne.

Test Peugeot e-Rifter

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Test: Peugeot e-Rifter – podsumowanie:

Testowy Peugeot e-Rifter ujął mnie kilkoma rzeczami. Choć wywodzi się z segmentu pojazdów dostawczych, jest wyjątkowo atrakcyjny i stylistycznie zawadiacki. Co więcej, ma niezaprzeczalną ilość zalet pod kątem rodzinnej eksploatacji. Zabierze na pokład nie tylko rodziców, ale i dzieci oraz ich rowerki, wózki i walizki. Zrobi to bez najmniejszego problemu! A to tego jest miły w prowadzeniu, dobrze wyposażony oraz nie ma przerażająco wysokiej ceny. Tak, tak. Jest też elektryczny – prawie o tym zapomniałem, bo ta jego elektryczność jest mocno analogowa i nastawiona na użytkowość. W skrócie mi taki pomysł na nowoczesnego kombivana podoba się. A podobałby mi się jeszcze bardziej, gdybym miał własną ładowarkę w garażu.

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA