REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. To komfortowy SUV, który ma napęd na cztery koła i hybrydę plug-in. Stawia na komfort i przyspiesza jak hot-hatch.

DS 7 Crossback: moto haute couture

To nie jest pierwszy raz, gdy miałem styczność z DS 7. Poprzedni test różni się od obecnego dwiema rzeczami. Po pierwsze ten model został wykończony pięknym, granatowym lakierem. Zupełnie jakby Siódemka była szykowana na limuzynę Prezydenta Francji. Po drugie tym razem w miejscu benzyniaka pracuje benzyniak, ale wspomagany przez dwa silniki elektryczne. Stylistyka? Nadwozie jest tak samo piękne i oryginalne, a wnętrze tak samo pełne klasycznych i eleganckich pikowań. Tu zmieniło się niewiele.

REKLAMA

REKLAMA

O poprzednim teście DS 7 przeczytaj więcej tutaj: Test: DS 7 Crossback - francuski i mocno awangardowy!

DS 7 Crossback E-Tense 4x4, czyli hybryda plug-in i 4x4

Francuzi na potrzeby DS 7 Crossback E-Tense 4x4 stworzyli prawdziwy... konglomerat mocy. Podstawą dla układu napędowego jest oczywiście 1.6-litrowy, doładowany benzyniak. Oferuje 200 KM i 300 Nm. Wspierają go jednak aż dwa motory elektryczne – stąd napęd na cztery koła. Przedni ma 110 koni, a tylny aż 113 koni. W sumie to daje moc systemową na poziomie 300 koni. Maksymalny moment obrotowy to 520 Nm. Napęd trafia na koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. A osiągi... No właśnie.

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4: w 5,9 sekundy do setki!

Sam samochód waży ponad 1,8 tony. Gdy załadujemy go do pełna, waga może sięgnąć 2,4 tony. To niemało! Mimo wszystko SUV osiągnie pierwszą setkę już w 5,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. DS 7 E-Tense 4x4 jest więc naprawdę dynamiczny. I choć zabierze na pokład 5 osób, nawet 628 litrów bagażu i jest typowo rodzinny, przyspiesza zupełnie jak hot-hatch. Od mocnego hatchbacka różni go jednak jeszcze jedna wartość. Stawia na wyjątkowy komfort. Ten samochód idealnie nadaje się do dalekich podróży. Jest mało wymagający, miękki i przyjemny w prowadzeniu.

REKLAMA

Co ważne, DS 7 nie jest autem małym. Jego rozmiary nie przeszkadzają jednak w mieście. Szczególnie że ma imponująco mały promień skrętu. Manewrowanie SUV-em nawet w ciasnej uliczce nie sprawia zatem problemów. Poza tym zawieszenie jest typowo francuskie. On nie pokonuje nierówności, on płynie nad nimi. I to pomimo faktu, że DS nie ma układu hydropneumatycznego. Resorowanie Siódemki to kolumny McPhersona z przodu i oś wielowahaczowa z tyłu. Amortyzatory są wykonane w technologii teleskopowej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

DS 7 Crossback E-Tense: ile na prądzie przejedzie plug-in?

Układ napędowy został oparty na hybrydzie plug-in. A to oznacza, że w podłodze ukrywa się bateria litowo-jonowa o pojemności 13,2 kWh. Powinna pozwolić na pokonanie nawet 58 km w trybie czysto-elektrycznym, a jej ładowanie przy użyciu stacji 7,4 kW trwa godzinę i 45 minut. To niezły wynik. Jak już wspomniałem, DS 7 ewidentnie został stworzony do podróżowania. Co zatem, gdy bateria wyczerpie się? Wtedy do akcji wkracza hybryda, która pozwala utrzymać zapotrzebowanie na paliwo w cyklu mieszanym na poziomie nieco poniżej 7 litrów. Kolejny dobry wynik.

DS 7 Crossback E-Tense 4x4 jest elektrycznie czteropędny. Układ powstał w oparciu o dwie jednostki elektryczne. Mimo wszystko na śniegu warto uważniej wciskać pedał gazu. Moment obrotowy agregatów elektrycznych jest wysoki i lubi zerwać trakcję w czasie manewrów na parkingu i mocnego skrętu kół.

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4 – podsumowanie:

DS 7 bez wątpienia budzi zainteresowanie. Choć korzysta z podzespołów znanych z Peugeotów czy Citroenów, jest w tym samym czasie nietuzinkowy, oryginalny i po prostu... piękny. A do tego w tym przypadku był napędzany mocną i modną hybrydą plug-in. Niestety to właśnie z silnikiem wiąże się jego największa wada. Bo dobór 300-konnego układu napędowego sprawia, że cena SUV-a rośnie i to dość drastycznie. Tak, kierowca musi dopłacić np. za noktowizor czy panoramiczny dach, na końcu rachunku zapisana zostanie jednak kwota 296 400 zł. A to sporo – bez wpływu na skalę porównania.

Benzynowy model, który testowałem wcześniej nie jest tak dynamiczny. Okazuje się jednak aż o blisko 80 tys. zł tańszy. A 80 tys. zł to przepaść. Czy 300 tys. zł zabije sprzedaż DS-a? Nie do końca. Dziś ludzie cenią przedmioty oryginalne i nie brakuje takich osób, które są w stanie słono za nie zapłacić. A to chyba właśnie jest kluczem do określenia grupy docelowej. Na takiego DS-a zdecydują się głównie moto-gadżeciarze z luźnym podejściem do budżetu lub kupujący auto w leasingu. Przy ratach kwota jest bowiem mniej uciążliwa.

Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Test: DS 7 Crossback E-Tense 4x4. Idealnie granatowy...
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

REKLAMA

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA