REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. To komfortowy SUV, który ma napęd na cztery koła i hybrydę plug-in. Stawia na komfort i przyspiesza jak hot-hatch.

DS 7 Crossback: moto haute couture

To nie jest pierwszy raz, gdy miałem styczność z DS 7. Poprzedni test różni się od obecnego dwiema rzeczami. Po pierwsze ten model został wykończony pięknym, granatowym lakierem. Zupełnie jakby Siódemka była szykowana na limuzynę Prezydenta Francji. Po drugie tym razem w miejscu benzyniaka pracuje benzyniak, ale wspomagany przez dwa silniki elektryczne. Stylistyka? Nadwozie jest tak samo piękne i oryginalne, a wnętrze tak samo pełne klasycznych i eleganckich pikowań. Tu zmieniło się niewiele.

REKLAMA

O poprzednim teście DS 7 przeczytaj więcej tutaj: Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!

DS 7 Crossback E-Tense 4x4, czyli hybryda plug-in i 4x4

Francuzi na potrzeby DS 7 Crossback E-Tense 4x4 stworzyli prawdziwy... konglomerat mocy. Podstawą dla układu napędowego jest oczywiście 1.6-litrowy, doładowany benzyniak. Oferuje 200 KM i 300 Nm. Wspierają go jednak aż dwa motory elektryczne – stąd napęd na cztery koła. Przedni ma 110 koni, a tylny aż 113 koni. W sumie to daje moc systemową na poziomie 300 koni. Maksymalny moment obrotowy to 520 Nm. Napęd trafia na koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. A osiągi... No właśnie.

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4: w 5,9 sekundy do setki!

REKLAMA

Sam samochód waży ponad 1,8 tony. Gdy załadujemy go do pełna, waga może sięgnąć 2,4 tony. To niemało! Mimo wszystko SUV osiągnie pierwszą setkę już w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. DS 7 E-Tense 4x4 jest więc naprawdę dynamiczny. I choć zabierze na pokład 5 osób, nawet 628 litrów bagażu i jest typowo rodzinny, przyspiesza zupełnie jak hot-hatch. Od mocnego hatchbacka różni go jednak jeszcze jedna wartość. Stawia na wyjątkowy komfort. Ten samochód idealnie nadaje się do dalekich podróży. Jest mało wymagający, miękki i przyjemny w prowadzeniu.

Co ważne, DS 7 nie jest autem małym. Jego rozmiary nie przeszkadzają jednak w mieście. Szczególnie że ma imponująco mały promień skrętu. Manewrowanie SUV-em nawet w ciasnej uliczce nie sprawia zatem problemów. Poza tym zawieszenie jest typowo francuskie. On nie pokonuje nierówności, on płynie nad nimi. I to pomimo faktu, że DS nie ma układu hydropneumatycznego. Resorowanie Siódemki to kolumny McPhersona z przodu i oś wielowahaczowa z tyłu. Amortyzatory są wykonane w technologii teleskopowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

DS 7 Crossback E-Tense: ile na prądzie przejedzie plug-in?

REKLAMA

Układ napędowy został oparty na hybrydzie plug-in. A to oznacza, że w podłodze ukrywa się bateria litowo-jonowa o pojemności 13,2 kWh. Powinna pozwolić na pokonanie nawet 58 km w trybie czysto-elektrycznym, a jej ładowanie przy użyciu stacji 7,4 kW trwa godzinę i 45 minut. To niezły wynik. Jak już wspomniałem, DS 7 ewidentnie został stworzony do podróżowania. Co zatem, gdy bateria wyczerpie się? Wtedy do akcji wkracza hybryda, która pozwala utrzymać zapotrzebowanie na paliwo w cyklu mieszanym na poziomie nieco poniżej 7 litrów. Kolejny dobry wynik.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 jest elektrycznie czteropędny. Układ powstał w oparciu o dwie jednostki elektryczne. Mimo wszystko na śniegu warto uważniej wciskać pedał gazu. Moment obrotowy agregatów elektrycznych jest wysoki i lubi zerwać trakcję w czasie manewrów na parkingu i mocnego skrętu kół.

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – podsumowanie:

DS 7 bez wątpienia budzi zainteresowanie. Choć korzysta z podzespołów znanych z Peugeotów czy Citroenów, jest w tym samym czasie nietuzinkowy, oryginalny i po prostu... piękny. A do tego w tym przypadku był napędzany mocną i modną hybrydą plug-in. Niestety to właśnie z silnikiem wiąże się jego największa wada. Bo dobór 300-konnego układu napędowego sprawia, że cena SUV-a rośnie i to dość drastycznie. Tak, kierowca musi dopłacić np. za noktowizor czy panoramiczny dach, na końcu rachunku zapisana zostanie jednak kwota 296 400 zł. A to sporo – bez wpływu na skalę porównania.

Benzynowy model, który testowałem wcześniej nie jest tak dynamiczny. Okazuje się jednak aż o blisko 80 tys. zł tańszy. A 80 tys. zł to przepaść. Czy 300 tys. zł zabije sprzedaż DS-a? Nie do końca. Dziś ludzie cenią przedmioty oryginalne i nie brakuje takich osób, które są w stanie słono za nie zapłacić. A to chyba właśnie jest kluczem do określenia grupy docelowej. Na takiego DS-a zdecydują się głównie moto-gadżeciarze z luźnym podejściem do budżetu lub kupujący auto w leasingu. Przy ratach kwota jest bowiem mniej uciążliwa.

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA