REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Test: Peugeot e-Rifter, czyli mieliśmy okazję pojeździć elektryczną wersję francuskiego kombivana. Czy takie połączenie ma szansę się sprawdzić?

Peugeot e-Rifter GT to but sportowy. Stylowy but sportowy

e-Rifter jest elektryczny, ma zeroemisyjny napęd i można go ładować z gniazdka. To jednak w pierwszym momencie nie miało dla mnie żadnego znaczenia. Powód? Spójrzcie tylko na tego kombivana! W przeciwieństwie do pierwszego Partnera zaprezentowanego w lipcu roku 1996, Rifter nie wygląda jak zminiaturyzowana wersja dostawczaka z szybami. Jest krótki, ale wysoki. Muskularny, ale mimo wszystko stonowany. No i oczywiście całą masę uroku nadaje mu wersja GT. Za jej sprawą niczym SUV ma czarne plastiki w dolnej części nadwozia, piękne i chromowane felgi oraz... urokliwy spojler nad tylną klapą.

REKLAMA

REKLAMA

A do tego Peugeot e-Rifter GT wygląda trochę jak najnowszy model Air Maxów. A warto dodać, że buty sportowe już lata temu udowodniły, że potrafią być designerskie, modne i pasujące nawet do... garnituru! Są wygodne, ładne i praktyczne. To zatem żadna obelga.

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Test: Peugeot e-Rifter – pięć osób i 775 litrów bagażu

Kombivanowy rodowód daje e-Rifterowi szereg zalet. Kierowca siedzi wyżej, a więc łatwiej zajmie pozycję w aucie i z niego wysiądzie. Poza tym widoczność jest wręcz idealna. Praktycznie w którą stronę kierujący by się nie odwrócił, uzyska pełen ogląd sytuacji. Nie wątpliwym plusem jest też... przestrzeń. Bo choć Rifter porusza się w ramach segmentu C, zabierze na pokład pięciu dorosłych pasażerów, a do tego nawet 775 litrów bagażu (do wysokości dachu nawet 1355 litrów!). To oszałamiający i iście rodzinny wynik!

Praktyczność? Boczne drzwi są odsuwane – kierowca doceni ten fakt na ciasnym parkingu. Aby nie unosić tylnej klapy w celu wrzucenia drobiazgu do bagażnika, auto posiada unoszoną samą szybę. A nie sposób nie wspomnieć również o ogromnej ilości schowków. Dla przykładu masywny tunel centralny to tak naprawdę jeden, wielki magazyn. W tym punkcie mam właściwie tylko jedną uwagę – kubek na kawę dla kierowcy pojawia się na szczycie konsoli po lewej stronie. Jestem praworęczny. Taka lokalizacja była zatem dla mnie nieco nie po drodze.

REKLAMA

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Elektryczny Rifter: elektryczny, ale analogowy

Peugeot e-Rifter to model w pełni elektryczny. To jednak nie oznacza, że w kabinie pasażerskiej panuje klimat znany ze Star Treka. Jest tu zaskakująco analogowo, a jednocześnie minimalistycznie. Ilość przycisków została przez inżynierów ograniczona do minimum, a tak naprawdę najbardziej kosmiczne są dwa ekrany. Pierwszy pozwalający na sterowanie multimediami – co w XXI stanowi standard. Drugi zastępujący zegary – ale też bardzo minimalistyczny i przejrzysty. Ciekawostka? e-Rifter nie ma nawet LED-owych świateł głównych. Te są oldskulowo halogenowe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Elektryczny Peugeot Rifter. Napęd jest świetnie znany

e-Rifter choć jest tylko kombivanem, okazuje się zaskakująco ładny. Większego zaskoczenia nie ma jednak w kwestii napędu. Tak, pod maską ukrywa się silnik elektryczny. To jednak dokładnie ten sam układ napędowy, który można spotkać w innych autach Stellantisa – e-208, e-2008, Corsie czy nawet Vivaro. Motor oferuje 136 koni mechanicznych i 260 Nm momentu obrotowego. Bateria ma z kolei 50 kWh pojemności. Oczywiście moc trafia na przednie koła i jest transferowana za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów. Jak sprawdza się ta jednostka w praktyce?

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Test: Peugeot e-Rifter – osiągi i zasięg na baterii

Testowy Peugeot e-Rifter z całą pewnością nie był demonem prędkości. Ciężko mi jednak powiedzieć co to konkretnie oznacza – producent nie podaje czasu sprintu do 100 km/h, a ja własnych pomiarów nie wykonywałem. Jak każdy elektryk, e-Rifter dobrze przyspiesza do mniejszych prędkości. Większy problem w granicach pierwszej setki. Prędkość maksymalna została określona przez markę na 130 km/h. To mało? Być może i tak, ale zdradzę Wam pewną tajemnicę – mi na autostradzie udało się osiągnąć więcej. Zatem ogranicznik jest raczej mocno wirtualny. Zasięg? Peugeot twierdzi, że auto pokona na baterii nawet 245 do 280 km. Ja raczej ustawiłbym ten wynik bliżej jakiś 220 czy 230 km ("spalanie" wynosiło średnio 22 kWh/100 km).

220, 230 km zasięgu utrudnia jazdę w trasie. Choć da się ją zaplanować tak, aby przejeżdżać obok szybkich ładowarek – jest ich w Polsce coraz więcej. W mieście to jednak wynik wystarczający, aby jeździć nawet kilka dni bez ładowania.

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Jak się prowadzi Peugeot e-Rifter?

Testowy e-Rifter był skonfigurowany w wersji GT. To jednak jeszcze nie oznacza sportowego charakteru. Układ kierowniczy pracuje dość miękko – wartość tą kierowca doceni podczas parkingowych manewrów. Zawieszenie też jest raczej miękkie – co czuć nie tylko na nierównościach, ale i w zakręcie. Z drugiej strony Peugeot choć wysoki, ma niezbyt duży prześwit. W efekcie oferuje dobre wyważenie między komfortem i prowadzeniem.

Ile kosztuje Peugeot e-Rifter GT?

No dobrze, ale ile właściwie kosztuje testowy Peugeot e-Rifter GT? Auto w takiej specyfikacji kosztuje dokładnie 179 800 zł. Cennik elektrycznego kombinava startuje od 148 700 zł (wersja GT z dodatkowym wyposażeniem wymaga zatem dopłaty 31,1 tys. zł). I sumę tą ciężko porównać z modelem spalinowym, bo... takowego obecnie nie ma w ofercie. Za blisko 180 tys. zł kierowca otrzymuje elektryczny napęd, a do tego nawigację satelitarną, pakiet Drive Assist, przednie fotele podgrzewane, 17-calowe felgi aluminiowe, dwustrefową klimatyzację automatyczną, system bezkluczykowego dostępu, kamerę 360 stopni, tempomat, panel cyfrowych zegarów na ekranie 10 cali, czujnik martwego pola czy wycieraczki automatyczne.

Test Peugeot e-Rifter

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni

Infor

Test: Peugeot e-Rifter – podsumowanie:

Testowy Peugeot e-Rifter ujął mnie kilkoma rzeczami. Choć wywodzi się z segmentu pojazdów dostawczych, jest wyjątkowo atrakcyjny i stylistycznie zawadiacki. Co więcej, ma niezaprzeczalną ilość zalet pod kątem rodzinnej eksploatacji. Zabierze na pokład nie tylko rodziców, ale i dzieci oraz ich rowerki, wózki i walizki. Zrobi to bez najmniejszego problemu! A to tego jest miły w prowadzeniu, dobrze wyposażony oraz nie ma przerażająco wysokiej ceny. Tak, tak. Jest też elektryczny – prawie o tym zapomniałem, bo ta jego elektryczność jest mocno analogowa i nastawiona na użytkowość. W skrócie mi taki pomysł na nowoczesnego kombivana podoba się. A podobałby mi się jeszcze bardziej, gdybym miał własną ładowarkę w garażu.

Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Test: Peugeot e-Rifter. Stylizacja GT, masa przestrzeni i 136 koni
Kuba Brzeziński
Infor
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA