REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. To komfortowy SUV, który ma napęd na cztery koła i hybrydę plug-in. Stawia na komfort i przyspiesza jak hot-hatch.

DS 7 Crossback: moto haute couture

To nie jest pierwszy raz, gdy miałem styczność z DS 7. Poprzedni test różni się od obecnego dwiema rzeczami. Po pierwsze ten model został wykończony pięknym, granatowym lakierem. Zupełnie jakby Siódemka była szykowana na limuzynę Prezydenta Francji. Po drugie tym razem w miejscu benzyniaka pracuje benzyniak, ale wspomagany przez dwa silniki elektryczne. Stylistyka? Nadwozie jest tak samo piękne i oryginalne, a wnętrze tak samo pełne klasycznych i eleganckich pikowań. Tu zmieniło się niewiele.

REKLAMA

REKLAMA

O poprzednim teście DS 7 przeczytaj więcej tutaj: Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!

DS 7 Crossback E-Tense 4x4, czyli hybryda plug-in i 4x4

Francuzi na potrzeby DS 7 Crossback E-Tense 4x4 stworzyli prawdziwy... konglomerat mocy. Podstawą dla układu napędowego jest oczywiście 1.6-litrowy, doładowany benzyniak. Oferuje 200 KM i 300 Nm. Wspierają go jednak aż dwa motory elektryczne – stąd napęd na cztery koła. Przedni ma 110 koni, a tylny aż 113 koni. W sumie to daje moc systemową na poziomie 300 koni. Maksymalny moment obrotowy to 520 Nm. Napęd trafia na koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. A osiągi... No właśnie.

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4: w 5,9 sekundy do setki!

Sam samochód waży ponad 1,8 tony. Gdy załadujemy go do pełna, waga może sięgnąć 2,4 tony. To niemało! Mimo wszystko SUV osiągnie pierwszą setkę już w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. DS 7 E-Tense 4x4 jest więc naprawdę dynamiczny. I choć zabierze na pokład 5 osób, nawet 628 litrów bagażu i jest typowo rodzinny, przyspiesza zupełnie jak hot-hatch. Od mocnego hatchbacka różni go jednak jeszcze jedna wartość. Stawia na wyjątkowy komfort. Ten samochód idealnie nadaje się do dalekich podróży. Jest mało wymagający, miękki i przyjemny w prowadzeniu.

REKLAMA

Co ważne, DS 7 nie jest autem małym. Jego rozmiary nie przeszkadzają jednak w mieście. Szczególnie że ma imponująco mały promień skrętu. Manewrowanie SUV-em nawet w ciasnej uliczce nie sprawia zatem problemów. Poza tym zawieszenie jest typowo francuskie. On nie pokonuje nierówności, on płynie nad nimi. I to pomimo faktu, że DS nie ma układu hydropneumatycznego. Resorowanie Siódemki to kolumny McPhersona z przodu i oś wielowahaczowa z tyłu. Amortyzatory są wykonane w technologii teleskopowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

DS 7 Crossback E-Tense: ile na prądzie przejedzie plug-in?

Układ napędowy został oparty na hybrydzie plug-in. A to oznacza, że w podłodze ukrywa się bateria litowo-jonowa o pojemności 13,2 kWh. Powinna pozwolić na pokonanie nawet 58 km w trybie czysto-elektrycznym, a jej ładowanie przy użyciu stacji 7,4 kW trwa godzinę i 45 minut. To niezły wynik. Jak już wspomniałem, DS 7 ewidentnie został stworzony do podróżowania. Co zatem, gdy bateria wyczerpie się? Wtedy do akcji wkracza hybryda, która pozwala utrzymać zapotrzebowanie na paliwo w cyklu mieszanym na poziomie nieco poniżej 7 litrów. Kolejny dobry wynik.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 jest elektrycznie czteropędny. Układ powstał w oparciu o dwie jednostki elektryczne. Mimo wszystko na śniegu warto uważniej wciskać pedał gazu. Moment obrotowy agregatów elektrycznych jest wysoki i lubi zerwać trakcję w czasie manewrów na parkingu i mocnego skrętu kół.

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – podsumowanie:

DS 7 bez wątpienia budzi zainteresowanie. Choć korzysta z podzespołów znanych z Peugeotów czy Citroenów, jest w tym samym czasie nietuzinkowy, oryginalny i po prostu... piękny. A do tego w tym przypadku był napędzany mocną i modną hybrydą plug-in. Niestety to właśnie z silnikiem wiąże się jego największa wada. Bo dobór 300-konnego układu napędowego sprawia, że cena SUV-a rośnie i to dość drastycznie. Tak, kierowca musi dopłacić np. za noktowizor czy panoramiczny dach, na końcu rachunku zapisana zostanie jednak kwota 296 400 zł. A to sporo – bez wpływu na skalę porównania.

Benzynowy model, który testowałem wcześniej nie jest tak dynamiczny. Okazuje się jednak aż o blisko 80 tys. zł tańszy. A 80 tys. zł to przepaść. Czy 300 tys. zł zabije sprzedaż DS-a? Nie do końca. Dziś ludzie cenią przedmioty oryginalne i nie brakuje takich osób, które są w stanie słono za nie zapłacić. A to chyba właśnie jest kluczem do określenia grupy docelowej. Na takiego DS-a zdecydują się głównie moto-gadżeciarze z luźnym podejściem do budżetu lub kupujący auto w leasingu. Przy ratach kwota jest bowiem mniej uciążliwa.

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

REKLAMA

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

REKLAMA

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA